Crazy man (avautumisia)

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Crazy man (avautumisia)

Viesti Kirjoittaja jariha »

v**tu mä oon hullu. (Anteeksi kielenkäyttöni). Miksikä minä en osta uutta autoa, kun nytkin tulee viikkoon reilut 1200 km työmatka-ajoa ja ajokkina vuoden 75 tuplaysi. Paras maantiekulkine on vieläpä seisontavakuutuksessa tallissa odottamassa omaa vuoroaan. Ja minkähän takia?

Meinaan, että noilla polanteisilla teillä kun lähtee ohitukseen täyspitkästä rekasta, niin on se rock. Ja kaikkihan nämä on ihan omia valintoja. Hulluinta tässä on se, että minä vieläpä nautin ajamisesta noilla pimeillä pohjoisen teillä. Näillä autoilla.

Eihän uudella autolla saa ajaa sen kovempaa, kuin mitä nämäkään kulkee, enkä minä parempia ajo-ominaisuuksiakaan osaa kaivata, mutta olishan ne muutamat airbagit pehmentämässä silloin, kun se taas lapasesta irtoaa.

Mutta minkäs teet? Miehelle on hänen luontonsa annettu...
Viimeksi muokannut jariha, Ke Tammi 26, 2005 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mulla taitaa olla samaa vikaa.Miksi sitten minä en osta uutta autoa?No kun se on helvetin huono sijoitus-Ei todellakaan kiinnosta antaa valtiolle ilmasta rahaa..Toisaalta mua ei hävetä yhtään vaikka naapurustoni ja kesämökin naapurusto ajelevat uusilla autoilla.Päin vastoin olen ylpeä vanhoista helmistäni!

Se nyt vaan on tyhmää maksaa autoilusta liikaa..
Viimeksi muokannut tomaatti, Ke Tammi 26, 2005 09:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mä nautin ajostani -86 Tonnarillani.
Kukaan maallikko ei osaa arvata vuosilukua =SAAB

Mä en kaipaa viimeisintä mallia.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

No ihan samat fiilikset, kun ajelin eilen illalla noopalla ihan vaan huvin vuoksi, kun se vaan tuntuu niin mukavalta käteen.

Saanko katetta, jos sijoittaisin 20.000 euroa enemmän autoon... voi olla, mutta hyvin tuollakin menee, siitä jopa nauttii :)
# 419 Vesa Pohjalainen
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Minäkin vaihdoin käyttöauton vuosimallia 2000 -> 1986 ja kyllä rauhoitti kummasti kun ei tarvitse pala kurkussa katsoa auton arvon alenemista vaikka sillä ei ajaisikaan yhtään. Lisäksi nykyisessä pelissä on fiilistä ihan eri lailla :D
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Hessu kirjoitti:Minäkin vaihdoin käyttöauton vuosimallia 2000 -> 1986 ja kyllä rauhoitti kummasti kun ei tarvitse pala kurkussa katsoa auton arvon alenemista vaikka sillä ei ajaisikaan yhtään. Lisäksi nykyisessä pelissä on fiilistä ihan eri lailla :D
Vieläkin muistan, kun kävin kesällä 2000 maksamassa 72 tuhannen markan autolainan pois. Takkiinhan siinä tuli, kun liikkeestä oli auton ostanut ja suoralla kaupalla sen myi, mutta autottomana pärjäsi hyvin kolme viikkoa, kun askel oli niin kevyt. Siis ihan oikeasti sellainen 72 kilon taakka tippui hartioilta.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Jari, viestisi kellonajan perusteella annan anteeksi kielenkäyttösi :)

on ihan tervettä olla "hullu" tässä robottiyhteiskunnassa. ja kyllä, tuplaysi on niin verraton auto talvella. lumisella mutkaisella tiellä, voi luoja että se tuottaa nautintoa. jääradalle pitäis päästä kun rajoja tuli viikonloppuna haeskeltua turhan ahkerasti. mutta helpolla ei ysiysi pyörähdä. liikaa on vielä selkäytimessä takavetoisen auton vieminen, pitäisi opetella kaasun käyttö liu'ussa.

mutta yhtälailla yksitotiset työmatkat luotisuoralla valtatiellä 95km päivässä, 99 on niin passeli kärry siihenkin touhuun. kesällä saattaisi vierasmerkkinenkin kelvata, mutta talvella, älkää tarjotko minulle mitään muuta kuin ysiysiä (nyt saabistien täytyy ymmärtää että tässä puhuu mies joka ei ole ikinä kajakilla ajanut).
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mäkin myin tuon TDI Passatin (vm-98.) pois -02 ja tilalle tuli käyttöön -85 vuotinen pökö. Totesin tuon paskatin jälkeen että enään ei tule uutta autoa eikä semmosta jota pitää toisella huollattaa. Se on ku rahaa paiskos
ikkunasta tuuleen. Ja hyvin on pärjännyt noilla vanhoillakin tää saapukka on ollut jo luksusta mutta senkin kanssa pärjää hienosti kun on hyvää ja tietävää porukkaa foorumilla vastailemassa noobin tyhmiin kyssäreihin. Kyllä jäis autoharrastus vähiin jos pitäis jollekin tuosta auton laitosta maksaa.

V-M
Viimeksi muokannut V-M, Ke Tammi 26, 2005 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Omalla kohdalla tuskin tulee edes olemaan varaa uuteen, mutta kyllä sitä varmasti jonkin aikaa miettisi, jos olisi laittamassa esim. 20k€ uuteen autoon. Sillä saisi juuri jonkinlaisen 1.6i-perusliikuttimen. Ei siinä mitään, varmasti uusi ja ominaisuudet hyvät mutta mitä enemmän netistä saa lukea erilaisista "pikkuvioista" ja niistä mahd. johtuvista suuristakin vaurioista, ei nykylaatu saa kovin suurta luottamusta. Totta kai on siistejä ja omistushaluja herättäviä nykyautoja, mutta ne eivät tod. enää ole "edullisia" perusliikuttimia.

Toisekseen, jos myisin Aeron pois ja haluaisin auton joka olisi a) "urheilullinen" 3d, b) min 175hv (miel.turbolla/suora-6) c) max. 15v vanha ja d) hyvinvarusteltu & vähänajettu niin ei välttämättä heti löytyisi, ainakaan samaan hintaan. Lisäksi auton tulisi olla myös käyttökelpoinen talvellakin. Uusista löytyy varmasti tehokkaampia jne, mutta tuo 20k€ ei enää riittäisi.

Vähille euroilleen on saatava paras mahdollinen panos/tuotos, tämä luonnollisesti riippuu henk.koht. näkemyksistä. Vanha Saab antaa hinnalleen suht. paljon, myös viihdearvoa :D
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Joo minäkin olen varmaan hullu kun ajelen "pommilla" vanhalla OG-satkulla. Täälläkin on OG-satkuja pommeiksi parjattu.

Noh, näillä kilsoilla (vuodessa 12-15 tkm) ei paljon uutta kannata ostaa.
Ainakaan kun en tarvitse autoa mihinkään muuhun kuin liikkumiseen.
(vaikka täytyy sanoa, että OG-satku on niin hieno, että egonpönkitystä on silläkin ajeleminen :D )

Minun ajoni hoituisi loistavasti tuplaysilläkin. Vieläkin harmittaa kun tuli ysikymppi aikoinaan myytyä pois.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

näin on ja on aina ollut.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Tuulettelin tuolla Vesan nopan remonttitopicissa jo tästä samasta aiheesta.
Itsekin vaihdoin vm-90 16V satkun noppaan. Koko kaveripiiri oli sitä mieltä että: "Hulluhan se aina on ollut, mutta nyt se sekosi lopullisesti" :wink:
Mutta päivääkään en ole katunut. Sain tilalle varmuutta auton jokapäiväisestä toimivuudesta ja naaman näkkärille pahimpien talvikelien aikana ajaessani.
Noppa on karu mutta yksinkertainen, ja sitä pystyy jonkinverran korjaamaan myös tällainen lapanen kuin minä. :D
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Rpe
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 19:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rpe »

tää kaikki on niin totta :D
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Vuoden(vissiin jotain 14tkm) verran oon ajellu tuolla 250 euron autolla ja korjauskulut ollu jotain 20 euroo(pari pyyhkiää ja antenni). Ei paljon halvemmaks voi tulla autoilu.
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Itse huomannut ajaessani näillä jappanilaisilla että saabissa tuntee persiissä asti miten se käyttäytyy milläkin kelillä. Ei paljoa pikku lumitöhnät hidasta vauhtia. Tuolla toisella saa oikeasti pitää ratista kiinni kun vähän on lunta tiellä. Yksinkertaisesti ainakin nämä oogeet kulkevat kuin junat :D Lisää lunta ja loskaa, ei pelota :wink:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Vastaa Viestiin