No no, nyt on hauska laite sulla alla - onnittelut! Onko mörkössä viripakettia paikalla? Mulla oli Akran kokoränni ja soundit oli kokolailla paikallaan. Pari kesää tuli tuollaisella ajeltua ennenkuin vaihtui nykyiseen Suskan B-kingiin. Huomaankin ajoittain katselevani myynti-ilmoja nettimotosta, josku löytyis helmi MT.Routa kirjoitti:Täällä löytyy kaksipyöräisenä Yamaha MT-01. Vielä kun olisi ilmoja ajella.. yhellä kädellä voi laskea tän ajokauden ajot. Omapa on vika kun napapiirillä asustaa
Saabistit ja moottoripyörät
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Ds5
9-3ss TTiD exä
9-3ss TTiD exä
Re: Saabistit ja moottoripyörät
- Löytyy myös Bussi vuodelta -11 ...
Tiedä sitten lasketaanko motoristiksi.
Tiedä sitten lasketaanko motoristiksi.
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Juu, starttikytkinhän siellä oli ottanu siipeensä... eli uutta korjaussarjaa kehiin (rullat, jouset ja jousiholkit) ja sen ison starttirattaan kaulalta (rullien kontaktipinnalta) kymppi pois sorvissa ja sen varsinaisen "runkorinkulan" ympärille uusi kuppi sorvaten ja sitten kasaamaan uuden poskikopan tiivisteen kera...baasenar kirjoitti:No niin, eilen kävin ostamassa tuon kulkineen, joka on "taken off the road"-moodissa kilipi pallautettuna.baasenar kirjoitti:Itelläki ollu viime vuosina pyöräkuumetta, varsinnii kesäsin, kun näkköö kun toiset ajelloo... Velmiehellä ois viissatanen Shadow joutillaana. Jos kesällä sais sen jotennii keplotelttuu itelle... Ei ois ainakkaa liia iso jytky harjottelupyöräks. Männä kesänä kokkeilin yhtä seiskapuolikasta Magnnoo, nin tuntu vähä liia järreeltä näi alottelupyöräks. Elettäähhän kessään, nin nähhään mitä se tuopi tullessaan. Mitäs on pyörräilevät Saabistit mieltä, jotta oisko 1200 eurroo paha hinta vm. -85, 65 tkm ajetusta Shadowista? Siisti olonen peli kyllä on. Kuvvoo en ossoo tänne laittoo...
Hinta vaivaset 950 €. Startti siitä pittää ottaa auki. Siellä on jotaki häikkää... Muuten toimivan olonen peli.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Tulipa vaihdettua tuo vanha XX Honda kymmenen vuotta nuorempaan Kawasakin ZX12R:ään, taas tullut intoa ajella ihan eri tavalla...
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Lofootit tuli nähtyä; sen verran muuttui suunnitelmat sateen takia, että lähdettiin päivää aikaisemmin mikä antoi enemmän aikaa nähdä itse saaria. Voin kyllä suositella, maisemat aivan käsittämättömät ja tiet hyvässä kunnossa.
Reitti oli Pori-Haaparanta-Narvik-Svolvaer-Andenes-Tromssa-Oulu-Pori, n. 3400 km kertyi pyörän mittariin kuudessa päivässä, joten olihan siinä ajamista. Norjassa ei paljon sadellut vaan aurinko paistoi ja oli lämmintä, Kilpisjärven jälkeen alkoi sateet ja VFR taisi ottaa hiukan kosteudesta itseensä kun alkoi käydä huonosti viimeiset 100 km. Seuraavana päivänä oli kuivempaa ja kävi taas kunnolla.
Seitsemän pyörää oli letkassa ja aina jotain sattuu (yllättäen samoille tyypeille...). Tällä kertaa oli Kawa ZX 10R tms, jossa merimiessäkki huonosti kiinnitetty mustekaloilla. Kertaalleen se korjattiin ja heti sen jälkeen päästiin Suomen puolelle, jossa tämä älykkö päättää hiukan irroitella. Varsin reipas ohitus, jonka aikana se merimiessäkki irtoaa ja putoaa takarenkaan ja lokarin väliin. Ihmettelin ensin, että mikä savu horisontissa näkyy ja sitten alkoi tavaraa lennellä. Ensin luulin, että äänenvaimennin räjähti kun en muutakaan keksinyt. Mutta alushousuthan ne sieltä lentelivät, säkistä oli sulanut iso osa pois ja tosiaan vaatteet pitkin poikin maisemaa. Huonommalla säkällä olisi takarengas lukittunut ja niissä vauhdeissa olisi varmaan lopputulos ollut melko selvä.
Reissun enimmäkseen järjestäneenä tuli fiilis, että pienemmälläkin porukalla kyllä pärjää ja voi olla mukavampaakin
Reitti oli Pori-Haaparanta-Narvik-Svolvaer-Andenes-Tromssa-Oulu-Pori, n. 3400 km kertyi pyörän mittariin kuudessa päivässä, joten olihan siinä ajamista. Norjassa ei paljon sadellut vaan aurinko paistoi ja oli lämmintä, Kilpisjärven jälkeen alkoi sateet ja VFR taisi ottaa hiukan kosteudesta itseensä kun alkoi käydä huonosti viimeiset 100 km. Seuraavana päivänä oli kuivempaa ja kävi taas kunnolla.
Seitsemän pyörää oli letkassa ja aina jotain sattuu (yllättäen samoille tyypeille...). Tällä kertaa oli Kawa ZX 10R tms, jossa merimiessäkki huonosti kiinnitetty mustekaloilla. Kertaalleen se korjattiin ja heti sen jälkeen päästiin Suomen puolelle, jossa tämä älykkö päättää hiukan irroitella. Varsin reipas ohitus, jonka aikana se merimiessäkki irtoaa ja putoaa takarenkaan ja lokarin väliin. Ihmettelin ensin, että mikä savu horisontissa näkyy ja sitten alkoi tavaraa lennellä. Ensin luulin, että äänenvaimennin räjähti kun en muutakaan keksinyt. Mutta alushousuthan ne sieltä lentelivät, säkistä oli sulanut iso osa pois ja tosiaan vaatteet pitkin poikin maisemaa. Huonommalla säkällä olisi takarengas lukittunut ja niissä vauhdeissa olisi varmaan lopputulos ollut melko selvä.
Reissun enimmäkseen järjestäneenä tuli fiilis, että pienemmälläkin porukalla kyllä pärjää ja voi olla mukavampaakin
Re: Saabistit ja moottoripyörät
No tälläähhän kuva, nin katellaan...Frostgrey kirjoitti:Tulipa vaihdettua tuo vanha XX Honda kymmenen vuotta nuorempaan Kawasakin ZX12R:ään, taas tullut intoa ajella ihan eri tavalla...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Olin tänään lounaalla liikkeellä moottoripyörällä, ja tuli kaverin kanssa juttua moottoripyörän pysäköimisestä Turussa. Moottoripyöräparkkeja on keskustassa ihan kohtalaisen hyvin, mutta moottoripyöriä, mopoja ja polkupyöriä kuitenkin niin paljon, että usein parkit on aika tiukassa.
Tämä pisti miettimään noita parkkien lisäkilpiä, ja sitä, minne kaikkialle sitä sopii moottoripyörä pysäköidä. Oma pyöräni oli Kristiinankadun ja Linnankadun risteyksen parkissa, mutta huomasin lähtiessä että tämä parkki on itse asiassa merkitty vain mopon ja polkuyörän lisäkilvellä. Samoin on asianlaita kaupungintalon parkkialueella sekä Kauppiaskadun päässä jokirannassa olevassa parkissa. Sen sijaan mm. Puolalankadun parkissa on vain moottoripyörän kuva, ei mopoa eikä polkupyörää. Wiklundin parkissa taisi olla moottoripyörän ja mopon lisäkilvet. Käytännöt tuntuu vaihtelevan parkeittain, mutta oma kokemukseni sanoo että noissa paikoissa on aika sujuvasti sekaisin kaikkia kaksipyöräisiä.
En löytänyt nopealla googlettelulla tietoa siitä, saako mopon ja fillarin lisäkilvellä varustettuun parkkiin pysäköidä moottoripyörän, tai pelkällä moottoripyörän kilvellä osoitettuun parkkiin mopon. Onko kellään kokemuksia, että olisi sakkoa narahtanut, kun parkissa oleva ajoneuvo ei vastaakaan tarkalleen lisäkilpeä? Tai onko muuten tietoa miten parkkipirkot ja poliisi näihin asioihin suhtautuvat.
Mulla on ollut moottoripyörä pian 20 vuotta, enkä ole koskaan sakkoa saanut, vaikken ole kovin tarkkaan noita lisäkilpiä väijynyt. Mutta en ole kyllä näiden parkkien säännöllinen käyttäjä.
