Ohitetun kertomuksen uskottavuus
Ohitetun kertomuksen uskottavuus
Näinhän se menee.... epäillään törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta koska on vähän aiemmin ohittanut ? "Poliisi epäilee, että mies oli ajanut ylinopeutta. Auto oli hetki ennen tieltä suistumistaan ohittanut toisen auton, jonka kuljettajan mukaan ohittajan vauhti oli ollut runsaasti yli sallitun."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010012 ... 2_uu.shtml
Mies loukkaantui ulosajossa Jyväskylässä
Sunnuntai 24.1.2010 klo 01.14
Henkilöautoa ajanut mies loukkaantui ulosajossa Jyväskylässä myöhään lauantaina.
Alle 30-vuotias kuljettaja menetti autonsa hallinnan Laukaantiellä noin kello 22.30.
Tieltä suostunut auto kääntyi nokan kautta katolleen. Pelastuslaitos joutui käyttämään raivauskalustoa saadakseen ajokissa yksin olleen kuljettajan ulos.
Tajuton mies vietiin hoidettavaksi keskussairaalan teho-osastolle.
Poliisi epäilee, että mies oli ajanut ylinopeutta. Auto oli hetki ennen tieltä suistumistaan ohittanut toisen auton, jonka kuljettajan mukaan ohittajan vauhti oli ollut runsaasti yli sallitun.
Poliisi tutki asiaa törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010012 ... 2_uu.shtml
Mies loukkaantui ulosajossa Jyväskylässä
Sunnuntai 24.1.2010 klo 01.14
Henkilöautoa ajanut mies loukkaantui ulosajossa Jyväskylässä myöhään lauantaina.
Alle 30-vuotias kuljettaja menetti autonsa hallinnan Laukaantiellä noin kello 22.30.
Tieltä suostunut auto kääntyi nokan kautta katolleen. Pelastuslaitos joutui käyttämään raivauskalustoa saadakseen ajokissa yksin olleen kuljettajan ulos.
Tajuton mies vietiin hoidettavaksi keskussairaalan teho-osastolle.
Poliisi epäilee, että mies oli ajanut ylinopeutta. Auto oli hetki ennen tieltä suistumistaan ohittanut toisen auton, jonka kuljettajan mukaan ohittajan vauhti oli ollut runsaasti yli sallitun.
Poliisi tutki asiaa törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena.
Re: Ohitetun kertomuksen uskottavuus
Pitääkö jokaisesta lehtijutusta tehdä uusi aihe foorumille?
#3834
Re: Ohitetun kertomuksen uskottavuus
Ei tarvitse.siiseli kirjoitti:Pitääkö jokaisesta lehtijutusta tehdä uusi aihe foorumille?
Ehdota jotain jo aloitettua ketjua niin voin harkita siirtoa sinne.
Re: Ohitetun kertomuksen uskottavuus
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=90077
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=77813
Vaikka jompikumpi noista, siellä keskustelu jo tarpeeksi lähellä aihetta...
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=77813
Vaikka jompikumpi noista, siellä keskustelu jo tarpeeksi lähellä aihetta...
#3834
Re: Ohitetun kertomuksen uskottavuus
Normaaliahan tuo on, mikäli vaarantaa toisen hengen liikenteessä, niin tutkitaan törkeänä.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: Ohitetun kertomuksen uskottavuus
Ootko aivan varma että tekijänoikeudet sallivat sinun kopioida koko jutun tuolta Iltalehden verkkosivulla tänne? Oletko edes kuullut sanaa tekijänoikeus? Linkin saa kyllä laittaa mutta koko "uutisen" kopiointi toiselle julkiselle foorumille ei olekaan sitten ihan itsestäänselvyys! No, sinähän kyllä koet oikeudeksesi ajella cruise päällä moottoritien vasenta kaistaakin joten ei varmaankaan tekijänoikeuslakikaan sua koske (sun mielestä)!wesku kirjoitti:Näinhän se menee.... epäillään törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta koska on vähän aiemmin ohittanut ? "Poliisi epäilee, että mies oli ajanut ylinopeutta. Auto oli hetki ennen tieltä suistumistaan ohittanut toisen auton, jonka kuljettajan mukaan ohittajan vauhti oli ollut runsaasti yli sallitun."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010012 ... 2_uu.shtml
Mies loukkaantui ulosajossa Jyväskylässä
Sunnuntai 24.1.2010 klo 01.14
Henkilöautoa ajanut mies loukkaantui ulosajossa Jyväskylässä myöhään lauantaina.
Alle 30-vuotias kuljettaja menetti autonsa hallinnan Laukaantiellä noin kello 22.30.
Tieltä suostunut auto kääntyi nokan kautta katolleen. Pelastuslaitos joutui käyttämään raivauskalustoa saadakseen ajokissa yksin olleen kuljettajan ulos.
