Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Ah joo, näinhän se meni että noissa vuosimalleissa pitää nykyisin käyttää tuota silloista taulukkoa eikä viimeisintä. Jotenkin aina muistaa että tuo joulukuun oikeuden päätös koskee vain ennen 1.1.2008 rekisteröityjä vehkeitä. Kolmisen tonnia vähemmän veroja siis. Halpahan se ei edelleenkään ole, mutta ei nyt niin törkyisesti ylihintainen enää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
30,9 % = 6489 €
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp
Onneksi vero ei mene painon mukaan
:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp
Onneksi vero ei mene painon mukaan
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Omamassa: 15 705 kg
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: Ihmettelyketju
Esim nettiautossa ilmoittavat yksityiset myyjät jotka kirjoittavat lisätietoihin "turha soittaa, en vastaa outoihin numeroihin".
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Re: Ihmettelyketju
Teneriffalla lomailemassa ja vasta yksi Saab näkynyt kuuden päivän aikana... 900ng, joka sekin oli saksan rekisterissä. ![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Eilen oli niin pirusti Saabeja liikenteessä, parhaimmillaan töistä kotia ajaessa Teiskontiellä lähes peräkkäin neljä kappaletta. Lisäksi näkyi Hervannassa neliovinen 900c, moottoritiellä kaksovinen pystykeula ym. Muutenkin viikon mittaan nähnyt useampiakin pystykeulasatkuja, viikko sitten etelään vanhaa kolmostietä ajaessa vastaan tuli viisi femmaa ja niin edespäin.
Täällä etelässä (Järvenpää, Tuusula, Vantaa, Nurmijärvi ym.) on tiet aivan järjettömän huonossa kunnossa. Pirkanmaalla saa aika helvetin pienelle tielle eksyä että löytyy sellaista reikää ja routarikkoa mitä täällä on ihan isoilla maanteillä.
Kolmantena aiheena ihmettelen oikein erikseen, mihin tarkoitukseen og-kolkin manuaalilaatikon kakkosvaihde on oikein tarkoitettu. Vauhtia on satanen ennen kuin osutaan rajoittimelle, mutta ykkösellä saa kierrättää pirusti että osuisi kakkosella edes lähelle kahtatuhatta kierrosta, ja kun ei kierrätä niin sitten vastaus risteyksestä lähtiessä on vain örrörrörr.
Täällä etelässä (Järvenpää, Tuusula, Vantaa, Nurmijärvi ym.) on tiet aivan järjettömän huonossa kunnossa. Pirkanmaalla saa aika helvetin pienelle tielle eksyä että löytyy sellaista reikää ja routarikkoa mitä täällä on ihan isoilla maanteillä.
Kolmantena aiheena ihmettelen oikein erikseen, mihin tarkoitukseen og-kolkin manuaalilaatikon kakkosvaihde on oikein tarkoitettu. Vauhtia on satanen ennen kuin osutaan rajoittimelle, mutta ykkösellä saa kierrättää pirusti että osuisi kakkosella edes lähelle kahtatuhatta kierrosta, ja kun ei kierrätä niin sitten vastaus risteyksestä lähtiessä on vain örrörrörr.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
^ Mä oon koko NG-satkuiluni ajan ihmetellyt että mihin siinä tarvii nelosta. Kolkissa nyt ei vissiin ihan sama aski oo kuitenkaan?
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Ihmettelyketju
Hankin itselleni toisen merkkisen Ruotsalaisen kulkuneuvon ja en vieläkään voi uskoa, että 2000-luvun autosta pystyi irroittamaan umpiot ja vaihtamaan xenonpolttimot ilman työkaluja.
Kerrankin on insinööri ajatellut homman loppuun asti.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kerrankin on insinööri ajatellut homman loppuun asti.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
^Koenigsegg?
Niistähän lähtee kaikki päällimmäiset osat aika helposti irti, ainakin ensimmäisissä yksilöissä.
