kribe kirjoitti:Tuo on noin isoksi tieksi aika turvallinen kolarin ajamista ajatellen, kun 95% kuskeista ajaa, minulle tuntemattomasta syystä, 15-20km/h alinopeutta.
Satasen rajoitusta on enää harvassa paikkaa ja pelottaahan se noin luja vauhti jo.
Eikä edes siellä moottoritiellä tartte ajaa sallittuja nopeuksia, näin on meille lehdessäkin oikein kerrottu.
Liikennettä vaarantavat vain ylinopeutta ajavat!
Siinä ajetaan ihan yhtälailla alinopeutta silloin harvoin kun muuttuvalla nopeusrajoitusalueella on 100 sijaan 80. Talvella siinä on lähes aina 100 rajoitus, kesällä taas tuntuvat alentavan nopeuden kahdeksaankymppiin heti kun aamukasteen jäliltä on tie kostea.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Tsekeissä asuttu nyt melkein 2kk. Päivittäin näkee Saabejakin. Jopa muutama ng 9-5 bongattu Brnossa. Hyvin erottuu massasta kun melkeinpä 8/10 on autoista on Skodia. Myös autokanta on uudempaa kuin Suomessa.
9-3 og Aero Toyota Hilux -08 Sr Ac
Iso kasa Husqvarnoja
Lauantaina tuli vastaan ensimmäiset kevään merkit, eli vuoden eka prätkä, pystylyhty-Mersu ja välikoppa-Escort.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
Hopeanharmaa farmari-Octavia tummennetuilla takaikkunoilla seisoi bussipysäkillä Hervannan valtaväylän alkupäässä. Yllätys yllätys, sisällä kaksi poliisisetää huomaamattomassa vaatetuksessa ja tuulilasin keskellä hyvin kompakti tutka. Lähtivät siitä liikkeelle ja jäivät jonkun kuorma-auton eteen jurraamaan, kun liikennevirta jatkoi reilua seittemääkymppiä eteenpäin toista kaistaa. Odottelivat varmaan ensimmäistä satasta ohitte ajavaa...
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Johtaja_Turhapuro kirjoitti:^Mutta kumpi tuon 7777 metrin mittaisen suurbaanan päistä on alku- ja kumpi loppupää?
Alkupää on minun mielestäni Hervannassa, koska A) se on eteläpää, ja B) sama tie jatkuu melkoisen paljon pidemmälle mutta nimi vaihtuu jo Teiskontien sillan kohdalla.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Johtaja_Turhapuro kirjoitti:^Mutta kumpi tuon 7777 metrin mittaisen suurbaanan päistä on alku- ja kumpi loppupää?
Alkupää on minun mielestäni Hervannassa, koska A) se on eteläpää, ja B) sama tie jatkuu melkoisen paljon pidemmälle mutta nimi vaihtuu jo Teiskontien sillan kohdalla.
Se on ihan selkeästi loppupää joka on Hervannassa. Johan sen jo tien nimi kertoo Lännempänä se onkin Vaasantie, koska se päättyy vaasaan.
Sitä en sitten tiedä missä kohtaa se on paasikiventie, missä kekkosentie ja missä rantatie. Kaikkia nimiä ainaskin käytetään.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Eilen näin soman nuoren neidon joka ajoi OG900:sella, itse kuljin pyörällä ja hän kohteliaasti väisti minua suojatiellä. Tänään, kun olin itsekin liikenteessä Saabilla, tuli hän taas vastaan samassa risteyksessä, eri suunnasta tosin kuin edellisellä kertaa. Ei huomannut minua vaikka yritin luoda katsekontaktia. Pitänee huomennakin ajaa samasta risteyksestä vaikkei olisikaan sinne suuntaan asiaa.
reimakostaja kirjoitti:Eilen näin soman nuoren neidon joka ajoi OG900:sella, itse kuljin pyörällä ja hän kohteliaasti väisti minua suojatiellä. Tänään, kun olin itsekin liikenteessä Saabilla, tuli hän taas vastaan samassa risteyksessä, eri suunnasta tosin kuin edellisellä kertaa. Ei huomannut minua vaikka yritin luoda katsekontaktia. Pitänee huomennakin ajaa samasta risteyksestä vaikkei olisikaan sinne suuntaan asiaa.
Yrittänyttä ei laiteta!
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22