Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja eljass »

Tässäpä olisi seuraavanlainen tapahtuma, jonka selvittämiseen otetaan vinkkejä vastaan!

Huomasin tuossa pääsiäisen jälkeen erittäin ikävän asian: Saabin takapuskurissa naarmut, joista osa mennyt maalipinnan läpi sekä listassa syviä naarmuja. Tässä vaiheessa vitutus oli ääretön. :evil:

Noh, ajoin sitten kotiin omalle parkkipaikalleni, jossa säilytän aina autoani. Matkalla tuli mieleen ajatus, että jospa viereisen parkkiruudun omistaja (vanhempi naishenkilö) olisi kolhaissut autoani. BINGO! Kyseisessä autossa oli etupuskurissa naarmuja sekä se oli hieman myös sisällä, joten olin aivan sataprosenttisen varma että nyt löytyi kolhija! Ei muuta kuin 020202:sta auton rekisteritunnuksen perusteella omistajan nimeä ja puhelinnumeroa kyselemään. Nimi löytyi, numeroa ei. Poliisi (tai hätäkeskus) neuvoi, että tuulilasiin lappu asiasta yhteydenottopyynnön kanssa sekä paljon kuvia kummastakin autosta. Tein työtä käskettyä.

Kävellessäni parkkipaikalta kotirappuun, sain ajatuksen että tutkinpas viereisten rappujen asukaslistat läpi, jos löytyisi omistajan nimi. BINGO! Asunto löytyi, mutta kukaan ei avannut ovea, joten jätin lapun postiluukusta. Kului noin tunti, kun vanhempi naishenkilö soitti ja kiisti tapahtuneen sekä haukkui minun toimintaani erittäin törkeäksi. Sain suostuteltua hänet kuitenkin parkkipaikalle autoja katsomaan.

Kävellessämme parkkipaikalle hän selittää olevansa eläkeläinen ja että ajaa vain kauppaan kerran viikossa tiettynä kellonaikana, ihan kuin minua olisi kiinnostanut. Saavuttuamme parkkipaikalle, hän ensinnäkin kiistää nähneensä minun autoani vuoden aikana kyseisellä paikalla ja että siinä on ollut toisenlainen auto. Ilmoitin, että olen omistanut kyseisen ruudun erittäin kauan ja hänen kuvailemansa toisenlainen auto on seissyt ruutuni vieressä, ei minun ruudussa.

Noh, tuo äskeinen oli vasta alkusoittoa. Hän kiisti tietenkin edelleen aiheuttaneensa mitään naarmuja. Aikaisemmin hän mainitsi, että on ajanut kerran ulos noin vuosi sitten, jolloin hänen autonsa korjattiin. Satuinpa sitten kysymään, että mitenkäs nämä naarmut sekä etupuskurin repsottaminen ovat mahdollisia ilman kolhaisua. Noo, hän päätti hieman muuttaa tarinaansa ja sanoi, että hänen autonsa "korjattiin vain katsastuskuntoon, naarmut jätettiin". Hohhoijaa. Yritin saada poliisia samantien paikalle, mutta tuloksetta. Ilmoitin naiselle, että jos hän ei suostu tekemään asiasta vakuutusilmoitusta, joudun valitettavasti tekemään rikosilmoituksen. Hän ei ollut kovinkaan iloinen asiasta ja keskustelumme päättyi oikeastaan siihen.

Kun olin ottamassa lisää kuvia autosta, löysin läheisestä parkkiruudusta täysin ulkopuolisen todistajan sille, että Saabini on seissyt juuri kyseisessä omassa ruudussani vuoden aikana. Joten tämän todistajan (sekä tyttöystävän yms.) avulla saisin oikeudessa naishenkilön puheet kaadettua.

Keksinpä etsiä lisää todistajia, sellaisia jotka olisivat nähneet itse kolhimistilanteen. Laitoin lähitalojen rappuihin ilmoituksia, joissa etsitään kolhijaa. Lupasin todistajalle myös palkkion. Omassa rapussani ilmoitus ehti olla alle päivän, kunnes se hävisi. Laitoin ilmoituksen myös naishenkilön rappuun. Epäilykseni heräävät, että olisikohan naishenkilö käynyt repimässä ilmoitukset pois?

Tilanne on tällä hetkellä juuri yllä kirjoittamassani pisteessä. Odottelen mahdollisia todistajia tapahtuneelle ja yritän miettiä sitä, että teenkö rikosilmoitusta.

