Puomitettu pysäköintialue ja maksuongelmat

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
wesku
"Hölösuu"

Puomitettu pysäköintialue ja maksuongelmat

Viesti Kirjoittaja wesku »

Yksityisen pysäköinninvalvonnan sivussa tuli mieleen myös pysäköintiasiat siinä tapauksessa kun sisään- ja ulosajo on ohjattu puomeilla. Esim viime aikoina Turun Louhessa on useampaan kertaan yksi muuten toimiva luottokortti hylätty kahdessa eri saman paikan automaatissa. Toinen kortti on sattunut olemaan mukana. Toimimattoman kortin logo on automaatissa joten kyse ei pitäisi olla siitä ettei korttifirma olisi yleensä hyväksytty.

Mieleen on tullut mahdollinen tilanne jossa kortit eivät toimi. Mitenkähän näissä edetään ? Veikkaisin että soittaessa numeroon joka toivottavasti automaatista tai muualta löytyy, neuvotaan ensiksi hakemaan käteistä rahaa. Entä jos sitä ei ole eikä mahdollista hakea ? Entä jos on vain kiire ja pitää päästä ulos ? Onko pysäköintitalolla tuolloin oikeus pitää autoa kanissa kunnes maksu on tavalla tai toisella saatu suoritettua ? Kuka maksaa ja kenelle jos maksutapahtuman viivästymisestä aiheutuu haittaa tai kustannuksia ?

Olisi mielenkiintoista kuulla jos jollakulla on kokemuksia tai muuta tietoa näiden suhteen.
Jussi
"Hölösuu"

Re: Puomitettu pysäköintialue ja maksuongelmat

Viesti Kirjoittaja Jussi »

wesku kirjoitti:Olisi mielenkiintoista kuulla jos jollakulla on kokemuksia tai muuta tietoa näiden suhteen.
Ainakin Tampereen eteläsatamassa pääsee Forumin parkkiluolasta pihalle kuvatun kaltaisessa tilanteessa kun ilmaisee asiansa riittävän selkeästi ja riittävän voimallisin äänenpainoin. Pari kertaa on tullut tilanne vastaan ja molemmilla kerroilla on riittänyt se että olen kertonut tädille langan toisessa päässä minulla olevan 1. jumalaton kiire, 2. ei hajuakaan missä on lähin automaatti, 3. paikallistuntemus nollatasolla ja ei pienintäkään halua hankkia lisää paikallistuntemusta etsimällä automaattia. Lisäksi olen ilmaissut mielipiteen että seison tässä juurikin heidän rahastusautomaatillaan ja toimin kuten heidän ohjeensa sanovat, mutta automaatti ei kuitenkaan huoli kelvollista rahaa vaikka sitä sille tyrkytän, joten heidän tulisi tulla kipinkapin paikalle laskuttamaan minua koska minulla ei mitään velvollisuutta juosta ympäriinsä etsimässä rahaa joka heidän rakkineellensa sattuu kelpaamaan. Lopuksi olen kertonut vielä siirtyväni auton kera lähimmälle puomille odottamaan että joku tulee höylän kanssa veloittamaan korttiani.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Svc
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Svc »

Helsingissä selvisin kerran parkkitalosta ulos ihan puhumalla, kun lompakko olikin menossa kohti Jyväskylää. :oops: (Pitkä juttu. Reput vaihtuivat lähtökiireessä.)

Sovittiin, että lähettävät laskun, kun olin koko päivän hallissa ollut. Annoin yhteystiedot mutta en pystynyt tietenkään todistamaan henkilöllisyyttäni, kun se ajokorttikin oli siellä lompakossa. Ottivat ylös auton rekisterinumeron ja hoitaja avasi puomin, kun näki kamerasta, että olin kohdalla.

Eipä tosin ole laskua vielä yli vuoteen kuulunut, eli julkinen kiitos ymmärtäväisestä suhtautumisesta Ruoholahden pysäköinti Oy:lle on paikallaan. Lompakkokin tuli aikanaan takaisin... :D
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Pola
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Pola »

Kerran jäi se pysäköintilappu lentokentällä automaattiin kaiken muun kohelluksen keskellä, vaihtorahat kyllä muistettiin ottaa :D Helpoimmalla pääsi kun ajoin vaan edellä menevän imussa ulos parkkiluolasta. En kyllä suosittele kyseistä kikkaa, saattaa tulla puomi katolle :lol:
DIggItaLLr
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Pola kirjoitti:Kerran jäi se pysäköintilappu lentokentällä automaattiin kaiken muun kohelluksen keskellä, vaihtorahat kyllä muistettiin ottaa :D Helpoimmalla pääsi kun ajoin vaan edellä menevän imussa ulos parkkiluolasta. En kyllä suosittele kyseistä kikkaa, saattaa tulla puomi katolle :lol:
Eikös se puomi odota niin kauan että auto ajaa portista läpi ja heti senjälkeen menee kinni.
Eli portissa on jonkinmoinan optinen tunnistin.
Tunnistaa kun auto menee portille ja laskee puomin heti kun anturi tulkitsee auton ajaneen läpi.

Elikkä:
Laitetaan hanslankari seisomaan portin/puomin eteen tai vaikka pitämään kättään heijastimen edessä. Tällöinhän portista pääse läpi niin kauan kun vaan jaksaa pitää piirä auki.
Vastaa Viestiin