Defa 800 sarjan hälyttimen poiston ongelmallisuus

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
pmj
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Defa 800 sarjan hälyttimen poiston ongelmallisuus

Viesti Kirjoittaja pmj »

Chrysler Stratuksessa on tuollainen Defa 821X u/DRV hälytin, joka ei suostunut enää kaukosäätimistä pois päältä, yhtäkkiä. Patterit vaihdettu. Onnistuin paikallistamaan tuon keskusyksikön polkimien ja ratin välistä. Ensisijaisesti haluaisin sireenin pois käytöstä, että voisin edes yrittää kouluttaa avaimia uudelleen. Toinen vaihtoehto on repiä koko boksi hemmettihin.

Kuva

Startti ei ala pyörimään jos hälytyksen aikana koittaa startata. Nyppäsin boksista koko kolmosliittimen pois, jossa ilmeisesti boksin powerointi, sekä saman liittimen piuhat 2 ja 4 yhdistämällä sain startin pyörimään. Mutta jauhaa loputtomasti, ei edes lupaile käynnistyksestä. Onko tässä vielä jokin ajonestosysteemi? Asennusohjeen mukaan nelosliittimen (kuvasta katsoen) oikeanpuoleisissa pinneissä pitäisi olla sireeni, mutta ei ole mitään johtoja tässä? Mikä noista voisi vaihtoehtoisesti olla sireeni?

Vaivaannuttavaa koittaa kerrostalon pihalla taltuttaa hälytinvammaista autoa kun sireeni raikaa...

Asennusohje: http://www.net-import.dk/images/DEFA%20 ... manual.pdf

Edit: Ilmeisesti tuo P2 liittyy jotenkin ajonestoon, mutta miten sen ohittaa?

Edit2: Elikkä tuo nelinapainen P2 lähtee erilliselle Defan ajonestoyksikölle, josta lähtee eteenpäin kuuleman mukaan kasa mustia piuhoja. Nyt tarvittaisiin siis enemmän tietoa tästä Defan ajonestoyksiköstä, että saako sen pois pelistä yhdistämällä tiettyjä mustia piuhoja?

Edit3: Tai toinen hyvä alku olisi, jos keksisi missä se sireeni on. Johtoja ei voi seurata kun ne eivät tuosta pääboksista lähde kuten kuuluisi, mutta jossain konepellin alla se on kun siellä kovin meteli on. Tosin meteli on niin kova, että lähdettä on mahdoton paikantaa.. Maahantuojan asentama, niin voi olla vaikeassakin paikassa paikantaa näin tienvarsioperointina..

Edit4:
Case closed. Toistaiseksi.
Löysin sireenin moottoritilasta ja poikkaisin kolmejohtimisen johdon. Sain koulutettua avaimen Defalle takaisin ilman sireenin ulvontaa. Deaktivoin kaukosäätimellä onnistuneesti Defan (poweroitu siis normaalisti kuitenkin) enkä enää aio päälle laittaa. Startti pyöritti silti konetta eikä kone antanut mitään toivon merkkiä. Pätkimistä oli esiintynyt aiemminkin kerran syksyllä ja ajattelin että jokin muu vika kun häly on deaktivoitu. Mistään ei vikaa löytynyt. Lopuksi yhdistin katkaistun sireenin johdon takaisin ja auto starttasi heti. Samana päivänä en kuitenkaan yrittänyt startata ilman sireeniä, joten voi olla että jokin muu asentoanturi tms. on herännyt toisenlaisella ilmalla henkiin, joten varma ei sireenin yhteydestä ajonestoon silti voi olla...

Näitä samoja Defan perkuleita on käsittääkseni asennettu Saabeihinkin aikoinaan.
Vastaa Viestiin