Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Coltti kirjoitti:Selviää varmaan avk:n sivuilta.
Jos sinne asti päätyy.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

anteeksi tyhmä kysymys :roll: , mutta laukesiko "tyynyt" mun ykx kaveri vaan ajoi rajusti ulos tieltä ja sillä ei lauennut. katoin vaan tuota kuvaa ratista..

NYT NOITA HIRVIÄ TAAS LIIKKUU PALJON :evil: kun metsästyskin alkaa

itse valmistun hyvillä soihduilla ja nopeuden laskemisella riskipaikoissa. tämä -93 vm on varmaan yhtä turvallinen kun uusi punto :oops:

p.s kaipa noi vanteet otit jos meinaan oli kunnossa..
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Saabismi on ehkäpä ainoa sairaus joka pitää kantajansa terveenä ja jopa estää liian aikaisen hengenlähdön.

Joskus täältä kyselinkin että onkohan tuolle cabbelle tehty aikanaan samanlaiset hirvitestit kuin umpimalleille, kuulemma on ja nyt se on ainakin nähty.
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Kuten kuvista voi nähdä, tyynyjä ei paukkunut, eikä tuo muutenkaan ollut niin raju tapahtuma mitä olisin kuvitellut.
Osatekijöinä varmaan täysikasvuinen hirvi, cabrion etulasin kallistus, matala auto sekä sopiva osuma siten että eläin lähti osittain sivulle.

Renkaat (vanteet) käyn vielä hakemassa, muuten on kohta toinenkin saabi siellä häkissä...
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

99 GL kirjoitti:Myyvätköhän kokonaisena korjattavaksi vai suoraan purkuun?
Anteeksi "skeptisyyteni" mutta veikkaan purkuun... :?

Ja osanottoni vielä kerran Napelle.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Olen tässä syyspimeydessä miettinyt miten kestävä tuo avo on kolarissa verrattuna kovakattoiseen, mutta näyttää siltä että avossa istuu yhtä turvallisesti kuin kovakattoisessa.

OLI muuten hieno avo, mutta kuten jo todettu: onneks mies on turvassa.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Nikke_M kirjoitti:Olen tässä syyspimeydessä miettinyt miten kestävä tuo avo on kolarissa verrattuna kovakattoiseen, mutta näyttää siltä että avossa istuu yhtä turvallisesti kuin kovakattoisessa.

OLI muuten hieno avo, mutta kuten jo todettu: onneks mies on turvassa.
Tässä tapauksessahan on oikeasti ollut onni onnettomuudessa se, että väistöliike on ohjannut hirven jäämään enemmänkin auton sivulle. En toki sitä hirveä itse haluisi edes kovakattoisen katolle, mutta hirvittää ajatellakin mitä jälkeä se saisi aikaan rättikatolla...
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja valtteri »

MacTurbo kirjoitti:Osanottoni.

Tuo tuulilasipalkki on kestävä, nimimerkillä ympäriajetun purkanut.
Autoa tuosta ei enää tule, tuon tuulilasinkehyksen oikominen taitaa olla tekemätön paikka. :(
Korjattavaksi tuli..... eli ei mennyt purkuun.

http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/d ... 81&lang=fi
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

valtteri kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti:Osanottoni.

Tuo tuulilasipalkki on kestävä, nimimerkillä ympäriajetun purkanut.
Autoa tuosta ei enää tule, tuon tuulilasinkehyksen oikominen taitaa olla tekemätön paikka. :(
Korjattavaksi tuli..... eli ei mennyt purkuun.

http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/d ... 81&lang=fi
Oh-hoh, niinpäs näköjään.
Mutta jätämpä minä ainakin tuolla hinnalla korjaamatta 8O

Taitaa olla hinnassa suurinpiirtein yksi nolla liikaa :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

MacTurbo kirjoitti: Oh-hoh, niinpäs näköjään.
Mutta jätämpä minä ainakin tuolla hinnalla korjaamatta 8O

Taitaa olla hinnassa suurinpiirtein yksi nolla liikaa :D
Auton hintaan en osaa ottaa kantaa, mutta noin yleensä AVK koettaa ensialkuun pyytää autoista ihan järjettömiä hintoja, luokkaa 4/5 osa ehjän auton myÿntiarvosta tms.
Eihän tuo cabbe ole ollenkaan kamalan pahasti vaurioitunut, mutta saa kait sen korjaamiseen menemään äkisti sellaiset 2000-3000e, jos siis vaihtaa/vaihdattaa kattopalkin, käyttää auton jigissä, hankkii kattoon varaosia, jne.

