Miten katsastuksesta läpi?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Miten katsastuksesta läpi?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Olisi tosiaankin tarkoitus laittaa tässä tai ehkä ensi kuussa Maptun Stage 1. Asensin tuossa toukokuussa Autogaugen 50 mm mittarin, jonka asteikosta tyhmempikin saisi kyllä selvää. Ja siinäpä se arveluttava onkkelma onkin. Jos katsastusukkeli hoksaa auton ottavan liikaa ahtoja ja etenkin kun muutenkin Saabbaani oma ahtomittari näyttää liikaa yleensä, niin saattaa olla, ettei mene läpi katsastuksesta. Nytkin kun ottaa 0,7-0,8 bar ahtoja Autogaugen mukaan, niin Saabin oma mittari käy jo 3/4-osaa punaisella ja mitä se sitten kävisi 1,1-1,2 baarin ahoilla, heh. :lol: Nytkin viime katsastuksessa katsastusukko pisti silmään saabbaan oman mittarin mukaisen ahtojen määrän, jolloin se kävi siellä 3/4-punaisella!! Ukkeli vain sanoi, että ottaapa ahtoja, heh, mutta läpi kyllä meni, että heilahti. 8) Yksi mahdollisuus olisi ottaa katsastuksen ajaksi ahtomittari pois.

Eli kertokaapa omia kokemuksianne ja neuvoja, että voisin hommata ja ajella Maptunilla!! Olen vaihtanut kaaraani jo DI:n ja sitten laturinhihnan ja pyörät ja nyt olisi tulossa mankkavena ja Forcen aktuaattori myöhemmin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Vedä turpaan sitä jos kokeilee ahtoja. Ei kuulu toimenkuvaan revitellä asiakkaan autoja mitenkään.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Eipä siinä paljoa ahtoja kattella kun konttorin ympäri kävelyvauhtia ajelee...tietty jos huolestuttaa ni tulppaa autogaugen letku katsastuksen ajaksi ni näyttää vaan nollaa kokoajan.

Saa nähdä huomaako inssi enskeväänä ässästä cooleria keulalta :twisted:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

...

Viesti Kirjoittaja juhokare »

[quote='peinu']
Vedä turpaan sitä jos kokeilee ahtoja. Ei kuulu toimenkuvaan revitellä asiakkaan autoja mitenkään.
[/quote]

:lol: :lol:

[quote='Maikki']
Eipä siinä paljoa ahtoja kattella kun konttorin ympäri kävelyvauhtia ajelee...tietty jos huolestuttaa ni tulppaa autogaugen letku katsastuksen ajaksi ni näyttää vaan nollaa kokoajan.

Saa nähdä huomaako inssi enskeväänä ässästä cooleria keulalta
[/quote]

Joo, mutta kyllä se pirulainen katteli viimeksi ahtoja, vaikkakin mentiin kävelyvauhtia. Tuo olisi yksi mahdollisuus, eli tulpata Autogauge. 8)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

muistakko kun käytiin niitä mun 2bar ahtoja ajamassa. Mulla oli se yksi lehtu poissa paikaltaan ja ahdot todellakin olivat vain perusahtoja :lol:

Silmän lumetta jos on tarvis sitä saada.

Mun katsastusmies ajaa talon kulmalta toiselle kulmalle ja siinä ei ahtoja pääse testailemaan kun nopeus on max 50km/h
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Ei kai niillä ahdoilla ole katsastuksessa mitään väliä, virittäminen on sallittu ahtoja saa nostaa eikä se kuulu katsastukseen mitenkään! Jos päästöt on ok, ja auto on kunnossa ei ole mitään hätää. Jos katsastusmies rupeaa "kokeilemaan" ahtoja niin sattuu helposti kolareita ahtailla pihoilla kun niillä inseillä ei ole minkäänlaista käsitystä kuinka rajusti Saapas hyökkää kun se rupee ahtaa, vaikka olis vakiokin! Keskeytä katsastus HETI jos inssi rupee kaahamaan ahtaalla pihalla! Ja sitten vasta turpiin....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ei ne katsastusmiehet tyhmiä ole...aikoinaa yksi kaveri vei ysikuupan katsastukseen, ja tahallaan oli laittanut sytkää pieleen ettei olisi hyökännyt niin kovasti. Ilmeisesti hökkäsi kun........inssi otti tulpan pois ja pyöräytti männän ala asentoon kaatoi pyttyyn öljyä ja imi öljyn pois, ja näin mittasi kuutio tilavuuden 2.1L oli hiukan liikaa ysi kuuppaan. ( Kilvet ja ysikuuppa jäi konttorille )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Ite en tehnyt mitään muutoksia kun viimeksi katsastin oman tontun. Ja sillon oli steg 3 ja 3" putkisto racekatilla paikallaan.Kyseli vaan et missä tässä se katti on.Ja ihmetteli suhinoita. :lol: Ja eikö tuo etuputki ole vähä liian iso tähän autoon. :D Ai niin ja mukavasti röplöttää tyhjäkäynnillä tuumas lopuksi. :P käski kylläkin mennä mittaamaan päästöt että saa tuoreemmat arvot kun ne oli syyskuulta ja katsastin joulukussa. Pitää käyttää syys-lokakuussa penkissä ja ottaa arvot sieltä ni menee ainaskin päästöistä läpi.
Ja seuraavassa katsastuksessa taitaa olla myös uusi cooleri paikallaan jos kaikki menee hyvin.. :P
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

