Saabisti halutaan radioon
Saabisti halutaan radioon
Radiotoimittaja soitteli minulle ja kyseli pääkaupunkiseudulta löytyvää Saabistia, joka suostuisi haastateltavaksi Tekniikan taustapeili -ohjelmaan. Toimittaja tulisi Saabistin luokse ja toivomus oli, että Saabisti olisi ns. laajakatseinen, eli tuntisi niin vanhemmat kuin uudemmatkin Saabit. Ilmoita minulle yv:llä, jos olet kiinnostunut radiojutun tekemisestä tai vinkkaa minulle sopivasta kohteesta. Tietyt hallituksen vakiojäsenet ovat jo esiintyneet niin usein mediassa, että tällä kertaa kaivataan uusia radioääniä. Juttu olisi tarkoitus tehdä ensi viikolla ja ajettaisiin ulos perjantaina sopivasti klubin talvipäiven aattona....
Eski
Eski
Re: Saabisti halutaan radioon
Haastateltava on löytynyt, joten homma siltä osin selvä.
Eski
Eski
Re: Saabisti halutaan radioon
Tuleeks tää Yle Radio Suomest ja kello 17.30 perjantaina?
Re: Saabisti halutaan radioon
Kuka ikinä meneekin niin kannattaa olla valmiina vastaukset eränäisiin hyvin todennäköisiin Saab kysymyksiin, jotka liittyvät teknisesti ja taloudellisesti menneeseen, nykyhetkeen ja tulevaisuuteen.
Re: Saabisti halutaan radioon
"17.30 Taustapeili. Marko Miettinen.
Tekniikan Taustapeili perehtyy Saabiin: perinteisen ruotsalaisen automerkin ympärillä on käynyt melkoinen suhina tänä talvena. Nyt kun jatko on varmistunut ja uusi omistaja löytynyt, on paikallaan tutkailla onko Saabismi todellakin sairautta? www.yle.fi/taustapeili"
Ja tämä siis huomenna perjantaina.
Tekniikan Taustapeili perehtyy Saabiin: perinteisen ruotsalaisen automerkin ympärillä on käynyt melkoinen suhina tänä talvena. Nyt kun jatko on varmistunut ja uusi omistaja löytynyt, on paikallaan tutkailla onko Saabismi todellakin sairautta? www.yle.fi/taustapeili"
Ja tämä siis huomenna perjantaina.
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Re: Saabisti halutaan radioon
Erityisesti tulevaisuuden suhteen tarvitaan valmiita vastauksiaTuuSaR kirjoitti:Kuka ikinä meneekin niin kannattaa olla valmiina vastaukset eränäisiin hyvin todennäköisiin Saab kysymyksiin, jotka liittyvät teknisesti ja taloudellisesti menneeseen, nykyhetkeen ja tulevaisuuteen.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Saabisti halutaan radioon
Radiossa nyt haastattelussa GM Finlandin Saab-myyntipäällikkö Antti Foudila.
http://areena.yle.fi/player/index.php?c ... anguage=fi
http://areena.yle.fi/player/index.php?c ... anguage=fi
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 239
- Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Saabisti halutaan radioon
Tällainenkin tuli/tulee tänään osana kultakuume -ohjelmaa:
"Kiiltäviä erikoismalleja automuseossa
Kajakkikaksikko, kirvesmiehen barracuda, ojahauki - siinä suomalaisille rakkaan auton, Saab ysikutosen lempinimiä. Uudenkaupungin tehtaan ensimmäinen Saab ? ukkosensininen ysikutonen - lahjoitettiin vuonna 1969 presidentti Kekkoselle. Pitkä mies teloi päänsä kotterossa ja päätti lahjoittaa sen saman tien takaisin Uuteenkaupunkiin. Kultakuumeessa vieraillaan automuseossa, tutustumassa autojen historiaan."
Yle Radio 1,
Perjantaina 5.2.2010 klo 15.15 - 15.55, toinen lähetys klo 21.15
"Kiiltäviä erikoismalleja automuseossa
Kajakkikaksikko, kirvesmiehen barracuda, ojahauki - siinä suomalaisille rakkaan auton, Saab ysikutosen lempinimiä. Uudenkaupungin tehtaan ensimmäinen Saab ? ukkosensininen ysikutonen - lahjoitettiin vuonna 1969 presidentti Kekkoselle. Pitkä mies teloi päänsä kotterossa ja päätti lahjoittaa sen saman tien takaisin Uuteenkaupunkiin. Kultakuumeessa vieraillaan automuseossa, tutustumassa autojen historiaan."
Yle Radio 1,
Perjantaina 5.2.2010 klo 15.15 - 15.55, toinen lähetys klo 21.15
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Re: Saabisti halutaan radioon
En kerennyt kuuntelemaan.
Onko noita jostain kuunneltavana nauhoitettuna?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabisti halutaan radioon
http://areena.yle.fi/audio/733160 (Poistuu 5.4.2010)
http://lotta.yle.fi/ijulkaisu.nsf/sivut ... 24715B0BC8
http://lotta.yle.fi/ijulkaisu.nsf/sivut ... 24715B0BC8
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Saabisti halutaan radioon
Kiitokset linkeistä.
