Kuvassa neljä näkyy xenon-mallinen ajovalokatkaisija.!nert kirjoitti:Ilmossa ei mainita xenoneita
Nettiauton löydöt VOL2
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Saattaa pitää Risto paikkaansa tuo, mulle ne kaikki näyttää niin samalta omassa linear ei xenon mallissa näyttää olevan saman näköinen mutta niin kuin sanoin niin mulle ne näyttää samoilta.
Tottahan tuo on että enemmän ajettua saa halvemmalla, koskee jokaista autoa mutta jotenkin aina tuo 200tkm on semmoinen kipuraja, tyhmä argumentti tuo toki on mutta näin omasta mielestäni. Auto kun ostan niin halu on pitää sitä niin kauan kuin mahdollista eikä vaihtaa joku vuosi jos ei ole pakko. Kiitos kaikista vastauksista, aina yhtä avuliasta porukkaa täällä
Tottahan tuo on että enemmän ajettua saa halvemmalla, koskee jokaista autoa mutta jotenkin aina tuo 200tkm on semmoinen kipuraja, tyhmä argumentti tuo toki on mutta näin omasta mielestäni. Auto kun ostan niin halu on pitää sitä niin kauan kuin mahdollista eikä vaihtaa joku vuosi jos ei ole pakko. Kiitos kaikista vastauksista, aina yhtä avuliasta porukkaa täällä
ex. 9-3SS 1.8t -08 BioPower
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Mahtaako MY08 kolkeissa olla linearin ja vectorin välillä muita eroja kuin penkit, ratti ja jotkin sisustan listat ym.? Loput varusteet sitten raksittu oman maun mukaan.
Normaalivaloisessa yksilössä pitäisi valokatkaisimessa näkyä manuaalinen valojen korkeuden säätö nolla-asennosta vasemmalle, sen sijaan xenonien kanssa pykälät vaatii automaattisen korkeussäädön, joten Risto voi olla oikeilla jäljillä. En tosin tiedä onko halogeenivalolliseen ollut mahdollista saada automaattista korkeussäätöä?
Hintaa on reilusti. Omani ostin reilu vuosi sitten melkein kymppitonnin halvemmalla..
Normaalivaloisessa yksilössä pitäisi valokatkaisimessa näkyä manuaalinen valojen korkeuden säätö nolla-asennosta vasemmalle, sen sijaan xenonien kanssa pykälät vaatii automaattisen korkeussäädön, joten Risto voi olla oikeilla jäljillä. En tosin tiedä onko halogeenivalolliseen ollut mahdollista saada automaattista korkeussäätöä?
Hintaa on reilusti. Omani ostin reilu vuosi sitten melkein kymppitonnin halvemmalla..
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Toihan pitää paikkansa nyt kun mainitsit. Omassa on, vasemmalle kun kääntää, niin manuaalinen korkeussäätö. Ei tullut mieleen.AZP kirjoitti: Normaalivaloisessa yksilössä pitäisi valokatkaisimessa näkyä manuaalinen valojen korkeuden säätö nolla-asennosta vasemmalle, sen sijaan xenonien kanssa pykälät vaatii automaattisen korkeussäädön, joten Risto voi olla oikeilla jäljillä. En tosin tiedä onko halogeenivalolliseen ollut mahdollista saada automaattista korkeussäätöä?
