SAAB RIP
Re: SAAB RIP
Haikea mieli, mutta olen silti todella YLPEÄ siitä, että olen voinut kokea SAABin tuoman ilon elämäämme! Tähän se ei kuitenkaan lopu, vaan tästä se saattohoito (joka kestää toivottavasti monen monituista vuotta) alkaa ja aion nauttia joka hetkestä, jonka saan vielä SAABeilla ajella! Kiitos.
9-5 2.3TS Aero -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: SAAB RIP
Pontiac unohtui myös.ah79 kirjoitti:Roverin voi vielä lisätä listaan.Raimo Miettinen kirjoitti:JL79 kirjoitti:Nopeasti löysin seuraavat merkit, joista kaksi ensimmäistä varmaankin ne suurimmat. Kaikki ovat muuten jenkeistä.
Plymouth (2001)
Oldsmobile (2004)
Saleen (2009)
Eagle (1998)
GEO (1998)
.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: SAAB RIP
Jostain kumman syystä öljyä on 70-luvulta asti aina riittävän seuraavat 10-20 vuotta. Jos nyt kuitenkin kävisi niin että vuonna 2020 bensa maksaisi nykyrahassa 5 euroa litra, tuskin se harrasteautoilua haittaisi. Käyttöharrastaminen toki saattaisi lopahtaa.micky 9-5 kirjoitti:Eiköhän nää kaikki
bensavehkeet oo 10v kuluttua jonkun asteiseia harraste autoja.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 148
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2007 22:05
- Paikkakunta: stadi
Re: SAAB RIP
Prkl.
#3332
Seat Altea XL 2.0tdi dsg -09
Saab 1011011001 2.0t A 3d -00
tankkaus.com polttoaine.net katsastushinnat.fi
Seat Altea XL 2.0tdi dsg -09
Saab 1011011001 2.0t A 3d -00
tankkaus.com polttoaine.net katsastushinnat.fi
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2624
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: SAAB RIP
Niin siinä on täytynyt käydä Mutta minä tässä sisuunnuin moisesta ja päätin tuossa eilisen päivän dokailun jälkeen että ostan ensi viikolla toisen saabin ja se on 900:nen kun en sillä koskaan vielä ajanut Pitäähän sitäkin kokeilla niin kauan kun kerkiääHarrimatias kirjoitti:Sama täällä. Koko viikon auto temppuillut käynnistyksestä. Liekö arvaillut ja masentunutysitonnari93 kirjoitti:Sama täällä! Tää on kuin kohtalon ivaa, kun ei oma ysitonnari suostu lähtemään enää käyntiinkään. Miten se voi kaikki sattua samalla hetkellänapalmi kirjoitti:Saattaa olla että riipasen kovan kännin tänään...
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: SAAB RIP
Kevyet mullat saabille. Ikävää että näin kävi. Toisaalta jos tuote ei ole jostain syystä myynyt, niin luonnonvalinta ja kapitalismi toimii juuri näin. Sosialismi ei tosin ole toiminyt tämänkään vertaa. Tietysti jokainen asiaa sureva voi miettiä mitä on asian eteen tehnyt. Liiketoiminta voi toimia ja kasvaa vain, jos kassavirtaa on riittävästi. Jos kauppa ei käy, niin sitten se ei käy, vaikka tuotteen ympärillä olisi minkälainen uskonto hyvänsä.
Itselläni on ollut pari saabia, edellinen 9-3 TurboJubilee 2000-2003 ja sitten 93SC 2006-2007. Hyviä autoja, mutta kun mun mielestä kaikki mun autot ovat olleet omalla tavallaan hyviä, niin mikäs minä olen sanomaan.
Nykyinen auto on V70 ja kävin vilkaisemassa tuolla SVF:n puolella, niin kyllä sielläkin pääosin osoitettiin myötätuntoa saabille ja saabisteille. Kaikille tämä pohjoismaisen autotuotannon alasajo on huono asia. Ei se Volvokaan ole enää aikoihin ollut ruotsalainen. Mutta eipä ne paperitehtaatkaan taida olla suomalaisia, eikä se kännykkäfirmakaan, jos omistuksia katsotaan.
Voihan se olla, että joku saabin vielä ostaa tai wallenbergit ei anna ajaa sitä alas. En kyllä pidättelisi henkeä sitä odotellessa. Eipähän noita paperitehtaiden sulkemisiakaan ole paljoa peruuteltu. Eikä valtio ole apuun tullut, muuta kuin jälkihoidon muodossa.
Mutta kuten sanottu: lepää rauhassa...
P.S. Taloussanomissa hehkutetaan vielä Spykerin viime hetken tarjousta (http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0925899/12).
Laitan tähän saman, kuin tuonne SVF:nkin:
Itselläni on ollut pari saabia, edellinen 9-3 TurboJubilee 2000-2003 ja sitten 93SC 2006-2007. Hyviä autoja, mutta kun mun mielestä kaikki mun autot ovat olleet omalla tavallaan hyviä, niin mikäs minä olen sanomaan.
Nykyinen auto on V70 ja kävin vilkaisemassa tuolla SVF:n puolella, niin kyllä sielläkin pääosin osoitettiin myötätuntoa saabille ja saabisteille. Kaikille tämä pohjoismaisen autotuotannon alasajo on huono asia. Ei se Volvokaan ole enää aikoihin ollut ruotsalainen. Mutta eipä ne paperitehtaatkaan taida olla suomalaisia, eikä se kännykkäfirmakaan, jos omistuksia katsotaan.
Voihan se olla, että joku saabin vielä ostaa tai wallenbergit ei anna ajaa sitä alas. En kyllä pidättelisi henkeä sitä odotellessa. Eipähän noita paperitehtaiden sulkemisiakaan ole paljoa peruuteltu. Eikä valtio ole apuun tullut, muuta kuin jälkihoidon muodossa.
