lasinpesuneste

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

lasinpesuneste

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

Heippa olis kysymys pesunesteistä . Kun ilmoitetaan kestää -20 pakkasta ja oli jäässä vaikka pakkasta 18 missä vika. neste suoraan kanisterista kaadettu ei lanttailtu eikä entistä säiliössä :oops:
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: lasinpesuneste

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Sinua on kusetettu. Kusettaja on sitten joko nesteen valmistaja tai pakkasmittarisi :wink:
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: lasinpesuneste

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Mihin tarvii yleensäkään lasinpesunestettä kun pakkasta -20?
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Re: lasinpesuneste

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

rälläkkä kirjoitti:Mihin tarvii yleensäkään lasinpesunestettä kun pakkasta -20?
ei varmaan silloin mihinkään, mutta jos äkisti lauhtuu.. :idea:
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: lasinpesuneste

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

rälläkkä : Mihin tarvii yleensäkään lasinpesunestettä kun pakkasta -20?
Jos lasi on likainen ja on ajossa ???
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: lasinpesuneste

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

AnttiR kirjoitti:rälläkkä : Mihin tarvii yleensäkään lasinpesunestettä kun pakkasta -20?
Jos lasi on likainen ja on ajossa ???
Kumma keli saa olla jos rapa lentää pakkasella...
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: lasinpesuneste

Viesti Kirjoittaja VKe »

No ainakin kaks vastausta tuli mieleen:
1. kyllä näillä leveysasteilla on jotain ihmeen pölyä ilmassa myös pakkasilla ja saattaa tarve tulla huuhdella likaista lasia, ainakin jos osuu oikeen aurinko kohdillensa...
2. katsastuskonttorilla :wink:
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: lasinpesuneste

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Cars-liemikin meni -18°C jäähän mutta tovin ajon jälkeen toimi taas eli letkuista oli jäässä joissa nesteen tilavuus on todella vähäistä verrattuna itse astiaan lokasuojassa.

p.s. Toi Cars-pesuneste on varmasti ainoa hyvä ja halpa mitä olen ostanut, 4.90€ maksaa jokaisessa S-ketjun puljussa. Ei tosin halvinta mutta sitä metanoolipaskaa en laseihini laske.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: lasinpesuneste

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Itse oon käyttänyt varmaankin 15 vuotta Hong Kongin Dragonia . Oli aikoinaan kärkipäässä TM:n (tais olla hinta/laatusuhteen ykkönen ) testissä. Ei oo pahaa sanottavaa, sillä käytän edelleenkin.
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: lasinpesuneste

Viesti Kirjoittaja aero »

VKe kirjoitti:2. katsastuskonttorilla :wink:
Tähän asti leimakonttorilla on riittänyt, että pumppu kuuluu pyörivän, jos neste on jäässä tai lopussa (jälkimmäisessä aine tosin loppui matkalla konttorille, lasin reunoilla näkyi vielä vettä kun inssi autoon istahti).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: lasinpesuneste

Viesti Kirjoittaja aero »

9-5T kirjoitti:
aero kirjoitti: pumppu kuuluu pyörivän, jos neste on jäässä tai lopussa
Jos oikeasti jäässä on aika siivet pumpussa jotta murtavat jään.
Jotain pörinää sieltä on kuulunut ja se on leimamiehelle pakkaskeleillä riittänyt :D.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: lasinpesuneste

Viesti Kirjoittaja SS »

Oisko lamppujen pyyhinmoottorien ääni?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: lasinpesuneste

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Eipä löytynyt tuoreempaakaan vitjaa äkkiseltään niin kysynpä tässä seuraavaa.

Olen yleensä ostanut halvimpia pesunesteitä, näitä 3kpl 5l kanisteria kympillä Tokmannilta, Puuilosta, Motonetista jne. Osa on vähemmän ja osa enemmän karsean hajuisia, mutta mielestäni ne ovat ihan siinä varsinaisessa käyttötarkoituksessaan pelittäneet. No tänään sitten pomppasi, kun ostin Nesteeltä jotain niiden brändäämää lientä, joka maksoi 9.9e/3l.

Okei, tokihan volyymit on erilaisia noissa ostosparatiiseissa. Mutta siltikin hintaero on sellainen, että kiinnostaisi tietää, ovatko nuo kalliit olennaisesti parempia tai jopa hintansa väärtejä?

Itse en viidellä ruiskauksella aamulla pesujäljessä mitään dramaattista eroa havainnut.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
Soki
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Su Touko 12, 2019 12:57

Re: lasinpesuneste

Viesti Kirjoittaja Soki »

Mä ostin kerran nesteeltä tankatessa 1,5litran lilmpparipullon. Vasta autossa satuin katsomaan kuittia, 4,50. En ole senkoomin juurikaan mitään ko virman tarjontaa huolinut jos vain jotain muuta on tarjolla.

Kai noissa on jotain erojakin, ainakin toiset haisee pahemmalle. Toki makunsa tai hajunsa kullakin, mikä sitten hyvältä ja mikä ei. Denaturoitua viinaa ne kaikki lie, sekoitussuhteella ja laskukaavoilla pelleillään sopivia ”jäätymispisteitä” kaupallisemmaksi.
Ihan toimivaa tavaraa olen lantrannut itse jo vuosia, 10:n kannuun n1,5l (lasol 100 35.-/10l) ja ruikkaus käsitiskiainetta ”vedenpehmennykseen”. Toimii kesät talvet, toki etelässä harvemmin on niin kylmä että kovempaa tavaraa tarvisi ja kun autokin seisoo lämpimässä tallissa.

Eli vastauskseni kysymykseen: Nesteellä (kauppias) osaa hinnoitella ja markkinoida :roll: jotkut menee jopa jatkuvasti halpaan kun kuvittelee kalliimman tai kovasti mainostetun olevan jotenkin parempaa… Erityisesti uusavuttomat ovat herkästi markkinamiesten armoilla 8O
Vastaa Viestiin