Tämä pisti miettimään noita parkkien lisäkilpiä, ja sitä, minne kaikkialle sitä sopii moottoripyörä pysäköidä. Oma pyöräni oli Kristiinankadun ja Linnankadun risteyksen parkissa, mutta huomasin lähtiessä että tämä parkki on itse asiassa merkitty vain mopon ja polkuyörän lisäkilvellä. Samoin on asianlaita kaupungintalon parkkialueella sekä Kauppiaskadun päässä jokirannassa olevassa parkissa. Sen sijaan mm. Puolalankadun parkissa on vain moottoripyörän kuva, ei mopoa eikä polkupyörää. Wiklundin parkissa taisi olla moottoripyörän ja mopon lisäkilvet. Käytännöt tuntuu vaihtelevan parkeittain, mutta oma kokemukseni sanoo että noissa paikoissa on aika sujuvasti sekaisin kaikkia kaksipyöräisiä.
En löytänyt nopealla googlettelulla tietoa siitä, saako mopon ja fillarin lisäkilvellä varustettuun parkkiin pysäköidä moottoripyörän, tai pelkällä moottoripyörän kilvellä osoitettuun parkkiin mopon. Onko kellään kokemuksia, että olisi sakkoa narahtanut, kun parkissa oleva ajoneuvo ei vastaakaan tarkalleen lisäkilpeä? Tai onko muuten tietoa miten parkkipirkot ja poliisi näihin asioihin suhtautuvat.
Mulla on ollut moottoripyörä pian 20 vuotta, enkä ole koskaan sakkoa saanut, vaikken ole kovin tarkkaan noita lisäkilpiä väijynyt. Mutta en ole kyllä näiden parkkien säännöllinen käyttäjä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Justihin töis luin Tekniikan Maailmasta nuosta kylteistä ja niiden käytöstä, ja moottoripyöräkyltti sisälsi mopot mutta ei päinvastoin. Pyöristä en muista mainittiinko mitään. Joka tapauksessa tuollaisten paikkojen varaaminen polkupyörille on järjen köyhyyttä sekä liikennesuunnittelijalta että pyöräilijöiltä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Kysyin oikein kaupungin palautepalvelusta ja sain pysäköinninvalvonnasta vastauksen että ihan kaikkiin saa jättää myös moottoripyörän, eivät sakota. Jos toisin käy niin voin laittaa sen sähköpostin eteenpäin.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Ok, hyvä tietää. Kyselen sen sähköpostin perään sitten jos joskus lappua tulee
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Sain pysäköinninvalvojalta tiukan puhuttelun kun olin pysäköinyt hetkeksi jalkakäytävälle. Samalla sain pienen kartan jossa nuo moottoripyöräparkit oli merkitty. Kartta on kuulemma epävirallinen Eikä siksi löydy kaupungin nettisivuilta. Siinä kuitenkin nuo kaikki parkit on merkitty samalla tavalla.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Yksi liikennemerkein (fillarin ja mopon lisäkilvellä) merkitty parkkihan on Kauppiaskadulla kirjaston seinän vieressä jalkakäytävällä (tarkemmin siis jalkakäytävän ja ajoradan välissä, mutta samassa tasossa jalkakäytävän, ei ajoradan kanssa). Siitä tulisi heti sellainen olo, että pysäköin jalkakäytävälle. Tosin siinä kohtaahan on muutama autoparkkipaikkakin jalkakäytävän tasossa, joten ehkäpä siihenkin uskaltaisi moottoripyöränkin jättää. Toisaalta siinä on toinen merkitty parkki 30 metrin päässä siellä ihan jokirannassa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Olen joskus pysäköinyt siihen linnankadulle kirjaston eteen puun viereen, jotta en vie ruutua. Muutenkin on noita "välipaikkoja" aina silloin tällöin menestyksekkäästi. Myös Helsingissä on säästynyt sakoilta, kun on jättänyt harmittomasti sellaiseen paikkaan jossa ei ole parkkiruutua, muttei myöskään katua tai jalkakäytävää. Riski on kyllä aina olemassa että joku siitä sakon kirjoittaa.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Jooo, aika vaisu tämäkausi itelle.. 1380km. No eipähä oo kulunu liikkoo ja on ajokorttikin säästyny.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Ajoin Daytonan eilen talliin talvilepo mielessä. Heikko kesä, joku reilu 2tkm, ehkä 2,5 ehti kertyä mittariin. Mutta pyörä on edelleen hyvä ja kiva, eli juuri oikea laite meikäläiselle.
Kesälomalla tuli myös testattua hieman reissuajoa, su-ke -akselilla suoritetulla Fiskars-Ahvenanmaa-Hima -reitillä mittariin pyörähti n. 850km. Kyykkytrumppa toimii yllättävän hyvin myös matka-ajossa .
Kesälomalla tuli myös testattua hieman reissuajoa, su-ke -akselilla suoritetulla Fiskars-Ahvenanmaa-Hima -reitillä mittariin pyörähti n. 850km. Kyykkytrumppa toimii yllättävän hyvin myös matka-ajossa .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla