GALLUP: Mitä mieltä vaimosi on saab-sairaudesta??

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

GALLUP: Mitä mieltä vaimosi on saab-sairaudesta??

Viesti Kirjoittaja Make »

Eli kärsiikö parisuhde kun sairastaa saabismia??
Itse olen täysin saabin puolesta puhuja.. Tyttökaveri ei taas tiedä muuta merkkiä kuin Toyota.. eli mukavia "kinaamisia" tulee aina merkeistä.. Noh, hyvin kumminkin menee. Vaikka kummatkin tykkää erilaisista autoista.. :roll:
Mites muilla??
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No arvaa :wink:

Eihän mun saabismeja ymmärretä :evil:
Pitäisi vain olla pieni vähäruokainen auto, joka veisi paikasta A paikkaan B ilman mitään mukavuuksia. Tosin ACC ja hyvät penkinlämmittimet ovat saaneet kiitosta :wink:

Nyt olis ens sunnuntaina Malmin lentokentällä klubin ajotapahtuma ja kun kerroin, että voisin käväistä siellä, niin vastaukseksi tuli, että "etkä sä voisi jättää sitä väliin, kun sä ramppaat alvariinsa noissa tilaisuuksissa?" :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

niin se on

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

:D :D joo näin se on. Jos joku muuta väittää kun Turbomies ja Mimmi niin hän valehtelee.

meillä lauseet menee seuraavasti:

"ai taas, etkös sä just ollut"
"lähteekö toi sun romus käyntiin" unelma auto on Civic vuosimallia -88, se on oikea auto :?:
"et sä munkaa koskaa puhu, mutta noitten ukkojen kanss aina"
"mitä sä sitä ruutuu taas tuijotat, mitä ne siell kirjottaa jotain tukivarsi nippelii..." Hih hii just tuli lauset "taasko sä sen koneen ääressä"
"sä oot lapsellinen"
"eiks sull oo parempaa tekemistä, tekisit jotain järkevää"
"taasko se on rikki kun oot tilaamassa jotain osia"
"et sä mulle koskaan osta mitään, mutta tohon autoon kyll tilataan vaikka mitä vipuu"
"tollakin osalla olis saanut uuden maton eteiseen"
"sinne meni parkettirahat"

näitä on vaikka kuinka paljon :o
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
bluewolf
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:49
Paikkakunta: Susirajalta

Viesti Kirjoittaja bluewolf »

Mikäpä se koskaan sattuisi mieliksi :lol: Paitsi jos uhraisi saman rahamäärän vaikka parturiin, siellä kiire katoaa tyystin eikä muistu murheet mieleen :P Parturiföönaukset vaan ei kestä tuskin viikkoakaan, joten kenenkään rahamassi ei kestä moista turhuutta :lol:
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä :lol: *

-1797-
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kyllä kyllä, ymmärrys on yleensä "hallituksella" vähissä :D
Sen sijaan kaikenmaailman tilaihmeooppelzafirat herättää "Kato ku tommonen olis kätevä" kommentteja 8O

Tai jos mulla sormet syyhyää auton pariin, niin vakiokommentti on "Taasko sä meet pussailee tota autoas"

Saappi saa "moitetta" myös sen koosta (liian iso). Joku ford KA tms. koirankoppi olis "niin näppärä kauppakassi".

Toisaalta, kyllä emäntä ymmärtää arvostaa sitä, että meidän -85 vuoden n.360tkm nähnyt kaasarisatku kuskaa vaikka mitä, pärjää Suomen oloissa (=pakkasella) ja on osoittautunut uskomattoman luotettavaksi.

Turboa emäntä ei omaan kulkupeliinsä kuulemma kaipaa, sillä "Nopsa" (=em. kaasarisatku) on ihan riittävän nopea :D Aiheeseen liittyen, viime viikolla oli kuulemma menettänyt hermonsa johonkin Honda-kuskiin töistä palatessaan, ruvennut "ottamaan kisaa" ja voittanut 8O :D

Samoin kun ajoimme emännälle opetusluvalla kortin, oli alla 900 T8 (-83). Sitten ensi kosketus kortin saatua appivanhempien 1.6 Almeraan. Oli kuulemma ihmetellyt, kun ei rampilta kolmosella oikein jaksanut kiihtyä ja appiukko oli mutissu jotain, että "käytä niitä kierroksia..." :lol:

Meidän perheessä siis emännän käyttöautona kaasarisatku ja mulla -92 9000CS 2.3T

-Ville
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Joo... sanokaa sitten että valehtelen, mutta olen vielä itseänikin sairaamman saabistin kanssa naimisissa... juu ja KYLLÄ hän todellakin on NAINEN.

Siteeratakseni huoneen hallitusta: "En mä jaksa mitään saab-palstoja netistä kuuhata tai ihailla jotain nippeleitä, mutta turbo Saab on ainoa oikea auto ja muut on kulkuneuvoja... eikä meille ikinä enää tuu mitään muita autoja."

