Heh, enpä olis arvannut että "syyllinen" löytyy täältä. Tosi hieno .
Omani oli se hopea farkku tarrakilvillä, kun juuri Rovaniemeltä lähtiessäni tiputin Ruotsinkilvet postiin.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Seisoin St1:llä odottamassa tankkausvuoroa kun 9-5 Aero ja 9-3 Viggen olivat tankilla. Molempiin meni tietenkin myös retanolia. On muuten ensimmäinen kerta kun näen kenenkään muun tankkaavan sinisestä pistoolista.
Paasikiventien tietyömutkitteluosuudella porukka yritti tavalliseen tapaan hidastaa molemmat kaistat 40 km/h nopeuteen. Sunnuntai-iltapäivän rauhallinen liikenne jätti valitettavasti oikealle kaistalle sen verran isot raot että ehrin pyyhkäisemään Passatista ja V70:stä ohitte; kyllä hiukan kylmäsi kuunnella avonaisesta ikkunasta miten molempien keuloilta alkoi kuulua turbodieselin kiihtyvää raksutusta kun ajoin ohitse. Ilmeisesti tahallisen kolarin uhallakin halutaan estää muita liikkumasta lujempaa kuin itse uskalletaan ajaa puolityhjällä tiellä...
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Välineurheilijan. Aiheutti pakonomaisen tarpeen ryhtyä kilvanajoon. Kisan alkaessa Italialaisella liikkeellä ollut oli pikkusen keulilla, ehkä n. 500 metriä, max kilometri. Painoin pedaalin pohjaan ja vedin niin paljon kun vehkeistä lähti. 15km myöhemmin pääsin kuin pääsinkin imuun Paippisten tien suoralla n. 2km ennen kotiristeystä. Onneksi piti hakea penska tarhasta, joten matkaa oli vielä n. 7-8km ja seuraavaan ylämäkeen suunnittelin iskun. Vaihde pienelle, koneesta irti kaikki mitä lähtee ja OHI! Painoin sen mitä Japsista irtosi, mutta etumatka ei juuri kasvanut, vaikka keskinopeus oli jo reilusti 30km/h:n paremmalla puolella! Kisan alusta laskien 22km myöhemmin kisa oli ohi, saavuttiin Nikkilän taajamaan. Todettiin, että pyöräily on hieno laji, kurvasin tarhan pihaan, hain penskan päiväkodista ja viikkasin Niskahikin Subarun persiissä odottavaan pyörätelineeseen 6km pitkää kotimatkaa varten.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Exhibitionisteja Hinnerjoella. Siinä ne oli kantatien varressa parkissa ja tissit vaan heilu Almeran ikkunassa.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
Pari Afgaania tai mitälie venäjänvinttikoiraa jolkottelemassa keskellä kotikatua yhdentoista aikaan illalla, eikä omistajaa tai ketään muutakaan kaksijalkaista näkynyt missään. Mistä lie karanneet. Totesin, että parempi mennä tuon meidän 8-kiloisen terrierin kanssa kotiin kuin mennä tekemään lähempää tuttavuutta noin isojen karkulaisten kanssa.
Paalauskuntoisen 80-luvun Hiluxin kuljettaja suuttui, kun ohitin hänet Nokian moottoritiellä. Hiluxisti suoritti vastaohituksen, kiilasi eteeni, heitti tyhjän tölkin ikkunasta ilmeisesti tarkoituksenaan osua minuun, painoi kaasun pohjaan ja katosi sitten hirveän savun ja käryn saattelemana horisonttiin
Tuleeko muille joskus puistatuksia, kun näkee liikenteessä jotain, joka ei ole edes läheltä piti -tilanne, mutta yhden elementin lisääminen tilanteeseen tekisi siitä vähintään sellaisen?
Meidän kodin nurkilla on paljon tasa-arvoisia risteyksiä. Ja paljon hiekkateitä, joissa ei ole jalkakäytäviä, eli siellä kuljetaan sekaisin koiranulkoíluttajat, fillarit, autot ja kaikki muut. Sitten on muutama katu, joita käytetään alueen läpiajoon, ja niistä osa on asfalttia. Mutta kaikki niidenkin risteykset on tasa-arvoisia, ja pätkillä on sitten korotettuja suojateitä ja 30 rajoituksia, koska ollaan asuinalueen keskellä.
Yksi noista läpiajokadulle tulevista tasa-arvoisista on sellainen, johon ajan usein hiekkatieltä ja käännyn oikealle. Siinä on läpiajokatua pitkin tuleville korotettu suojatie samassa kohtaa, joten nopeudet on alhaisia ja käytännössä voin oikealle kääntyessä rauhallisesti aina tunkea nokkani risteykseen, kun ei teoriassa tarvitse väistää ketään, ja vasemmalta tulevat urpommatkin autoilijat melkein pysähtyvät siihen suojatiekorotukseen.
Tänään olin tulossa koiralenkillä siihen risteykseen. Vasemmalta suihkaisi sitten täysillä kaksi mopoa risteyksen yli. En tiedä oliko mopot vakioita, mutta vauhtia oli ainakin se normaali 45 km/h, ehkä jopa kympin enemmän. Rajoitus on siis se 30. Kuskeista huomasi että täysi keskittyminen oli siihen, miten vedän mopolla täyttä vauhtia korotetun suojatien yli. Kummankaan mopoilijan katse ei ollut risteyksessä tai oikealta tulevissa sitten yhtään, vaan motokrossasennossa keskityttiin siihen hyppyriin.
Onneksi olin koiran kanssa ja kävellen. Jos olisin ollut tulossa autolla juuri silloin risteykseen, olisi saatu hyvällä todennäköisyydellä kaksi todella komeaa ilmalentoa aikaiseksi.
Duunikaverin poika oli viime viikolla mopon kanssa pahassa onnettomuudessa, jossa moottoripyörä osui mopoon noin 100 km/h. Poika meni helikopterilla Töölöön leikattavaksi ja toipuu jo keppien kanssa kotona, mm. lonkka murtuneena. Moottoripyöräkuskia pidetään ilmeisesti edelleenkin koomassa jotta selviäisi hengissä. Jotenkin tuli tämä tarina mieleen kun katseli noita arjen motokrossisankareita.
Noin loppukaneettina täytyy sanoa, että vähän isommat tienkäyttäjät evät ole sen parempia näiden tasa-arvoisten kanssa. Tällä meidän alueella näkee sellaista ajoa, että ilmeisen moni ajattelee, että risteyksessä suoraanmenevän ei tarvitse väistää, eikä ainakaan asfalttitiellä ajavan tarvitse katsella tuleeko sieltä hiekkatieltä yhtään ketään.