Miksi en tekisi rikosilmoitusta? Kaverillani on kokemusta vastaavanlaisesta tapauksesta ja hänen kohdallaan meni 18 kuukautta, kunnes hän sai rahansa. Hänellä oli myös todistajia tapahtuneelle, kun minulla ei vielä ole. Toinen asia on se, että naarmut eivät ole niin syviä, etteikö niitä saisi myllyttämällä pois. Uusi takalista maksaa 26 euroa. Ja paikkamaalilla saa nuo muutamat syvät naarmut suht hyvin piiloon, kuten alla olevasta kuvasta näkee. Ei myöskään kiinnostaisi noin pitkä prosessi, joka aiheuttaa kuitenkin vaivaa.

Miksi tekisin rikosilmoituksen? Jotta oikeus toteutuisi ja naishenkilö saataisiin vastuuseen. Suoraan sanottuna vituttaa tällaiset tapaukset niin itseni sekä muiden kohtalotovereiden puolesta. Omaan vakuutuksiin en ala mitään laittamaan.

Yksi mitä olen harkinnut, on se, että teen rikosilmoituksen, haen vahinkotarkastuspisteestä korjausarvion/kertakorvausarvion ja korjaan tuon itse (mikäli poliisi antaa luvan) listan vaihdolla ja myllyttämällä sekä paikkamaalamalla. Sitten oikeudessa vaadin syyllistä osapuolta maksamaan tuon vakuutusyhtiön arvion sekä rahaa henkisestä kivusta ja stressistä.

Joten arvon Saabistit, mitä itse tekisitte tilanteessani? Onko kellään kokemuksia vastaavanlaisista tapahtumista? Neuvoja? Vinkkejä? "Velanperintäfirmojen" yhteystietoja?

Kuva
Jäljet Saabin takapuskurissa


Kuva
Jäljet epäillyn autossa #1 (Huomaa repsottava puskuri)


Kuva
Jäljet epäillyn autossa #2
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

eljass kirjoitti: Joten arvon Saabistit, mitä itse tekisitte tilanteessani? Onko kellään kokemuksia vastaavanlaisista tapahtumista? Neuvoja? Vinkkejä? "Velanperintäfirmojen" yhteystietoja?
Itse kävisin pesemässä auton ja hakisin purkillisen Farécla G3:ea ja jynssäisin nuo likanaarmut pois. Autot on kulutustavaraa, ja ainakin omiini saa aivan vapaasti vetää skraaduja tai muita kolhuja, pienet jäljet ei mitään haittaa, eri asia jos esim ovi on sisässä yli 5cm tms vakavampaa :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Sydäntä raapii kun lukee tekstiä ettei nuo pienet naarmut mitään haittaa :twisted:
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Thorhammer kirjoitti:Sydäntä raapii kun lukee tekstiä ettei nuo pienet naarmut mitään haittaa :twisted:
Tuollaisia pienenpieniä jälkiä on ollut jokaisessa autossani, mites nuo haittaa autonkäyttöä?
Jynssää ne vaan näkymättömiin, ja jos näkyy jostain pohjaväriä niin meikkaa taitelijapensselillä kolojen pohjaan maalia, siinä se?

Itse olen ajatellut vastaavien kolhujen syntymisen jälkeen että hyvä juttu kun ei tarvitse olla enää huolissaan muistakaan tulevista jäljistä :D

Omaa sydäntäni riipii jos ollaan soittelemassa poliiseita, hätäkeskuksia ja mitälie medihelejä vanhan auton olemattomista naarmuista, jotka kuuluvat asiaan?

Ei herneitä kenellekään, alkuperäinen kysyjä halusi tietää miten muut olisivat toimineet vastaavassa tilanteessa, ja itse toimisin (ja olen toiminutkin) kuvailemallani tavalla. Kuka noihin peltikasoihin jaksaa kiintyä niin syvästi että verenpaineet nousee jos hiukan osumaa tuleekin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
J.N
"Hirsch"
Viestit: 954
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja J.N »

Jokainen voi omalle kulkuvälineelleen tehdä mitä haluaa, ja ylläpitää sitä juuri niin huonosti ja piittaamattomasti kuin huvittaa. Toisten omaisuutta taas on osattava arvostaa ja kunnioittaa, koska jotkut haluavat pitää omia vehkeitään kunnolla.