Rehellisyyden nimissä täytyy kyllä sanoa että auton pesu ja vahaus koko viikonlopun projektina, ennakoiva kunnossapito ja usein naisen silmään turhanpäiväiseltä näyttävä konepellin alla kuuhaaminen saavat joskus aikaan närkästyneitä tuhahduksia.

Tuttuja ovat myös lauseet:

"Jos sä pitäsit mustakin noin hyvää huolta niin...."

"Taasko siihen tarvii ostaa jotain?"

"Eikö sitä voi korjata vasta sitten kun se on rikki?"

Insinöörille kaikki laitteet ovat joko rikki tai juuri menossa rikki ja jos ne nyt sattuvat toimimaan niin niissä varmasti on kuitenkin jotain paranneltavaa.

"Mikä tässä on vikana kun ohjaus sillee niinku nykii ja on ihan helvetin raskas?"

Vika oli moniurahihna joka oli hypännyt pois paikaltaan ja mennyt tuhannen sykkyrälle kiristäjän ja välipyörän ympärille

"Mikä saatana täällä piipittää??"

Noh, sehän on nopeusvarotin joka piipittää :D :D

Viimeiseen vielä... kumma kyllä rouva muistaa aina nollata keskinopeuden kun tulee pidemmältä reissulta pihaan, mutta nopeusvarotin on vielä miesten valtakuntaa :D

-J-
vesapo

Re: niin se on

Viesti Kirjoittaja vesapo »

potkuhousu kirjoitti::D :D joo näin se on. Jos joku muuta väittää kun Turbomies ja Mimmi niin hän valehtelee.
Toista väitän, enkä valehtele sanaakaan.

Meillä ei ole ikinä ollut murinaa saabismista. Sovittu on, ettei taloutta ajeta karille ja ettei pihalle kerry kahta purkuautoa enempää kerrallaan. Likimain viimeisetkin pennit on pistetty jonoon, että saatiin aidon juhlakajakin hinta kasaan. Kun nyt 900 cabbe on ollut ajossa viikon verran on perheessä yksimielisyys, että tollanen hankitaan, sitten, kun siihen varat antaa myöten. Äänestys oli 4-0

Itse asiassa vaimo ( jo kohta 20 vuotta se sama ja ainoa ) sanoi uutta taloa tuumittaessa, että tee sitten niin iso autotalli, ettei ole heti pieni, sellanen 10 X 20 metriä. Ostaa lahjaksi työkaluja ja auton osia + kirjallisuutta. Olisi viimeksi väkisin halunnut ostaa hydraulisen moottorinosturin, ettei tartte repiä peräsuoli tuuman ulkona koneita irti autosta. En antanut ostaa, kun on vaijeritalja kuitenkin.

Kyllä saabismia ymmärtäviä vaimoja on ja heistä kannattaa pitää kiinni kynsin hampain ja tulla osaltaan vastaan hänen toiveissaan. Tehdä vuorostaan kotihommia ja rakentaa pihaa tai jotain kotijuttuja On mun paras kaveri ja elämänkumppani. Penkaa asiantuntevasti rompetorien pöytiä ja tekee Saab -löytöjä. Lähtee kaveriksi purkamaan osia projekteihin jne. muttei itse ole muuten mikään "automies". Tykkää kuitenkin ajaa hyvällä ja ennen kaikkea turvallisella autolla :D

Unelmavaimo sanalla sanottuna, parempaa ei olisi kohdalle voinut osua. Kannatti vaihtaa laskettelusuksiin appiukon kanssa :D

Kahta en vaihda...toinen on vaimo ja se toinen...... :?:
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

"Lievää" napinaa ivallisella sävyllä tulee viikottain kysymyksinä, mm. :
-mihin sulla nyt on niin kiire, onks jollain sekunnilla niin väliä kuinka nopeesti se auto on 400m päässä, mikä siellä oottaa sua niin páljon ja kiihkeesti??
-taasko on mentävä koeajolle, eksä saa ajella muutenkin ihan tarpeeksi loppu eläs aikana?
-kuin vanha sä oot?
-kannattasko ostaa turboton auto?
-kyllä tolla Astralla pääsee ihan yhtä hyvin paikasta toiseen!
-jumalaut, jos yhtään otat kisaa ton auton kanssa ni mä jään tähän!!!

yms. jossa haukutaan ja solvataan lapselliseksi :lol:

Eiks noi naiset edes voisi esittää kiinnostunutta... :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Mulla on vähän kaksijakoista todettavaa aiheeseen:

+Avovaimoni oli varsin Saab vastainen aikoinaan kun tutustuimme, mutta on sittemmin yllättänyt positiivisesti ja meni jopa vaihtamaan Astransa Saab 9-3:een ja vieläpä turbo sellaiseen :D :D (mutta 2 kuukautta käytiin koeajamassa jos minkälaisia kaukomaiden valmisteita ja joitakin myydyimpiä euro-autojakin)

+Kuulee joskus työkavereiltaan vinoilua Saabismista ja perustelee, että sairaus ilmenee siten että kun on kerran päässyt ajamaan Saabilla niin ei halua enää muun merkkisillä ajaa.

