mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
äölkjhgf
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 14:54

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Uitukki kirjoitti:Trafi. Siirtoluvan perusteeksi ei riitä katsastustarkistukseen liittyvä koeajo. Paalais koko auton kerran autoharrastaminen Suomessa on näin hankalaa.
Onko siellä Oulussa sellaisia katsastusasemia missä jälkitarkastus on ilmainen?
Jos on, varaat ajan ja saat liikennekäytöstä poistetulla ajella katsastukseen.
Vikalistan mukaan sitten jatkat eteenpäin. Ei tarvitse maksaa siirtokilpiä.

Ja viat korjattuasi varaat ajan jälkitarkastukseen, laitat auton liikennekäyttöön uudella leimalla.
:)
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Ei minun tietääkseni ole missään täällä jälkitarkastus ilmanen. Kun olis rekkarin viimeinen numero tuossa harrasteautossa jokin muu kuin 3 niin ei menis leima umpeen talvella seisotusaikana. Haluttaa käyttää jossain päästömittauksessa tuota ennen konttorille vientiä kun lokakuussa viimeksi päässy käyttämään autoa. Tarpeeksi korkeilla päästöillä jos konttorille viet niin napsahtaa hylsyn lisäksi ajokielto ja konttorilla ei välttämättä onnistu säätö päästömittauksen yhteydessä. Siirtotarrat nyt saatu kahdeksi päiväksi niin että 6.7. auton haku Rovaniemeltä Ouluun ja 7.7. auton käyttö päästömittauksessa. Jos mulla pitää autosta jotain korjata Oulussa en pääse enää sitä koeajamaan muuta kun tuolla päästöjen hakureissulla.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
haja
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: La Huhti 23, 2011 06:44
Paikkakunta: Karkkila

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja haja »

Mehiläiset - mustat sellaiset.

Taisi pölähtää parvi saunan savuhormiin ja siitä osa porukasta alaskin kun mustia mehiläisiä iltakasilta pörähti siivilleen.

Saunan puolella on vieraita vieläkin riittämiin - sain oven välistä tökättyä lisävierailijoiden tulon esteeksi pellin kiinni, sisälle asti päässeitä olen poiminut yksitellen imurilla. Kait tästä kohta uskaltaa unille kun lentoaktiivisuus on vähitellen laantumassa.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Risto »

Uitukki kirjoitti:Kun olis rekkarin viimeinen numero tuossa harrasteautossa jokin muu kuin 3 niin ei menis leima umpeen talvella seisotusaikana.
Pyydä seuraavan katsastuksen yhteydessä, että merkitsevät käyttöönottopäivän otteeseen, mikäli se osuu paremmalle ajankohdalle.
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja haffu »

Uitukki kirjoitti:Tarpeeksi korkeilla päästöillä jos konttorille viet niin napsahtaa hylsyn lisäksi ajokielto ja konttorilla ei välttämättä onnistu säätö päästömittauksen yhteydessä.
Yleensä kyllä antavat ajaa sen auton vielä kotiin/korjaamolle. Tai mikäli katsurilla on sopivasti pelisilmää niin voi lykätä ylimääräistä happea sekaan, jotta lukemat ovat sopivissa rajoissa. Ei se tällöinkään hyväksytysti läpi mene, mutta sinänsä helpottaa asiaa. Toki jos auton katsastus ei ole voimassa ja hylsy tulee niin eipä tuolla sen suurempaa merkitystä ole.

Kokemusta on edellisen og900 ajalta siitä, että IMM oli viallinen ja tämän vuoksi CO-arvot aivan päin honkia. Mikäli oikein muistan niin lukema oli yli 6%. Katsuri tosin kysäisi, että puskeeko hän ilmaa/happea sekaan, että auto ei mee ajokieltoon. Tokihan tarjouksen hyväksyin ja kylläpä se IMM tuli aika pian vaihdettuakin. :lol:
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Risto kirjoitti:
Uitukki kirjoitti:Kun olis rekkarin viimeinen numero tuossa harrasteautossa jokin muu kuin 3 niin ei menis leima umpeen talvella seisotusaikana.
Pyydä seuraavan katsastuksen yhteydessä, että merkitsevät käyttöönottopäivän otteeseen, mikäli se osuu paremmalle ajankohdalle.
Käyttöönottopäiväkin sattuu olemaan 23.3. :lol:
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
kribe
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 14:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja kribe »

Rekka peruutti SS:n keulaan. Taitaa puskurinvaihdolla selvitä.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Pakari »

9-5. Ei kestä päivääkään ehjänä...

Hyvät klubilaiset, ottakaa neuvosta vaari älkääkä ostako Saab 9-5:sia..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Pakari kirjoitti:Hyvät klubilaiset, ottakaa neuvosta vaari älkääkä ostako Saab 9-5:sia..
Way ahead of you there, ei tulisi mielen viereenkään :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Taksit. Etenkin työskentelypaikkana.

Kesän rahakkain yö pitäis olla Ruissin lauantai. Tietynlaista pelisilmää ottaen en aja Ruissin tolppaa, josa norkkuu jokanen maakunnan vapaa auto.

Tilaus #1: Ei näy asiakasta, numero tilaukses. "Ei tarvitakkaa taksia *lyö luurin korvaan*". No jos numerolla löytyis henkilön tarkka osote kyseiseen kerrostaloon, niin pomo laskuttaa.

