9000 automaatilla kirjoitti:Eikös lähtökohta ole, että jos päästöt (bensa / diesel) on 120 g/km, niin ei siellä mahottomasti ruutia ole? E/RE 85:lla ajaessa 2.0 femman laskennallinen päästö taitaa olla luokkaa 50 g/km. Se kertaa 2, niin ollaan vielä yhden Skodan päästöjen tasolla tai vähän alle .
Toki ruutia on enemmän kuin riittävästi Suomen olosuhteisiin, ja jää vielä reserviäkin. Eikä tartte vanhalla rotiskolla ajella.
Olihan viimeiset TTID-kolkitkin alle 120g/km ja tehoja se 180hp. Monilta valmistajilta (myös skodalta) löytyy tuohon teholukemaan ja päästöihin tuotteita.
Olettaa saa toki mitä vaan, mutta faktojakin kannattaisi ajoittain tarkistaa.
Joo kannattaa tosiaan päivittää hieman mitä nykyautolla saadaan aikaan alle 120 gramman päästöillä. Esim. Volvo V60 D4 on automaattina 112g ja manuaalina vain 101g eli jää vielä todella reilusti matkaa 120g rajapyykkiin. Tehoa löytyy 190 hp ja nollasta sataan 7,7s sekä automaattina että manuaalina. Painoa aikalailla femman luokkaa eli 1700kg molemmin puolin varusteista riippuen. Ja tästä on tosiaan vielä 19g varaa nostaa päästöjä.
Viimeksi muokannut 3J, Su Heinä 19, 2015 15:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Tobbana kirjoitti:Olihan viimeiset TTID-kolkitkin alle 120g/km ja tehoja se 180hp. Monilta valmistajilta (myös skodalta) löytyy tuohon teholukemaan ja päästöihin tuotteita.
Olettaa saa toki mitä vaan, mutta faktojakin kannattaisi ajoittain tarkistaa.
Eikös ne vikat ttid kolkit ollu 130hp?
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
3J kirjoitti:Joo kannattaa tosiaan päivittää hieman mitä nykyautolla saadaan aikaan alle 120 gramman päästöillä.
Juu, ei ole tullut tietoja päiviteltyä herra ties koska. Näköjään nykykatiskat liikkuu melko pienilläkin päästöillä, vaan harvassa ovat kolmen tonnin kategoriassa alle 100 grammaa päästävät pelit .
Joku laittaa rahansa uuteen autoon, joku johonkin muuhun. Kukin tyylillään . Vanhat katiskat käy mulle, kalastuksesta kun tykkää muutenkin .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Totta sekin. Eikä kaikkea voi (ainakaan minusta) laskea auton pakokaasu päästöjen valossa. Myös autojen valmistus aiheuttaa päästöjä; tästä syystä vanhan katiskan konvertointi on mielestäni enemmän ympäristöteko, kuin uuden vähäpäästöisen hankinta.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
9000 automaatilla kirjoitti:Eikä kaikkea voi (ainakaan minusta) laskea auton pakokaasu päästöjen valossa. Myös autojen valmistus aiheuttaa päästöjä; tästä syystä vanhan katiskan konvertointi on mielestäni enemmän ympäristöteko, kuin uuden vähäpäästöisen hankinta.
Jep. Ja samalla vielä tukee kotimaista tuotantoa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Eiköhän Postin, eikun Itellan, eikun Postin toiminnassa ole oikeasti kyse tehostamisesta. Vähemmän pysähdyksiä, parempi tehokkuus. Meilläkin on "turvallisempaa" pysähtyä kaistan reunaan kuin pihaliittymän puolelle. Postinjakajan (kuten monen muunkin ihmisen*) pää myös kääntyy helpommin 180° kuin 90°, kun aiemmin pihaliittymään pysähtyessä pääsi lähtemään tiehen nähden poikittaisesta asennosta.
*) Aika moni kuljettaja kääntyy ensin bussipysäkille taittelemaan niskaansa jos sellainen on tarjolla, ilmeisesti näkevät paremmin taaksepäin kuin sivulle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
3J kirjoitti:Joo kannattaa tosiaan päivittää hieman mitä nykyautolla saadaan aikaan alle 120 gramman päästöillä. Esim. Volvo V60 D4 on automaattina 112g ja manuaalina vain 101g eli jää vielä todella reilusti matkaa 120g rajapyykkiin. Tehoa löytyy 190 hp ja nollasta sataan 7,7s sekä automaattina että manuaalina. Painoa aikalailla femman luokkaa eli 1700kg molemmin puolin varusteista riippuen. Ja tästä on tosiaan vielä 19g varaa nostaa päästöjä.
Ilmoittaahan voi mitä vaan. Noihin ilmoitettuihin lukemiin ei pääse kukaan mitenkään, ei edes lähelle. Ero ilmoitetun ja todellisuuden välillä vielä korostuu bensakoneissa. Uskoisin että saabin ilmoittamiin lukemiin pääsee helpostikin. -07 2.0t automaatti-viirulle (sedan) ilmoitetaan 244g co2 päästöt ja niin kovat kulutuslukemat että fiksulla ajamisella pääsee allekin ilmoitettujen lukemien.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
kribe kirjoitti:Ilmoittaahan voi mitä vaan. Noihin ilmoitettuihin lukemiin ei pääse kukaan mitenkään, ei edes lähelle.
Tästä olen samaa mieltä.
Pääsin todella lähelle EU-yhdistettyä kulutusta 2008-mallin TTiD:llä, vanhaan kunnon auto-aikaan. Nykyautoilla eli muilla premium-merkeillä ei tosiaan pääse lähellekään.
Onpas aikamoinen kesä. Minua eivät nämä viileät kelit kovin haittaa, mutta vaimo osti tänään untuvatakin kesätakiksi. Meinasin lohkaista jotakin varmastikin lapsellista (as usual), mutta olinpa kerrankin hiljaa
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08