Vaikeimman kautta ehdottomasti. Rikosilmoituksen teko välttämätöntä ko. tilanteessa.
#3418
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja eljass »

Itsekin kuulun siihen ryhmään, joka on äärimmäisen tarkka omistamastaan autosta. Sehän on selvää että tuo on kohta 10v vanha peltikasa mutta ei se silti oikeuta muita tekemään ilkivaltaa sitä kohtaan ilman seuraamuksia. Eri asia käytön aiheuttamat naarmut ja vaikkapa kiveniskemät, en minä niistä itke ja soittele medihelejä vaan korjaan ne taitojeni mukaan.

*ituttaa vaan tuo nykypäivän piittaamattomuus toisen omaisuudesta. Kyseinen naishenkilö suuttui minulle jo puhelimessa, vaikka olin mielestäni jättänyt varsin asiallisen kirjeen sekä käyttäytynyt puhelimessa erittäin asiallisesti, vaikkakin meinasi hermot mennä välillä.

Eri asia onkin, että jaksanko 18 kuukauden poliisin selvittelyprosessia ennen kuin saan rahani, vai keksinkö jotain ihan muuta... :twisted:
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja eljass »

ng900aero kirjoitti:
Thorhammer kirjoitti:Sydäntä raapii kun lukee tekstiä ettei nuo pienet naarmut mitään haittaa :twisted:
Tuollaisia pienenpieniä jälkiä on ollut jokaisessa autossani, mites nuo haittaa autonkäyttöä?
Jynssää ne vaan näkymättömiin, ja jos näkyy jostain pohjaväriä niin meikkaa taitelijapensselillä kolojen pohjaan maalia, siinä se?

Itse olen ajatellut vastaavien kolhujen syntymisen jälkeen että hyvä juttu kun ei tarvitse olla enää huolissaan muistakaan tulevista jäljistä :D

Omaa sydäntäni riipii jos ollaan soittelemassa poliiseita, hätäkeskuksia ja mitälie medihelejä vanhan auton olemattomista naarmuista, jotka kuuluvat asiaan?

Ei herneitä kenellekään, alkuperäinen kysyjä halusi tietää miten muut olisivat toimineet vastaavassa tilanteessa, ja itse toimisin (ja olen toiminutkin) kuvailemallani tavalla. Kuka noihin peltikasoihin jaksaa kiintyä niin syvästi että verenpaineet nousee jos hiukan osumaa tuleekin?
Oletko ikinä ollut itse kolhunaiheuttajana? Oletko vain todennut että "Kappas, teinpäs kolhun toisen autoon. Noh, kyllähän hän sen itse korjaa jos välittää peltikasastaan"

Tämäkään ei ole mitään *ittuilua, vaan ihan mielenkiinnosta kysyn tällaisen tekstin kirjoittajan toimintatapoja.
yason
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 10:45

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja yason »

eljass kirjoitti:Miksi tekisin rikosilmoituksen? Jotta oikeus toteutuisi ja naishenkilö saataisiin vastuuseen.
Elämässä oikeus yleensä toteutuu omalla ajallaan, eikä aina sillä tavalla kuin itse sen näkisi toteutuvan. Paljonko olet valmis maksamaan sen 26 euron listan ja myllyttämisen sijaan omaa aikaasi ja vaivaasi vain, että tuo nainen saadaan vastuuseen? Mitäs sinä tai Saab siitä sitten saatte? Paitsi tyytyväisen egon hetkeksi.

Mulle on ainakin mielenrauha sen verran tärkeä asia elämässä, että en anna parin kolhun tai naarmun autossa heilauttaa sitä mihinkään, maksoin ne sitten itse tai joku muu tai jos vaikka jää korjaamatta. Auto hajoaa kuitenkin ennen meikäläistä, ja jos käy toisinpäin, niin väliäkö autolla ;)

Toi silminnäkijöiden puute vähän niinkuin alleviivais sitä, että "jätä rauhaan".
eljass kirjoitti:Joten arvon Saabistit, mitä itse tekisitte tilanteessani? Onko kellään kokemuksia vastaavanlaisista tapahtumista? Neuvoja? Vinkkejä? "Velanperintäfirmojen" yhteystietoja?
Menisin vaan nukkumaan illalla. Ei ole tarkoitus vittuilla, vaikka voi siltä kuulostaakin. Noi naarmut kuvissa ei kyllä pahoilta näytä ollenkaan.

Mulla ei varmaan ole koskaan ollut autoa, jossa ei jotain vastaavia tai pahempia olis ollu jo valmiina, vaikka hyviä pyrin ostamaan ja hyvin pyrin ostamiani pitämäänkin. Jos auto on liian hyvässä kunnossa, niin pienikin kärpäsenpaska aiheuttaa tutinaa ;)

Se vaan on niin, että kun sen auton kerran vetää pakasta, niin kaiken maailman naarmuja ja kolhuja alkaa ilmestyä tuolla maailmalla. Vaihdossa saat saman hinnan autostasi, oli naarmut tai ei.

Itse hoitaisin Saabin siihen kuntoon, ettei pelti ala ruostua, jos tarvis eli naarmut tarpeeksi syviä, ja se olis ainakin mulle tärkeämpi investointi kuin saada joku mummo maksamaan. Rahaa korjaamiseen varmaan on, kun on ollut rahaa Saabiinkin ja varaa katsastaa ja huoltaa sitä, ja maksaa verot, vakuutukset, bensat sun muut ;)


y
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja mestari »

kaveri istui kerran lahdessa parkkipaikalla ja odotteli vaimoa kaupasta lukien lehteä
viereen tuli joku merkku ja takapenkiltä lähti kakarat sellaisella vauhdilla että kaverin auto oikein heilahti kun mersun takaovi osui siihen, hän jatkoi lehden lukua ja mersun kuski kopputti ikkunaan ja sanoi ikkunan raosta että teidän autoon osui, kaveri sanoi että mitäs sitten ja jatkoi lehden lukua.
kaverilla oli moskovitz elite muuten jos se sattuu kiinnostaan..
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja HMK »

Ei rikosilmoituksen tekeminen maksa mitään. Vähintäänkin poliisin kutsu kuulusteluun pistää mummon jalat tutisemaan. Yleensä siinä vaiheessa löytyy sitä sovintoehdotustakin rahan merkeissä. Oikeuteen asti ei yleensä tarvitse mennä. Oikeudessa taas mahdollisuudet ovat aika heikot jos varsinaista silminnäkijää ei ole eli oikeudenkäyntiä kannattaa välttää. Syyttäjäkin lähtee harvoin syyttämään tällaisissa jutuissa.

Ja rikosnimikehän on vahingonteko.
Viimeksi muokannut HMK, To Huhti 08, 2010 19:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5359
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja VKe »

Minuakin ihmetyttää toisten ihmisten välinpitämättömyys toisten autoja kohtaan. Kolistellaan surutta ja todetaan että se on vaan auto... Mutta minun oma mielipidehän täömäkin vain on ja ittelläkin jonkun mielestä perverssi asenne autoon... - ei siis herneitä täältäkään mihinkään suuntaan.

Eljas: kun on asfaltti/betoni pinta niin kokeile vielä pahuuttas ottaa metrimitalla maasta mitta noihin naarmuihin omassa autossa ja sitten mittaa toisesta autosta samat. Silläkin voisi varmistella onko naarmut ja skraadit samalla korkeudella. Jos ei, niin siltä osin selventää. Jos taas osuu kohdilleen niin epäilyt vahvistuu...
Sininen Saab 9-3, '99
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Se tässä juuri *ituttaa kun ihmiset ovat niin välinpitämättömiä. Itse Katselen ympäsilleni esim parkki paikalla,jos joku välinpitämätön ihminen kolhii toisen autoa-minullekkin tuntemattoman ihmisen autoa.niin varmasti jään odottomaan kuljettajaa ja kerron mitä olen nähnyt ja että olen valmis tulla todistamaan. Ja jos auton omistajaa ei näy niin jätän yhteystietoni. Kerrankin parkki paikalla yks akka laittoi ostos kärryn subarun kylkeen kiinni,helpottaakseen elämäänsä.Vaimoni jäi katsomaan tilannetta-Itse tuolloin en voinut kun heitin skidii autooni. Oli niin happaman näköistä ilmettä ämmällä kun joku vahtii hänen rikollista toimintaa. :twisted: :twisted:
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

eljass kirjoitti:
Oletko ikinä ollut itse kolhunaiheuttajana? Oletko vain todennut että "Kappas, teinpäs kolhun toisen autoon. Noh, kyllähän hän sen itse korjaa jos välittää peltikasastaan"

Tämäkään ei ole mitään *ittuilua, vaan ihan mielenkiinnosta kysyn tällaisen tekstin kirjoittajan toimintatapoja.
Öö, pitääpä oikein muistella, ehkä en Suomessa, mutta Italiassa pari kertaa on saattanut tulla jotain skraaduja vuokrapuntojen puskureiden aiheuttamina kun olivat sukittaneet autoni niin totaalisen jumiin että oli pakko vaan hienovaraisesti tehdä tilaa työntämällä ja peruuttamalla jotta mahtui Punton kansssa ulos kadunvarsiparkista :)
On jotain pieniä kontakteja tullut kantakaupungissa pyöriessä, mutta olen kyllä käynyt tsekkaamassa vastapuolen autoa ettei mitään kummempia jälkiä näkynyt. Joskus kuskinovea tullut avattua huolimattomasti, mutta kylkilistat ovat olleet oikeilla paikoillaan, jne.
Koetan välttää toisten autojen turmelemista, mutta itseäni ei haittaa pätkääkään jos omaan autooni tulee jotain skraaduja tms.

Siis itse en jaksa ressaa omista peltikasoistani, ja tuskin ressaisin vaikka hankkisin selkeästi uudemmankin auton, kolhuja tulee ja se kuuluu vaan auton kohtaloon eli auto tykkää kun sillä ajetaan ja kun se kuluu kaikin tavoin :D

Mutta joo ymmärrän toki jos olet satavarma että tuo naishenkilö on autoasi naarmuttanut, ja harmistuit asian kieltämisestä.

Mutta onneksi nuo autosi naarmut on noin olemattomia, eli itse koriin ei niitä ole tullut, vaan juurikin niihin kohittin joihin naarmuja kuuluukin tulla, eli puskureihin jalistoihin, niiden tehtävänähän on suojella koria eli itse varsinaista autoa kolhuilta :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Thorhammer kirjoitti:Se tässä juuri *ituttaa kun ihmiset ovat niin välinpitämättömiä. Itse Katselen ympäsilleni esim parkki paikalla,jos joku välinpitämätön ihminen kolhii toisen autoa-minullekkin tuntemattoman ihmisen autoa.niin varmasti jään odottomaan kuljettajaa ja kerron mitä olen nähnyt ja että olen valmis tulla todistamaan. Ja jos auton omistajaa ei näy niin jätän yhteystietoni. Kerrankin parkki paikalla yks akka laittoi ostos kärryn subarun kylkeen kiinni,helpottaakseen elämäänsä.Vaimoni jäi katsomaan tilannetta-Itse tuolloin en voinut kun heitin skidii autooni. Oli niin happaman näköistä ilmettä ämmällä kun joku vahtii hänen rikollista toimintaa. :twisted: :twisted:
Minua taasen ei saisi todistajaksi kuin korkeintaan jossain murhajutussa (ja tuskin silloinkaan, paitsi jos on vaarana se että joutuisin itse epäiltyjen listalle, vasikointi ei jaksa kiinnostaa).
Miksei muka voisi laittaa ostoskärryjä Subarun kylkeä vasten, mihin ne sitten pitäisi laittaa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Parkkipaikkakolhija kiistää syyllisyyden, ei silminnäkijöitä

Viesti Kirjoittaja eljass »

yason: Niin, itsekin olen juuri tuota miettinyt että onko rikosilmoituksen tekeminen 26 euron sekä myllyttämisen arvoinen puolentoista vuoden prosessi. Sitä tässä juuri pohdin... Itse naarmut eivät siis ole pahat, vaan ne saa ihan hyvin korjattua kotikonstein. Satun vain olemaan periaatteen mies, joten mummo pitäisi saada vastuuseen, mutta jaksanko oravanpyörää... Eli ei ole rahasta kiinni, sanotaan näin.

HMK puhuu asiaa, rikosilmoituksen tekeminen ei maksa mitään, mutta siitä aiheutuva vaiva sekä mahdollinen oikeudenkäynti jos mummo kiistää teon. Ja oikeudenkäyntiin on paha kyllä mennä ilman tilanteen nähnyttä todistajaa vaikkakin minulla on todistaja joka todistaa mummon puheita vastaan siitä, että autoni ei ole mukamas seissyt omalla parkkipaikallaan vuoteen...

VKe: Tuo parkkipaikka on sen verran kallistettu, että paha saada mitalla tarkkoja tuloksia. Jotain suuntaa-antavia olen mittaillut ja täsmää mielestäni. Suorittelen tarkempia mittauksia mahdollisesti tässä lähipäivinä.

ng900aero: Naarmut ovat olemattomia, mutta eivät minun aiheuttamia. Enhän minä tästä valittaisi/avautuisi jos olisin ne itse aiheuttanut. En harmistu siitä kieltämisestä pelkästään, vaan ylipäätänsä piittaamattomuudesta.
Vastaa Viestiin