Mutta itsekin olen sitä mieltä että kyllä tuosta vielä tekee turvallisen auton, jos vaan korjaa rakenteet kunnolla. Paljon hankalampi mahtaisi olla jokin keulakolaroitu vastaava.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

ng900aero kirjoitti:
MacTurbo kirjoitti: Oh-hoh, niinpäs näköjään.
Mutta jätämpä minä ainakin tuolla hinnalla korjaamatta 8O

Taitaa olla hinnassa suurinpiirtein yksi nolla liikaa :D
Auton hintaan en osaa ottaa kantaa, mutta noin yleensä AVK koettaa ensialkuun pyytää autoista ihan järjettömiä hintoja, luokkaa 4/5 osa ehjän auton myÿntiarvosta tms.
Eihän tuo cabbe ole ollenkaan kamalan pahasti vaurioitunut, mutta saa kait sen korjaamiseen menemään äkisti sellaiset 2000-3000e, jos siis vaihtaa/vaihdattaa kattopalkin, käyttää auton jigissä, hankkii kattoon varaosia, jne.

Mutta itsekin olen sitä mieltä että kyllä tuosta vielä tekee turvallisen auton, jos vaan korjaa rakenteet kunnolla. Paljon hankalampi mahtaisi olla jokin keulakolaroitu vastaava.
Pistetään vertailun vuoksi pikaotos eteläisen naapurimaamme antia, tosin todella huono otos, tarjonta näyttää olevan vähäistä :D

Saab 9-3 154 KW vm 2005 aj. 24tkm 12700€ + verot
Saab 9-3 136 KW vm 1998 aj. 124tkm 5100€ + verot

Herää kysymys, että miksi pitäisi korjata kolaroitua ja maksaa siitä ehjän hinnan?
Kerran kolaroitu kantaa kuitenkin aina kolaroidun "statusta".
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
ristoj
"Turbo"
Viestit: 299
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 21:08
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja ristoj »

Vuonna -79 kaadoin hirven Saab 96:lla ja senkin A-pilari ja katto kesti ison hirven. Kiitin Saabin suunnittelijoita ja siitä lähtien olen ajanut Saabilla, nyt menossa 11:sta Saab ja neuvottelen juuri seuraavasta,tarkoitus olisi saada tusina täyteen.Taidan olla pahasti :D sairastunut Saabismiin.
keskikonsoli
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja keskikonsoli »

Minä kans näin parikymmentä vuotta sitten 99 Saabin joka oli vetänyt isoon uros hirveen pahki 80 km/h ja A-pilareita katseltiin että ompa jöötiä ja kaikki autossa olevat selvisivät vähin vammoin! Uskonpa kun kuskin puheita kuuntelin että mies ei merkkiä ihan heti ole tod.näk. vaihtanut! 8)
otto
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Marras 18, 2005 11:03
Paikkakunta: MANSE

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja otto »

Musti kirjoitti: No, käytänhän minä vöitä, mutta mielestäni vyön kiinnilaitto tarkoittaa sitä että aikoo ajaa kolarin. (tästä tulee kiintoisa jatkokeskustelu...)
.

HÖH. Siis autoon istuessasi pistät vyön kiinni ja päätät ajaa kolarin ? :roll:

Musti: Tähän on pakko jatkaa oman filosofiani: Saatan ottaa loukkauksena, jos kyytiini tuleva laittaa vyön kiinni; onhan se epäluottamuslause kuljettajaa kohtaan.

2 x HÖH. Siis pidät toisia epäkohteliaina jos he haluavat vähentää todennäköisyyttä kuolla ? :roll:

Jep jep. Ilmankos tuollainen allekirjoitus. :lol:
Hanki hyvä mies saman tien joku avoriisikuppi tai 2 cv tai tuolla asenteella siirry polkupyörään.

Toivoo nimimerkki me muut liikenteessä.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja Eski »

Musti kirjoitti:Nykyisellä ajokilla saattaisin jo ehtiä ajoissa paikalle, mutta uskon vakaasti jättäväni sen kolarin ajamatta. 8)
Ei vaan nykyisellä ehdit kolarin alta pois :D

Tästä muistuikin mieleen, kun armeijassa ajelin esikunnan autoa ja muistutin transitin kyytiin istuneelle yliluutnantille turvavyön käytöstä. Yliluti katsoi minua ja totesi, että aiottekos te ajaa kolarin? Vastasin, että eipä ole tarkoitus, joten vyötä ei tarvittu :D

Eski
Vastaa Viestiin