Cona kirjoitti:Tarkotus ei oo provota, mutta onko 225tkm ajettu -03 Hirsch todella hintansa väärti?
Tuolla ++10k€ hintaerolla normiversioon teettää jo erikoisen nahkasisustan ja hommaa vaikka Stage XXX:n ja haalii kaikenlaista aftermarket-palikkaa ja loput voikin käyttää vaikka viinaan.
Kieltämättä ihan huomion arvoinen pointti...
Vaikka en ole itse mitään harvinaista erikois- mallia omistanutkaan, niin kyllä alkuperäinen olisi oma valinta.
Ja kyllä tuollainen 10-15t euroa on pieni raha, kun aletaan autoa perusteellisesti laittamaan uusiksi.
Stage 3-4 ja ylöspäin, niin rahaa palaa, jos kaiken haluaa hyvin tehdä ja jos haluaa päivittää vielä ajettavuutta muutenkin vastaamaan tehoja, niin sinnekkin menee hyvin euroja ja sisustan teettäminenkin, niin jotain oikeasti erikoista maksaa helposti sen 3500-5000€.
Yhteen autoon tehtiin sisusta uusiksi kaksivärisenä nahkaverhoiluna ja vaikka se komea olikin, niin en enää helpolla sitä euromäärää laittaisi sellaiseen.
Manuaali-Aerot on ainakin Saksassa aika kiven alla, tuommoinen välimalli lähes samalla varustelulla (kattoluukku, navi, lämmitetyt & tuuletetut penkit jne.) on myös sen lähemmäs kymppitonnin, Suomihinnoissa siis.
Tuo korisarja on tosi vaikea saada, virit, modattu vaihdelaatikko, jarrutkaan ei ihan ilmaiset ole jne.
Ja pitäähän sitä muistaa että pyyntihinta eri kuin lopullinen myyntihinta, tiedä sitten kuinka hyvin menee Saksassa tommoset kaupaksi..
No se joka nimenomaan tuollaisen Hirschin haluaa niin ei varmaan katsele hintaa, kun löytää sopivan. 5-numeroinen summa on vaan paljon rahaa Saabista, koska arvostus/haluttavuus ei minusta ole nykyään mitenkään erikoisen hyvä.
Hieno autohan tuo on varmasti, piti ihan katsella nettiautosta, että mitä vastaavaa löytyy suunnilleen samaan rahaan ja samassa teholuokassa on kyllä vaihtoehdot harvassa, tällainen Mese olisi yksi: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6038548
Sitten on tietty E39 M5:set, mutta ne on yleensä aika pommeja, samaten Audin S6:set. Jaguar S-typeä saa V8:lla aika edukkaasti, mutta niitä saa ymmärtääkseni olla koko ajan korjaamassa isolla rahalla.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Cona kirjoitti:No se joka nimenomaan tuollaisen Hirschin haluaa niin ei varmaan katsele hintaa, kun löytää sopivan. 5-numeroinen summa on vaan paljon rahaa Saabista, koska arvostus/haluttavuus ei minusta ole nykyään mitenkään erikoisen hyvä.
Hieno autohan tuo on varmasti, piti ihan katsella nettiautosta, että mitä vastaavaa löytyy suunnilleen samaan rahaan ja samassa teholuokassa on kyllä vaihtoehdot harvassa, tällainen Mese olisi yksi: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/6038548
Sitten on tietty E39 M5:set, mutta ne on yleensä aika pommeja, samaten Audin S6:set. Jaguar S-typeä saa V8:lla aika edukkaasti, mutta niitä saa ymmärtääkseni olla koko ajan korjaamassa isolla rahalla.
Alat tuollaisen mesen airmatic:ia huoltamaan, niin hauskuus on kaukana.
Yleensäkkin kaikki nuo mainitsemasi on melko kalliita ylläpidettäviä, mutta luulisi ostajan osaavan ottaa sekin seikka huomioon?
Listaan voisi ottaa myös e39 540i ja jopa ALPINA b10 v8, toki jälkinmäistä ei saa halvalla hyvää, kuten ei varmaan mitään virityspajojen tuotteita.
Jos haluaa erikoista ja on siihen varaa, niin hankkii sen, oli se sitten Hirsch-Saab, mese, bmw tai vaikka bentley.
Kyse on ostajan mieltymyksistä ja keskustelun avanneen postauksen Hirsch voi olla jollekkin juuri se mitä hän on etsimässä ja hänen taskusta löytyy sopiva määrä eurojakin, tämän haaveen/suunnitelman toteuttamiseen.
W211 on muuten paljon parempi kuin W210 ruosteen suhteen. MY2004 lähtien ruostesuojattu paljon paremmin tehtaalla, jos en ihan väärin muista niin olisi jopa sinkitty kori. Samalla tuli nanolakka maalipintaan..