9000CD23T kirjoitti:Ei ne katsastusmiehet tyhmiä ole...aikoinaa yksi kaveri vei ysikuupan katsastukseen, ja tahallaan oli laittanut sytkää pieleen ettei olisi hyökännyt niin kovasti. Ilmeisesti hökkäsi kun........inssi otti tulpan pois ja pyöräytti männän ala asentoon kaatoi pyttyyn öljyä ja imi öljyn pois, ja näin mittasi kuutio tilavuuden 2.1L oli hiukan liikaa ysi kuuppaan. ( Kilvet ja ysikuuppa jäi konttorille )
Katsastuksen voi aina keskeyttää,ihan koska tahansa.Minäkin keskeytin kun katsari rupesi polkemaan entistä kuplaani.Äijä sanoi että kokeillaas onko tässä muka 1600 kone. Kyllä tossa vaiheessa jos kulliolli käy mittailemaan iskuntilavuutta on viisainta poistua ja vaihtaa katsastus asemaa.
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

tomaatti kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Ei ne katsastusmiehet tyhmiä ole...aikoinaa yksi kaveri vei ysikuupan katsastukseen, ja tahallaan oli laittanut sytkää pieleen ettei olisi hyökännyt niin kovasti. Ilmeisesti hökkäsi kun........inssi otti tulpan pois ja pyöräytti männän ala asentoon kaatoi pyttyyn öljyä ja imi öljyn pois, ja näin mittasi kuutio tilavuuden 2.1L oli hiukan liikaa ysi kuuppaan. ( Kilvet ja ysikuuppa jäi konttorille )
Katsastuksen voi aina keskeyttää,ihan koska tahansa.Minäkin keskeytin kun katsari rupesi polkemaan entistä kuplaani.Äijä sanoi että kokeillaas onko tässä muka 1600 kone. Kyllä tossa vaiheessa jos kulliolli käy mittailemaan iskuntilavuutta on viisainta poistua ja vaihtaa katsastus asemaa.
Nimenomaan! Virkaintoiset inssit on osa ihan hulluja.... ruveta nyt kaahaamaan asiakkaan autolla....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Tuossa just ite mietin että missä sitä oulussa vois käyttää auton katastuksessa kun toi stage 1 on paikallaan. Autoon ei vakiona kuulu mag.venaa + letkuja. Osaako katsastus mies tajuta näiden päälle ? Jos ei niin huomaisko se jos ottais data letkun irti mag.venalta, niin auto ei ahtais katastuksen aikana ?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

No mulla se katso 10 sekunttia pellin alle. Ja käytin vielä ruskon katsastusasemalla. 8O Ja tosiaankin kaikki hepenet paikallaan.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

On sitä tullu tosiaan kuultua vaikka ja mitä katsastuksista. Kaikista paras, jonka myös itse näin, oli ku kävin liikkeessä kysymässä asentajalta neuvoja. Siinä oli katsastusasema samassa hallissa ja katsastusmies katsasti maahantuotua BMW 330 tai 325:sta. Kaasutteli kovasti, ilmeisesti kattia lämpimäksi, sai ilmeisesti mittaukset tehtyä ja nousi autosta ulos ja taispa tuo mulkvisti ottaa oikealla jalalla tukea kaasu jalasta. Bemarin kone kiekas ittensä rajoittimelle alle nanosekunnissa ja semmoiset reilu viisi kertaa kuulin ku rajoitin paukku. Ei hyvä, ei yhtään hyvä...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Peinun ohje on universaali. Katsastusmies on syyllinen, kunnes toisin todistetaan. Pataan vaan heti.

Onkohan tuo yksityisen yrityksen työntekijä "virkamies virkatehtävässään" ? En välttämättä allekirjoittaisi. Mutta hakkaa pataan ja katotaan millä nimikkeellä tutkinta lähtee käyntiin...
JK
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Milli kirjoitti:No mulla se katso 10 sekunttia pellin alle. Ja käytin vielä ruskon katsastusasemalla. 8O Ja tosiaankin kaikki hepenet paikallaan.

Sulla tontussa on vakiona mag.vena. ja mulla ei kuulu olla eli siittä se huomaa jos tarkka ja asiantunteva on.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin