Kiitos,auttajalle.
Kiitos,auttajalle.
Jees.
Meinasi paluumatka Helsingistä Keski-Suomeen tyssätä lähes kokonaan eilen illalla. Noin 20km matkaa taitettua pitkin 3-tietä , pieni nyppäys tuntuin kaasujalkaan ja hetken kuluttua syttyikin sitten laturinvalo ja kolmio huutomerkillä kojelautaan. Vähän oli semmonen "mitäs v" meininki.
Ei kun auto Klaukkalan rampista ylös ja pysähdys linkkipysäkille. Kello oli noin puoli 6 illalla. Pelti ylös ja tutkailemaan että mikäs nyt 9-3:n tuli. Sieltä löytyi katkennut käyttöhihna ,jonka jotenkin jo aavistinkin.
Aloin selvittää mistä apua. Useiden puhelujen jälkeen tuntui ettei tätä koslaa ennen maanantaita kuntoon saa. Onneksi tuli mieleen vielä yksi oljenkorsi ja soitto nm. Hookille. Aikaa oli kulunut varmaan 1½ tuntia, auton jäähtyessä kilpaa ulkoilman kanssa.
Sieltä, kesken kaikkien perjantai-illan puhteiden, työkalut ja uudet osat haettuaan Motonetistä ,mies tuli paikalle auttamaan matkaajaa.
Ei sentään tarvinnut kylmässä autossa koko aikaa odotella,sukulaisen autoon pääsi lämmittelemään.
Kovin oli ammattimaista toimintaa,kun sivusta seurasi, minun toimiessa lähinnä valon näyttäjänä, ei helppoa sekään Mutta auto tuli kuntoon kellon lähestyessä 21. Kone käyntiin ja viimeiset tarkistukset sekä kiitokset auttajalle.
Niinpä ,matka pääsi jatkumaan ,muutaman tunnin jälkeen, ja perille päästiin noin klo 1. Toki meni lauantain puolelle mutta ei haitannut kyllä yhtään.
Tuskin voin kyllin kiittää tästä avusta.
Meinasi paluumatka Helsingistä Keski-Suomeen tyssätä lähes kokonaan eilen illalla. Noin 20km matkaa taitettua pitkin 3-tietä , pieni nyppäys tuntuin kaasujalkaan ja hetken kuluttua syttyikin sitten laturinvalo ja kolmio huutomerkillä kojelautaan. Vähän oli semmonen "mitäs v" meininki.
Ei kun auto Klaukkalan rampista ylös ja pysähdys linkkipysäkille. Kello oli noin puoli 6 illalla. Pelti ylös ja tutkailemaan että mikäs nyt 9-3:n tuli. Sieltä löytyi katkennut käyttöhihna ,jonka jotenkin jo aavistinkin.
Aloin selvittää mistä apua. Useiden puhelujen jälkeen tuntui ettei tätä koslaa ennen maanantaita kuntoon saa. Onneksi tuli mieleen vielä yksi oljenkorsi ja soitto nm. Hookille. Aikaa oli kulunut varmaan 1½ tuntia, auton jäähtyessä kilpaa ulkoilman kanssa.
Sieltä, kesken kaikkien perjantai-illan puhteiden, työkalut ja uudet osat haettuaan Motonetistä ,mies tuli paikalle auttamaan matkaajaa.
Ei sentään tarvinnut kylmässä autossa koko aikaa odotella,sukulaisen autoon pääsi lämmittelemään.
Kovin oli ammattimaista toimintaa,kun sivusta seurasi, minun toimiessa lähinnä valon näyttäjänä, ei helppoa sekään Mutta auto tuli kuntoon kellon lähestyessä 21. Kone käyntiin ja viimeiset tarkistukset sekä kiitokset auttajalle.
Niinpä ,matka pääsi jatkumaan ,muutaman tunnin jälkeen, ja perille päästiin noin klo 1. Toki meni lauantain puolelle mutta ei haitannut kyllä yhtään.
Tuskin voin kyllin kiittää tästä avusta.
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Re: Kiitos,auttajalle.
Hienoa toimintaa. Tuosta varmaan mielellään nakkaa viiskymppisen?
9-5 Aero - 00
Re: Kiitos,auttajalle.
Sanotaanko näin että taisi tyydyttää molempia osapuolia.Julle kirjoitti:Hienoa toimintaa. Tuosta varmaan mielellään nakkaa viiskymppisen?
#1801
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Saab 9-3 2.0t -00
Honda vf750c -95,1000SS
Re: Kiitos,auttajalle.
Ja varmaan viiskymppistä enemmän lämmittää molempia se mielihyvä mikä tapahtumasta jäi
Re: Kiitos,auttajalle.
Loistavaa toimintaa
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kiitos,auttajalle.
Täältäkin hattua nostetaan Hooki:ille! Auttaa kun voi! (Kohta varmaan itsellä taas tarve soittaa apuja )
Ja avusta kiitoksena koitetaan myös tukea toisen harrastusta
Ja avusta kiitoksena koitetaan myös tukea toisen harrastusta
Saab 900 2.0t Cab -97
Re: Kiitos,auttajalle.
Juu. Näin mäkin epäilen.NEO9-3 kirjoitti: Sanotaanko näin että taisi tyydyttää molempia osapuolia.
