Moottorisaha topicci
Re: Moottorisaha topicci
Mäntä on ainakin entinen, sylinteri voi silti mennä hoonaamalla.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Moottorisaha topicci
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Moottorisaha topicci
Ei kai vaan ole bensasta unohtunu öljy
Tuolla juttua aiheesta
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=36896
Tuolla juttua aiheesta
http://www.masinistit.com/viewtopic.php?t=36896
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
Re: Moottorisaha topicci
Onhan se öljykin saattanut olla samassa kanisterissa saakka muttei sekoittunut kunnolla kun uudesta satsista heti tankattu koneen tankkiin.
Oma käytettynä ostamani Echo-saha kuoli tuontapaisessa tilanteessa. Ensin useita viiden litran kannullisia sekoitettu samalla reseptillä samaan Nesteen öljyyn. Sitten yhtäkkiä uuden satsin alussa ehkä toisella tankkauksella pahat käynnistysongelmat. Saa käyntiin vain kaasu pohjassa ryyppy päällä nykimisten ja alkuhörähdyksen jälkeen. Kaasari purku ja putsaus useampaakaan kertaan tehtynä ei auttanut, säätämiselläkään ei vaikutusta. Lopulta pakoputken reiästä kurkkaamalla paljastui samanoloiset hieroutuneet näkymät. Piti joskus tutkia lisää, mutta on jäänyt ryhtymättä, saha on hyllyssä toisen samanlaisen romulaanilta talteenottamani sahan kanssa. Nyt sahaukset on tehty Stihleillä, 250 ja 260. Välillä valmisbensalla, isommissa sahausrupeamissa itse huolellisesti sekoitetuilla satseilla.
Oma käytettynä ostamani Echo-saha kuoli tuontapaisessa tilanteessa. Ensin useita viiden litran kannullisia sekoitettu samalla reseptillä samaan Nesteen öljyyn. Sitten yhtäkkiä uuden satsin alussa ehkä toisella tankkauksella pahat käynnistysongelmat. Saa käyntiin vain kaasu pohjassa ryyppy päällä nykimisten ja alkuhörähdyksen jälkeen. Kaasari purku ja putsaus useampaakaan kertaan tehtynä ei auttanut, säätämiselläkään ei vaikutusta. Lopulta pakoputken reiästä kurkkaamalla paljastui samanoloiset hieroutuneet näkymät. Piti joskus tutkia lisää, mutta on jäänyt ryhtymättä, saha on hyllyssä toisen samanlaisen romulaanilta talteenottamani sahan kanssa. Nyt sahaukset on tehty Stihleillä, 250 ja 260. Välillä valmisbensalla, isommissa sahausrupeamissa itse huolellisesti sekoitetuilla satseilla.
Re: Moottorisaha topicci
On ollut 98:sta ihan itse sekoitettua ja varmasti ennen jokaista tankkausta ravistettu ja käännelty huolella (vai erottuuko kerran sekoittunut öljy sieltä enää?). Stihli on toiminut samalla (samasta kanisterista) ihan kohtuullisesti vaikka vähän vanhaahan tuo liemi on. Olisko vaan käyttötunnit tulleet täyteen tuollaiselle pikkumoottorille huonon tuurin säestyksellä?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Moottorisaha topicci
Yleensä sahojen käynti-, tms. ongelmat johtuu ihan jostain muusta, kuin näistä bensasekoituksista. Öljy ei erotu bensasta, kun se kerran on siihen sekoitettu. Sata vuotta jos seos on kanisterissa liikuttamatta, niin vois ehkä...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Moottorisaha topicci
Kyllä se ainakin osa öljyistä erottuu pienkonebensasta, myös sekoittuminen voi olla vaikeampaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Moottorisaha topicci
Stihl 023 heräsi henkiin kun puolan sääti lähemmäksi magneettoa. Tulostimen paperi oli sopiva rakotulkki.
Käynnistysnaruksi laitoin saumanarua.
Käynnistysnaruksi laitoin saumanarua.
Re: Moottorisaha topicci
En tiedä mikä tuossa 021:ssa vikana, sitä ei saa bensalla säädettyä tukehtuu bensaan, mutta RE85 tankkiin niin säädöt löytyy ja toimii 100%.
Ja tällä on menty jo kolme vuotta.
Ja tällä on menty jo kolme vuotta.
Re: Moottorisaha topicci
Hetkinen... Re85? Sekoittuuko siinä kunnolla 2t-öljy sekaan?
