Auton akut
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Auton akut
3v vanha agm rupes sylkemään miinusnavasta akkuhappoa ulos ,eli akkukaupoille ennen yöpakkasia tässä joutuu .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Auton akut
2 v 9 kk kesti Vartan akku, kunnes viime sunnuntaina hyytyi. Edellinen Varta kesti 2 v 3kk.
Saab 9-5 2.3T Wagon -07
Re: Auton akut
Meillä on nyt ollu tuo femma seitsemän ja puoli vuotta. Koko ajan on ollut sama Saab original akku paikoillaan. Sen verran olen kiivaillut hänen kanssaan että pari kertaa talvessa olen ladannut akkulaturilla lisää virtaa. Pätkäajon määrä on melkoista eikä se tässä kaupunkiajossa kerkeä lataantua kunnolla. Viime talvena jo tuntu siltä että paras isku on poissa ja melkein lähdin hakemaan uutta vastaavaa tilalle, (varsinki kun Saabin tarjous on mielestäni todella hyvä) mutta eipä niitä ollu etes kunnon pakkasia sitten niin jäi laittamatta. Jos ja kun taas syksyllä akkutarjousta pukkaa niin käyn kyllä vaihtamassa uuden.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Auton akut
Mulla on nyt mennyt kaks akkua tyhjäks samanlailla, eli plussa navan kenno oikosulussa. Onkohan vaan huonoa tuuria vai onko valmistus tavat kaikilla akuilla samat eli laatu huonontunut. Vai olisko tossa saabissa joku juju joka saa tollasta aikaseks? Mittaamalla en ainakaan löytänyt mitään erikoista. Lyhyt ajo tietysti selittää osaltaan vaikka on kyllä latailtu aina silloin tällöin.
Re: Auton akut
Suomennatko vähän? Kennoista se lähinnä plussanapaa oleva oikarissa, vai jotain ihan muuta?vkutvonen kirjoitti:Mulla on nyt mennyt kaks akkua tyhjäks samanlailla, eli plussa navan kenno oikosulussa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Auton akut
Oikariin menneitä kennoja on tullut tavattua muutaman kerran. Viallisen kennon voi tunnistaa esim. avaamalla korkit ja lataamalla akkua. Kennoista nousee kaasukuplia latauksen aikana. Paitsi siitä kennosta joka on oikarissa. Lisäksi akkuhapon ominaispainon voi vertailla kennojen välillä. Sinällään turhaa puuhaa tuo tutkiminen on, kun ei sitä voi korjata.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Auton akut
Millainen toi Saabin oma 70Ah 700 ämpäriä oikosulkeva akku on? Onko se hyvä?
Siis sellaisessa käytössä jossa GM akkua oli tapana ladata pätkäajon takia kerran pari vuodessa ja silti se kesti melkein 8 vuotta.
Siis sellaisessa käytössä jossa GM akkua oli tapana ladata pätkäajon takia kerran pari vuodessa ja silti se kesti melkein 8 vuotta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Auton akut
Veljeni, lueppas kommenttini muutama ylempänä . Se ei ole vain hyvä vaan luultavasti paras
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Auton akut
No sellainen sittenHenri S kirjoitti:Veljeni, lueppas kommenttini muutama ylempänä . Se ei ole vain hyvä vaan luultavasti paras
Ja saan samalla tuosta nykyisestä vara-akun, johonkin...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Auton akut
Millä tavoin paras määritellään? Jos kylmäkäynnistysvirran suuruutena niin on aika kaukana parhaasta, jos taas kapasiteetiltään niin pätee yhtälailla että kaukana parhaasta. Eli mitä tarkoittaa paras?Henri S kirjoitti:Se ei ole vain hyvä vaan luultavasti paras
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Auton akut
Mun mielestä paras on sellanen akku jonka speksit vastaa käyttötarkoitusta ja hinnaltaan halpa ja tietenkin mahdollisimman pitkä takuu .Pakari kirjoitti:Millä tavoin paras määritellään? Jos kylmäkäynnistysvirran suuruutena niin on aika kaukana parhaasta, jos taas kapasiteetiltään niin pätee yhtälailla että kaukana parhaasta. Eli mitä tarkoittaa paras?Henri S kirjoitti:Se ei ole vain hyvä vaan luultavasti paras
Re: Auton akut
Onko tuolle originaalille osanumeroa tarjota kun webshop ei näytä akkua tuntevan?Henri S kirjoitti:Meillä on nyt ollu tuo femma seitsemän ja puoli vuotta. Koko ajan on ollut sama Saab original akku paikoillaan. Sen verran olen kiivaillut hänen kanssaan että pari kertaa talvessa olen ladannut akkulaturilla lisää virtaa. Pätkäajon määrä on melkoista eikä se tässä kaupunkiajossa kerkeä lataantua kunnolla. Viime talvena jo tuntu siltä että paras isku on poissa ja melkein lähdin hakemaan uutta vastaavaa tilalle, (varsinki kun Saabin tarjous on mielestäni todella hyvä) mutta eipä niitä ollu etes kunnon pakkasia sitten niin jäi laittamatta. Jos ja kun taas syksyllä akkutarjousta pukkaa niin käyn kyllä vaihtamassa uuden.
2003 9-5 estate 2.0t automatic
Re: Auton akut
Järkevän hintainen ja kestävä. Huippuvirroilla voi aina kehuskella mutta näyttäähän tuo oem-akku olevan ilmeisen riittävä tehoiltaan. Lisäksi saan outoa tyydytystä siitä että kun otan akun suojakotelon pois niin alla on yönsininen möykky jossa lukee Saab kyljessä.Pakari kirjoitti:Millä tavoin paras määritellään? Jos kylmäkäynnistysvirran suuruutena niin on aika kaukana parhaasta, jos taas kapasiteetiltään niin pätee yhtälailla että kaukana parhaasta. Eli mitä tarkoittaa paras?Henri S kirjoitti:Se ei ole vain hyvä vaan luultavasti paras
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
-
- "Turbo"
- Viestit: 290
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Auton akut
Saab oe akku on todella kestävä ! Vaihdoin sen 2 vuotta sitten pois ihan vaan iän takia ja ostin tilalle exide akun , joka alkoi keväällä vähän hiipua 2,5 vuoden jälkeen . Saab akun jätin muuhun harraste käyttöön. Exide akun jännite laski ennen jo alle 11,5 voltin seisonnan jälkeen , hyvinhän sillä vielä käyntiin lähtee , mutta sytytti check engine valon. Nyt vaihdoin SAAB akun takaisin , siinä jännite pysyy vielä 12 v. Ja tuntuu pirteämmältä . Akku on otettu käyttöön 2009 ja autossa on eber ! Eli akku on nyt 8 vuotta vanha . Mikähän akkufirma näitä tekee? P.s silloin kun vaihdoin exiden 77/760a ihmettelin pakkasilla ettei uusi akku ollut yhtään tehokkaamman tuntuinen!
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: Auton akut
Ymmärtääkseni ainakin joskus Saab-akut oli Exiden valmistamia.
Yksittäisistä akuista vaikea saada kunnon kuvaa kestävyydestä. Itselläni kesti Saab-akku reilut 5v mikä on mielestäni aika normaalisuoritus.
Yksittäisistä akuista vaikea saada kunnon kuvaa kestävyydestä. Itselläni kesti Saab-akku reilut 5v mikä on mielestäni aika normaalisuoritus.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K