Tilaus #2: Turun perseenreiästä eli Pernon paikallisesta tilaus. No siellä on eräs Marttilasta isoon maailmaan tullut musta tilataksi, joka vei asiakkaat nokan edestä. Oli niin isolla numeroki kyljes, et oli pakko soittaa kolleegalle ja kiittää v*tun hienosta yhteistyöstä. Kiitti palautteesta, asiallinen landelainen siis selvästi.

Jos tän mahtavan alotuksen kruunaa kolmas hukka/juoksu/mitä tahansa samaan putkeen, nii ajan kyl Ruissin invaportille vinoparkkiin ja meen "avustamaan asiakasta" eli ryyppään. Ihan perseestä koko työ.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Pakari kirjoitti:9-5. Ei kestä päivääkään ehjänä...
Ehkäpä Pakarin femma on väärää vuosimallia tai jotain muuta ihmeellistä. Kun mulla -03:lle ei ole tehty yhtään mitään sitten viime kesän öljynvaihdon, no hyvä on hyvä on, on sitä tankattu ja renkaat vaihdettu :mrgreen:
Eikäky vaihoihan mie pyyhkijänsulat keväällä. Niijja se ruostesuojauksen tarkistus vahauksineen viimekesänä :idea:
Jotenka, kannattaa ostaa 9-5 Saab...HYVÄ 9-5 Saab :idea:
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Julle »

JP_Vette kirjoitti:Taksit. Etenkin työskentelypaikkana.

Ihan perseestä koko työ.
Kuulostaa tolppa-apinan hommalta.
9-5 Aero - 00
Johtaja_Turhapuro
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
Paikkakunta: Tampere City

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Johtaja_Turhapuro »

JP_Vette kirjoitti:Taksit. Etenkin työskentelypaikkana. Ihan perseestä koko työ.
Älähän nyt. Pari kuukautta olen tässä yövuoroja ajanut, ja tuohan on pääsääntöisesti ihan kivaa. Saa ajella hyvällä autolla sinne sun tänne, eikä tarvitse tehdä oikeastaan yhtään mitään :D Asiakkaat nyt välillä ovat mitä ovat, mutta ihan sama...

Sulla tosin taitaa olla suurin osa asiakkaista ja kollegoista turkulaisia, joten ymmärrän jos vituttaa :P
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92
(KA)
SAAB-SCANIA 900i
16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Opiskeluaikoina alotin viikonloppusuharina, ja edelleen ajan viikonloppuja pari kuukaudesta, koska työ on lyhyissä vuoroissa tosi kivaa ja hyvää vaihtelua päätyölleni. Elantoni ei tuosta ole kiinni, vaan tulo on pelkkää plussaa.

Pääsääntöisesti työ on tosi kivaa, mutta kyllä se silti syö miestä, jos oletti ajavansa vuoden parhaan vuoron, josta kuitenkin ekat kaks tuntia kusi huolella. Ja ei sen tavallisen asiakkaan kuulukkaa tajuta, että huvikseen johki jumalan selän taakse tilattu taksi on siellä aidan toisella puolella helposti yli tunti turhaa työtä ilman korvausta kellekkää (tolpalle ajaa helposti yli 5min, tolpalla menee helposti yli puoli tuntia, sit ku on tilataksi nii saatan ajaa jopa yli 15min tilaukseen, odotan 5min ja soitan mis menevät jos on numero, sit ajan takasi tolpalle jonon viimeseks eli taas pahimmas tapaukses se yli puoli tuntia).

Mut ei toi hupitilaaja mieltä masenna, vaan sen alkavan vitutuksen veti tappiin todenteolla se marttilalainen auto, jonka pitäis kyl tajuta, et vaikka Marttilas ehkä päivystääki kerrallaan vain yks tilataksi, niin muualla ei välttämättä ole niin. No pomoni tuntien se saa varmaan laskun ja minä provisioni laskutuksesta, jos se maksaa sen :mrgreen:

Ajolupa menee vanhaks syyskuus, joten taidan lopettaa urani siihen. Kaikesta huolimatta toi on oikein lepposaa työtä, kun hommaan suhtautuu tietyllä asenteella. Ja asiakkaista 98% on loistavia. Ne loput 2% on sit niitä ns. amatöörejä, jokka esittää olevansa maailman valtiaita. Toki neki rauhottuu, ku koukkaa u-käännöksen takasi 50m pitkän taksijonon hännille ja kehoittaa odottamaan vuoroaan uudestaan.

Mut tosta alasta seki viä, et ei mua sieltä asiakkaat aja pois vaa isännät. Oikeesti ku kattoo Taksiliiton, Turun taksien ja sen pahimman mafian eli LSTD:n toimintaa ilman taksilaseja, niin täytyy jonkin olla tosi ihmeellistä. Noista mikää ei tunnu ajattelevan yksittäisen autoilijan etua, mut silti autoilijat kiltisti vaa kitisee ja ajaa. Täytyy olla todellinen kutsumus ammattiin, tai sit niin suos, ettei voi lopettaa. Eikä iso osa edes ymmärrä kitistä. Edes sillee kiltisti.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Pakari »

9-5 edelleen.

Kyllä kun joku keksis mikä hiivatti tuota kiukuttaa nii aika Weleho olis..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Vastaa Viestiin