Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Tossa olis läppäri ja ajattelin ostaa siihen gps-mokkulan.
Tuli tuossa mieleen että onko olemassa ohjelmia (ilmaisia sellaisia) joilla saisi auton kiihtyvyyden mitattua?
Mielellään saisi olla sellainen ohjelmaa jossa voisi vapaasti valita kiihtyvyys alueen esim.80-120 km/h.
Puhelimiin noita on vissiin ollut saatavana mutta puhelimeni on niin antiikkinen että siihen ei sellaista saa.Ja ei kannata uutta puhelinta mokoman takia ostaa kun ei muita ominaisuuksia tarvitsisi.
Tuli tuossa mieleen että onko olemassa ohjelmia (ilmaisia sellaisia) joilla saisi auton kiihtyvyyden mitattua?
Mielellään saisi olla sellainen ohjelmaa jossa voisi vapaasti valita kiihtyvyys alueen esim.80-120 km/h.
Puhelimiin noita on vissiin ollut saatavana mutta puhelimeni on niin antiikkinen että siihen ei sellaista saa.Ja ei kannata uutta puhelinta mokoman takia ostaa kun ei muita ominaisuuksia tarvitsisi.
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Käsittäkseni yleensä dataa gps:ltä tulee kerran sekunnissa, näin esim. Nokian LD-3W, jollaisia itselläni on pari kappaletta. Mitä softa sitten sille tekee, on eri juttu. Valmiista PC-ohjelmista en tiedä, mutta Linux-puolella joskus tuli otettua raakadataa gpsd:ltä. Sitä käyttäen on suht triviaalia tehdä tuon datan käsittelyyn softaa.georgahti kirjoitti:ainakaan minun näkemät kepsit ei ihan joka sekunti loggaa ja sittenkin voi tarkkuuksien kanssa olla vähän niin ja näin. mutta kaipa tolla nokia sportstrackerilla alkuun pääsee, vaikkei sillä ihan kympän tarkuuteen pääsekään...
9-5 2,0t Wagon -05
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Yhden sekunnin välein eli 1 Hz, mutta taisi olla RaceChronon sivuilla aikoinaan - ja taitaa olla nytkin - 5 Hz :n (0.2 s) mokkula tai vastaava. Sillä lienee tarkkuus ihan siedettävää. Tuolla 1 Hz joutuu tekemään useamman mittauksen, jotta mittaustulos olisi kohtuullinen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Ei tuollakaan vissiin vielä kovin luotettavasti mitata, pääseekö nollasta sataan 5,9 vai 6,1 sekunnissa (vai siihen välille). Toki monen vedon keskiarvosta voi veikkausta laskea.juhokare kirjoitti:Yhden sekunnin välein eli 1 Hz, mutta taisi olla RaceChronon sivuilla aikoinaan - ja taitaa olla nytkin - 5 Hz :n (0.2 s) mokkula tai vastaava. Sillä lienee tarkkuus ihan siedettävää. Tuolla 1 Hz joutuu tekemään useamman mittauksen, jotta mittaustulos olisi kohtuullinen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Olet aivan oikeassa, mutta onhan se hieman tarkempi kuin 1hz:n laite! Silti siinä on tuo +-0.1 toleranssi kuten jo kerroit.aero kirjoitti:Ei tuollakaan vissiin vielä kovin luotettavasti mitata, pääseekö nollasta sataan 5,9 vai 6,1 sekunnissa (vai siihen välille). Toki monen vedon keskiarvosta voi veikkausta laskea.juhokare kirjoitti:Yhden sekunnin välein eli 1 Hz, mutta taisi olla RaceChronon sivuilla aikoinaan - ja taitaa olla nytkin - 5 Hz :n (0.2 s) mokkula tai vastaava. Sillä lienee tarkkuus ihan siedettävää. Tuolla 1 Hz joutuu tekemään useamman mittauksen, jotta mittaustulos olisi kohtuullinen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Mulla on luurissa navisofta (Wayfinder), joka latailee kartat reaaliajassa internetistä. Noh, uuden ykköstien valmistuttua se tie tuli kartalle ja reiteille melko nopeasti, mutta länteen mennessä yksi vasemmalle kääntyvä kaarre oikoo kartassa sen verran, että oikealla kaistalla ajessa luuri huutaa "Nyt et seuraa annettua reittiä" - vasemmalla kaistalla pysyessä neiti on ihan hiljaa .georgahti kirjoitti:lisätään tähän vielä kepsin pienehkö epätarkkuus.. kaistanvaihdotkaan ei pääsääntöisesti näy vielä ruudulla.