Joo eihän se Saabin haluttavuus mikään kamalan hyvä ole, toisaalta ei se varmaan tuommoinen V8-mesekään mikään myyntimenestys/hintansa väärtti sen enempää ole? Ainakin vanhempiin V8-mersuihin on osat jäätävän kalliita (puolat, kaasuläpät jne.), jatkuukohan sama näissä uudemmissa? Hirsch kuitenkin käyttää aika pitkälle perus T7-osaa joiden hinta ja saatavuus ovat hyvät. Soppakin luultavasti maistuu meisselille paremmin kuin Hirschille..
Tuommoinen Hirsch voi tulevaisuudessa olla oikeastikin arvokas harvinaisuus kun alkaa ikää tulla. Perusmallin mersu ei kovin helposti kyllä arvoaan nosta, ellei sitten ala olemaan jo niin vanha että muut vastaavat on jo paalissa..
Oma valinta olisi S211 320 CDI MY2004-2006, tuossa haarukassa olisi jo tullut tuo paremmin suojattu kori ja vielä suora-6 moottori, uudemmissa se on sitten V6 hyvine jakoketjuineen.. Vissiin vielä aika harrastajaystävällinen moottori jos jaksaa WinOlssin kanssa seurustella vähän pitempään, kait tuosta aika helposti saa sen 60hv/sylinteri ja väännöt onkin sitten lähempänä nelinumeroisia lukuja...
Ei sitten oo tarkoitus provoilla, välillä ihan kiva jauhaa jostakin muistakin kuin Saabeista. Omasta mielestä vaan Saabeissa vaan on aika paljon autoa siihen rahaan mitä siitä maksaa, noissa saksalaisissa alkaa nykyään hinta ja laatu olemaan liian kaukana toisistaan. Sitten kun sattuu vielä olemaan niin köyhä ettei koskaan ole varaa ostaa uutta autoa liikkeestä niin ylläpitokustannukset on kanssa aika tärkeitä, noissa saksalaisissa tuppaa varaosissakin olemaan se kuuluisa premium lisä.
Tosin harrasteauto on aina harrasteauto, ei niiden kanssa kannata liikaa ynnäillä lukuja. Jos kaikki ajattelisi järjellä olisi nykyinen kulkine luultavasti 1.0 Micra..
Viimeksi muokannut TTH, Pe Helmi 21, 2014 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos joku on ostamassa tota pois niin mulle voi laittaa ensin privaa. Mun tietoja ei löydy esim. Trafin kautta vaikka omistaja olen kyseisessä femmassa ollutkin.
Tuossa Hirsch vs normi aero itse rakennettuna vastaavaksi tjsp. pitää ottaa sekin huomioon että ne hirschin alusta ja jarrut alkaa olemaan vaihtoiässä, jolloin rakentamisen hinta tavallaan kuoleentuu osittain, sama tietysti pätee yleisesti kaikkiin vanhempiin erikoismalleihin.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Juhaska kirjoitti:
Alat tuollaisen mesen airmatic:ia huoltamaan, niin hauskuus on kaukana.
Yleensäkkin kaikki nuo mainitsemasi on melko kalliita ylläpidettäviä, mutta luulisi ostajan osaavan ottaa sekin seikka huomioon?
Listaan voisi ottaa myös e39 540i ja jopa ALPINA b10 v8, toki jälkinmäistä ei saa halvalla hyvää, kuten ei varmaan mitään virityspajojen tuotteita.
Jos haluaa erikoista ja on siihen varaa, niin hankkii sen, oli se sitten Hirsch-Saab, mese, bmw tai vaikka bentley.
Kyse on ostajan mieltymyksistä ja keskustelun avanneen postauksen Hirsch voi olla jollekkin juuri se mitä hän on etsimässä ja hänen taskusta löytyy sopiva määrä eurojakin, tämän haaveen/suunnitelman toteuttamiseen.
Ihan varmasti ovat kaikki kalliita korjata, tuskin ne Hirschin erikoisosatkaan halpoja on jos niitä saa enää mistään. Harrastukset maksaa ja valitettavasti tässäkin maassa on persaukisia, jotka ajelee autoilla joiden korjaukseen heillä itsellään ei ole varaa. Kait joku tuollaisen Hirschin käyttöautoksikin voisi ostaa, mutta siihen se on minusta vähän väärä peli. Siihen riittää se XXXX€ "karvalakki"- .
Itse olen sen verran autohullu, että kyllähän tuollaisessa Mersussa, Jaggessa tai vaikka Bentleyssä on minulle oma fiiliksensä ja viehätyksensä. Ja esimerkiksi se V8:sin pehmeä käynti on musiikkia korville. Joku muukin varmaan tietää, mistä puhun, yleinen fiilis auton sisällä, nahkan tuoksu jne, Hirschin tunnelmasta ei ole kokemusta..
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00