Mutta kuten sanottu: lepää rauhassa...
P.S. Taloussanomissa hehkutetaan vielä Spykerin viime hetken tarjousta (http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0925899/12).
Laitan tähän saman, kuin tuonne SVF:nkin:
MRe@SVF kirjoitti:Mikähän tuossa Spykerillä oikeastaan on taka-ajatuksena? Miten he voivat kuvitella nykyisessä taloudellisessa tilanteessa, etenkin autokaupan osalta, saavansa Saabin jollain järkevällä ajalla kannattavaksi? Ruotsalaiset ovat yksinkertaisesti tyhmiä jos kuvittelevat, että homma jatkuisi oston jälkeen kuten nyt.
Jos joku kauppa nyt syntyisi, niin tekniikka olisi siirretty uralin taakse ja ruotsin tehtaat suljettu ennen kuin kissa aivastaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2849
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: SAAB RIP
Kapitalismin alkeita jokainen voi opiskella kansantalouden perusopuksesta, mutta valitettavasti tosimaailma on erilainen. Täällä on jo kyllästymiseen asti jauhettu Saabin tuottovirran mahdollisesta siirtämisestä jenkkeihin, mutta siinä on jo yksi helppo esimerkki mahdollisuudesta, jonka mukaan toimimalla mitätöidään uskonnonomaiset hehkutukset kapitalismin selkeydestä.MRe kirjoitti:Kevyet mullat saabille. Ikävää että näin kävi. Toisaalta jos tuote ei ole jostain syystä myynyt, niin luonnonvalinta ja kapitalismi toimii juuri näin. Sosialismi ei tosin ole toiminyt tämänkään vertaa. Tietysti jokainen asiaa sureva voi miettiä mitä on asian eteen tehnyt. Liiketoiminta voi toimia ja kasvaa vain, jos kassavirtaa on riittävästi. Jos kauppa ei käy, niin sitten se ei käy, vaikka tuotteen ympärillä olisi minkälainen uskonto hyvänsä.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: SAAB RIP
Uskossa on hyvä olla Näytttää olevan samantekevää mihin autoihin Saab merkki joskus tulevaisuudessa kiinnitetään
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Saab- ... 78?ref=rss
"Uskon edelleen, että Saabin valmistus jatkuu, mutta kuka ne tekee ja koska, on oma juttunsa
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Saab- ... 78?ref=rss
"Uskon edelleen, että Saabin valmistus jatkuu, mutta kuka ne tekee ja koska, on oma juttunsa
Re: SAAB RIP
Erikoinen tulkinta. No ei tuossa minun mielestä ihan noin sanottu. Löysit näköjään vanhan jutun Hesarin arkistosta...wesku kirjoitti:Uskossa on hyvä olla Näytttää olevan samantekevää mihin autoihin Saab merkki joskus tulevaisuudessa kiinnitetään
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Saab- ... 78?ref=rss
"Uskon edelleen, että Saabin valmistus jatkuu, mutta kuka ne tekee ja koska, on oma juttunsa
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: SAAB RIP
Joutas jo lapioida ne kepeät mullat. Tuskin uusikaan omistaja saa :saab:eja kaupaksi sen kummemmin.
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
Re: SAAB RIP
oli volvolandialaiset aika symppiksiä hehkuttivat liki kaikki saabia kilvan ja monet myönsivät omistavansakin sitä vaan naureskelin kun joku siellä mollasi että saabit on rumia yms. mutta väitti että on KANKEITA no tälleen muutamia kertoja 144 ja 740 ajaneena voin vaan ihmetellä että yksikään saab ei ole sellainen jäykkä ja tuuliherkkä lulla no joo.
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Re: SAAB RIP
Kyllä täytyy sanoa, että oman empiirisen tutkimuksen perusteella voidaan aukottomasti todeta, että muiden automerkkien foorumikeskustelijat ovat keskiarvoltaan hyväksyväisempiä muita merkkejä kohtaan, kuin saab-klubin.Gouldenwind kirjoitti:oli volvolandialaiset aika symppiksiä hehkuttivat liki kaikki saabia kilvan ja monet myönsivät omistavansakin sitä vaan naureskelin kun joku siellä mollasi että saabit on rumia yms. mutta väitti että on KANKEITA no tälleen muutamia kertoja 144 ja 740 ajaneena voin vaan ihmetellä että yksikään saab ei ole sellainen jäykkä ja tuuliherkkä lulla no joo.
Loppuun vielä --> , ettei kukaan luule että olen oikeaa tutkimusta tehnyt. Mutta mielestäni se on kyllä totta, että muiden merkkiharrastajien keskuudessa on saapas arvostetumpi kuin muut merkit Saabharrastajien keskuudessa. Ilmeisesti täällä ollaan hivenen kapeakatseisempia kuin muut. Minun mielestäni ei pitäisi kenenkään ottaa sitä henkilökohtaisesti, että joku pitää jostain automerkistä omaa enemmän. Toisekseen, ei tämä meidän Saab nyt aivan kaikilla osa-alueilla ole se paras kulkine. Eli jos joku muu auto on jossain ominaisuudessaan Saabismia parempi, niin sitten on. Ei tarvitsis alkaa kitisemään sen jälkeen että "mutku nutku oogeeängee jne...". Itsekin syyllistyn kyllä katsomaan maailmaa väritettyjen linssien läpi.
Alkuperäinen viestin tarkoitus oli se, että on mukavaa lukea toisten merkkien palstoilta kun omaa merkkiä kehutaan. Varmaan sama toimisi toisinkin päin. Kaikissa merkeissä on varmasti hyviä ja huonoja puolia. Puolien jakauma vaan vaihtelee
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion