Havaintoja Nesteen Futura bensasta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Havaintoja Nesteen Futura bensasta

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Terves,

Tuossa taannoin virinneestä kulutuskeskustelusta innostueena tein testin. Vaihdoin tankkiasemaa (A24) ja siirryin Futuran (98) käyttäjäksi korkein odotuksin. Nyt on kolmas tankillinen menossa (1200+ km) ja kulutusmittarin lukema on nollauksen jälkeen ....









....0,1l/100km SUUREMPI kuin ennen nollausta ajetulla 5000+kilometrin välillä, jolloin tankkasin lähinnä St1:n 95/98:a. Ajotavassa ei ole suurempaa muutosta tapahtunut, työmatka edelleen reilut 100km päivässä lähinnä moottori/maanteitä. Toki ilmat on viilentynyt kesästä (kylmempiä käynnistyksiä) ja KehäIII on aivan tukossa verrattuna kesään (kiitos Tuusulantien liittymän remontin), mutta silti. Ei ainakaan omien kokemusten perusteella ole mikään kulutusta havaittavasti alentava "ihmeaine" eksynyt Futuran joukkoon. Sinänsä ihan toimivaa löpöä, ahdot pysyy OK-tasolla ja ovat vielä suht vakaat. Kokeilen vielä muutaman tankillisen, sitten "luovutan" ja siirryn takaisin noin 2-4senttiä/l halvempiin St1:n tuotteisiin.

-Ville
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Havaintoja Nesteen Futura bensasta

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

V.J.S kirjoitti:Tuossa taannoin virinneestä kulutuskeskustelusta innostueena tein testin. Vaihdoin tankkiasemaa (A24) ja siirryin Futuran (98) käyttäjäksi korkein odotuksin.
Eikös A24:stä (vihreät asemat) ja Nesteen sinisiltä asemilta saa ihan samaa menovettä? Samaa Futuraahan se on.

Itse olen ajellut varmaan viisi vuotta pelkällä Futuralla. Syy siihen on se, että se on puhdasta (ahtaa hyvin) ja saan Nesteen luottokortilla 23 vanhan pennin alennuksen / litra.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jeps, en minäkään nyt ihan purematta mainosmiesten jupinoita niellyt, mutta palstalla joku kehui hyviä kokemuksiaan kyseisestä sopasta, joten siksi innostuin kokeilemaan...Kyllähän se niin on, että kotikonsteilla tarkkaa mittausta on hankala tehdä, etenkin jos saavuttettavat hyödyt on laboratorio-olosuhteissakin marginaalisia :?: Siksipä ajelen vielä hieman futuralla saadakseni "suuremman otannan", mutta ainakin oma mielipteeni on, että ei sillä tankissa olevalla löpöllä ole juurikaan vaikutusta kulutukseen (korkeintaan kymmenyksiä litrasta/100km ).

Silti hieman ihmetyttää tuo Nesteen hehkuttaminen mainoksilla. Luulisi että lyhyellä aikavälillä joku muukin kuin minä on niin hölmö, että kokeilunhaluaan siirtyy Futuraan. Hetkellisesti asiakaskunta laajenee ja myynti kasvaa, kunnes tämä tavallinen tohvelinkuluttaja toteaa, ettei siitä ollu *:nkaan hyötyä auton kulutukseen ja vannoo, ettei koskaan edes käy kusella Nesteen asemilla. Asiakaskunta palautuu entiselleen ellei jopa pienene tyytymättömien ihmisten palautteen levitessä. Ainakin minä olen käsittänyt, että mainonnalla luodaan mielikuvia, jotka sitten tuotteella edes jotenkin lunastetaan ja näin kasvatetaan asiakaskuntaa, myyntiä ja sitä kautta sidosryhmien (=kapitalistinilkkien :D ) voittoja. Toisaalta hittojakos minä näistä markkinoinnin mikro-ja makrotaloudellisista kiemuroista kohta valmistuvana koneinsiröörinä jummartaisin 8O :lol:

-Ville
jara
"Viggen"
Viestit: 652
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37
Paikkakunta: Leppävirta

bensan kulutuksesta...

Viesti Kirjoittaja jara »

Kannattaa myös huomioida auton asento kun tankkaa... saa muuten hiukan eroja kulutukseen.

Itse olen ajanut ( 900s ) futuralla sekä ST 1 bensalla ja ei ole ollut valittamista kummassakaan. 8)

Kaikki jipot mitkä "vähentävät" kulutusta taitavat vaikuttaa ostajien korvien väliin. Pienellä ajotavan muutoksella saa jopa 0.5 litran eron kulutukseen. Tämän olen todennut ajettuani Eko-ajon Tampereella.

Hurjimmat ovat ostaneet 500 mummon markan hintaisia magneettijuttuja bensaletkuihin. Ja hemskatti, jos niillä ois jotain merkitystä kait ne ois laitettu jo autoihin tehtailla.

Laitetaan usvaaaaaa putkeen ja työllistetään huoltoasemia!!

T. Jara
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mä tankkaan aina A24 ja hyvin toimii...en oo kyl hirveesti tehny mitään erikois-vertailuja :roll:
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

A24 asemathan ovat = Neste, samaa bensaa kummassakin.
STCF #3
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Nesteeltä tankkaan nykyään 98 bensaa ja kaikki menee mitä tankkiin laittaa. :lol:
Vastaa Viestiin