Terve taas!
Niin tässä viestissä/viestiketjussa olis tarkotus jutella sytytyspuolista.
Uudemmissa, joissa DI sytytys, niitä on useampia. Ja niiden vaihto ei juurikaan ole mahdollista. Mutta vanhemmissa voi vaihtaa.
Onko puola kuluva osa? Huononeeko sen toiminta kilometrien myötä? Kuluuko se? Vai onko vain kaksi vaihtoehtoa se joko toimii tai ei?
Onko kärjettämällä ja kärjellisellä sytytyksellä varustetuissa SAABeissa eri puola?
Entä onko olemassa mitään tehokkaampia sytytyspuolia tuon alkuperäisen tilalle? Tai niitä jotain on. Mutta onko niistä mitään hyötyä?
Entä etuvastukselliset sytytyspuolat? Onko tälläisiä olla SAABeissa?
Ainkaan 900 malleissa en oo nähnyt etuvastuksellista puolaa.
Ite aattelin että jos koettas tälläkin tavalla tehostaa sytytystä.
Tietysti on muistettava että toimiakseen kunnolla on puolan saatava virtaa kunnolla ja maadoituksen oltava kunnossa. Joten varmaan on hyvä mitata virrat ja tarkistaa liitosten kontaktit.
Vai miten olis virranvahvistin sarja puolalle samaan tapaan kuin ajovaloissakin. Ainakin jos asentaa tehokkaamman puolan.
Sytystyspuolat
Sytystyspuolat
SAAB
Re: Sytystyspuolat
Ainakin omassa V4:ssä on yhä paikallaan alkuperäinen Boschin puola, ikää aika tarkkaan 39 vuotta. Koska kone käy nätisti, en ole tullut mittailleeksi, vastaavatko arvot ohjearvoja. Puola voi olla rikki joko siten, ettei anna ollenkaan kipinää eli kone ei käy lainkaan, tai sitten kipinä on heikompi, joka voi ilmetä esim. pätkimisenä, kylmäkäynnistysongelmina tai korkeampana kulutuksena.kimmoisa kirjoitti: Onko puola kuluva osa? Huononeeko sen toiminta kilometrien myötä? Kuluuko se? Vai onko vain kaksi vaihtoehtoa se joko toimii tai ei?
Ainakin 99:ssä ja 900:ssa näin on.kimmoisa kirjoitti: Onko kärjettämällä ja kärjellisellä sytytyksellä varustetuissa SAABeissa eri puola?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm