Ionisaattori = hajut pois

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jeltsin
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 12:10
Paikkakunta: Vantaa

Ionisaattori = hajut pois

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Saabini aikaisempi omistaja oli kaiketi koiraihminen koska autossa haisee voimakas koiran haju. Koiruutta on ilmeisesti pidetty takakontissa koska haju siellä on voimakkaampi kuin muualla autossa. Auton penkit ovat muuten ihan siistit, tosin ajattelin kesällä pestä ne.

Kysymykseni kuuluu, onko kenelläkään kokemusta ionisaattorin käytöstä? Tämä laite ilmeisesti laitetaan päälle autoon sisälle ja se tapaa sieltä kaiken eloperäisen muutamassa tunnissa. Tiedän ainakin, että autoliikkeet käyttävät näitä hajun poistamiseen ennen jälleenmyyntiä, esim. tupakanhajun poistamiseen.

Voiko em. laitetta vuokrata vai pitääkö minun mennä ammattilaiselle ionisoimaan autoni?
Viimeksi muokannut Jeltsin, La Huhti 03, 2010 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OG 9³ 2.0t 5ov. rek.01(vm.02), paketti 2, Driving-paketti, Laser Red
(jäsen 44862)
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Ionisaattori = hajut pois

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Olen pariin autoon tuollaisen teettänyt, täytyy sanoa ettei vaikuttanut juuri mitään. Parasta olisi, jos purkaisi tavaratilan matot ja verhoilut ja pesisi ne painepesurilla esim. Würth Pinelineä käyttäen. Penkeille (irrotettuna) sama toimii erittäin hyvin, mutta kuivumiseen kannattaa varata aikaa aurinkoinen kesäpäivä tai kaksi. Ne verhoilut mitä ei jaksa irrottaa, putsataan sitten pesevällä imurilla.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ionisaattori = hajut pois

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Mun autossa oli vähän samansuuntaista ongelmaa, kun sen ostin. Edellinen omistaja oli jostain syystä tykästynyt wunderbaumin hajuun ja sellainen kuusi siellä sitten lemusi kun auton ostin. Kuusihan lensi mäkeen heti kun paperit oli kirjoitettu, mutta haju tietysti jäi. Kerran siihen teetin autopesurilla yön yli ionisaattorikäsittelyn, joka auttoi vaivaan melko paljon. Kuitenkin tuo haju on aavistuksen palannut tuon jälkeen ja ostinkin sitten Kiinasta tupakansytyttimeen sopivan pienen ionisaattorin. Tuo ionisaattori tuntuisi ajavan saman asian kuin isompi laite joka autossa oli aiemmin. Nyt kun haju on aavistuksen palannut, niin yön yli tuolla laitteella on taas poistanut hajut. Tälläisen ionisaattorin tilasin Kiinasta: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4043. Hinta ei paha kun tekee euroina about 12,50€ lähipostiin rahdattuna. Ainoa modaus jonka tuohon tein oli että pistin erillisen virtalähteen tuohon ettei tarvitse auton akkua tuolla tyhjätä.

Voin mä tuota mun laitetta lainatakin, jos sitä haluat kokeilla, kun nähtävästi melko lähellä asustelet.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ionisaattori = hajut pois

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Onkos tämä ionisointi jotain sukua otsonoinnille vaiko kenties sama asia?
Esim. tuolla olis otsonointi-käsittelyjä tarjolla, laiskana miehenä maksaisin mieluummin viis kymppiä kun rupean hieromaan jollain pinelinellä ja juuriharjalla koko autoa...
http://www.tkautopesu.fi/hinnasto.php
Siis jos tuosta otsonoinnista jotain apua ylipäänsä on?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ionisaattori = hajut pois

Viesti Kirjoittaja Risto »

V.J.S kirjoitti:Onkos tämä ionisointi jotain sukua otsonoinnille vaiko kenties sama asia?
Esim. tuolla olis otsonointi-käsittelyjä tarjolla, laiskana miehenä maksaisin mieluummin viis kymppiä kun rupean hieromaan jollain pinelinellä ja juuriharjalla koko autoa...
http://www.tkautopesu.fi/hinnasto.php
Siis jos tuosta otsonoinnista jotain apua ylipäänsä on?
On siitä apua silloin, kun suorittaa sisäpesun ensin. Tosin lainasin kerran laitetta kaverille, jolla oli Bemarin kattoluukku vuotanut ja lattian eristeet olivat mädäntyneet. Laite unohtui viikoksi päälle (ohjeaika neljä tuntia) ja lopputulos oli, että koko autohalli oli otsonoitu ja hajuton paitsi tuo Bemari, jossa laite oli, joka haisi edelleen. Koiranlöyhkä yleensä lähtee pysyvästi, kunhan ensin pesee verhoilut.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Ionisaattori = hajut pois

Viesti Kirjoittaja Hessu »

V.J.S kirjoitti: Esim. tuolla olis otsonointi-käsittelyjä tarjolla, laiskana miehenä maksaisin mieluummin viis kymppiä kun rupean hieromaan jollain pinelinellä ja juuriharjalla koko autoa...
http://www.tkautopesu.fi/hinnasto.php
Eikös tuon voisi laiskana miehenä sitten laajentaa koskemaan myös kämppää ja vaatteita? Mitä sitä suotta siivoaa ja pesee, otsonointiin vaan jos alkaa haju häiritä :lol:
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ionisaattori = hajut pois

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Toi mun Kiinan ionisaattori tekee myös otsonia, eli voi kytkimestä valita kumpi toiminto on päällä. Tuossa on vain (hölmö) ominaisuus että otsonointi on päällä max 15min kerrallaan, ettei joku tapa itseään tuollaisella tupakansytytin laitteella itse autossa ollessaan. Pienellä modaamisella tuon saa tietysti olemaan koko ajan päällä ja yön aikana poistuu tehokkaasti hajut autosta.
Autumn
"Turbo"
Viestit: 245
Liittynyt: Ti Maalis 14, 2006 11:23
Paikkakunta: Oulu

Re: Ionisaattori = hajut pois

Viesti Kirjoittaja Autumn »

Tuo otsonointi kyllä auttaa. Lähtee hajut ja homeitiöt tms. Itse kuskasin kauan paskaisia osia tonnarissa. Nehän tietenkin jätti kivan hajun sinne. Myöskin edellisen omistajan tupakointi oli jättänyt pientä hajua autoon. Pidin useamman tunnin otsonointilaitetta päällä ja tuli hyvä = hajut lähti. Käytin laitetta missä voi valita käyttääkö ionisointia vai otsonointia.

Muistakaa, että kun käytätte otsonointia autossa tai huoneistossa, niin siellä ei saa olla missään nimessä paikalla palloilemassa. Otsonointi syrjäyttää hapen ja voi aiheuttaa muuatkin propleemaa jos sitä kovin hengittelee. Otsonoinnin jälkeen täytyy muistaa myös tuulettaa tila hyvin.
Trust Me, I Know What I'm Doing..
9000 Aero -93 RE85
#3264
Jeltsin
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 12:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ionisaattori = hajut pois

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Yritin vuokrata otsonaattoria. Cramolla ei enää ole niitä koska rikkoontuivat aika usein. Eräs liike milllä niitä oli, kertoi, etteivät vuokraa niitä ulospäin, koska laite on kuulemma vaarallinen.
No, varasin sitten oikein kunnon paketin: penkkien pesun, jonka jälkeen ionisointi, yht. 150€. Sanoivat, että penkit pitää pestä kunnolla, muuten haju palaa pian otsonoinnin jälkeen. Pelkkä otsonointi olisi ollut 60€. Kuulostaa kieltämättä kovalta summalta, mutta penkkien pitää kuulemma antaa kuivua ennen ionisaattorin käynnistämistä ja itse otsonointiin menee aikaa 12t. Ajattelin tehdä homma kunnolla!
OG 9³ 2.0t 5ov. rek.01(vm.02), paketti 2, Driving-paketti, Laser Red
(jäsen 44862)
Maca
"Aero"
Viestit: 341
Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 22:36

Re: Ionisaattori = hajut pois

Viesti Kirjoittaja Maca »

uusi93 kirjoitti:Toi mun Kiinan ionisaattori tekee myös otsonia, eli voi kytkimestä valita kumpi toiminto on päällä. Tuossa on vain (hölmö) ominaisuus että otsonointi on päällä max 15min kerrallaan, ettei joku tapa itseään tuollaisella tupakansytytin laitteella itse autossa ollessaan. Pienellä modaamisella tuon saa tietysti olemaan koko ajan päällä ja yön aikana poistuu tehokkaasti hajut autosta.
Minkälaisen modauksen teit? En ole aukaissut tuota. Riittääkö, että junttaa kytkimen pohjaan vai onko toiminta liipaisuherkkä?
Vastaa Viestiin