+Suunnittelee, että joskus vielä hankitaan 9-3 sport sedan avoversiona.

+Huolehtii autojemme pesusta ja vahauksesta aktiivisemmin kuin mihin minulla on tarmoa.

+Ei ole kauheammin ottanut pinnoja kun pari kertaa on aamutunneille asti venähtänyt auton laitto

Ja miinus osastolta...

-Monelta sä lopetat koneen ääressä istumisen

-Vähän reippaamman (tonnarilla) suoritetun mutkasta ulostulon jälkeen->naama valkoisena ja hetken kuluttua mun pitää koittaa kuinka pulssi vieläkin on säikädyksesta korkea. 8O

-Vartin sisällä edellisestä uusi kiihdytys-> sä voit jättää mut tohon bussipysäkille jos ei tää auto ala kulkea rauhallisemmin

-Koska toi tehojen ihmettely alkaa riittää

-Kumpihan sulle on tärkeämpi toi auto vai minä

-Ja jos mennään sille ja sille kylään ne te voitte sit puhua meidän naistenkin kanssa jostain ettekä vaa keskenään autojen virittämisestä (kaverilla on ripeä Audi)

*nimimerkki poistuu netistä luvattuaan lopettaa viimeistään kymmeneltä netissä kirjoittelun*
...ja klo on vasta... :oops:
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Vesapo ja Jussi ootte Onnen pekkoja :D :D

Mutta mitkäs on teidän selitykset uudelle putkelle, aluvanteille, lastulle?

"nokun mä sain niin halvalla" (perinteinen)
"oli osa rikki ja pakko ostaa" lastu selitys
"pakko säätää autoo että se kuluttaa vähemmän"
"tää oli vaan tällänen vaihtokauppa jolla mä voitin monta sataa euroo" aluvanteet

Pehmitys aloitettu putkesta, alustasta ja IC:stä
"meinaa pakari mennä kohta vaihtoo, kato kun se on kuluvia osia"
"kumma kun ovat asentaneet alkuperäiseen noin heikon IC:n olis kai aika sijoittaa pari sataa uuteen, sehän maksaa itsensä takas bensakuluissa"
"katsastusmies sanoin, että iskarit tihkuu ja pitäis kohta vaihtaa"
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

:lol:
Heh, kävin tossa jokin (22-22:30) aika sitten "koklaamassa" kulkua ja otin todisteet videolle jotta saa kunnollisia aikoja, no eikös muija soittannu ja kysy että voinko ottaa Kivisistä ja Sorasista loppu leffan nauhalle, sanoin ettei oikein voi kun olen on the road testaamassa... :oops: ...voitte kuvitella huokauksen syvyyden toisessa päässä :lol:

PS. 0-100km/h on näkyy melko tarkalleen steg-1: llä 7 sekkaa, ehkä karvan alle, se on nyt todettu 10 kertaa videonkin voimalla. 8)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Nii-in

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

:D :D Juu tiedän ne huokaukset...
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Vaimon kommentti Toyotasta, kun jouduin hommaamaan sijaispeliksi vanhan Camryn tonnarin rempan ajaksi:

"Tuommosella romullako muka pitäs liikkua?!?"

Oli hieman hymyssä pidättelemistäKuva
Corvette C5
juspa
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2003 12:15
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja juspa »

Oma naiseni ajelee mielissään kajakilla (vm.-79), töissä kulkee, ja jopa omille ystävilleen kehuu niin et oon saanu sanoa pilke silmässä et eikö se normaalisti oo toisin päin et miehet niistä autoista puhuu... Sano et kyllä vahaan jos peset auton ensin.. Oon olkanu jo vähän pohjustamaan et ku opiskelu päättyy ni sit ostetaan uudempi, 9-3 tms.
Viimeksi muokannut juspa, Ti Syys 30, 2003 09:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96 -79
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Vesapo ja Jussi ootte Onnen pekkoja

Mutta mitkäs on teidän selitykset uudelle putkelle, aluvanteille, lastulle?
Noh... nykyisessä Tonnarissa oli teholastu jo paikallaan kun se meille tuli, samoin aluvanteet ja rosteriputki , ei tarvittu selityksiä ja toisaalta kun vaimo kokeili vakio LPT:tä tuon lastutetun jälkeen niin ei selityksiä edes olisi tarvittu :D

Epäilen kyllä että kun tuo putki tuolta alta lahoaa niin saan kuitenkin esittää keskivenäläisen varvastanssin teknisten argumenttien tueksi kun tulee puheeksi uuden putken hinta vs. vakioputki.

Täytyy selitykseksi sanoa vielä että meillä on rouvallakin teknisen alan koulutus, joka ilmeisesti auttaa ymmärtämään miehistä vekotinhulluutta hieman enemmän kuin esim humanistinen. Toisaalta se johtaa siihen että kaikki naisellisemmatkin harrastusvälineet (ompelukoneet yms) tuppaavat olemaan kaupan ylähyllyltä valittuja :D

-J-
Vastaa Viestiin