Ihmettelen miksi ihmiset ajavat tyhjällä ja pimeällä vanhalla kolmostiellä pelkillä lyhyillä valoilla. Tällaisia tuli useampia vastaan välillä Hyvinkää-Lempäälä.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ihmettelen miksi ihmiset ajavat tyhjällä ja pimeällä vanhalla kolmostiellä pelkillä lyhyillä valoilla. Tällaisia tuli useampia vastaan välillä Hyvinkää-Lempäälä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Fordismihan tuo on.Juhaska kirjoitti:Hankin itselleni toisen merkkisen Ruotsalaisen kulkuneuvon ja en vieläkään voi uskoa, että 2000-luvun autosta pystyi irroittamaan umpiot ja vaihtamaan xenonpolttimot ilman työkaluja.![]()
Kerrankin on insinööri ajatellut homman loppuun asti.
Re: Ihmettelyketju
No ei Fordissa kyllä pysty... Vanhemmassa Mondeossa saa umpion pois polttimon vaihtoa varten puskuria löysyttämällä ja kampeamalla, mutta uudessa pitää ilmeisesti poistaa koko puskuri.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ihmettelyketju
Riippuu Mondeostakin, 2007-> yksi ruuvi irti, sekä liitin irti ja umpio on pöydällä.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Ihmettelyketju
http://youtu.be/_tZddHnNAAk3J kirjoitti:No ei Fordissa kyllä pysty... Vanhemmassa Mondeossa saa umpion pois polttimon vaihtoa varten puskuria löysyttämällä ja kampeamalla, mutta uudessa pitää ilmeisesti poistaa koko puskuri.
Re: Ihmettelyketju
No just tuo mk4 se oli, josta jouduttiin kaksi ruuvia avaamaan, kaksi muovilkipsiä jotta saa puskuria löysälle, ja sitten venkoilemaan. Vilkun kohdalla yläpuolella tulee koripelti vielä pahasti haitalle, kun koittaa pujotella sitä umpiota pois sieltä. Sähköliitinkin oli sellainen että piti aika kauan pähkäillä miten sen saa irti kun umpio oli sylissä johdon varassa. Ehkä olikin vain peukalo keskellä kämmentä.Saabinsti kirjoitti:Riippuu Mondeostakin, 2007-> yksi ruuvi irti, sekä liitin irti ja umpio on pöydällä.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://youtu.be/4Uu_38XH1R8
Mutta kylläpä tuntui sen jälkeen helpolta vaihtaa polttimo omaan ysivitoseen.
Mk5 sitten vaatii jo hieman enemmän askartelua...
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ihmettelyketju
Fordistejakin on erilaisia. Aikanaan kun oltiin juuri kortin saaneita, peri kaveri isoisänsä 70-luvun lopun taunuksen. Kaveri ei ollut ihan yhtä tottunut ruuvailija kuin minä, ja kiroili kun ei saa polttimoa vaihdettua millään. Sainoin että tuu meidän tallille niin katsotaan. Kaveri ajoi Taunuksen sisään ja ähelsi siinä hetken sormet umpion takana juntturassa ja totesi lopulta "otetaan tää umpio irti". Tulin siihen vilkaisemaan ongelmaa, avasin polttimon kiinnityksen ja vedin sen polttimon sieltä ulos.
Eli toisilla voi olla vaan sormet niin jäykät että Fordista pitää ruveta puskureita irrottelemaan![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Eli toisilla voi olla vaan sormet niin jäykät että Fordista pitää ruveta puskureita irrottelemaan
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Nauroiko joku joskus jossain Passatin valintaa Vuoden Autoksi 2015 täällä Suomessa?
No nyt se on valittu myös "viralliseksi" Vuoden Autoksi 2015: http://www.caroftheyear.org/media/news/ ... 02_95/coty
Aika ovela kikka: täysin uusi auto vanhoissa kuorissa![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
No nyt se on valittu myös "viralliseksi" Vuoden Autoksi 2015: http://www.caroftheyear.org/media/news/ ... 02_95/coty
Aika ovela kikka: täysin uusi auto vanhoissa kuorissa
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Sininen Saab 9-3, '99