Jos sinne asti päätyy.Coltti kirjoitti:Selviää varmaan avk:n sivuilta.
Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
anteeksi tyhmä kysymys , mutta laukesiko "tyynyt" mun ykx kaveri vaan ajoi rajusti ulos tieltä ja sillä ei lauennut. katoin vaan tuota kuvaa ratista..
NYT NOITA HIRVIÄ TAAS LIIKKUU PALJON kun metsästyskin alkaa
itse valmistun hyvillä soihduilla ja nopeuden laskemisella riskipaikoissa. tämä -93 vm on varmaan yhtä turvallinen kun uusi punto
p.s kaipa noi vanteet otit jos meinaan oli kunnossa..
NYT NOITA HIRVIÄ TAAS LIIKKUU PALJON kun metsästyskin alkaa
itse valmistun hyvillä soihduilla ja nopeuden laskemisella riskipaikoissa. tämä -93 vm on varmaan yhtä turvallinen kun uusi punto
p.s kaipa noi vanteet otit jos meinaan oli kunnossa..
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Saabismi on ehkäpä ainoa sairaus joka pitää kantajansa terveenä ja jopa estää liian aikaisen hengenlähdön.
Joskus täältä kyselinkin että onkohan tuolle cabbelle tehty aikanaan samanlaiset hirvitestit kuin umpimalleille, kuulemma on ja nyt se on ainakin nähty.
Joskus täältä kyselinkin että onkohan tuolle cabbelle tehty aikanaan samanlaiset hirvitestit kuin umpimalleille, kuulemma on ja nyt se on ainakin nähty.
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Kuten kuvista voi nähdä, tyynyjä ei paukkunut, eikä tuo muutenkaan ollut niin raju tapahtuma mitä olisin kuvitellut.
Osatekijöinä varmaan täysikasvuinen hirvi, cabrion etulasin kallistus, matala auto sekä sopiva osuma siten että eläin lähti osittain sivulle.
Renkaat (vanteet) käyn vielä hakemassa, muuten on kohta toinenkin saabi siellä häkissä...
Osatekijöinä varmaan täysikasvuinen hirvi, cabrion etulasin kallistus, matala auto sekä sopiva osuma siten että eläin lähti osittain sivulle.
Renkaat (vanteet) käyn vielä hakemassa, muuten on kohta toinenkin saabi siellä häkissä...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Anteeksi "skeptisyyteni" mutta veikkaan purkuun...99 GL kirjoitti:Myyvätköhän kokonaisena korjattavaksi vai suoraan purkuun?
Ja osanottoni vielä kerran Napelle.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Olen tässä syyspimeydessä miettinyt miten kestävä tuo avo on kolarissa verrattuna kovakattoiseen, mutta näyttää siltä että avossa istuu yhtä turvallisesti kuin kovakattoisessa.
OLI muuten hieno avo, mutta kuten jo todettu: onneks mies on turvassa.
OLI muuten hieno avo, mutta kuten jo todettu: onneks mies on turvassa.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Tässä tapauksessahan on oikeasti ollut onni onnettomuudessa se, että väistöliike on ohjannut hirven jäämään enemmänkin auton sivulle. En toki sitä hirveä itse haluisi edes kovakattoisen katolle, mutta hirvittää ajatellakin mitä jälkeä se saisi aikaan rättikatolla...Nikke_M kirjoitti:Olen tässä syyspimeydessä miettinyt miten kestävä tuo avo on kolarissa verrattuna kovakattoiseen, mutta näyttää siltä että avossa istuu yhtä turvallisesti kuin kovakattoisessa.
OLI muuten hieno avo, mutta kuten jo todettu: onneks mies on turvassa.
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Korjattavaksi tuli..... eli ei mennyt purkuun.MacTurbo kirjoitti:Osanottoni.
Tuo tuulilasipalkki on kestävä, nimimerkillä ympäriajetun purkanut.
Autoa tuosta ei enää tule, tuon tuulilasinkehyksen oikominen taitaa olla tekemätön paikka.
http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/d ... 81&lang=fi
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Oh-hoh, niinpäs näköjään.valtteri kirjoitti:Korjattavaksi tuli..... eli ei mennyt purkuun.MacTurbo kirjoitti:Osanottoni.
Tuo tuulilasipalkki on kestävä, nimimerkillä ympäriajetun purkanut.
Autoa tuosta ei enää tule, tuon tuulilasinkehyksen oikominen taitaa olla tekemätön paikka.
http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/d ... 81&lang=fi
Mutta jätämpä minä ainakin tuolla hinnalla korjaamatta
Taitaa olla hinnassa suurinpiirtein yksi nolla liikaa
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Auton hintaan en osaa ottaa kantaa, mutta noin yleensä AVK koettaa ensialkuun pyytää autoista ihan järjettömiä hintoja, luokkaa 4/5 osa ehjän auton myÿntiarvosta tms.MacTurbo kirjoitti: Oh-hoh, niinpäs näköjään.
Mutta jätämpä minä ainakin tuolla hinnalla korjaamatta
Taitaa olla hinnassa suurinpiirtein yksi nolla liikaa
Eihän tuo cabbe ole ollenkaan kamalan pahasti vaurioitunut, mutta saa kait sen korjaamiseen menemään äkisti sellaiset 2000-3000e, jos siis vaihtaa/vaihdattaa kattopalkin, käyttää auton jigissä, hankkii kattoon varaosia, jne.
Mutta itsekin olen sitä mieltä että kyllä tuosta vielä tekee turvallisen auton, jos vaan korjaa rakenteet kunnolla. Paljon hankalampi mahtaisi olla jokin keulakolaroitu vastaava.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Pistetään vertailun vuoksi pikaotos eteläisen naapurimaamme antia, tosin todella huono otos, tarjonta näyttää olevan vähäistäng900aero kirjoitti:Auton hintaan en osaa ottaa kantaa, mutta noin yleensä AVK koettaa ensialkuun pyytää autoista ihan järjettömiä hintoja, luokkaa 4/5 osa ehjän auton myÿntiarvosta tms.MacTurbo kirjoitti: Oh-hoh, niinpäs näköjään.
Mutta jätämpä minä ainakin tuolla hinnalla korjaamatta
Taitaa olla hinnassa suurinpiirtein yksi nolla liikaa
Eihän tuo cabbe ole ollenkaan kamalan pahasti vaurioitunut, mutta saa kait sen korjaamiseen menemään äkisti sellaiset 2000-3000e, jos siis vaihtaa/vaihdattaa kattopalkin, käyttää auton jigissä, hankkii kattoon varaosia, jne.
Mutta itsekin olen sitä mieltä että kyllä tuosta vielä tekee turvallisen auton, jos vaan korjaa rakenteet kunnolla. Paljon hankalampi mahtaisi olla jokin keulakolaroitu vastaava.
Saab 9-3 154 KW vm 2005 aj. 24tkm 12700€ + verot
Saab 9-3 136 KW vm 1998 aj. 124tkm 5100€ + verot
Herää kysymys, että miksi pitäisi korjata kolaroitua ja maksaa siitä ehjän hinnan?
Kerran kolaroitu kantaa kuitenkin aina kolaroidun "statusta".
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Vuonna -79 kaadoin hirven Saab 96:lla ja senkin A-pilari ja katto kesti ison hirven. Kiitin Saabin suunnittelijoita ja siitä lähtien olen ajanut Saabilla, nyt menossa 11:sta Saab ja neuvottelen juuri seuraavasta,tarkoitus olisi saada tusina täyteen.Taidan olla pahasti sairastunut Saabismiin.
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Minä kans näin parikymmentä vuotta sitten 99 Saabin joka oli vetänyt isoon uros hirveen pahki 80 km/h ja A-pilareita katseltiin että ompa jöötiä ja kaikki autossa olevat selvisivät vähin vammoin! Uskonpa kun kuskin puheita kuuntelin että mies ei merkkiä ihan heti ole tod.näk. vaihtanut!
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
.Musti kirjoitti: No, käytänhän minä vöitä, mutta mielestäni vyön kiinnilaitto tarkoittaa sitä että aikoo ajaa kolarin. (tästä tulee kiintoisa jatkokeskustelu...)
HÖH. Siis autoon istuessasi pistät vyön kiinni ja päätät ajaa kolarin ?
Musti: Tähän on pakko jatkaa oman filosofiani: Saatan ottaa loukkauksena, jos kyytiini tuleva laittaa vyön kiinni; onhan se epäluottamuslause kuljettajaa kohtaan.
2 x HÖH. Siis pidät toisia epäkohteliaina jos he haluavat vähentää todennäköisyyttä kuolla ?
Jep jep. Ilmankos tuollainen allekirjoitus.
Hanki hyvä mies saman tien joku avoriisikuppi tai 2 cv tai tuolla asenteella siirry polkupyörään.
Toivoo nimimerkki me muut liikenteessä.
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Ei vaan nykyisellä ehdit kolarin alta poisMusti kirjoitti:Nykyisellä ajokilla saattaisin jo ehtiä ajoissa paikalle, mutta uskon vakaasti jättäväni sen kolarin ajamatta.
Tästä muistuikin mieleen, kun armeijassa ajelin esikunnan autoa ja muistutin transitin kyytiin istuneelle yliluutnantille turvavyön käytöstä. Yliluti katsoi minua ja totesi, että aiottekos te ajaa kolarin? Vastasin, että eipä ole tarkoitus, joten vyötä ei tarvittu
Eski