Pitäs päästä vanteita puunaamaan, niissä on vaan roskiin menevät kumit päällä.
Koitin noita jo sorkkaraudalla ja ruuvareita tunkea väliin. Puukolla sai sahattua renkaan muuten, mutta vanteelta ei ilman väkivaltaa lähde. Renkaan ja vanteen välissä lienee vulkanointi. Onko se niin kovassa, ettei kannata ite lähteä äheltää kun mitään rengasrautoja ei ole eikä muitakaan erikoisempia työkaluja. Lähinnä vanteen sisäpinnan rikkomista ajatellen. Ulkopuolella ei niin väliä, kun saa nitromorssia ja vesihiontaa kuitenkin.
Ihan vaan jospa ton(kin) sais ite tehtyä eikä aina viedä ammattilaiselle.
Rengas vanteelta
Re: Rengas vanteelta
Dremel ja metalliin pureva vakiokokoinen laikka, sillä saa sopivasti sen sihteerin pikkusormen paksuisen vaijerinipun katkaistua mikä on kumin keskellä siinä vanteen kainalokuopassa tiukkaamassa rengasta vanteelle (jos olet vetänyt kyljistä kumit auki tähän mennessä). En usko että tulee ihan ruuvimeisselillä kangottamalla pois päältä, varsinkaan mitkään matalaprofiiliset.
Kumithan kuuluu kierrätykseen, ei roskiin. köh köh.
Sopiva kaveri (jolla rengaskone) ottaa ne sarjasta kympillä pois päältä joten säästö sellaisessa tapauksessa ei ole kummoinen. Risoiksi ajettuja kumeja ei välttämättä edes saakaan rengaskoneella pois vaan joutuu jokatapauksessa leikkelemään.
Kumithan kuuluu kierrätykseen, ei roskiin. köh köh.
Sopiva kaveri (jolla rengaskone) ottaa ne sarjasta kympillä pois päältä joten säästö sellaisessa tapauksessa ei ole kummoinen. Risoiksi ajettuja kumeja ei välttämättä edes saakaan rengaskoneella pois vaan joutuu jokatapauksessa leikkelemään.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Rengas vanteelta
Kiitos vinkistä ja YVeistä! Yksi olisi tarjonnut hommaa ilmaiseksikin, mutta menin malttamaton jo päivällä rengasliikkeeseen 10€.
Kattelin touhua ja huomasin ettei tosiaan ihan ruuvarilla kammeta
. Ihan hiton paksu se kumijalka, missä se vaijeri on..
Kattelin touhua ja huomasin ettei tosiaan ihan ruuvarilla kammeta

-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: To Maalis 12, 2009 12:36
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Rengas vanteelta

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11