Oikein hyvä haastattelu ja oikein mukavaa jutustelua, ilo oli kuunnella
Pisteet haastateltavalle hyvistä vastauksista! Saatiin vähän näköjään puheeksi median vääristelyä yms.kin
Onneksi toimittajakin oli positiivisin mielin, eikä heti ollut merkkiä tappamassa.
Oikein hyvä haastattelu ja oikein mukavaa jutustelua, ilo oli kuunnella
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viimeksi muokannut Jyrchi, Pe Helmi 05, 2010 20:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Saabisti halutaan radioon
Hieno ohjelma!
Entäs tuo Miettinen? Missäs hänen haastattelunsa on?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabisti halutaan radioon
Miettinen on haastattelija!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ma Helmi 08, 2010 12:18
Re: Saabisti halutaan radioon
Joo, Just kuunteli Yle RadioPeiliä ja siksi rekisteröidyin Foorumille.
Täytyy sanoa, että haatattelu teki positiivisen vaikutuksen.
Mutta Asiaan.
Nuo erergian lähteet (öljy,sähkö jne) on saanut minut miettimään eri vaihtoehtoja tulevaisuutta ajatellen.
Aloitetaan öljystä.
Öljy ei lopu, mutta sen saanti vaikeutuu ja sitä kautta aiheuttaa nostetta hintaan. Toisin sanoen alkaa olla aika siirtyä toisenlaisiin vaihtoehtoihin.
Sähkö?
Hyvä idea, mutta tuo paljon ongelmia. erityisesti talvi. Akkujen toiminta kyky laskee rajusti pakkasessa. Hinta tällä hetkellä => satsi maksaa about 25k€ ja painaa tyyliin puolet auton painosta. pitää uusia noin 5 vuoden välein käytöstä riippumatta.
Entä matkustamon lämmitys? Sähköautoissa se on tällä hetkellä järkevintä hoitaa Vebastolla toisin sanoen eli öljyllä! Mielestäni ei hyvä ratkaisu. Mielestäni tämä sähkö homma pitäisi Disabloida!
Mitä jää jäljelle?
Vety vai puukaasu? Vety on liian vaarallista ja sekin menee monopooli hommiksi, eli Ei!
Puukaasu on mielestäni paras ratkaisu monessakin suhteessa eli siitä saa saamoottorille polttoainetta ja lämpöä matkustamoon.
Puu kaasussa on vaivaa monellakin tapaa verrattuna öljyyn ja töpseli sähköön, mutta se olisi ratkaisu päästä monopoolista eroon! Jolloin hintakin olisi huomattavasti edullisempi sekä hankkia polttoainetta, että myös tekniikan varaosissa. Siis moottorinosat olisi edullisia ja huolto/korjaus onnistuisi itseltä. Ja entä päästöt? erittäin vähäiset monessa suhteessa.
Täytyy sanoa, että haatattelu teki positiivisen vaikutuksen.
Mutta Asiaan.
Nuo erergian lähteet (öljy,sähkö jne) on saanut minut miettimään eri vaihtoehtoja tulevaisuutta ajatellen.
Aloitetaan öljystä.
Öljy ei lopu, mutta sen saanti vaikeutuu ja sitä kautta aiheuttaa nostetta hintaan. Toisin sanoen alkaa olla aika siirtyä toisenlaisiin vaihtoehtoihin.
Sähkö?
Hyvä idea, mutta tuo paljon ongelmia. erityisesti talvi. Akkujen toiminta kyky laskee rajusti pakkasessa. Hinta tällä hetkellä => satsi maksaa about 25k€ ja painaa tyyliin puolet auton painosta. pitää uusia noin 5 vuoden välein käytöstä riippumatta.
Entä matkustamon lämmitys? Sähköautoissa se on tällä hetkellä järkevintä hoitaa Vebastolla toisin sanoen eli öljyllä! Mielestäni ei hyvä ratkaisu. Mielestäni tämä sähkö homma pitäisi Disabloida!
Mitä jää jäljelle?
Vety vai puukaasu? Vety on liian vaarallista ja sekin menee monopooli hommiksi, eli Ei!
Puukaasu on mielestäni paras ratkaisu monessakin suhteessa eli siitä saa saamoottorille polttoainetta ja lämpöä matkustamoon.
Puu kaasussa on vaivaa monellakin tapaa verrattuna öljyyn ja töpseli sähköön, mutta se olisi ratkaisu päästä monopoolista eroon! Jolloin hintakin olisi huomattavasti edullisempi sekä hankkia polttoainetta, että myös tekniikan varaosissa. Siis moottorinosat olisi edullisia ja huolto/korjaus onnistuisi itseltä. Ja entä päästöt? erittäin vähäiset monessa suhteessa.
Linux Mint
Puukaasu
Intel
Puukaasu
Intel