Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Johtaja_Turhapuro
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
Paikkakunta: Tampere City

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Johtaja_Turhapuro »

Mihin ihmeeseen Guuglen katunäkymästä on kadonnut valtava määrä katuja, ja paikoitellen jopa kokonaisia kaupunginosia? :?

Esimerkiksi: http://aijaa.com/4mXGoy
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92
(KA)
SAAB-SCANIA 900i
16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Tuolla joku sivu taaksepäin oli keskustelua sekavista osoitteista. Karttapaikalta kun valitsee taustakartan ja zoomaa kartan lähimpään tai toiseksi lähimpään pykälään näkyy talojen osoitenumerointi. Ja nuo numerot pitävät ilmeisesti kutinsa jos haettava osoite ei ole Torniossa. En oikein tiedä miksi osa Tornion osoitenumeroista on väärin karttapaikalla. Missään muussa kunnassa en ole virheitä havainnut kun olen karttapaikkaa osoitteita hakiessa käyttänyt.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Mikä kumma siinä on, kun alkaa tehdä kerran vuoteen mieli uutta kännykkää. Nyt pitäis saada paremmalla kameralla varustettu, mut paraneeko 5m pikselin nosto 13m pikseliin niin dramaattisesti et se kannattaa. Siitä ylöspäin mentäessä taas hinnat menevät kipukynnyksen yli. Ja loppuuko windows puhelimet ennen pitkää kokonaan, et pitäiskö siirtyä jo suosiolla android maailmaan :roll: That`s the question.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Vähän samaa asiaa miettinyt kuin ysitonnari93. Vinukkapuhelin nykyisellään on ollut oiva valinta omiin tarpeisiin ja kieltämättä tuo 950 kiinnostaisi. Pohdintaa aiheuttaa myös ysitonnari93:n esittämä ajatus, että loppuuko vinukkapuhelimet kokonaan? Jos näin, niin vaihtoehdot taitavat minun osalta jäädä kahteen eri käyttikseen: joko android tai OS. Kieltämättä tämä jälkimmäinen helpottaisi "elämää" kotoisassa mac-maailmassa. Muuten, onko tuosta huhutietoihin perustuvasta Nokian Androidista tulossa yhtään mitään?
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja AZP »

Voisin kuvitella, että Microsoft ei luovu WP-käyttiksen kanssa yrittämisestä vielä ihan lähivuosina. Eli tuskin käyttöjärjestelmä kokonaan häviää.

Itse tykkään kyllä WP:n GUI:n ulkonäöstä, joka on mielestäni tyylikkäämpi kuin Androidin tai iOS:n. Nyt on käytössä Jolla, seuraava puhelin on lähes varmasti Android, joka itselle tuttu tabletista, ja on mielestäni erittäin hyvin toimiva. Apple olisi muuten vaihtoehto, mutta ylihintaiset tuotteet pistää vähän vierastamaan.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tuli vielä noista luureista mieleen, että uusimmassa TM:ssä oli huippupuhelimien vertailu, hintaluokka yli 700 €. Lyhyesti lopputulos oli, että kaikki puhelimet on hyviä ja erot niiden väälillä lähes olemattomia. Eron tekee käyttöjärjestelmä, ei itse laite. Lisäksi viime vuosina on suuret kehityspyrähdykset olleet vähissä, eikä uusiakaan ole näköpiirissä. Älypuhelin alkaa olla kehityskaaressaan aika kypsä tuote.

Olen myös ihmetellyt, saako 800 euron puhelimen ostaja oikeasti rahoille vastinetta, kun samoilla perusominaisuuksilla olevan luurin saa 300 eurolla?

Ja saman ovat huomanneet valmistajatkin. Sen vuoksi huippupuhelimia myydään nykyisin lähinnä designillä ja paperilla hienoilta kuulostavilla teknisillä nippelitiedoilla, joiden käytännön merkitys on marginaalinen. Eli vähän kuin premiumautot vs. perusperhepirssit.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kympin kapulalla pystyy soittamaan 8O

onneksi on olemassa ilmainen lähetysmuoto jonka käytöstä ei tarvitse maksaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3126
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja viggen »

En tiedä muuta, mutta kyllä IPhonen 6 käyttö on helpottanut minun työ, niinkuin vapaa ajan asioissa niin paljon, joten ihmettelen miten olen pärjännyt ennen. Merkitystä ehkä myös sillä että kaikki laitteet ovat samaa Omenaa. Entiset Nokialaiset ja Sonit oli aika tuskaisia laitteita.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Johtaja_Turhapuro
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
Paikkakunta: Tampere City

