Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

tuli tuossa vyö-hommassa mieleen että kaverilla oli joku 325 bmw. ajeli siinä kilpaa jonku random jätkän kaa ja sit tää toinen nuija kiilaa kaverin ojaan ja tais olla vauhtia jo 140+. voitte arvata loput. 2 sähkötolppaa poikki ja auto katolleen metsään. katto oli valehtelematta jo rattia alempana ja kuskin penkki irti kiinnikkeistään(eli poikittain kabiinissa) kuski ei turvavöissä ja lensi jossain vaiheessa autosta ulos ja selvisi murtuneilla kylkiluilla ja ruhjeilla ja selkänikaman murtumisella. kuskin "kaasu"jalan kenkä löytyi hattuhyllyltä puristuneena katon ja hattuhyllyn väliin. ajaa tänäkin päivänä bemarilla (tosin 540i) mutta eikös se näin oo että ei vauhti tapa vaan ajovirhe? tai kiilaaminen tieltä tai hirvi jne...
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Saabsti69
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 19:11

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja Saabsti69 »

Ei se vauhti vaan se ÄKKIPYSÄYS!! Saabilla sekin van on pikkasen turvallisempaa... Työkaveri "pysäytti" 99 saabin seisovan tukkirekan peräkärriin 80 vauhista ja sanoi törmäyksen jalkeen "pikkusen ahistaa rinnasta". Lääkärit: onneks oli vyöt kiinni. 99 SAAB:in kone ja vaihdeboxi oli siin etupenkkien välis...

kaveri kylläkin kuoli n. 18v ton tapahtuman jälkeen aivoinfarktiin, et silleen...
Pertttu
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 20:29
Paikkakunta: Laihia

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja Pertttu »

Ainahan näitä tarinoita liikkuu kuinka joku on selvinnyt kolarista sen takia ettei käyttänyt turvavöitä ja tällä sitten monet perustelee sitä miksei itse käytä. Mutta kun mietitään suhdetta että kuinka monessa kolarissa turvavyön käyttö on pelastanut ihmishengen, ja kuinka monessa kolarissa turvavyön käyttämättä jättäminen on pelastanut ihmishengen, niin selvähän se on että turvavyön käyttäjä selviää varmemmin. Jonkun takia nämä tarinat turvavyön käytön "vaarallisuudesta" vaan jäävät elämään pidemmäksi aikaa.
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja aero »

Pertttu kirjoitti:Ainahan näitä tarinoita liikkuu kuinka joku on selvinnyt kolarista sen takia ettei käyttänyt turvavöitä ja tällä sitten monet perustelee sitä miksei itse käytä. Mutta kun mietitään suhdetta että kuinka monessa kolarissa turvavyön käyttö on pelastanut ihmishengen, ja kuinka monessa kolarissa turvavyön käyttämättä jättäminen on pelastanut ihmishengen, niin selvähän se on että turvavyön käyttäjä selviää varmemmin. Jonkun takia nämä tarinat turvavyön käytön "vaarallisuudesta" vaan jäävät elämään pidemmäksi aikaa.
Jep. Ennemmin mä otan ympärilleni helevetin vahvan korin ja vyötän itteni penkkiin, että on hyvät mahdollisuudet siihen että sisällä riittää tilaa istuskella ja siellä myös pysyy.

Eli vähän tähän malliin (vaikkei kuvan kulkine Saab olekaan - lauantaiaamulta kuitenkin), kuulemma jopa kahdesti katon kautta ympäri ja kuski kuulemma jutteli poliisin kanssa lääkintähenkilökunnan sijasta:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 0755_n.jpg
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja jmt »

aero kirjoitti: Jep. Ennemmin mä otan ympärilleni helevetin vahvan korin ja vyötän itteni penkkiin, että on hyvät mahdollisuudet siihen että sisällä riittää tilaa istuskella ja siellä myös pysyy.
Se "helevetin vahva kori" auttaa tiettyyn pisteeseen, mutta liian vahva kori ei ole turvallinen sekään.
G-voimat auton sisällä myös voi aiheuttaa turmia, sisäelimet ei kestä mitä tahansa. Haasteena on suunnitella kori mikä on riittävän vahva, mutta myötää suunnitelluissa paikoissa (deformation zone tms).
Toki korin pitää ola vahva ja nuo muokkautuvat alueet pitää olla varsinaisen korin ulkopuolella.

