Eroon parkkipaikkakolhuista
Re: Eroon parkkipaikkakolhuista
Juu ei se mitään auta!
Kyllä joku pässi siihen viereen ajaa
Kyllä joku pässi siihen viereen ajaa
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Eroon parkkipaikkakolhuista
Ketjusta osa korjattu talteen.
Pidetäänpä keskustelu jatkossa alkuperäisessä aiheessa, ilman aiheesta poikkeamisia ja kenenkään/minkään nimitelyä.
Kikka Jokela
ylläpito
Pidetäänpä keskustelu jatkossa alkuperäisessä aiheessa, ilman aiheesta poikkeamisia ja kenenkään/minkään nimitelyä.
Kikka Jokela
ylläpito
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Kirsi Jokela
0451255333
Re: Eroon parkkipaikkakolhuista
Jees, hienoa.suopitar kirjoitti:Ketjusta osa korjattu talteen.
Pidetäänpä keskustelu jatkossa alkuperäisessä aiheessa, ilman aiheesta poikkeamisia ja kenenkään/minkään nimitelyä.
Kikka Jokela
ylläpito
Siinä meni taas värikäs keskustelu viemäriin, tervetuloa Saab-Wiki, jossa keskustellaan ainoastaan Saab-autoista, eikä eriäviä mielipiteitä suvaita.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Eroon parkkipaikkakolhuista
Se on tää ihana natsismi, mitä täällä on nyt harjoitettu ahkerasti puolisen vuotta.Termos kirjoitti:Siinä meni taas värikäs keskustelu viemäriin, tervetuloa Saab-Wiki, jossa keskustellaan ainoastaan Saab-autoista, eikä eriäviä mielipiteitä suvaita.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Eroon parkkipaikkakolhuista
Kohtahan nää tästä lähtee (taas)Tobbana kirjoitti:Se on tää ihana natsismi, mitä täällä on nyt harjoitettu ahkerasti puolisen vuotta.Termos kirjoitti:Siinä meni taas värikäs keskustelu viemäriin, tervetuloa Saab-Wiki, jossa keskustellaan ainoastaan Saab-autoista, eikä eriäviä mielipiteitä suvaita.
-Sami
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Eroon parkkipaikkakolhuista
Kieltämättä sangen paha huti moderoida ketjua em. tavalla. On täysin eri asia moderoida ketjua puolueellisesti tai omaa kantaa painottaen kuin moderoida sitä huonosti. Ja tämä on malliesimerkki huonosta moderoinnista. Ketjua ei kannata editoida, jos sitä ei hallitse niin hyvin, että lopputulos on parempi kuin lähtökohta.
Ikävintä asiassa on se, että suoritusvarmuus on erittäin hyvä. Sama huono taso siis säilyy kerrasta toiseen
Tarkoitukseni ei ole kritisoida henkilöä nimimerkin takana, tai loukata häntä henkilönä. Haluan vain kritisoida hänen toimiaan moderaattorina. Toiseksi, kun ottaa vastaan vastuullisen aseman, seuraa siitä aseman lisäksi myös itse vastuu. Ja vastuu tarkoittaa myös sitä, että vastuullisen toimia saa ja voi kritisoida ja hänen pitää se myös itse hyväksyä. Eli moderaattorin ei ole sopivaa moderoida hänen toimiaan asiallisesti kritisoivia viestejä.
Ikävintä asiassa on se, että suoritusvarmuus on erittäin hyvä. Sama huono taso siis säilyy kerrasta toiseen
Tarkoitukseni ei ole kritisoida henkilöä nimimerkin takana, tai loukata häntä henkilönä. Haluan vain kritisoida hänen toimiaan moderaattorina. Toiseksi, kun ottaa vastaan vastuullisen aseman, seuraa siitä aseman lisäksi myös itse vastuu. Ja vastuu tarkoittaa myös sitä, että vastuullisen toimia saa ja voi kritisoida ja hänen pitää se myös itse hyväksyä. Eli moderaattorin ei ole sopivaa moderoida hänen toimiaan asiallisesti kritisoivia viestejä.
Re: Eroon parkkipaikkakolhuista
Nostetaas ketjua ja asialla:
Tänään sain aikaseks ottaa nuot pienet lommot pois konepellistä mitä muutamia löyty ja myös yhden työntekijän volvon takamatkustajan ovesta yks vähän isompi lommo. Tervetuloa jos parkkislommot häiritsevät
Tuollasia pieniä oli ympäri konepeltiä 4kpl
Ja volvosta noin 4cm halk. oli lommolla:
Ja omasta kun ei löytynyt enään, niin päätin tehdä vasaralla yhden lommon takamatkustajan oveen kuskin puolelle. (tussilla ympyröity alue)
Pelti ennen "onnettomuutta"
Ja pienen iskun jälkeen
Ja pienen väkästelyn jälkeen taas entisellään
Tänään sain aikaseks ottaa nuot pienet lommot pois konepellistä mitä muutamia löyty ja myös yhden työntekijän volvon takamatkustajan ovesta yks vähän isompi lommo. Tervetuloa jos parkkislommot häiritsevät
Tuollasia pieniä oli ympäri konepeltiä 4kpl
Ja volvosta noin 4cm halk. oli lommolla:
Ja omasta kun ei löytynyt enään, niin päätin tehdä vasaralla yhden lommon takamatkustajan oveen kuskin puolelle. (tussilla ympyröity alue)
Pelti ennen "onnettomuutta"
Ja pienen iskun jälkeen
Ja pienen väkästelyn jälkeen taas entisellään
Re: Eroon parkkipaikkakolhuista
Ihan uteliaisuuttani utelen, ja voi tässä olla pari asiakastakin, ovineen parkkipaikkavammainen tonnari ja viimekesäisen perkeleellisen jäälohkareraekuuron uhriksi joutunut NG-satku.. Kuinka vanhat lommot ovat vielä oikaistavissa, meinaan että kun metallin kiderakennehan ajan kanssa mukautuu pakotettuun muotoon, onko havaittu eroa lopputuloksessa eri ikäisten lommojen välillä?
Re: Eroon parkkipaikkakolhuista
Näinhän se on että ajan kanssa pelti "mukautuu" lommoon... eli pelti venyy. Mutta siihen taas vaikuttaa paljon tuo lommon koko. Jos oikeasti kyseessä vielä suhteellisen pieni lommo eikä mikään "puoli peltiä sisällä lommo" niin eipä ole eroja tullut vielä vastaan on se sitten ollut tunnin tai kuukausia se lommo siinä.
Toki vanhemmista pelleistä häviää myös se "jännite" mikä uudemmissa pelleissä on, joka myös vaikuttaa paljon oikasemiseen.
Mutta niinku sanottu.. kaikki on tapauskohtasia, joista tietää vasta kun paikanpäällä näkee lommon / pääsee ronkkiin pellin taate.
Mutta pääsääntösesti jos peilaat ja katot mistä lommo oikeasti alkaa ja loppuu ja jos halkaisija on tyyliin alle 5cm niin aika varmasti saa pois. Saahan niitä isompiakin pois, mutta aikaa ja hermoja vaaditaan enemmän eikä lopputuloksesta voi koskaan sanoa etukäteen varmasti.
Moni kattoo lommon vaan harmittavan usein "nopeasti" ja toteaa sen olevan vaikka 1-2cm halk. kun taas sitte ite kattoo peilaa sitä ja saa todeta halkaisijan olevan 10-15cm
Eipä tuosta volvon lommostakaan ollut tietoa oliko ollut siinä kuukauden vai puoli vuotta (oletettavasti pidemmän aikaa kuitenki) ja hyvin lähti pois. Kunhan taakse pääsee, eikä tukipellit tai tuplapellitykset tule eteen.
Toki vanhemmista pelleistä häviää myös se "jännite" mikä uudemmissa pelleissä on, joka myös vaikuttaa paljon oikasemiseen.
Mutta niinku sanottu.. kaikki on tapauskohtasia, joista tietää vasta kun paikanpäällä näkee lommon / pääsee ronkkiin pellin taate.
Mutta pääsääntösesti jos peilaat ja katot mistä lommo oikeasti alkaa ja loppuu ja jos halkaisija on tyyliin alle 5cm niin aika varmasti saa pois. Saahan niitä isompiakin pois, mutta aikaa ja hermoja vaaditaan enemmän eikä lopputuloksesta voi koskaan sanoa etukäteen varmasti.
Moni kattoo lommon vaan harmittavan usein "nopeasti" ja toteaa sen olevan vaikka 1-2cm halk. kun taas sitte ite kattoo peilaa sitä ja saa todeta halkaisijan olevan 10-15cm
Eipä tuosta volvon lommostakaan ollut tietoa oliko ollut siinä kuukauden vai puoli vuotta (oletettavasti pidemmän aikaa kuitenki) ja hyvin lähti pois. Kunhan taakse pääsee, eikä tukipellit tai tuplapellitykset tule eteen.
Re: Eroon parkkipaikkakolhuista
Sanokaas missä olisi lähin paikka joka oikoo lommoja Seinäjoen ja Vaasan seudulta
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Eroon parkkipaikkakolhuista
Ite parkkeeraan aina auton isolla parkkipaikalla jonnekkin missä ei oo muita autoja.muppelo kirjoitti:Eräs tuttu parkkeeraan yleensä just noin muttei oo sittenkään välttynyMeikku kirjoitti:Niiltä välttyy, kun jaksaa itse kävellä parkkipaikan viimeisestä nurkasta ja saa samalla hyötyliikuntaa
Ja kas kummaa,kun tulee kaupasta autolle niin yleensä saabin kummallakin puolella on autot parkkeerattuna.Pääsääntöisesti ainakin toisella puolella on pakettiauto ajettuna melkein kylkeen kiinni.Toi femma on joku pakettiauto magneetti.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Eroon parkkipaikkakolhuista
juu sama koitan mutta jostain kummasta oikeen kunnon vekin oon saanu kuskin oveen, siihe pituussuuntaan menevän taitteen päälle, ja joku tollo on takapuskuriinkin kolhassu tosin ne jäljet kovinhyvin näe... mutta toi kuskin ovi ketuttaa
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Eroon parkkipaikkakolhuista
On tuossa ysivitosessakin muistaakseni molemmissa etuovissa siinä taitteen kohdassa jäljet. Samoin vasemassa takaovessa. Eivät onneksi näy muuten, kuin tarkempaa tutkimusta tehdessä.
Toista se on tuon kolmosen kanssa, kun ovet pitäisi olla sileät. Komeasti loistaa lommo.
Toista se on tuon kolmosen kanssa, kun ovet pitäisi olla sileät. Komeasti loistaa lommo.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Eroon parkkipaikkakolhuista
juu, mulla näkyy kyllä jos sopivasta kulmasta kattoo nii kauvempaakin toi vekki, kuvaa siitä on vaikee saada oon jo luovuttanu niitten 20 pieleen menneen jälkeen...
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Eroon parkkipaikkakolhuista
Se on kyllä aina kun jättää parkkiin niin hirveä stressi siitä että mahtaako joku kolhasta kylkeen. Aina tulee kyllä jätettyä mahdollisimman kauas parkkiin, silti joku aina änkeää ihan iholle kiinni. Yleensä jos ng9-5:llä oon liikkeellä ja parkkipaikalla on hyvin tilaa jätän sen vinoon kahteen ruutuun parkkiin, eipähän pääse lommuttamaan kukaan
Sekös harmittaa persaukisia tuulipukujuntteja harmaissa tojotakorolloissaan, mut samapa tuo mulle
Sekös harmittaa persaukisia tuulipukujuntteja harmaissa tojotakorolloissaan, mut samapa tuo mulle
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11