Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Eilen iltakävelyllä katse osui huoltoasemalle kaartavaan pre-facelift-Fiat Unoon. Harvemmin noita enää näkee kesälläkään, saatika 15 asteen pakkasessa.
Ohi kävellessä kiinnitin huomiota toiseenkin vielä 80-luvulla voimissaan olevaan ilmiöön. Unon etupenkillä istui nimittäin nainen pikkulapsi sylissä. Eipä ole vuosikymmeniin tullut nähtyä yhtä vastuutonta lasten kuljettamista
Ohi kävellessä kiinnitin huomiota toiseenkin vielä 80-luvulla voimissaan olevaan ilmiöön. Unon etupenkillä istui nimittäin nainen pikkulapsi sylissä. Eipä ole vuosikymmeniin tullut nähtyä yhtä vastuutonta lasten kuljettamista
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
NG 9-3 SC taxi lentokentäntiellä Pirkkalassa. Harvinainen näky. Samalla suunnalla näkee useita kertoja viikossa Tesla taksin
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
^Liekö ollut Ylöjärveltä, sikäläinen SC-taksi näkyy Tampereella varsin usein.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Ilmeisesti yhtä sitkeä saabisti sielläkin taksiyrittäjänä kuin Kuopion seudulla liikkuva og-femma taksi
9-5 Aero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Nyt jokaisena ajopäivänä lumen saapumisesta lähtien.
Tiehen muodostuvat toki joo hennot tiemerkinnät peittävät varmaan sentin parin korkuiset polanteet, varsinkin huonosti ylläpidetyillä Helsingin kantakaupungin Sörnäisten Rantatien tapaisilla valtaväylillä.
Mutta mikä siinä, että kun reunaviiva tasaisin väliajoin pilkahtaa näkyviin, ei sitä esimerkiksi kaksi kaistaa yhteen suuntaan -tiellä tunnu monella olevan mitään meininkiä noudattaa. Päivittäin näkee kymmeniä senttejä yli kaistan suorituksia ja viereisellä kaistalla ajotila kutistuu olemattomiin. Eikä kyse ole siitä, etteikö sen polanteen reunalla voisi tarpeen mukaan ajaa. Tuolla monessa kahvipöydässä vikuriksi tiedetyllä takavetoisella se käy eleettömästi, miksei siis myös jotain 90% autokannasta muodostavilla etuvetoisillakin.
Toinen kestojuttu kesät talvet on tilan varaaminen vastaantulijan puolelta. Yksi kestopaikka on tämä:
https://www.google.fi/maps/@60.154754,2 ... 56!6m1!1e1
josta kotiinpäin ajelen lähes jokaisena vuoden arkipäivänä. Useinhan siinä joku vastaan tulee ja valtaosassa näistä tapauksista se peruscorolla tuntuu olevan aivan mahdotonta sovittaa siihen kaistaviivattoman kaistojen keskiviivan omalle puolelle. Silminnähden lähes joka kerta etäisyyttä parkkeerattuun autoon on toista metriä ja vauhdista ei tingitä. Kaikista "pahimpia" tuntuvat olevan isoilla maastoautoilla, kuten Qashqai, liikkuvat.
Oma tyyli ei sisällä kuin raskaanliikenteen vastaantullessa vaihtoehdon vetää oman puolen parkkirakoon ja antaa tilaa. Muissa tapauksissa katsotaan tilan riittävyys loppuun asti. Tähän mennessä vain peilit ovat muutaman kerran kolahtaneet.
Toinen juttu samassa paikassa ovat edessä olevat nysvärit, jotka ennakoivat keskikohdan yli kulkevaa vastaantulijaa himmailemalla ja väistämällä rakoihin. Viime viikolla ohitin tuolla lailla etevän tienlaitaan pysähtyneen 406-Pösön, jonka ohjastaja moisesta taisi hermostua. Loppumatkan Silja-terminaalille notkui puolen metrin päässä kontista. Kumma juttu, että vastaantulijoista välittämättä saavutti meikäläisen hyvin lyhyen matkan aikana.