Edit: Näköjään se sitten toimii jos kolme vuotta menty
Edit: Näköjään se sitten toimii jos kolme vuotta menty
9-3 og Aero Toyota Hilux -08 Sr Ac
Iso kasa Husqvarnoja
Iso kasa Husqvarnoja
Re: Moottorisaha topicci
Olisikohan siinä ollut joku kökkö kaasarissa, ja sen vuoksi tulvinut. Ja tuo RE85 olisi huuhdellut kaasarin puhtaaksi.
Voisinhan tuota yritää nyt säätää alkaisiko toimimaan bensallakin.
Voisinhan tuota yritää nyt säätää alkaisiko toimimaan bensallakin.
Re: Moottorisaha topicci
Itsellä kolme sahaa ja tyytyväisin oon tuohon 80-luvun partneriin (Parner Ässä/Formula 500). Pari mäntää mennyt ja nykyinenkin naarmuilla, mutta hyvin pelannut silläkin monta vuotta. Puristukset ok.
Stihl 023 impulssiletku poikki, bensaletku poikki ja saha kallellaan kierrokset nousee(kampuran stefat). Parilla eurolla tilattu nuo osat ja vaihdettukin jo muut paitsi kytkimen puolen stefa. Ebayssa stihlin osat naurettavan hintasia.
Vähän käytetyn Stihl 017 sahan sain tuossa käsiini vähän aikaa sitten. Pari kertaa sahasin ja sain sen ilmeisesti lämpöleikkaamaan. Kuumana sammu ja piti odotella että lähti käymään. Pakoaukosta kattoo niin männän kylki ihan ruskea. 3% öljy, kutosen vakiotulppa näkyi olevan tossa, kaasarissa ei H ruuvia kun joku automattisäätö. Ideoita mikä tolle tuli? Puristukset tippuneet jonnekin 8-9bar nurkille.
Jos joku tietää Partner 500 sisarmallit niin ilmoittakaa. Ilmeisesti käy samat osat kuin joihinkin Jonsered/Husqvarna? Kytkimen tarviisin.
Stihl 023 impulssiletku poikki, bensaletku poikki ja saha kallellaan kierrokset nousee(kampuran stefat). Parilla eurolla tilattu nuo osat ja vaihdettukin jo muut paitsi kytkimen puolen stefa. Ebayssa stihlin osat naurettavan hintasia.
Vähän käytetyn Stihl 017 sahan sain tuossa käsiini vähän aikaa sitten. Pari kertaa sahasin ja sain sen ilmeisesti lämpöleikkaamaan. Kuumana sammu ja piti odotella että lähti käymään. Pakoaukosta kattoo niin männän kylki ihan ruskea. 3% öljy, kutosen vakiotulppa näkyi olevan tossa, kaasarissa ei H ruuvia kun joku automattisäätö. Ideoita mikä tolle tuli? Puristukset tippuneet jonnekin 8-9bar nurkille.
Jos joku tietää Partner 500 sisarmallit niin ilmoittakaa. Ilmeisesti käy samat osat kuin joihinkin Jonsered/Husqvarna? Kytkimen tarviisin.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Moottorisaha topicci
Puolavikaahan noissa on ollut, lämmetessään alkaa temppuamaan.j0ne kirjoitti: Vähän käytetyn Stihl 017 sahan sain tuossa käsiini vähän aikaa sitten. Pari kertaa sahasin ja sain sen ilmeisesti lämpöleikkaamaan. Kuumana sammu ja piti odotella että lähti käymään. Pakoaukosta kattoo niin männän kylki ihan ruskea. 3% öljy, kutosen vakiotulppa näkyi olevan tossa, kaasarissa ei H ruuvia kun joku automattisäätö. Ideoita mikä tolle tuli? Puristukset tippuneet jonnekin 8-9bar nurkille.
.
Voi olla myös puola liian kaukana magneetosta, tulostinpaperi on hyvä välyksen mittaamiseen.
Paperi väliin, puolan ruuvit löysälle. Magneetto vetää puolaa puoleensa, ruuvit kiinni. Magneetosta pyöräytys, paperi tulee pois välistä.
Ainakin itse olen tuolla keinoin säätänyt puolan välykset kohdilleen, ja jopa pari toimimatonta sahaa tullut kuntoon. Sama periaate pätee myös ruohonleikkureihin.
Re: Moottorisaha topicci
Tuon 017 puolaa rupesin säätää niin huomasin irtonaisen pultin siellä pytyn ja tankin välissä. Tarkemmin tutki niin sylinteri oli enää kahdella pultilla kiinni. Oisko ilmoja vetäny ja laihalla käyny.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower