Todistettuani itse henkilökohtaisesti mimmoisesta paikasta 4WD Qashqailla pääsee en nauraisi ehkä ihan noin makiasti?kribe kirjoitti:Datsun Qumquatin, jossa oli karjapuskuri ja vinssi

Todistettuani itse henkilökohtaisesti mimmoisesta paikasta 4WD Qashqailla pääsee en nauraisi ehkä ihan noin makiasti?kribe kirjoitti:Datsun Qumquatin, jossa oli karjapuskuri ja vinssi
Itse odottelin viime viikolla kunnon pakkasessa risteyksessä pyörän kanssa, kun edestä ajoi tummansininen 2105, kuskina momma ja matkustajana paappa. Hyvin harvoin näkee tuollaisia yhdistelmiä enää liikenteessä, kun kaikilla eläkeläisillä tuntuu nykyään olevan jokin uudenkarhea menopeli, jos ei Mersu tai Volvo niin ainakin Toyota. Vähemmän vauraat vanhukset taitavat nykyään enimmäkseen puskea polkupyörän tai rollaattorin kanssa jalkakäytävän hangessa...AZP kirjoitti:Pyöreälamppuisen kommunistinpunaisen farmariladan, jonka kuskina oli seniori-ikää kolkutteleva talonmiehen näköinen lippahattuinen setä. Tuli ihan sellainen olo kuin olisi palannut kultaiselle 80-luvulle![]()
Mitä ne kuljetti? Nousin itse iltakymmeneltä ykköstieltä Kaarinantielle kohti Hämeenlinnan tietä. Liittymän kohdalla seisoi Vito keltaiset vilkut päällä ja erikoiskuljetuskyltti katolla tukkien vastaantulijoiden kaistan. Ihmettelin kun edessäni ajoi maija vilkut päällä ihan tavallista nopeutta, kunnes se pysähtyi Littoistentien liittymään sulkien Kaarinantien toisen kaistan ja pakottaen liittymästä tulijat itseni kanssa samaan suuntaan. En koskaan päässyt näkemään mitä sieltä Kaarinan/Paraisten suunnalta oli tulossa, mutta iso see taisi olla.Saadisti kirjoitti:Eilen illalla tuli ihmeteltyä kahta 8.5m leveää erikoiskuljetusta 12-akselisilla peräkärryillä saaristotiellä.
En tunnistanut, jotain helvetin isoja kaarevia osia. Täällä paraisillakin poliisi ohjasi kaikki vastaantulijat sivuteille odottamaan, ja keskikorokkeiden tieviitat yms. piti laskea alas. Varmasti samasta oli kyse koska lähtivät vähän ennen yhdeksää liikkeelle eli ajankohta ainakin täsmää.AZP kirjoitti:Mitä ne kuljetti? Nousin itse iltakymmeneltä ykköstieltä Kaarinantielle kohti Hämeenlinnan tietä. Liittymän kohdalla seisoi Vito keltaiset vilkut päällä ja erikoiskuljetuskyltti katolla tukkien vastaantulijoiden kaistan. Ihmettelin kun edessäni ajoi maija vilkut päällä ihan tavallista nopeutta, kunnes se pysähtyi Littoistentien liittymään sulkien Kaarinantien toisen kaistan ja pakottaen liittymästä tulijat itseni kanssa samaan suuntaan. En koskaan päässyt näkemään mitä sieltä Kaarinan/Paraisten suunnalta oli tulossa, mutta iso see taisi olla.Saadisti kirjoitti:Eilen illalla tuli ihmeteltyä kahta 8.5m leveää erikoiskuljetusta 12-akselisilla peräkärryillä saaristotiellä.
Aika monilla - melkein joka kerta, kun lipsahtaa keltaisten loppuosalla läpi ja yrittää vilkuilla oliko poliisi sittenkin passissa ja vaikkei ollut, hävettää kuitenkin, niin aina tulee pari kolme vielä perässä ja ilmiselvästi vielä vähääkään kiihdyttämättä sekä ilmeisesti vähääkään välittämättä siitä, että risteävästä suunnasta jo liikkeelle lähteneet vilkuttelee valoja kylkeenAZP kirjoitti:Jollain vähän eri käsitys vanhoista vihreistä...
Joo olen huomannut, että oma todennäköisyys saada sakot vanhoilla vihreillä ajamisesta on aika pienet. Koska melkein aina kun ajattelee että "meniköhän nyt vanhoilla?", sieltä tulee perässä vielä jo(t)ku(t). Ja eiköhän poliisilla ole prioriteettina pysäyttää se törkein vanhoilla ajava.HEV kirjoitti:... aina tulee pari kolme vielä perässä ja ilmiselvästi vielä vähääkään kiihdyttämättä sekä ilmeisesti vähääkään välittämättä ...
Sama ajatus ja kokemus, toivottavasti meitä on useampia.AZP kirjoitti:HEV kirjoitti:. päätin jo joskus 10 vuotta sitten että jatkossa pysähdyn aina valoihin kun niihin oikeasti pystyn pysähtymään. Samoin päätin että pysähdyn suojatien eteen jos siinä on jalankulkija odottamassa yli pääsyä. Ei ollut vaikeita päätöksiä ja olen niitä myös noudattanut. Ja joka paikkaan olen ehtinyt.