Samaten nelostietä pohjoiseen Heinolan jälkeen ajaessa ruudulla näkyvä reittiviiva menee pisimmillä suorilla selkesti tien vasemmassa reunassa. Ai mitenniin ohitusintoinen softa?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Mitenköhän tarkka mahtaa olla iPhonen kiihtyvyysanturi, voikohan sen ja GPS:n antamiin tietoihin luottaa miten tarkasti?
Tuohon löytyi sellainen app kuin PocketDyno, joka oli tietty pakko ladata Kuivilla teillä ja kesärenkailla kokeillaan sitten TTiD:n kiihtyvyyksiä ja lasketaan kiihtyvyysanturin tiedoista painon avulla auton tehoja
Tuohon löytyi sellainen app kuin PocketDyno, joka oli tietty pakko ladata Kuivilla teillä ja kesärenkailla kokeillaan sitten TTiD:n kiihtyvyyksiä ja lasketaan kiihtyvyysanturin tiedoista painon avulla auton tehoja
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Mulla on puhelimessa (Nokia E75) Tempesin GTx kiihtyvyysmittausohjelma.
Oli maksullinen ohjelma, ei kuitenkaan kallis. Löytynee myös vastaavia ilmaisia ohjelmia symbian puhelimiin.
Hyvin toimii. Tarkkuudesta ei tietoa, mutta mittaustulokset vastaavat täysin GTECH:n kiihtyvyysmittarin tuloksia.
Oli maksullinen ohjelma, ei kuitenkaan kallis. Löytynee myös vastaavia ilmaisia ohjelmia symbian puhelimiin.
Hyvin toimii. Tarkkuudesta ei tietoa, mutta mittaustulokset vastaavat täysin GTECH:n kiihtyvyysmittarin tuloksia.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Ääni tuolle RaceChronolle, en vaan tiedä saako siitä win-versiota. Puhelimeen kylläkin.
Tulokset viivalle: 0-100 ex-tonnarilla 6,6 ja nykyisellä Audilla 10,3
Tulokset viivalle: 0-100 ex-tonnarilla 6,6 ja nykyisellä Audilla 10,3
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/m ... meter.html2.3i-16 kirjoitti:Mitenköhän tarkka mahtaa olla iPhonen kiihtyvyysanturi, voikohan sen ja GPS:n antamiin tietoihin luottaa miten tarkasti?
Tuohon löytyi sellainen app kuin PocketDyno, joka oli tietty pakko ladata Kuivilla teillä ja kesärenkailla kokeillaan sitten TTiD:n kiihtyvyyksiä ja lasketaan kiihtyvyysanturin tiedoista painon avulla auton tehoja
Tuon ohjelman takia tekis mieli i-phonea..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Onneksi olit paikalla kun hyviä juttuja ja järkeä jaettiin,onnea valitsemallasi tiellä!
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Pakkohan tuokin oli ladata, pitää testailla heti kun tiet kuivuvat.
Netissä jengi muuten uumoilee, että iPhonen kiihtyvyysanturi olisi melko tarkkakin. Saa nyt katsoa.
Netissä jengi muuten uumoilee, että iPhonen kiihtyvyysanturi olisi melko tarkkakin. Saa nyt katsoa.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Tuon ohjelman tarkkuutta mollattiin tuolla,mutta...2.3i-16 kirjoitti:Pakkohan tuokin oli ladata, pitää testailla heti kun tiet kuivuvat.
Netissä jengi muuten uumoilee, että iPhonen kiihtyvyysanturi olisi melko tarkkakin. Saa nyt katsoa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Kiihtyvyysmittausta läppärillä.
Unohdit nyt käyttää sitä bmw kuskien pienimunaisuutta,saiskos sen tähän jotenkin?georgahti kirjoitti:illa tosiaan pysyy tiellä. puimurihan on ihan toiseen käyttöön.Suppari kirjoitti:...onnea valitsemallasi tiellä!
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.