Tokko tuo pelkällä tankkiin kaadetulla vedellä toimii.Saabistelija kirjoitti:"Elen tuli tuolle naureskeltua. Alota vaikka tosta: Vedellä käyvä auto"
Ei tuo mitään pelleilyä ole.
http://yle.fi/uutiset/vetyautoille_teht ... si/7048701
Nettiauton löydöt VOL2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Nettiauton löydöt VOL2
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Vesiauto saadaan toki toimimaan heti kun fuusiovoima saadaan siihen kuntoon, että autoon voidaan rakentaa fuusioreaktori.
Reaktorilla tuotetaan tällöin energiaa, josta osa otetaan elektrolyysiin ja osa käytetään auton liikkumiseen. Elektrolyysillä erotellaan vettä vedyksi ja hapeksi. Happi päästetään ulkoilmaan ihmisten hengitettäväksi ja vety johdetaan fuusioreaktoriin, jossa vetyatomit fuusioituvat keskenään heliumatomeiksi. Helium johdetaan tästä vappupalloihin tai muuhun järkevään käyttöön. Vedyn fuusioituessa heliumiksi vapautuu huomattavasti enemmän energiaa kuin mitä tarvitaan vedyn erottelemiseksi vedestä, ja tämä erotus on sitten käytettävissä auton liikuttamiseen.
Ideaa saa käyttää vapaasti omissa kokeiluissa. Ei ole vain tuo fuusiovoima vielä siinä mallissa että uskoisin yhdenkään suomalaisen kyläsepän konvertoivan relluansa fuusioreaktoriautoksi.
Siihen asti jokainen joka väittää autonsa kulkevan vedellä on omissa silmissäni joko hullu tai huijari.
Vetyauto on sitten eri asia ja ihan tämän päivän tekniikkaa. Siinä se elektrolyysi hoidetaan jossain muualla ihan millä tahansa energialla. Vety siirretään autoon ja siellä polttokennoon. Polttokennossa vedyn yhdistyminen hapen kanssa vedeksi tuottaa sähköä, ja auto toimii sitten muuten kuin sähköauto. Esim. tuo linkin Hyundai on polttokennoauto. Polttokenno ei kuitenkaan voi koskaan tuottaa niin paljon energiaa, että autossa voitaisiin tehdä elektrolyysillä vedestä vetyä, ja polttokennon tuottama energia riittää sekä auton liikuttamiseen että vedyn tuottamiseen. Se olisi ikiliikkuja se.
Reaktorilla tuotetaan tällöin energiaa, josta osa otetaan elektrolyysiin ja osa käytetään auton liikkumiseen. Elektrolyysillä erotellaan vettä vedyksi ja hapeksi. Happi päästetään ulkoilmaan ihmisten hengitettäväksi ja vety johdetaan fuusioreaktoriin, jossa vetyatomit fuusioituvat keskenään heliumatomeiksi. Helium johdetaan tästä vappupalloihin tai muuhun järkevään käyttöön. Vedyn fuusioituessa heliumiksi vapautuu huomattavasti enemmän energiaa kuin mitä tarvitaan vedyn erottelemiseksi vedestä, ja tämä erotus on sitten käytettävissä auton liikuttamiseen.
Ideaa saa käyttää vapaasti omissa kokeiluissa. Ei ole vain tuo fuusiovoima vielä siinä mallissa että uskoisin yhdenkään suomalaisen kyläsepän konvertoivan relluansa fuusioreaktoriautoksi.
Siihen asti jokainen joka väittää autonsa kulkevan vedellä on omissa silmissäni joko hullu tai huijari.
Vetyauto on sitten eri asia ja ihan tämän päivän tekniikkaa. Siinä se elektrolyysi hoidetaan jossain muualla ihan millä tahansa energialla. Vety siirretään autoon ja siellä polttokennoon. Polttokennossa vedyn yhdistyminen hapen kanssa vedeksi tuottaa sähköä, ja auto toimii sitten muuten kuin sähköauto. Esim. tuo linkin Hyundai on polttokennoauto. Polttokenno ei kuitenkaan voi koskaan tuottaa niin paljon energiaa, että autossa voitaisiin tehdä elektrolyysillä vedestä vetyä, ja polttokennon tuottama energia riittää sekä auton liikuttamiseen että vedyn tuottamiseen. Se olisi ikiliikkuja se.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Katsoin googlesta kyllä. Ajattelin vaan, että tämä olisi jollekin Suomalaiselle ja ehkä joka Saabistille tuttu "patentti". Vähän ristiriitaista tietoa löytyi lontooksi ja tuo Rellun myyntitekstihän antoi alunperin ymmärtää, että auto toimii Vedyllä, nyttemmin myyntitekstejä on muokattu siten, että osa auton käyttämästä polttoaineesta on Vetyä, eikä ehkä edes suurin osa.Saabistelija kirjoitti:Katsokaa joskus vaikka Googlesta!Cona kirjoitti:Mielenkiintoista. Löytyyköhän mistään enempää tietoa tästä tai vastaavanlaisista konversioista?t.t.j kirjoitti:Vedyllä toimiva rellu http://www.nettiauto.com/renault/laguna/6282036
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nettiauton löydöt VOL2
no en sanoisi edukkaaksikaan jos kyseessä pellin värinen alkusarjan porrasperä femma tyypillisessä kunnossaan harmailla lättäpenkeillä ja mittarissa +300tkm... käyttöarvohan on ainut arvo mitä noilla on, ja tuolla ei tällähetkellä sitäkään, renkaiden hinnaksikin kuulostaa kovalta...Cona kirjoitti:Nettivaraosan puolelta edukas Femma, jos ainoa vika on kailahtanut kone: http://www.nettivaraosa.com/kunnostetta ... ot/1754361
Re: Nettiauton löydöt VOL2
No onhan osin noinkin, mutta ilmoituksesta ei käy nämä speksit ilmi, joten kyseessä voi olla myös ihan pelastamisen arvoinen tapauskin. Toki lähinnä nyt ajattelin, että tuolla hintaa voisi saada koko joukon käyttökelpoisia osia purkuun/myyntiin.pvdriver kirjoitti:no en sanoisi edukkaaksikaan jos kyseessä pellin värinen alkusarjan porrasperä femma tyypillisessä kunnossaan harmailla lättäpenkeillä ja mittarissa +300tkm... käyttöarvohan on ainut arvo mitä noilla on, ja tuolla ei tällähetkellä sitäkään, renkaiden hinnaksikin kuulostaa kovalta...Cona kirjoitti:Nettivaraosan puolelta edukas Femma, jos ainoa vika on kailahtanut kone: http://www.nettivaraosa.com/kunnostetta ... ot/1754361
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Ko. Auto on perus SE. Kone aika valmis tapaus. Ajettu yli 400tkm ja koria pitää fiksata jonkin verran.....
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Taas melko tyypillinen tapaus, menee Nettiautoon etsimään mahdollisimman karvalakkia tonnaria, ja päätyy pahaa aavistamatta tällaiseen ilmoitukseen:
http://www.nettiauto.com/saab/9000/6306354
Enkä edes ensin huomannut että kyseessä on tosiaan turboautomaatti sähkökattoluukulla, automaatti-ilmastoinnilla ja vakionopeudensäätimellä.
Siinä olisi varmaan hieno laite jollekulle joka uskaltaa ostaa noin hienon auton 26-vuotiaana, minusta siihen ei ole...
http://www.nettiauto.com/saab/9000/6306354
Enkä edes ensin huomannut että kyseessä on tosiaan turboautomaatti sähkökattoluukulla, automaatti-ilmastoinnilla ja vakionopeudensäätimellä.
Siinä olisi varmaan hieno laite jollekulle joka uskaltaa ostaa noin hienon auton 26-vuotiaana, minusta siihen ei ole...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Mites se ikä siihen vaikuttaa? Itse olin 20v ekan tonnarin ostaessani.Rattivaihde kirjoitti:Siinä olisi varmaan hieno laite jollekulle joka uskaltaa ostaa noin hienon auton 26-vuotiaana, minusta siihen ei ole...
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Ei se auto ikää katso. Eikai tossakaa muuta vikaa ole, kuin että kannattaa ostaa mig ensin. On hyvä harjottelukohde (erittäin todennäkösesti)
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Nettiauton löydöt VOL2
26 vuotta merkkaa tässä nyt auton ikää.t.t.j kirjoitti:Mites se ikä siihen vaikuttaa? Itse olin 20v ekan tonnarin ostaessani.Rattivaihde kirjoitti:Siinä olisi varmaan hieno laite jollekulle joka uskaltaa ostaa noin hienon auton 26-vuotiaana, minusta siihen ei ole...
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Niinpäs merkkaakin kun tarkemmin ajattelee. Ei ajatus aina kulje kirkkaasti enää näin 27-vuotiaana.
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Anna mennä vaan. Kattoo korista vakiopaikat että mitkä kaikki niistä pitää tehdä uusiksi (takapyöränkotelot, niiden takuiset kotelot, helmat, tunkinpaikat, varapyöräkotelo, kattoluukun etureuna, tuulilasin karmi, ovet) ja mitä palikkaa alustaan tarvii vaihtaa (koiranluut, puslat, helat, iskarit, jouset), niin on aika hyvin listaa mitä siihen tarvii tehdä. Tekniikkahan ilmoituksen mukaan on rempattu ja rempan jälkeen myös koeajettu.Rattivaihde kirjoitti:Siinä olisi varmaan hieno laite jollekulle joka uskaltaa ostaa noin hienon auton 26-vuotiaana, minusta siihen ei ole...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Juu, ostaja olisi täälläkin 20 jos menisin lankeamaan nyt tonnariin.t.t.j kirjoitti:Niinpäs merkkaakin kun tarkemmin ajattelee. Ei ajatus aina kulje kirkkaasti enää näin 27-vuotiaana.
Se on pakko myöntää että noin kohta kohdalta listattuna tuo vaikuttaa paljon selkeämmältä projektilta kuin vain katsellen kuvasta puoltatoistatonnia ruotsalaista autoa...aero kirjoitti:Kattoo korista vakiopaikat että mitkä kaikki niistä pitää tehdä uusiksi (takapyöränkotelot, niiden takuiset kotelot, helmat, tunkinpaikat, varapyöräkotelo, kattoluukun etureuna, tuulilasin karmi, ovet) ja mitä palikkaa alustaan tarvii vaihtaa (koiranluut, puslat, helat, iskarit, jouset), niin on aika hyvin listaa mitä siihen tarvii tehdä. Tekniikkahan ilmoituksen mukaan on rempattu ja rempan jälkeen myös koeajettu.
Mikäköhän on todennäköisyys että juuri yksityisen katsastamasta autosta monikin noista paikoista olisi valmiiksi hajalla? Ei hemmetti, ny pitää olla tarkkana ettei onnistu vakuuttamaan itteään siitä että tuollainen olisi ihan saavutettavissa...eikä varsinkaan vakuutella itseään sillä että on luotettava käyttösatku...taidanpa lähteä sillä liikenteeseen että saa hälvennettyä kuvitelmat tois- eikun kolmannen auton hankinnasta...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Jos projektin haluat, niin osta mun hopia tonnari. Saat kattavan vikalistan ja annan takuun sille, että ainakin ne löytyy. Toki siinä ei ole automaagista vaihteistoa.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Nettiauton löydöt VOL2
No tuon 88-tonnarin kohdalla voisin olla valmis vähän puuhastelemaan koska kyseessä on kuitenkin omasta näkökulmasta Saabin huippukauden huippumalli. Projekti ei sinällään olisi toiveissa.
Koska olen yleisesti hankala on tiettyjä yhdistelmiä jotka tonnarista kävisivät:
-viistokeula-CD
-matalakeula-CD
-CS jubilee/Aero (ilman kromeja listoissa)
-ei hopeaa eikä beigeä eikä punaista.
Automaatin suhteen en taida koskaan tulla mihinkään lopputulokseen, se on manuaalin kanssa liian tasavertainen...
Koska olen yleisesti hankala on tiettyjä yhdistelmiä jotka tonnarista kävisivät:
-viistokeula-CD
-matalakeula-CD
-CS jubilee/Aero (ilman kromeja listoissa)
-ei hopeaa eikä beigeä eikä punaista.
Automaatin suhteen en taida koskaan tulla mihinkään lopputulokseen, se on manuaalin kanssa liian tasavertainen...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22