Saab vs. Volvo

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
ajakaa
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 14:11
Paikkakunta: Turku

Saab vs. Volvo

Viesti Kirjoittaja ajakaa »

Kuva

Tästä voi nyt sitten tutkailla ko. merkkien nokkakolarikestävyyttä, toivottavasti loukkaantuneet toipuvat. Saappi taitaa olla 9kymppi ja oisko tuo volvo joku 240?
"SaabAna"
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Aijaijaijai! Kyllä nyt on napsahtanut Juhaa leukaan. Varovasti siellä tienpäällä. No minkäs sille mahtaa kun napsahtaa - silloin on parempi olla kunnon auto alla.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Ketti. Siinä on airbagit jääneet tehtaalla molempiin asentamatta. Ja joustoa on tarjonnut ihmiskeho, sillä nuo valuraudan palaset eivät juurikaan ole törmäyksessä notkahtaneet. Toivottavasti vain rauta vääntyi ja immeiset paranevat entiselleen.
JK
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Cassu
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2004 07:40
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Cassu »

tohon kuvaan kun katsoo saattaa volvo viiä voiton tuossa törmäystestissä....en ole niin lukenu saabin turvallisuuden kehittelystä, mutta onhan se tosi vankka auto....isän takii on volvojen törmäystestejä lukenu ja se kun ne tekee renaultin kanssa yhteistyötä...oon ehkä aivopesty jo volvon turvallisuuteen mut kyl tuol liikentees oon nähny miten se runko oikeesti vääntyy....oli joku talvi sitten bemarin uus 500 mallinen ja volvon lippulaiva 80 tölmänny yhteen....volvon runko oli suora bemuun nähden....
Mut kyl tuommonen kuva pysäyttää itsensäkin ajattelemaan miten kiire siel liikentees oikeesti tarvii olla....
Mun yksi auton osto kriteereistä on turvallisuus isolla T:llä sillä tiellä tulee kuitenkin vietettyy aikaa suhtkoht paljon....ja ainakin saabissa ei tarvitse olla sardiinien tavoin purkissa....että joka sentti lisä tilaa on aina hyväksi...
"Itsensä täydellinen tunteminen on kuolemista"
Saab 9-3 2.0 SE matalapaineturbo -99
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Saabin turkulaiskuski oli jouduttu leikkaamaan palomiesten toimesta ulos. Kori oli sen verran kierona. Länsi-Suomessa oli parempi kuva ja siitä näkyi ettei Volvo ollut paljoa rutussa matkustamon kohdalta. Saab oli taas kyllä rumassa kunnossa, varsinkin kuskin puolelta.

Kuva

"Jälki on todella pahaa tällaisessa liikenneonnettomuudessa, kun kaksi vahvaa autoa törmäävät toisiinsa, kommentoi päivystävä palomestari Timo Lahtinen kolaripaikalla."
ajakaa
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 14:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ajakaa »

Tulipa tässä vielä mieleen, että on otettava huomioon, että kyseessä on kaksi +15v autoa. Tuohon suhteutettuna, on onni että kyseessä olivat nämä vankat ruotsalaismerkkiset kärryt. Paljon pahemmalta voisi näyttää joidenkin muunmerkkisten samanikäisten autojen nokkakolarin jälkeen...
"SaabAna"
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Jos katsoo noita kahta autoa niin toi 99 on ainakin tota volvoa 5v vanhempi... toi volvo on joku vm90... uuden malliset pöläritja silleen
taitaa tossa tuon saabin kori olla kärsiny vanhuudesta :D
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Katois tossa yhen Saab 900 arvostelun ja siinä vaan sanottiin että " Saab yhtä kestävä kuin Volvo mutta paljon coolempi kuin BMW "

Britti-arvostelija sanoin näin :twisted:
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
ajakaa
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 14:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ajakaa »

Ja jos tuota ikää rupeaa tosissaan miettimään, niin 90/99n keulakonstruktio on alunperin vuodelta -69. Niin että siihen nähden aika vankkaa tekoa. 900 on pidemmän keulansa ansiosta varmasti vielä kolarikestävämpi.
"SaabAna"
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Ke Maalis 02, 2011 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ajakaa
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 14:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ajakaa »

Tuosta kolarista velä, että vammat jäiväät pelättyä lievemmiksi
"SaabAna"
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Aamun KESKISUOMALAISESSA oli aiheesta juttua ja siinä sanottiin että kukaan ei loukkaantunut pahemmin.
Eli kummankin auton matkustaja/matkustajat selvisivät säikähdyksellä.


*kuten Mimmi sanoisi....SAAB ON TURVALLINEN*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Vs.

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

Eiköhän noiden autojen massoissakin ole aikamoinen ero?
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Saab 90 Paino (kg): 1110 1485
Volvo 240GL Diesel 5d Paino (kg): 1400 2040
Volvo 240 GL 2.0 5d 5v Kat Paino (kg): 1350 1990

Mitä nyt 500kg eroa :) Yllättävän painava oli tuo volovo

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin