Moottorisaha topicci
Re: Moottorisaha topicci
Meillä on suvussa jo pitkään vannottu Stihlin nimeen, joukossa myös metsänomistajia, ei kuitenkaan ammattimetsureita.
Mutta onko noista nyky Dolmareista mihinkään? Klapi hommat kuitenkin vain kyseessä. Tänään sahasin (laina) pienimmällä Stihlillä, 170 vm10, ja mielestäni pikkuisen isompi saisi olla.
Keskon mainosta kattelin niin tuo Dolmarin ps-35c olisi 269€, vastaava Stihl mielestäni ms211, se on neljän sadan hujakoilla.
Vai haenko kuitenkin pokasahan...
Mutta onko noista nyky Dolmareista mihinkään? Klapi hommat kuitenkin vain kyseessä. Tänään sahasin (laina) pienimmällä Stihlillä, 170 vm10, ja mielestäni pikkuisen isompi saisi olla.
Keskon mainosta kattelin niin tuo Dolmarin ps-35c olisi 269€, vastaava Stihl mielestäni ms211, se on neljän sadan hujakoilla.
Vai haenko kuitenkin pokasahan...
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Moottorisaha topicci
En viitsinyt avata uutta keskustelua tälle kysymykselleni.
Kuitenkin kyseessä on saha ( klapisirkkeli )
Eli tällainen halpis kiinan tekele, sähkömoottori ( 230vac ) hyytyi täydestä lennosta.
Aivan kuin olisi laakeri hirttänyt kiinni.
Avasin sähkömoottorin, ja ei ollut laakerit hirttänyt kiinni.
Joten todennäköisin syy on käynti kondensaattorissa.
Mutta kysymys koskee tuota jarrusysteemiä, joka on sähkömoottorin sisällä..?
Kuinka se lätkä irtoaa siitä kumisesta jarrupalasta..?
Pitäisikö roottorin vetäistä se itseensä kiinni, kun magnetisoituu..?
Kuitenkin kyseessä on saha ( klapisirkkeli )
Eli tällainen halpis kiinan tekele, sähkömoottori ( 230vac ) hyytyi täydestä lennosta.
Aivan kuin olisi laakeri hirttänyt kiinni.
Avasin sähkömoottorin, ja ei ollut laakerit hirttänyt kiinni.
Joten todennäköisin syy on käynti kondensaattorissa.
Mutta kysymys koskee tuota jarrusysteemiä, joka on sähkömoottorin sisällä..?
Kuinka se lätkä irtoaa siitä kumisesta jarrupalasta..?
Pitäisikö roottorin vetäistä se itseensä kiinni, kun magnetisoituu..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Moottorisaha topicci
Tuli hommattua uusi saha. Tai käytetty, olkoonkin että vähän käytetty. Tilhi saa jäädä edustamaan raivureita, jatkossa puut kaatuu ja katkoo Husqu. 345 Husqu tuli, ihan näppärän oloinen peli on. Mettäkeikkaa odotellessa .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Moottorisaha topicci
Sain kaverilta lainaan Stihl 010AV Electronic Quickstop, ehdolla että huollan sen. Vähän käytetty toi oli, mut tulpanjohto hapertunut. Atomeiks koko peli, putsaus ja kasaus. Toi onny hyvä pikkusaha tehdä hirsiveistoa
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Moottorisaha topicci
Omaan hyllyyn ilmestyi lainavekottimena tuollainen rimpula sähkösaha. Suhtauduin hieman epäilevästi siihen mutta en kuitenkaan tuominnut ennenkuin koitin.
Noh, polttopuut on tältä keväältä pätkitty ja pensasaidat kaadettu eikä ole yhtään polttomoottoria ikävä Tuossahan on ihan hulluna vääntöä ja voimaa verrattuna pienikokoisiin moottorisahoihin! Ei tuota saanut hyytymään vaikka syötin rankapinon päähän koko laipan mitalta niin paljon kuin jaksoin. Samoin lähtee samantien täyteen laukkaan ja vaikka laippa olisi kasassa kiinni, lähtee se pyörimään mukisematta kun kahvasta antaa.
Ainut toki on että johtoa joutuu vetämään perässään mutta kyllä sitä pienellä tontilla sen verran vetää mitä tarvitsee. Eipähän tartte leikkiä vanhojen bensojena kanssa tai huoltaa juuri muutenkaan. Teräketjunkin saa irti ilman työkaluja.
Voin kyllä suositella lämpimästi kaikille jotka satunnaisesti käyttävät pihahommissa sahaa esim polttopuiden teossa.
Noh, polttopuut on tältä keväältä pätkitty ja pensasaidat kaadettu eikä ole yhtään polttomoottoria ikävä Tuossahan on ihan hulluna vääntöä ja voimaa verrattuna pienikokoisiin moottorisahoihin! Ei tuota saanut hyytymään vaikka syötin rankapinon päähän koko laipan mitalta niin paljon kuin jaksoin. Samoin lähtee samantien täyteen laukkaan ja vaikka laippa olisi kasassa kiinni, lähtee se pyörimään mukisematta kun kahvasta antaa.
Ainut toki on että johtoa joutuu vetämään perässään mutta kyllä sitä pienellä tontilla sen verran vetää mitä tarvitsee. Eipähän tartte leikkiä vanhojen bensojena kanssa tai huoltaa juuri muutenkaan. Teräketjunkin saa irti ilman työkaluja.
Voin kyllä suositella lämpimästi kaikille jotka satunnaisesti käyttävät pihahommissa sahaa esim polttopuiden teossa.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Moottorisaha topicci
Ei ihan moottorisaha, mutta siimaleikkuri lakkasi käynnistymästä. Merkki on Partner ja malli jotain BA 300EX. Kipinää tulee ja bensaa tulee - ainakin se sormella paineltava nupuke täyttyy ja paluuputkeenkin virtaa. Kaasutin purettu ja kaikki kanavat todettu avonaisiksi. Ei edes lupaa. Puristuksia tuntuisi olevan.
Mitä kannattaisi varmistaa seuraavaksi?
Mitä kannattaisi varmistaa seuraavaksi?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Moottorisaha topicci
Olikos ilmanputsari kunnossa? Onko bensa miten vanhaa?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Moottorisaha topicci
Ilman ilmanputsarin vaahtomuovia yritin myös käynnistää tuloksetta.
Bensa voi olla vanhaakin, kun ei tuota 2-tahtibensaa paljoa kulu - eli voisi vaikuttaa niinkin dramaattisesti, ettei edes lupaa? Stihli käynnistyy sillä (vielä) hyvin. Vika alkoi siten, että käynnistyminen muuttui viime kesänä yhä vaivalloisemmaksi kunnes loppui kokonaan.
Bensa voi olla vanhaakin, kun ei tuota 2-tahtibensaa paljoa kulu - eli voisi vaikuttaa niinkin dramaattisesti, ettei edes lupaa? Stihli käynnistyy sillä (vielä) hyvin. Vika alkoi siten, että käynnistyminen muuttui viime kesänä yhä vaivalloisemmaksi kunnes loppui kokonaan.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Moottorisaha topicci
Tulpan ikä, vaikka leiskuu ja loimuaa? Itse vaihtaisin bensat ja tulpan ensi alkuun.
Eihän tankissa ole vettä tai roskia?
Eihän tankissa ole vettä tai roskia?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Moottorisaha topicci
Tulpan vaihdoin heti eli pienkonebensaa pitänee hakea ja kokeilla vielä sillä.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 19:49
Re: Moottorisaha topicci
Mulla ainakin 25v vanha raivaussaha ja siinä useamman vuoden ikäinen kynttilä.
Toissa keväänä käyntiinlähtö loppui totaalisesti. Oletin, että puola sökö ja kipuna uupuu. No aikani ropattua ja lopulta tuskastuttuani kun niin vanhaan vehkeeseen ei sitä puolaa tahtonut löytyä olin jo heittämässä järveen koko keksinnön. Sitten kuitenkin nöyrryin ja vein aparaatin ammattimiehen hoitoon.
Hän avasi ja putsasi umpeen karstoittuneen PAKOPUTKEN ja taas saa risukko kyytiä kun lähtee kertanykäsystä käyntiin (samalla vanhalla tulpalla).
Taisi korjaus maksaa ainakin n.15€, enkä tiedä vieläkään v..uttiko va helpottiko siinä vaiheessa kun kuulin vian aiheuttajan!
ps. tämä taitaa taas todistaa vanhan viisauden, että 2-tahti moottorin käynti perustuu vapaaehtoisuuteen.
Toissa keväänä käyntiinlähtö loppui totaalisesti. Oletin, että puola sökö ja kipuna uupuu. No aikani ropattua ja lopulta tuskastuttuani kun niin vanhaan vehkeeseen ei sitä puolaa tahtonut löytyä olin jo heittämässä järveen koko keksinnön. Sitten kuitenkin nöyrryin ja vein aparaatin ammattimiehen hoitoon.
Hän avasi ja putsasi umpeen karstoittuneen PAKOPUTKEN ja taas saa risukko kyytiä kun lähtee kertanykäsystä käyntiin (samalla vanhalla tulpalla).
Taisi korjaus maksaa ainakin n.15€, enkä tiedä vieläkään v..uttiko va helpottiko siinä vaiheessa kun kuulin vian aiheuttajan!
ps. tämä taitaa taas todistaa vanhan viisauden, että 2-tahti moottorin käynti perustuu vapaaehtoisuuteen.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Moottorisaha topicci
Hirsiveistopäivän alku. Tilhi käyntiin ja muutamat sahaukset, kunnes se perkele ei enää käynnisty. Sitten kehiin husovarna, taas muutama sahaus ja sitten jää naru vetäjän käteen.
Tässä vaiheessa naapurin äijä jatkaa partnerilla sahauksia ja mää rupeen korjaan sahoja.
Tilhistä oli varaosatulpanhattu huonosti kiiinni, syy korjaajan elikkä minun
Sitten huson kimppuun ja päätin laittaa vanhan narun lyhyempänä, kun mistää ei sopivaa löytynyt. Se tuli sillä kuntoon.
Samalla hetkellä sammui naapurin partneri ja ei enää käynnistynyt. Tuota ei jaksettu pihalla purkaa, joten sahaukset jatkuivat, sillä hetkellä ehjänä olevilla vehkeillä.
Tässä vaiheessa naapurin äijä jatkaa partnerilla sahauksia ja mää rupeen korjaan sahoja.
Tilhistä oli varaosatulpanhattu huonosti kiiinni, syy korjaajan elikkä minun
Sitten huson kimppuun ja päätin laittaa vanhan narun lyhyempänä, kun mistää ei sopivaa löytynyt. Se tuli sillä kuntoon.
Samalla hetkellä sammui naapurin partneri ja ei enää käynnistynyt. Tuota ei jaksettu pihalla purkaa, joten sahaukset jatkuivat, sillä hetkellä ehjänä olevilla vehkeillä.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Moottorisaha topicci
No onpas ollut huonoa tuuria tuossa teidän työmaalla sahojen osalta.
Äkkinäinen olisi jo varmaan lopettanut hommat.
Ei teillä jonserediä ollut sitten mukana..?
No ehkäpä sekin olisi levinnyt..
Äkkinäinen olisi jo varmaan lopettanut hommat.
Ei teillä jonserediä ollut sitten mukana..?
No ehkäpä sekin olisi levinnyt..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Moottorisaha topicci
No ei se päivä kauaa kestäny
Tällasta tää on ku saa kavereilta parhaat sahat lainaan.. saavat ainakin takas ehjempinä
Kun alottaa ekan hirsimökkinsä tekemään eri paksuisista tukeista, menee suurin osa ajasta miettimiseen muutenkin
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Moottorisaha topicci
Pakoputken avonaisuus tuli tsekattua - auki oli, mutta tällaista paljastui:
https://www.dropbox.com/s/zgdtdpkkdap0o ... r.jpg?dl=0
Mitä raati sanoo? Taitaa olla leikannut kiinni ja entinen.
https://www.dropbox.com/s/zgdtdpkkdap0o ... r.jpg?dl=0
Mitä raati sanoo? Taitaa olla leikannut kiinni ja entinen.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH