PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus

Viesti Kirjoittaja JKen »

Kun en oo varma niin kysyn ... Päivällä asiointia eri paikoissa kaupungilla ja joka välissä eberi päälle parkkiin mennessä. Niin että varmasti jäätiin varauksessa tappiolle.

Nyt latailen akkua CTEK:llä täyteen, niin onko se sitten akun puolesta homma OK kun laturi näyttää vihreää?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus

Viesti Kirjoittaja JKen »

Kärpät kiittää.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

9-5T kirjoitti:Kuva
Samoin tulee usein toimittua ja ctek saa jäädä seuraavaan lähtöön asti ihan huoleti.
Näekö oikein vai näkyykö kuvassa myös pamppu?
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Liikennekurinpitoväline riitatilanteen kärjistyessä voi tarvittaessa esittää vahvan argumentin suoraan vasempaan lumpioon. Pakollinen väline EA-laukun, turvaliivin ja lumilapion kanssa.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus

Viesti Kirjoittaja VKe »

Poikarukka kirjoitti:Liikennekurinpitoväline riitatilanteen kärjistyessä voi tarvittaessa esittää vahvan argumentin suoraan vasempaan lumpioon. Pakollinen väline EA-laukun, turvaliivin ja lumilapion kanssa.
Ja luotiliivi...
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

9-5T kirjoitti:taskulamppu.
Näytti vaan samanlaiselta minkä olen nähnyt saman ammatin harjoittajan autossa.
Kulunee sitten amattiryhmän vakiovarusteisiin olkookin sitten taskulamppu :lol:
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Olen hieman tietämätön, mutta onko tuo CTEK se pieni laite noissa kuvissa? Jos on, niin niitähän myydään kait myös Motonetissa. Miten se eroaa tavallisesta laturista?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
J.N
"Hirsch"
Viestit: 955
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus

Viesti Kirjoittaja J.N »

#3418
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus

Viesti Kirjoittaja SS »

Vastaavia löytyy muiltakin valmistajilta nykyään, tavallista muuntajatyyppistä akkulaturia ei kannata nykyään edes harkita, niin huolettomia nuo ovat käytössä.

Itselläni Benton BX-1 joka maksoi muistaakseni 39e. Toimii muuten hyvin, mutta johdot ovat pakkasella aika koppurat.

E: Jahas, edellä ehdittiinkin jo Benton mainita kun kirjoitustani raapustelin. Se ero noilla ainakin on, että toisin kuin CTek, Benton ei muista asetustaan vaan nollautuu aina kun pistotulpan irrottaa. Joutuu joka latauksella valitsemaan oikean moodin, mikä tosin ei satunnaisessa käytössä haittaa mitään.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tänään ostin Ctekin ja mallina XS3600. Pitäisi joskus kokeilla tuota, kun tulee otollinen hetki. Motonetissa kysyivät, että asennatko sen autoosi? Ilmeisesti kiinni, laittavatko jotku näitä autoon kiinni? Hinta oli 49,90 euroa, jos en nyt väärin muista.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Minä laitoin Defan 1203 akkulaturin syksyllä koska käytän paljon Webastoa. Akku latautuu aina kun minulla on virta lohkolämppärissä. Johdot menee pistotulpasta akkulaturiin ja akkulaturista lähtee lohkolämmittimeen ja sisäpistokkeeseen. Hyppylenkillä hoidan ohjauksen -> lataa aina tarvittaessa kun tulee virtaa tolpasta. Ilman hyppylenkkiä tarvittaisiin Defan ohjaus tai SID ohjaus.

Kuva
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mimmi kirjoitti:Hyppylenkkiä tarvitaan ainoastaan, jos halutaan lämmittää moottoria ja/tai sisätilaa.
Jetsulleen näin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus

Viesti Kirjoittaja 900i »

juhokare kirjoitti:Tänään ostin Ctekin ja mallina XS3600. Pitäisi joskus kokeilla tuota, kun tulee otollinen hetki. Motonetissa kysyivät, että asennatko sen autoosi? Ilmeisesti kiinni, laittavatko jotku näitä autoon kiinni? Hinta oli 49,90 euroa, jos en nyt väärin muista.
Jossakin taksissa olen nähnyt kyseisen laturin kiinteänä konehuoneessa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

potkuhousu kirjoitti:Minä laitoin Defan 1203 akkulaturin syksyllä koska käytän paljon Webastoa. Akku latautuu aina kun minulla on virta lohkolämppärissä. Johdot menee pistotulpasta akkulaturiin ja akkulaturista lähtee lohkolämmittimeen ja sisäpistokkeeseen. Hyppylenkillä hoidan ohjauksen -> lataa aina tarvittaessa kun tulee virtaa tolpasta. Ilman hyppylenkkiä tarvittaisiin Defan ohjaus tai SID ohjaus.

Kuva
Onkohan calixsiin saatavana samanlaista?
Joskus yritin kaivella,mutta ei tärpännyt.

Tuo meikän ctek 25000 on vähän iso viritellä edes väliaikaisesti pellin alle
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: PA-lämmitin, lyhyt ajo ja CTEK-lataus

Viesti Kirjoittaja Risto »

kalle37 kirjoitti:Onkohan calixsiin saatavana samanlaista?
Joskus yritin kaivella,mutta ei tärpännyt.
http://www.calix.fi/index.asp?id=25
Vastaa Viestiin