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Johtaja_Turhapuro »

nalleolut kirjoitti:kympin kapulalla pystyy soittamaan 8O
Ja minun 30 euron puhelimellani voi esim. käyttää saappifoorumia ja ottaa kohtuullista tasoa olevia kuvia :? Lisäksi siinä lukee "Made in Finland" 8)
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92
(KA)
SAAB-SCANIA 900i
16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

AZP kirjoitti:Olen myös ihmetellyt, saako 800 euron puhelimen ostaja oikeasti rahoille vastinetta, kun samoilla perusominaisuuksilla olevan luurin saa 300 eurolla?
Huawei Honor 6:n omistajana en usko. 8) En pitäisi näinkään kallista (300€, nykyisin vissiin 250) puhelinta muutoin, mutta toimii varsin mukavasti kamerana, ja kaikissa halvemmissa älyluureissa on aivan järjettömiä suunnittelumokia, joista vähintään puolet varmaankin tahallisia kalliimpien mallien oikeuttamiseksi.

Android 5.0 Lollipop pyörii mukavasti kahdeksanydinprosessorilla, päällelliimattu käyttöliittymä (Emotion UI) on käyttäjäystävällisempi kuin TouchWizit ja kumppanit, akkukesto on aivan omassa luokassaan, mukana tuleva laturi on hypernopea, näyttää ja tuntuu lähinnä pari sukupolvea vanhalta iPhonelta ja sitä rataa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
House_Of_Pain
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Joulu 17, 2015 15:37

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja House_Of_Pain »

Morjesta pöytään! Ostin juuri elämäni ensimmäisen Saabin 9-3 tbo ic coupe -98 (täysin vakio T5 mosa 200hp / 280nm).
Kysymys kuuluu: Mitä tollanen vessa painaa?
Rekisteriotteen mukaan 1440kg, kun taas internetin ihmeellisen maailman mukaan 1300-1350kg. esim. http://www.autoevolution.com/cars/saab- ... rbo-200-hp

Yritin ykspäivä käydä vaakalla, mutta olivat jo lähteneet joulunviettoon.
*Ei kiitos sit mututietoa vaan faktatietoo*
Alustava tarkoitus olis lähteä koria keventämään ja lyömään voimaa konehuoneeseen, sekä kampe tonttiin = sleeper.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jos tarkkoja lukuja haluat niin mene vaan sinne vaa'alle. Aika paljon kiloja tulee erilaisista varusteista ja muista muuttujista, että jonkun toisen auton punnitustieto on melko suuntaa-antava. 1440 kg omapainoa kolmioviselle og-kolkille kuulostaa kyllä liioittelulta. Muistaakseni omassani oli 50 kg vähemman, vaikka oli 5 ovea ja automaattivaihteet.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja vmt »

AZP kirjoitti:Itse tykkään kyllä WP:n GUI:n ulkonäöstä, joka on mielestäni tyylikkäämpi kuin Androidin tai iOS:n. Nyt on käytössä Jolla, seuraava puhelin on lähes varmasti Android, joka itselle tuttu tabletista, ja on mielestäni erittäin hyvin toimiva. Apple olisi muuten vaihtoehto, mutta ylihintaiset tuotteet pistää vähän vierastamaan.
Mun mielestä se GUI on nimenomaan WP:n suurin kompastuskivi. Tulee jotenkin todella antiikkinen fiilis iOS:n verrattuna. Lumialla mä oon toistaseksi mennyt mutta iPhone houkuttais. Lähinnä sen takia, kun Mac ja iPad jo löytyy niin olis yhteiselo melko saumatonta. Tosin se hinta on kyllä mullakin suurin kynnyskysymys, Applen tuotteista nimenomaan puhelimet on niitä joiden kohdalla se hinta ei oo oikein mitenkään perusteltavissa.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja mestari »

kompataan puh elin asioissa nalleolutta
mitä yksinkertaisempi sen nopeampi toimitella asioitaan
mistä tunnistaa älypuhelinmiehen

oota hetki
oota hetki
sadäna
oota hetki
oota hetki
vitttuuu
oota hetki
höh en mä saa sitä nyt...
tuntuuko tutulta onko sulle koskaan käynyt näin laulaa martti servo
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

mestari kirjoitti:mitä yksinkertaisempi sen nopeampi toimitella asioitaan...
Meillä duunissa tavattiin aikoinaan sanoa, että "tehdäänkö nopeasti vai tietokoneella", :D . Osittain pätee nykyäänkin näiden raskaiden tietojärjestelmien kanssa... .
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Vastaa Viestiin