Tiehen muodostuvat toki joo hennot tiemerkinnät peittävät varmaan sentin parin korkuiset polanteet, varsinkin huonosti ylläpidetyillä Helsingin kantakaupungin Sörnäisten Rantatien tapaisilla valtaväylillä.
Mutta mikä siinä, että kun reunaviiva tasaisin väliajoin pilkahtaa näkyviin, ei sitä esimerkiksi kaksi kaistaa yhteen suuntaan -tiellä tunnu monella olevan mitään meininkiä noudattaa. Päivittäin näkee kymmeniä senttejä yli kaistan suorituksia ja viereisellä kaistalla ajotila kutistuu olemattomiin. Eikä kyse ole siitä, etteikö sen polanteen reunalla voisi tarpeen mukaan ajaa. Tuolla monessa kahvipöydässä vikuriksi tiedetyllä takavetoisella se käy eleettömästi, miksei siis myös jotain 90% autokannasta muodostavilla etuvetoisillakin.
Toinen kestojuttu kesät talvet on tilan varaaminen vastaantulijan puolelta. Yksi kestopaikka on tämä:
https://www.google.fi/maps/@60.154754,2 ... 56!6m1!1e1
josta kotiinpäin ajelen lähes jokaisena vuoden arkipäivänä. Useinhan siinä joku vastaan tulee ja valtaosassa näistä tapauksista se peruscorolla tuntuu olevan aivan mahdotonta sovittaa siihen kaistaviivattoman kaistojen keskiviivan omalle puolelle. Silminnähden lähes joka kerta etäisyyttä parkkeerattuun autoon on toista metriä ja vauhdista ei tingitä. Kaikista "pahimpia" tuntuvat olevan isoilla maastoautoilla, kuten Qashqai, liikkuvat.
Oma tyyli ei sisällä kuin raskaanliikenteen vastaantullessa vaihtoehdon vetää oman puolen parkkirakoon ja antaa tilaa. Muissa tapauksissa katsotaan tilan riittävyys loppuun asti. Tähän mennessä vain peilit ovat muutaman kerran kolahtaneet.
Toinen juttu samassa paikassa ovat edessä olevat nysvärit, jotka ennakoivat keskikohdan yli kulkevaa vastaantulijaa himmailemalla ja väistämällä rakoihin. Viime viikolla ohitin tuolla lailla etevän tienlaitaan pysähtyneen 406-Pösön, jonka ohjastaja moisesta taisi hermostua. Loppumatkan Silja-terminaalille notkui puolen metrin päässä kontista. Kumma juttu, että vastaantulijoista välittämättä saavutti meikäläisen hyvin lyhyen matkan aikana.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
^Tuli noista polanteista mieleen monesti miettimäni asia. Se että kuinkahan paljon vähemmän tiet urautuis jos ihmiset opettelisivat ajamaan polanteen päällä aina kun sitä jossain kohtaa omaa kaistaa on ja se polanne on siinä kunnossa että siinä on myös turvallista ajaa
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Jos urat tiessä menee monttuun, niin suurinosa kuskeista ajaa samaan monttuun.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
https://www.google.fi/maps/@65.4059508, ... 56!6m1!1e1
Tällä varalaskupaikallakin on talvella oikein valinnan varaa missä kohti ajaa kun on leveät kaistat. Silti siinä on joka talvi vain kaksi uraa sekä Ranualle että Pudasjärvelle päin kun kaikki seuraa samaa uraa kuin junat kiskojaan.
Tällä varalaskupaikallakin on talvella oikein valinnan varaa missä kohti ajaa kun on leveät kaistat. Silti siinä on joka talvi vain kaksi uraa sekä Ranualle että Pudasjärvelle päin kun kaikki seuraa samaa uraa kuin junat kiskojaan.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Tämä urakysymys ollut monesti itselläkin mielessä ja samaa asiaa monesti miettinyt et miksi ne on aina ne yhdet ja samat urat mennen tullen. Mutta nyt kun asiaa alkaa oikein ajatella, niin huomioni kiinnittyy siihen että autossahan on kääntyvät etupyörät, toisin kuin junassa ja mikäli haluttaisiin et osa autoilijoista ajaisi edellä menneiden aikaansaamien urien vieressä siten, ettei siihen väliin jäisi taas uutta uraa, niin ohjaustyöskentelyn täytyisi olla melkoista millimetrin tarkkaa hommaa, etenkin 80/kmh vauhdeilla. Mikäli jonkin tietyn välin päivittäin ajavat autoilijat, esim. Ranua - Pudasjärvi välin ajaneet autot jaettaisiin esim. kolmeen ryhmään, siten että ensimmäinen ryhmä ajaisi omaa linjaa, sekä toinen ryhmä omalle linjalle, kolmannen ryhmän ajaessa taasen omaa linjaansa, niin melkoisen tarkoin pitäisi porukkaa jonkun ohjata et saataisiin kolme syntynyttä ajouraa niin vieri viereen ettei väliin jäisi yhtään polannetta, vaan tie olisi kuin tiekarhun jäljiltä
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
En minä kyllä tuota tarkoittanut
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Samoissa urissa osataan ajaa, millilleen.ysitonnari93 kirjoitti:Tämä urakysymys ollut monesti itselläkin mielessä ja samaa asiaa monesti miettinyt et miksi ne on aina ne yhdet ja samat urat mennen tullen. Mutta nyt kun asiaa alkaa oikein ajatella, niin huomioni kiinnittyy siihen että autossahan on kääntyvät etupyörät, toisin kuin junassa ja mikäli haluttaisiin et osa autoilijoista ajaisi edellä menneiden aikaansaamien urien vieressä siten, ettei siihen väliin jäisi taas uutta uraa, niin ohjaustyöskentelyn täytyisi olla melkoista millimetrin tarkkaa hommaa, etenkin 80/kmh vauhdeilla. Mikäli jonkin tietyn välin päivittäin ajavat autoilijat, esim. Ranua - Pudasjärvi välin ajaneet autot jaettaisiin esim. kolmeen ryhmään, siten että ensimmäinen ryhmä ajaisi omaa linjaa, sekä toinen ryhmä omalle linjalle, kolmannen ryhmän ajaessa taasen omaa linjaansa, niin melkoisen tarkoin pitäisi porukkaa jonkun ohjata et saataisiin kolme syntynyttä ajouraa niin vieri viereen ettei väliin jäisi yhtään polannetta, vaan tie olisi kuin tiekarhun jäljiltä
9-5 Aero - 00
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Pakkohan se on jos meinaa pitää auton tiellä, ainakin joissain tapauksissa
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Julle on asian ytimessä. Taitaa olla niin että, pelottaa ajaa siinä valkoisella. Eilen viimeksi istuin kaverin kyytissä, joka oikoi mutkissa, juuri muidenkin uria, ajamalla naapuri kaistaa ja jopa alle rajoituksen. Hetkeä myöhemmin tuli auto vastaan ja oli pakko hiukan isoon ääneen kaverille sanoa jotta, vittukun mitään et ois taas ehtinyt tehdä, kun se auto ois tullut tuossa mutkassa vastaan, korkeintaa ajaan penkkaan. Se ei ole nopeuksista kiinni, vaan ajolinjan valinnasta ja tiellä pysyy vaikka ajais sohjossa, kun pitää kiinni ratista, eikä kännykästä. Ei mitään toivoa ajaa niitä mutkia väistötilanteessa, jos ei niitä osaa ajaa normaalistikaan. Aina vaan ne urat menee sinne sisäkurviin, koska se ulkokurvi taitaa pelottaa.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Nevs aloittanut liikenteessä ajelun kilvettömillä (ainakin takana) 9-3, en tiedä oliko sähkö- vai bensakone, mutta liikkui hyvin.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
eilen motonetin pihalla nuuka bemaristi kaatoi gm öljyä kulkineensa moottoriin.
äänestä päätellen vielä diesel malli oli kyseessä.
äänestä päätellen vielä diesel malli oli kyseessä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659