Ja loppupeleissä tuurillakin on merkityksensä...
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3105304
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
Pertttu
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2010 20:29
Paikkakunta: Laihia

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja Pertttu »

Ite ainakin käytän aina turvavyötä olin sitten kuski tai matkustaja, jos joku kuski kokee sen jotenkin loukkaavana niin sopii miettiä sitä miltä tuntuisi kun se kaveri kuolisi kuskin oman ajovirheen takia, mutta kuski itse jäisi henkiin.
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja Pola »

aero kirjoitti:
Pertttu kirjoitti:Ainahan näitä tarinoita liikkuu kuinka joku on selvinnyt kolarista sen takia ettei käyttänyt turvavöitä ja tällä sitten monet perustelee sitä miksei itse käytä. Mutta kun mietitään suhdetta että kuinka monessa kolarissa turvavyön käyttö on pelastanut ihmishengen, ja kuinka monessa kolarissa turvavyön käyttämättä jättäminen on pelastanut ihmishengen, niin selvähän se on että turvavyön käyttäjä selviää varmemmin. Jonkun takia nämä tarinat turvavyön käytön "vaarallisuudesta" vaan jäävät elämään pidemmäksi aikaa.
Jep. Ennemmin mä otan ympärilleni helevetin vahvan korin ja vyötän itteni penkkiin, että on hyvät mahdollisuudet siihen että sisällä riittää tilaa istuskella ja siellä myös pysyy.

Eli vähän tähän malliin (vaikkei kuvan kulkine Saab olekaan - lauantaiaamulta kuitenkin), kuulemma jopa kahdesti katon kautta ympäri ja kuski kuulemma jutteli poliisin kanssa lääkintähenkilökunnan sijasta:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 0755_n.jpg
Heei, ajoin tosta ohi eilen. Tainnu liukas keli yllättää autoilijat toissa yönä useampaan otteeseen tolla välillä.
#3272
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja aero »

jmt kirjoitti: Se "helevetin vahva kori" auttaa tiettyyn pisteeseen, mutta liian vahva kori ei ole turvallinen sekään.
G-voimat auton sisällä myös voi aiheuttaa turmia, sisäelimet ei kestä mitä tahansa. Haasteena on suunnitella kori mikä on riittävän vahva, mutta myötää suunnitelluissa paikoissa (deformation zone tms).
Toki korin pitää ola vahva ja nuo muokkautuvat alueet pitää olla varsinaisen korin ulkopuolella.
Joo, siis nimenomaan tuollainen nykyaikainen kulkine, jossa itse matkustamo/ohjaamo pysyy kuosissaan ja energiansitomisvyöhykkeet menevät kasaan, on The Juttu - olis pitänyt tähdentää nimenomaan tuota matkustamon/ohjaamon kuosissapysymistä. Moni varmaan muistaa Mimmin fotot 9000:sta (VT12, jossain Kangasalan paikkeilla, alkuvuosi 2004 ellen väärin muista), missä tonnari on ottanut iskun vastaan just niinku pitää.
jmt kirjoitti:Ja loppupeleissä tuurillakin on merkityksensä...
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3105304
Joo, tuurilla on aina osansa. Tuossa tapauksessa herää kyllä kysymys, että miten olisi matkustajille käynyt - ainakaan takapenkkiläisillä ei ihan täysiä tiloja näytä enää olevan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
9000sport
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 13:03

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja 9000sport »

http://picasaweb.google.fi/ollivikstrom/ReijonCab02#

Nyt ois tämäkin sitten takaisin ajossa
Olli Vikström
96-76, 99-69,70,71,73,74,74cab,76,77,78,79,83, 900,Finladia projekti-80,88,89,92
900ng-cab-95, 9-3og aero cab -02 9000-85,89,90,93,98, NG9-5 tutbo6 xwd Aero
Paljon ex:iä
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja J8 »

Ohhoh! Hienoa! Ja hienot on muuten seinäkalenteritkin.. :wink:
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Onneksi olkoon ! ja kelitkin senkun paranee :P
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Hieno homma, johan sitä kerkes jo odotellakin!

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja peinu »

Taputuksia täältäkin! Sekä selkään, että kämmeniin!

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja ajn »

pitääkös noi a-pilarien hitsaukset hyväksyttää jossain/jollain...?

Meinaan näkyy olevan melkoista jöötiä ja pitäis varmaan kestää toisenkin hirviön hyökkäyksen...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Avatar
vilhosyvis
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Kiitos saabin suunnittelijoille. Saab 1 - Hirvi 0

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

Löytyykö alkup. kuvat ketjun alkup. kolariautosta? Ei toimi linkki enää. Olisi kiinnostavaa nähdä.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Vastaa Viestiin