Tajuton mies vietiin hoidettavaksi keskussairaalan teho-osastolle.
Poliisi epäilee, että mies oli ajanut ylinopeutta. Auto oli hetki ennen tieltä suistumistaan ohittanut toisen auton, jonka kuljettajan mukaan ohittajan vauhti oli ollut runsaasti yli sallitun.
Poliisi tutki asiaa törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena.
Re: Ohitetun kertomuksen uskottavuus
Eihän tuossa sanota vaarantaneen kenenkään muun henkeä? Itse metsään ajanut eikä varmaa silminnäkijähavaintoakaan ilmeisesti tapauksesta ole. On siis hyvin mielenkiintoista että katkeran pakokaasuja haistelemaan jääneen maallikon henkilökohtaista mielipidettä pidetään todisteena.Maximus kirjoitti:Normaaliahan tuo on, mikäli vaarantaa toisen hengen liikenteessä, niin tutkitaan törkeänä.
Itse ajoin perjantaina Kuopiosta Jyväskylän kautta Tampereelle ja moni ohitettu vilkutteli pitkiä aina ohituksen jälkeen. Huvittavaa että tälläisiä "kansalaispoliiseita" onnettomuuspaikalla niin usein uskotaan.
Siinä poliisi kyllä on varmasti oikeassa että ylinopeutta on varmasti ollut kun suoralla tiellä keskellä yötä harvemmin jaksaa ajella 60-80 lasissa.
Re: Ohitetun kertomuksen uskottavuus
Yleensä pitkiä vilkutellaan silloin kun kaistaa vaihdetaan suoraan eteen, jätithän turvaväliä?Itse ajoin perjantaina Kuopiosta Jyväskylän kautta Tampereelle ja moni ohitettu vilkutteli pitkiä aina ohituksen jälkeen.
Todella harvoin pitkiä räpsitään, tosin viime viikolla yksi ohitettu räppäsi pysyvästi pitkät päälle, huvinsa kullakin...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Ohitetun kertomuksen uskottavuus
SS kirjoitti:Yleensä pitkiä vilkutellaan silloin kun kaistaa vaihdetaan suoraan eteen, jätithän turvaväliä?Itse ajoin perjantaina Kuopiosta Jyväskylän kautta Tampereelle ja moni ohitettu vilkutteli pitkiä aina ohituksen jälkeen.
Todella harvoin pitkiä räpsitään, tosin viime viikolla yksi ohitettu räppäsi pysyvästi pitkät päälle, huvinsa kullakin...
Itse en tosiaankaan koukkaa ohitettavan keulan eteen, vaan jätän reilusti tilaa. Tästä huolimatta ainakin täällä Itä-Suomessa joka toinen ohitettava joko jättää pitkät päällä tai räpsyttelevät valoja. Kovasti tuntuu ottavan itsetunnon päälle jos joku menee ohi.
Corvette C5
Re: Ohitetun kertomuksen uskottavuus
Itä-Suomessa tuo tuntuu olevan tapana, en missään muualla ole törmännyt vastaavaan käytökseen.
Väliä jätän reilusti, varsinkin pimeällä kun näkee helposti onko vastaantulijoita tulossa. Siitä huolimatta pitkiä vilkutellaan tai sitten ne jätetään päälle.
Joskus kuuntelen verenpaineen nostamiseksi Radio Novaa ja sitä **tun liikenneradiota. Tuossa jouluna pari kertaa joku katkera soitti että "tuossa äsken meni yks Volvo ohi vasenta kaistaa moottoritiellä ja nyt se oli penkassa. Täytyy ihan näin ratiossa kysellä että mihinkä oli nii kiire että piti ojaan ajaa?" Eikä mitään varmuutta edes siitä että kyseessä oli sama auto
Väliä jätän reilusti, varsinkin pimeällä kun näkee helposti onko vastaantulijoita tulossa. Siitä huolimatta pitkiä vilkutellaan tai sitten ne jätetään päälle.
Joskus kuuntelen verenpaineen nostamiseksi Radio Novaa ja sitä **tun liikenneradiota. Tuossa jouluna pari kertaa joku katkera soitti että "tuossa äsken meni yks Volvo ohi vasenta kaistaa moottoritiellä ja nyt se oli penkassa. Täytyy ihan näin ratiossa kysellä että mihinkä oli nii kiire että piti ojaan ajaa?" Eikä mitään varmuutta edes siitä että kyseessä oli sama auto
Re: Ohitetun kertomuksen uskottavuus
http://www.laki24.fi/liik-tieliikenneri ... minen.html
Ja mikäli ei ole tiedossa, niin poliisi voi vaihtaa asianimikettä kesken tutkinnan, eli se nyt ei suoranaisesti vielä kerro mitään mikä se asianimike oli uutista kirjoittaessa...