ex. 9-3SS 1.8t -08 BioPower
Re: Nettiauton löydöt VOL2
noin 20k€ korvilla löytyy ruotsista jo samoilla kilometreillä olevia ng9-5ia pari vuotta tuoreempina. Jos budjetti kestää niin suosittelen semmoisia kanssa katsastaa. Kolkkeihin tosin saa paremmin osia mutta omaan femmaan olen ollut erittäin tyytyväinen ja onhan se huomattavasti isompi auto kolkkiin verrattuna. NG9-3:sta en ole itse omistanut mutta ajanyt kyllä muutamia kertoja...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Ja löytyy Suomestakin noilta korvilta:
http://www.nettiauto.com/7735621
http://www.nettiauto.com/7735621
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Kävin kattomassa linkittämääni Saabia ja ihan kivalta tuntui ja näytti, hirvee kasa kuitteja sekä lippuja tehdyistä huolloista/korjauksista eli pointsit siitä. Vaihtohinta omasta mielestäni vähä nihkeä. Jännästi piti ääntä, diesel varmaa pitää ääntä enemmän mutta mites eberi? Se oli tosi päällä kun auto kylmä mutta ihme rallatusta piti, niin kova että kuului sisälle asti, onko tämä tavallista?
Lisäksi ahtoputki oli revennyt, tässä kuva (toivottavasti toimii linkki): https://www.dropbox.com/s/4x72dfhjpr22i ... 2.jpg?dl=0
Toivottavasti ei menny ihan OT, voi siirtää jos on tarvetta, en oikee löytäny oikeata paikkaa, tämähän toki kun nettiautosta löydetty
Lisäksi ahtoputki oli revennyt, tässä kuva (toivottavasti toimii linkki): https://www.dropbox.com/s/4x72dfhjpr22i ... 2.jpg?dl=0
Toivottavasti ei menny ihan OT, voi siirtää jos on tarvetta, en oikee löytäny oikeata paikkaa, tämähän toki kun nettiautosta löydetty
ex. 9-3SS 1.8t -08 BioPower
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Niihin on yleensä tehty huolto-ohjelman mukaiset huollot. Ei enempää, eikä vähempää. Eli tuohon tuskin on jakopäärempan yhteydessä vaihdettu vesipumppua. Usein kuitenkin huonommin pidetty kun omaa autoa. Ainakin meillä töissä työsuhdeautot tuntuvat olevan työkaluja ja niillä ajetaan ja niitä pidetään siihen tyyliin. Toki poikkeuksiakin on.Cona kirjoitti: Taitaa tuo YR-Auto myydä yrityksien käytössä olleita työsuhdeautoja, joten luulisi ainakin olevan hyvin huollettu.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Nettiauton löydöt VOL2
No en minä kyllä omaanikaan huollata yhtään sen enempää tai vähempää kuin huolto-ohjelman mukaan.
Meillä töissä työsuhdeautoista pidetään yllättävän hyvää huolta, mutta "työsuhdeautokulttuureita" kuten "yrityskulttuureita" ja "talon tapoja" on niin monenlaisia... Työsuhdeautoilijoissa on eroja. Työsuhdeautoissakin on eroja, jos on ollu henkilökohtainen tai työkalu.
Ei voi sanoa että työsuhdeauto olisi usein huonommin pidetty kuin oma. Kuten sanoit poikkeuksia on eikä voi yleisesti paljokaan sanoa...
Meillä töissä työsuhdeautoista pidetään yllättävän hyvää huolta, mutta "työsuhdeautokulttuureita" kuten "yrityskulttuureita" ja "talon tapoja" on niin monenlaisia... Työsuhdeautoilijoissa on eroja. Työsuhdeautoissakin on eroja, jos on ollu henkilökohtainen tai työkalu.
Ei voi sanoa että työsuhdeauto olisi usein huonommin pidetty kuin oma. Kuten sanoit poikkeuksia on eikä voi yleisesti paljokaan sanoa...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Vähän kaikki automyynnin kliseet on yksilöllisiä.
"Naisen käytöstä" tai "isoisän silmäterä" voi tarkoittaa, että huollossa on asioitu jokaisen pienen ylimääräisen äänen vuoksi, autolla on ajettu hiljaa, varovaisesti ja vähän ja auto on pidetty siistinä kuin hampaat omassa suussa.
Tai sitten se voi tarkoittaa, että on ajeltu surutta kaikki vikavalot ja muut päällä vuodesta toiseen, kerran vuodessa asian tullessa jonkun kanssa puheeksi on todettu "ai pitääkö tällanen huoltaakin?" ja on törmäilty Prisman parkkiksella jokainen auton kulma naarmuille.
(disclaimer: toki suurin osa naisista ja vanhuksista osaa ajaa järkevästi ja käyttää autoaan oikein, kunhan kärjistelin )
"Naisen käytöstä" tai "isoisän silmäterä" voi tarkoittaa, että huollossa on asioitu jokaisen pienen ylimääräisen äänen vuoksi, autolla on ajettu hiljaa, varovaisesti ja vähän ja auto on pidetty siistinä kuin hampaat omassa suussa.
Tai sitten se voi tarkoittaa, että on ajeltu surutta kaikki vikavalot ja muut päällä vuodesta toiseen, kerran vuodessa asian tullessa jonkun kanssa puheeksi on todettu "ai pitääkö tällanen huoltaakin?" ja on törmäilty Prisman parkkiksella jokainen auton kulma naarmuille.
(disclaimer: toki suurin osa naisista ja vanhuksista osaa ajaa järkevästi ja käyttää autoaan oikein, kunhan kärjistelin )
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
= "Kytkin loppu".AZP kirjoitti:"Naisen käytöstä" tai "isoisän silmäterä"
Re: Nettiauton löydöt VOL2
^joo, tuo unohtui
Tapahtui tosielämässä: sisko ajoi aikaan mun kuplalla viikon ja soitti kun ei enää lähtenyt käymään, että "kuuluuko kojetaulussa palaa punainen valo, se on palanut siinä jo monta päivää?"
Onneksi oli laturin eikä öljynpaineen valo
Tapahtui tosielämässä: sisko ajoi aikaan mun kuplalla viikon ja soitti kun ei enää lähtenyt käymään, että "kuuluuko kojetaulussa palaa punainen valo, se on palanut siinä jo monta päivää?"
Onneksi oli laturin eikä öljynpaineen valo
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Laturin valonkin palaminen voi olla kuplassa vaarallista, moottorihan ylikuumenee jos pahnanpuhallin ei pyöri.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Olen kanssasi eri mieltä. Olen joutunut asiaan perehtymään ja kyllä työsuhdeautoissa on nimenomaan yleensä tehty huolto-ohjelman mukaiset huollot ja korjaukset tarpeiden mukaan. (Merkkihuollon kyvykkyyteen en ota kantaa).kribe kirjoitti:Niihin on yleensä tehty huolto-ohjelman mukaiset huollot. Ei enempää, eikä vähempää. Eli tuohon tuskin on jakopäärempan yhteydessä vaihdettu vesipumppua. Usein kuitenkin huonommin pidetty kun omaa autoa. Ainakin meillä töissä työsuhdeautot tuntuvat olevan työkaluja ja niillä ajetaan ja niitä pidetään siihen tyyliin. Toki poikkeuksiakin on.Cona kirjoitti: Taitaa tuo YR-Auto myydä yrityksien käytössä olleita työsuhdeautoja, joten luulisi ainakin olevan hyvin huollettu.
Yksityiset autonomistajat on nykyään monesti varsin persaukista sakkia. Tämä näkyy juuri siinä, että ajetaan huonoilla renkailla, teetetään monesti pelkkää normihuoltoa öljynvaihtoineen ja korjataan autoa, sitten kun jotain oikeasti rikkoutuu.
On eri asia, että miten työsuhdeautoa käytetään. Monesti autot on ulkoisesti ja sisäisesti epäsiistejä, kolhittuja ja harjakoneessa hangattuja ennen meikkausta ja luovutusta leasingyhtiölle.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Joo se oli se toinen helpotuksen fiilis kun autolle päästyäni huomasin että laturin hihna oli ehjänä paikoillaan.Juha96 kirjoitti:Laturin valonkin palaminen voi olla kuplassa vaarallista, moottorihan ylikuumenee jos pahnanpuhallin ei pyöri.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K