Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
tuli tuossa vyö-hommassa mieleen että kaverilla oli joku 325 bmw. ajeli siinä kilpaa jonku random jätkän kaa ja sit tää toinen nuija kiilaa kaverin ojaan ja tais olla vauhtia jo 140+. voitte arvata loput. 2 sähkötolppaa poikki ja auto katolleen metsään. katto oli valehtelematta jo rattia alempana ja kuskin penkki irti kiinnikkeistään(eli poikittain kabiinissa) kuski ei turvavöissä ja lensi jossain vaiheessa autosta ulos ja selvisi murtuneilla kylkiluilla ja ruhjeilla ja selkänikaman murtumisella. kuskin "kaasu"jalan kenkä löytyi hattuhyllyltä puristuneena katon ja hattuhyllyn väliin. ajaa tänäkin päivänä bemarilla (tosin 540i) mutta eikös se näin oo että ei vauhti tapa vaan ajovirhe? tai kiilaaminen tieltä tai hirvi jne...
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Ei se vauhti vaan se ÄKKIPYSÄYS!! Saabilla sekin van on pikkasen turvallisempaa... Työkaveri "pysäytti" 99 saabin seisovan tukkirekan peräkärriin 80 vauhista ja sanoi törmäyksen jalkeen "pikkusen ahistaa rinnasta". Lääkärit: onneks oli vyöt kiinni. 99 SAAB:in kone ja vaihdeboxi oli siin etupenkkien välis...
kaveri kylläkin kuoli n. 18v ton tapahtuman jälkeen aivoinfarktiin, et silleen...
kaveri kylläkin kuoli n. 18v ton tapahtuman jälkeen aivoinfarktiin, et silleen...
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Ainahan näitä tarinoita liikkuu kuinka joku on selvinnyt kolarista sen takia ettei käyttänyt turvavöitä ja tällä sitten monet perustelee sitä miksei itse käytä. Mutta kun mietitään suhdetta että kuinka monessa kolarissa turvavyön käyttö on pelastanut ihmishengen, ja kuinka monessa kolarissa turvavyön käyttämättä jättäminen on pelastanut ihmishengen, niin selvähän se on että turvavyön käyttäjä selviää varmemmin. Jonkun takia nämä tarinat turvavyön käytön "vaarallisuudesta" vaan jäävät elämään pidemmäksi aikaa.
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Jep. Ennemmin mä otan ympärilleni helevetin vahvan korin ja vyötän itteni penkkiin, että on hyvät mahdollisuudet siihen että sisällä riittää tilaa istuskella ja siellä myös pysyy.Pertttu kirjoitti:Ainahan näitä tarinoita liikkuu kuinka joku on selvinnyt kolarista sen takia ettei käyttänyt turvavöitä ja tällä sitten monet perustelee sitä miksei itse käytä. Mutta kun mietitään suhdetta että kuinka monessa kolarissa turvavyön käyttö on pelastanut ihmishengen, ja kuinka monessa kolarissa turvavyön käyttämättä jättäminen on pelastanut ihmishengen, niin selvähän se on että turvavyön käyttäjä selviää varmemmin. Jonkun takia nämä tarinat turvavyön käytön "vaarallisuudesta" vaan jäävät elämään pidemmäksi aikaa.
Eli vähän tähän malliin (vaikkei kuvan kulkine Saab olekaan - lauantaiaamulta kuitenkin), kuulemma jopa kahdesti katon kautta ympäri ja kuski kuulemma jutteli poliisin kanssa lääkintähenkilökunnan sijasta:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 0755_n.jpg
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Se "helevetin vahva kori" auttaa tiettyyn pisteeseen, mutta liian vahva kori ei ole turvallinen sekään.aero kirjoitti: Jep. Ennemmin mä otan ympärilleni helevetin vahvan korin ja vyötän itteni penkkiin, että on hyvät mahdollisuudet siihen että sisällä riittää tilaa istuskella ja siellä myös pysyy.
G-voimat auton sisällä myös voi aiheuttaa turmia, sisäelimet ei kestä mitä tahansa. Haasteena on suunnitella kori mikä on riittävän vahva, mutta myötää suunnitelluissa paikoissa (deformation zone tms).
Toki korin pitää ola vahva ja nuo muokkautuvat alueet pitää olla varsinaisen korin ulkopuolella.
Ja loppupeleissä tuurillakin on merkityksensä...
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3105304
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Ite ainakin käytän aina turvavyötä olin sitten kuski tai matkustaja, jos joku kuski kokee sen jotenkin loukkaavana niin sopii miettiä sitä miltä tuntuisi kun se kaveri kuolisi kuskin oman ajovirheen takia, mutta kuski itse jäisi henkiin.
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Heei, ajoin tosta ohi eilen. Tainnu liukas keli yllättää autoilijat toissa yönä useampaan otteeseen tolla välillä.aero kirjoitti:Jep. Ennemmin mä otan ympärilleni helevetin vahvan korin ja vyötän itteni penkkiin, että on hyvät mahdollisuudet siihen että sisällä riittää tilaa istuskella ja siellä myös pysyy.Pertttu kirjoitti:Ainahan näitä tarinoita liikkuu kuinka joku on selvinnyt kolarista sen takia ettei käyttänyt turvavöitä ja tällä sitten monet perustelee sitä miksei itse käytä. Mutta kun mietitään suhdetta että kuinka monessa kolarissa turvavyön käyttö on pelastanut ihmishengen, ja kuinka monessa kolarissa turvavyön käyttämättä jättäminen on pelastanut ihmishengen, niin selvähän se on että turvavyön käyttäjä selviää varmemmin. Jonkun takia nämä tarinat turvavyön käytön "vaarallisuudesta" vaan jäävät elämään pidemmäksi aikaa.
Eli vähän tähän malliin (vaikkei kuvan kulkine Saab olekaan - lauantaiaamulta kuitenkin), kuulemma jopa kahdesti katon kautta ympäri ja kuski kuulemma jutteli poliisin kanssa lääkintähenkilökunnan sijasta:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 0755_n.jpg
#3272
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Joo, siis nimenomaan tuollainen nykyaikainen kulkine, jossa itse matkustamo/ohjaamo pysyy kuosissaan ja energiansitomisvyöhykkeet menevät kasaan, on The Juttu - olis pitänyt tähdentää nimenomaan tuota matkustamon/ohjaamon kuosissapysymistä. Moni varmaan muistaa Mimmin fotot 9000:sta (VT12, jossain Kangasalan paikkeilla, alkuvuosi 2004 ellen väärin muista), missä tonnari on ottanut iskun vastaan just niinku pitää.jmt kirjoitti: Se "helevetin vahva kori" auttaa tiettyyn pisteeseen, mutta liian vahva kori ei ole turvallinen sekään.
G-voimat auton sisällä myös voi aiheuttaa turmia, sisäelimet ei kestä mitä tahansa. Haasteena on suunnitella kori mikä on riittävän vahva, mutta myötää suunnitelluissa paikoissa (deformation zone tms).
Toki korin pitää ola vahva ja nuo muokkautuvat alueet pitää olla varsinaisen korin ulkopuolella.
Joo, tuurilla on aina osansa. Tuossa tapauksessa herää kyllä kysymys, että miten olisi matkustajille käynyt - ainakaan takapenkkiläisillä ei ihan täysiä tiloja näytä enää olevan.jmt kirjoitti:Ja loppupeleissä tuurillakin on merkityksensä...
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3105304
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Olli Vikström
96-76, 99-69,70,71,73,74,74cab,76,77,78,79,83, 900,Finladia projekti-80,88,89,92
900ng-cab-95, 9-3og aero cab -02 9000-85,89,90,93,98, NG9-5 tutbo6 xwd Aero
Paljon ex:iä
96-76, 99-69,70,71,73,74,74cab,76,77,78,79,83, 900,Finladia projekti-80,88,89,92
900ng-cab-95, 9-3og aero cab -02 9000-85,89,90,93,98, NG9-5 tutbo6 xwd Aero
Paljon ex:iä
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Ohhoh! Hienoa! Ja hienot on muuten seinäkalenteritkin..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Onneksi olkoon ! ja kelitkin senkun paranee
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Hieno homma, johan sitä kerkes jo odotellakin!
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Taputuksia täältäkin! Sekä selkään, että kämmeniin!
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
pitääkös noi a-pilarien hitsaukset hyväksyttää jossain/jollain...?
Meinaan näkyy olevan melkoista jöötiä ja pitäis varmaan kestää toisenkin hirviön hyökkäyksen...
Meinaan näkyy olevan melkoista jöötiä ja pitäis varmaan kestää toisenkin hirviön hyökkäyksen...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0
Löytyykö alkup. kuvat ketjun alkup. kolariautosta? Ei toimi linkki enää. Olisi kiinnostavaa nähdä.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d