.. Oli tuossa sen verran hyvää tuuria mukana, että sattui Motonet olemaan vielä auki.
Muuten olisi joutunut tyytymään talliin jemmaamiini käytettyihin vara rulliin ja hihnoihin (muun sälän ohessa), jotka ovat osoittautuneet aikaisemminkin kullanarvoisiksi matkanjatkajiksi motonetin ollessa kiinni.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kiitos,auttajalle.
Kiitokset Hookille, että sain hänen avustuksellaan auton taas katsastuskuntoon,
tänä vuonna meni huoltoon enemmän aikaa, vaikka oli vähemmän vikoja...
Aiemmin on Hookin avustuksella korjattu mm magneettiventtiili (T7 modi), hukkaportin kello, ennakkoon tehty määräaikaishuolto kytkimelle, sekä bensapumpulle... Lisäksi yleensä on löytynyt tarvittavia varaosia kyseisten varaosaliikkeiden sulkeuduttua.
Parasta Hookin avussa on yleensä ollut se, että yhden kahden kerran jälkeen homman saattaisi tehdä jo itse.
tänä vuonna meni huoltoon enemmän aikaa, vaikka oli vähemmän vikoja...
Aiemmin on Hookin avustuksella korjattu mm magneettiventtiili (T7 modi), hukkaportin kello, ennakkoon tehty määräaikaishuolto kytkimelle, sekä bensapumpulle... Lisäksi yleensä on löytynyt tarvittavia varaosia kyseisten varaosaliikkeiden sulkeuduttua.
Parasta Hookin avussa on yleensä ollut se, että yhden kahden kerran jälkeen homman saattaisi tehdä jo itse.
Saab 93 vm 99 - 200+hp
Re: Kiitos,auttajalle.
Itsekkin kerran autoin erästä matkalaista helvetin kuumana kesäpäivänä mutsin 93:lla ajellessa päin Nummelaa. Matkan puolivälissä jollaki kohtaa(enmuista) näin kun edessä menevällä mersun sprintterillä räjähti eturengas ja siinä sitte hiljenteli tiensivuun, onneks pysy tiellä.
Siihen sitten jäin auttamaan miestä, jolla oli ennen renkaanvaihtohommia puhtaat juhlatamineet ja kiire eteläsuomeen.
Menin kattoo mikä tilanne ja mikä vararenkaan kunto, noh pitihän siihen ilmaa kävästä hakemassa ja samalla rengas-avain lainata huoltoaseman työntekijän auton takakontista(5km päässä tapahtumapaikasta, semmone pienempi huoltsikka)
Siinä renkaan täytin kolmeen buarriin ja vein renkkaan takasin omistajalleen ja siinä sitte rengas tuli vaihdettua ja 50€ tienattua, vaikka en mitään pyytänytkään.. kyllähän siinä tuli miehelle melkone säästö jos olisi vaikka kilauttanut hinauspalveluun tms. ja olisi mennyt paljon enemmän aikaa kuin mitä tuossa.
Ja vielä ennen auton tunkkausta estin helmapellin sisäänpainumisen sanomalla, että nostappa tuolta runkopalkista, tai jostaki tukevammasta, kun kyseessä oli painavampi pakettiauto
Kyllä siinä ihan hyvä mieli tuli itsellekki kun sai jotaki satunnaista matkailijaa auttaa ahdingossa ja vielä kun sai siitä riittävän rahallisen korvauksenkin.
Useimmat ajavat kyllä ohi jos näkevät jonkun auton tienposkessa niitten tiettyjen ennakkoluulojen takia... mutta erijuttuhan se on jos itse näkee sattuneen tilanteen ja tietää mitä kävi. Eikä oo mittää romaniperhettä autonkulmilla.
Siihen sitten jäin auttamaan miestä, jolla oli ennen renkaanvaihtohommia puhtaat juhlatamineet ja kiire eteläsuomeen.
Menin kattoo mikä tilanne ja mikä vararenkaan kunto, noh pitihän siihen ilmaa kävästä hakemassa ja samalla rengas-avain lainata huoltoaseman työntekijän auton takakontista(5km päässä tapahtumapaikasta, semmone pienempi huoltsikka)
Siinä renkaan täytin kolmeen buarriin ja vein renkkaan takasin omistajalleen ja siinä sitte rengas tuli vaihdettua ja 50€ tienattua, vaikka en mitään pyytänytkään.. kyllähän siinä tuli miehelle melkone säästö jos olisi vaikka kilauttanut hinauspalveluun tms. ja olisi mennyt paljon enemmän aikaa kuin mitä tuossa.
Ja vielä ennen auton tunkkausta estin helmapellin sisäänpainumisen sanomalla, että nostappa tuolta runkopalkista, tai jostaki tukevammasta, kun kyseessä oli painavampi pakettiauto
Kyllä siinä ihan hyvä mieli tuli itsellekki kun sai jotaki satunnaista matkailijaa auttaa ahdingossa ja vielä kun sai siitä riittävän rahallisen korvauksenkin.
Useimmat ajavat kyllä ohi jos näkevät jonkun auton tienposkessa niitten tiettyjen ennakkoluulojen takia... mutta erijuttuhan se on jos itse näkee sattuneen tilanteen ja tietää mitä kävi. Eikä oo mittää romaniperhettä autonkulmilla.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07