Ja mikäli ei ole tiedossa, niin poliisi voi vaihtaa asianimikettä kesken tutkinnan, eli se nyt ei suoranaisesti vielä kerro mitään mikä se asianimike oli uutista kirjoittaessa...
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Ohitetun kertomuksen uskottavuus
Oletko itse varma että tekijänoikeudet sallivat sinun lainata tekstiä joka mielestäsi on ilmeisen laittomasti kopioitu ?keskikonsoli kirjoitti: Ootko aivan varma että tekijänoikeudet sallivat sinun kopioida koko jutun tuolta Iltalehden verkkosivulla tänne? Oletko edes kuullut sanaa tekijänoikeus? Linkin saa kyllä laittaa mutta koko "uutisen" kopiointi toiselle julkiselle foorumille ei olekaan sitten ihan itsestäänselvyys! No, sinähän kyllä koet oikeudeksesi ajella cruise päällä moottoritien vasenta kaistaakin joten ei varmaankaan tekijänoikeuslakikaan sua koske (sun mielestä)!
Millä perusteella moottoritien vasemmalla kaistalla ei saisi ajaa cruise päällä ? Onko jotain muitakin paikkoja joissa cruisen käyttö on kielletty ?
Re: Ohitetun kertomuksen uskottavuus
Uutisoinnin tarkkuudestahan ei välttämättä tiedä mutta olettaisin tuossa tarkoitetun tietä 637 Seppälänkankaalta Laukaalle päin http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 64187&z=13
Riippuen autosta kyllä ihan viidenkympinkin nopeudesta onnistuu kaatamaan katolleen niin ettei pääse ulos ilman raivauskalustoa, se miten paljon menee kasaan riippuu paljon enemmän törmäyskohdasta ja tuurista kuin nopeudesta ennen törmäystä. Muistaako paikalliset mitä rajoituksia tuossa on ? Itse olen joskus ajanut Jyväskylästä Seppälänkankaalle ja siihen asti muistaakseni 50 tai 60 rajoitus.
Uutisessa ei edes mainittu mitään nopeusolettamasta törmäysjälkien perusteella vaan annettiin ymmärtää että epäily törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta perustui ainoastaan toisen auton kuljettajan arvioon nopeudesta hiukan ennen törmäystä.
Riippuen autosta kyllä ihan viidenkympinkin nopeudesta onnistuu kaatamaan katolleen niin ettei pääse ulos ilman raivauskalustoa, se miten paljon menee kasaan riippuu paljon enemmän törmäyskohdasta ja tuurista kuin nopeudesta ennen törmäystä. Muistaako paikalliset mitä rajoituksia tuossa on ? Itse olen joskus ajanut Jyväskylästä Seppälänkankaalle ja siihen asti muistaakseni 50 tai 60 rajoitus.
Uutisessa ei edes mainittu mitään nopeusolettamasta törmäysjälkien perusteella vaan annettiin ymmärtää että epäily törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta perustui ainoastaan toisen auton kuljettajan arvioon nopeudesta hiukan ennen törmäystä.
Re: Ohitetun kertomuksen uskottavuus
Miksei motarilla saa cruisea käyttää? Motarilla ajetaan normaalisti cruise päällä oikeaa kaistaa, mutta jos siellä on autoja, siirrytään vasemmalle. Cruise tietenkin päällä koko ajan, miksi se pitäisi pois ottaa?No, sinähän kyllä koet oikeudeksesi ajella cruise päällä moottoritien vasenta kaistaakin
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Aero"
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04
Re: Ohitetun kertomuksen uskottavuus
Saahan se cruise tietenkin moottoritiellä olla päällä ja jos pystyy vasenta kaistaa ohittamaan edellä meneviä cruise päällä niin eihän siinäkään ole mitään vikaa, mutta tämä kyseinen "sankari" jolle vastasin kehuu ainakin kahdessa viestissä ajavansa 10 kilometriä moottoritien vasenta kaistaa nopeusrajoituksen mukaan estäen takana tulevia ohittamasta niin tuo ei ole pykälien mukaan sallittua, uskoakseni!SS kirjoitti:Miksei motarilla saa cruisea käyttää? Motarilla ajetaan normaalisti cruise päällä oikeaa kaistaa, mutta jos siellä on autoja, siirrytään vasemmalle. Cruise tietenkin päällä koko ajan, miksi se pitäisi pois ottaa?No, sinähän kyllä koet oikeudeksesi ajella cruise päällä moottoritien vasenta kaistaakin
Tuossa ensimmäinen
tuossa vastauksessa ei tosin mainita että oli moottoritie mutta luultavasti oli..
tässä sitten niitä pykäliä...
Tieliikennelaki 7§
Liikenneturvan nettisivu