Nettiauton löydöt VOL2
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Harvinaisuus myynnissä, mutta ruostetta on hitsattavaksi asti.
http://www.blocket.se/landskrona/Solsta ... ?ca=16&w=3
http://www.blocket.se/landskrona/Solsta ... ?ca=16&w=3
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Nettiauton löydöt VOL2
No jo olis herkkua tarjolla! Ensimmäisenä tulee se ikuisuuskysymys mieleen: Mahtaako onnistua rekisteröinti Suomeen? Ai vitsi, että himottais tuollainen luksusvankkuri!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Noita kun olis aikanaan tullut tehtaaltakin niin ei tarttis miettiä hetkeäkään että minkä auton seuraavaksi laittaa.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Mä oon nähny ton viime kesänä Turus. Erottu ainaki joukosta värinsä puolesta. Hyvä lauluauto siis. Onkohan nois viripotentiaalia? Tosin jenkki rivinelosella on vähä sama ku Saabbi ilman turboa...Rattivaihde kirjoitti:http://nettiauto.com/chrysler/le-baron/6275529
Pitäisköhän
Ja ihan OT, niin ton myyjä on tutun tuttu. Mulla on myös härski veikkaus, miks se osti sen. Jos soitat, niin kyseleppä motiivia
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
- Paikkakunta: Tampere City
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Huhtikuussa -88 painetusta Tuulilasin hinnastosta löytyy jo 900c 3d.Rattivaihde kirjoitti:enpä muistakaan ikinä nähneeni 87- tai 88-mallista c:tä,
Lisäksi kaikki nuo c:t ovat valmistenumeron perusteella vuosimallia -88:
http://www.nettiauto.com/saab/900/6202520
http://www.nettiauto.com/saab/900/5845961
http://www.nettiauto.com/saab/900/6056432
http://www.nettiauto.com/saab/900/6233433
http://www.nettiauto.com/saab/900/5877248
Minun järkeni mukaan 900c 3d ja 5d ovat siis tulleet jo vuosimalliin -88, ja sitten 2d ja 4d vasta vuodeksi -89.
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Muttei vielä 5d:tä? Ny sain kyllä taas päähäni erään luumunpunaisen viisiovisen c:n jota aikanaan kuolasin nettiautosta, joka oli varmasti -88 alkuvuodesta rekisteröity.Johtaja_Turhapuro kirjoitti:Huhtikuussa -88 painetusta Tuulilasin hinnastosta löytyy jo 900c 3d.
Mutta ny voinkin tehdä jotain mitä en töistä aiemmin kirjoittaessani voinut, eli tarkistaa vanhoista Tuulilaseista (muistakin kuin -89 joka löytyy picasasta):
9/87 Tuulilasista lähtien löytyy hinnastosta 900 2-ov ja 4-ov, sekä 900C 3-ov ja 5-ov. Eli c tuli vuosimalliin 1988 combicoupena, ja loogisesti pääteltynä vuonna 89 myös porrasperäisistä kaasareista tuli c:itä ja samalla viistokeulaisia. Varmistan tämän vielä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Minulla on juuri kädessäni "Saab 900 valintaopas 1988, 1989, 1990"
Tässä esitteessä sivulla 10 kirjoitetaan seuraavasti:
"Mallivuoden 88 aikana Saab uudisti perusmallistonsa, 100 hv:n kaasutinmoottorilla varustetut perheautot.
Markkinoille tulivat 3- ja 5-ovisen, 5-vaihteiset Saab 900c-mallit, joiden kori oli edestä virtaviivaistettu.
Mallivuoden 89 menestys oli uusi 4-ovinen Saab 900c."
Lisäksi esitteen takasisäkannen tilastosivulta voi todeta, että vain Saab 900c 4-ovinen jatkoi ainoana kaasutin mallina vuodelle 1990.
Tässä esitteessä sivulla 10 kirjoitetaan seuraavasti:
"Mallivuoden 88 aikana Saab uudisti perusmallistonsa, 100 hv:n kaasutinmoottorilla varustetut perheautot.
Markkinoille tulivat 3- ja 5-ovisen, 5-vaihteiset Saab 900c-mallit, joiden kori oli edestä virtaviivaistettu.
Mallivuoden 89 menestys oli uusi 4-ovinen Saab 900c."
Lisäksi esitteen takasisäkannen tilastosivulta voi todeta, että vain Saab 900c 4-ovinen jatkoi ainoana kaasutin mallina vuodelle 1990.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
- Paikkakunta: Tampere City
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Ei.Rattivaihde kirjoitti:Muttei vielä 5d:tä?
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Nyt tarkistettu vielä vuoden 1988 Tuulilaseja, ja vielä 9/88 on mallisto sama kuin 9/87 (eli 2- ja 4-ov pystykeulat ja 3- ja 5-ov viistokeulat kaasareissa), sitten 10/88 tapahtuu: keskelle ilmestyy 900C 2-ov Spec(ial), muu mallisto jatkaa entisellään. Näin jatkuu ainakin vuoden loppuun saakka, alkuvuodelta 1989 ei lehtiä löydy, sitten 7/89 mennessä on 2-ov pystykeula hävinnyt kokonaan ja 4-ov pystykeula korvautunut 4-ov C:llä. 4/90-numerossa puolestaan mallisto alkaa 8-v ruiskusta, kaasareita ei enää näy minkäänlaisia.
Edit:
Etuvetojenkki suoralla nelosella ja turbolla olisi sinänsä hyvää jatkoa mun kahden vaparisaabin laivastoon. Päädyin noita kattelemaan kun automaattiavosatkut ovat harvassa ja kalliita, ja olen aina pitänyt tuosta luukkulamppu-LeBaronista (uudemmat viiruvaloiset ovatkin sitten todella karmean näköisiä...).
Edit:
Tulin jo siihen tulokseen ettei viitti ostaa tuollaista vähän epämääräisen näköistä, vaikka hinta houkuttelisikin. Mitä tuli overdriveltä luettua yleisketju(j)a niin ilmeisesti ahtopaineita saa ainakin jollain vippaskonsteilla nostettua...JP_Vette kirjoitti:Mä oon nähny ton viime kesänä Turus. Erottu ainaki joukosta värinsä puolesta. Hyvä lauluauto siis. Onkohan nois viripotentiaalia? Tosin jenkki rivinelosella on vähä sama ku Saabbi ilman turboa...
Etuvetojenkki suoralla nelosella ja turbolla olisi sinänsä hyvää jatkoa mun kahden vaparisaabin laivastoon. Päädyin noita kattelemaan kun automaattiavosatkut ovat harvassa ja kalliita, ja olen aina pitänyt tuosta luukkulamppu-LeBaronista (uudemmat viiruvaloiset ovatkin sitten todella karmean näköisiä...).
Viimeksi muokannut Rattivaihde, Ke Maalis 12, 2014 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Minä ostin Imatralla 1987 syksyllä pystykeulaisen 900:sen ja siinä oli käsijarru etupyöriin. Saabin mallivuoden vaihtui aina syys-lokakuun aikana ja silloin tulivat esille vuoden 1988 mallit ja niissä käsijarru vaihtui takapyöriin ja pystykeula muuttui.
Oma autoni oli silloin viimeinen pystykeulaisen Imatralla ja seuraavat autot sinne tulivat jo vinokeuloina ja käsijarru vaikutti takapyöriin.
Kirjoitin tuossa edellä jo tekstin Saabin esitteestä.
Oma autoni oli silloin viimeinen pystykeulaisen Imatralla ja seuraavat autot sinne tulivat jo vinokeuloina ja käsijarru vaikutti takapyöriin.
Kirjoitin tuossa edellä jo tekstin Saabin esitteestä.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Nettiauton löydöt VOL2
minä vuonna tuli ensimmäinen og 900 sedan.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Nettiauton löydöt VOL2
^Syksyllä 1980 mallivuodelle 81.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Johtaja_Turhapuro kirjoitti:Huhtikuussa -88 painetusta Tuulilasin hinnastosta löytyy jo 900c 3d.Rattivaihde kirjoitti:enpä muistakaan ikinä nähneeni 87- tai 88-mallista c:tä,
Minun järkeni mukaan 900c 3d ja 5d ovat siis tulleet jo vuosimalliin -88, ja sitten 2d ja 4d vasta vuodeksi -89.
Mulla oli vuoden 1988 900C 5-ovinen combicoupe, jonkinmoinen hieman taitettu metalliharmaa, punaisilla penkeillä, viistokeula, käsijarru takapyöriin ja 108mm pulttijako.
Tämän yksilön kohtaloksi koitui sitten roska-auto, saabi oli himan edessä parkissa ja roskakuskit peruttivat sen banaaniksi, väittämänsä mukaan eivät olleet nähneet satkua peilestä...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Hiukan väärässä vitjassa ollaan, mutta menköön kun on jo mennyt hetkenaikaa.
Tässä muutama linkki jotka kertovat 900:sista 1 suomalainen saabistin tekemä ja 1 swedulainen.
Pikkasen omakohtaistakin sekaan saimme ekat 900 ajaaksemme jo -78 kesäkuussa, sen aivan ekan 900 näin jo -77 lopulla se oli 99 pitemmällä keulalla ja ahterilla.
http://www.saabclub.fi/www/images/stori ... a_osa5.pdf
http://www.900klubben.se/hist.html
Tässä muutama linkki jotka kertovat 900:sista 1 suomalainen saabistin tekemä ja 1 swedulainen.
Pikkasen omakohtaistakin sekaan saimme ekat 900 ajaaksemme jo -78 kesäkuussa, sen aivan ekan 900 näin jo -77 lopulla se oli 99 pitemmällä keulalla ja ahterilla.
http://www.saabclub.fi/www/images/stori ... a_osa5.pdf
http://www.900klubben.se/hist.html
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Tuossa pdf- tiedostossa viimeisellä sivulla komeileva hopeinen OG900 sedan, kolmeovinen, kovakattoinen, turbo. Tuntuu olevan jonkinsortin harvinaisuus. En muista yhtään nähneeni myynnissä täällä Suomessa, kaksi olen nähnyt liikenteesssä ikinä.