Takavakaaja ei ollut kiinni korissa mitenkään, ja jarrukilvissä 3-4cm halkaisiljaltaan olevia useampia reikiä...Uitukki kirjoitti:^Mikä oli räikein vika Avensiksessa?
mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Rengasliikkeen toiminta.
Renkaat kausisäilytyksessä. Kesärenkaiden allevaihdon jälkeen auto alkoi kuulemma kolista.
Tutkin asiaa ja syy selvisi heti: eturenkaiden pultit sormin avattavissa. Lisäksi rengaspaineet liki 2,8.
Mitä tästä opitaan, ite pitäis kaikki tehdä.
Renkaat kausisäilytyksessä. Kesärenkaiden allevaihdon jälkeen auto alkoi kuulemma kolista.
Tutkin asiaa ja syy selvisi heti: eturenkaiden pultit sormin avattavissa. Lisäksi rengaspaineet liki 2,8.
Mitä tästä opitaan, ite pitäis kaikki tehdä.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Minkä kokoset renkaat, että paljonko niissä sitten pitäisi pitää? Tuo, ettei ole ollenkaan kiristetty on kyllä aika kauheaa, voisi sanoa että "you had one job!"teesalama kirjoitti:Rengasliikkeen toiminta.
Renkaat kausisäilytyksessä. Kesärenkaiden allevaihdon jälkeen auto alkoi kuulemma kolista.
Tutkin asiaa ja syy selvisi heti: eturenkaiden pultit sormin avattavissa. Lisäksi rengaspaineet liki 2,8.
Mitä tästä opitaan, ite pitäis kaikki tehdä.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
2,8bar on juuri oikea paine esimerkiksi 225/45/17 kokoluokan renkaalle..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
205/55/R16
Ja 2,4 Bar noille passeli
Tonnari kyseessä
Todella huonoa palvelua, vaarallista hommaa kertakaikkiaan. Ei voi kuin ihmetellä kun molemmat eturenkaat jätetty kiristämättä.
Siitähän siinä maksetaan, ettei itte tarvis moisesta huolehtia.
Ja 2,4 Bar noille passeli
Tonnari kyseessä
Todella huonoa palvelua, vaarallista hommaa kertakaikkiaan. Ei voi kuin ihmetellä kun molemmat eturenkaat jätetty kiristämättä.
Siitähän siinä maksetaan, ettei itte tarvis moisesta huolehtia.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^Tarkistitko paineen kalibroidulla mittarilla? On meinaan hurjia heittoja ihan laatumittareissakin, jos ei ole kalibroitu. Työmaalla testailtiin kymmenellä samanlaisella mittarilla samaa painetta ja heittoa oli kahden mittarin välillä hurjat 1,2 baria. Ja nämä oli siis suoraan paketista otettuja, eivätkä todellakaan halvimpia mitä marketista löytyy.
Renkaiden kiristämättä jättäminen on kyllä rengasliikkeelle aikalailla anteeksiantamaton virhe.
Renkaiden kiristämättä jättäminen on kyllä rengasliikkeelle aikalailla anteeksiantamaton virhe.
9³ SC 1,9TiDS A6 '07
#6408
#6408
-
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: To Loka 22, 2015 20:07
- Paikkakunta: Helsinki
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Julkinen liikenne Helsingissä. Usein en bussilla kulje, mutta taas tuli huomattua kuinka ärsyttävästi ja huolimattomasti osa bussikuskeista ajaa. Toinen juttu on bussikuskien nykyiset kuljettajanvaihdot kesken reitin, siinä sitten istutaan parhaimmillaan 10min pitempään kotimatkalla bussissa. Outoa on se, että tämä tuntuu olevan suurimmaksi osaksi HKl:n busseilla matkustettaessa, esim Pohjolan-Liikenteen busseissa matka sujuu paljon mukavemmin.
"We all know that small cars are good for us. But so is cod liver oil. And jogging." -Jeremy Clarkson
og 9-5 2.3T vm.00 'Ekoauto' 400nm, 250hv
og 9-5 2.3T vm.00 'Ekoauto' 400nm, 250hv
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^ HKL ei ole harjoittanut bussiliikennettä enää vuosikausiin
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: To Loka 22, 2015 20:07
- Paikkakunta: Helsinki
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Hyvä korjaus! Tarkoitin tietenkin HSL
"We all know that small cars are good for us. But so is cod liver oil. And jogging." -Jeremy Clarkson
og 9-5 2.3T vm.00 'Ekoauto' 400nm, 250hv
og 9-5 2.3T vm.00 'Ekoauto' 400nm, 250hv
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Joka sekin taitaa olla vain liikenteen tilaaja. Liikennöitsijät on sitten erikseen. Toki tietyssä mielessä näiden ero on veteen piirretty viiva. Lisäksi kyseessä ei taida olla julkinen (kunnan tai valtion tarjoama palvelu) liikenne vaan joukkoliikenne Toki sitä subventoidaan rajulla ja monilla tavoilla julkisin varoin.mobilisti2000 kirjoitti:Hyvä korjaus! Tarkoitin tietenkin HSL
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Vaihdoin tonnariin toissapäivänä paremmat kesärenkaat alle. Kiristin pyöränpultit momenttiavaimella 120 Nm. Tänään alkoi kuulua edestä kolinaa, kuskin puolen etupyörän pultit olivat löysällä. Mitä tästä opitaan, kun itse tekemälläkin joutuu jälkikiristyksestä huolehtimaan?teesalama kirjoitti:Kesärenkaiden allevaihdon jälkeen auto alkoi kuulemma kolista.
Tutkin asiaa ja syy selvisi heti: eturenkaiden pultit sormin avattavissa.
Mitä tästä opitaan, ite pitäis kaikki tehdä.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tappara, onneksi ajoin Laihialle ennen peliä ettei tartte olla kattelemas junttien juhlintaa
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
HAH! TAPPARA!
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
jus kirjoitti:Vaihdoin tonnariin toissapäivänä paremmat kesärenkaat alle. Kiristin pyöränpultit momenttiavaimella 120 Nm. Tänään alkoi kuulua edestä kolinaa, kuskin puolen etupyörän pultit olivat löysällä. Mitä tästä opitaan, kun itse tekemälläkin joutuu jälkikiristyksestä huolehtimaan?teesalama kirjoitti:Kesärenkaiden allevaihdon jälkeen auto alkoi kuulemma kolista.
Tutkin asiaa ja syy selvisi heti: eturenkaiden pultit sormin avattavissa.
Mitä tästä opitaan, ite pitäis kaikki tehdä.
Omassa tarkistin molemmista CS tiukkuuden 100-150km jälkeen vaikka toisessa on peltivanteet. Kuskinpuolen etupyörien pultit oli molemmissa löysät ja takaa samalta puolelta aluissa kiristyi myös 2 pulttia.
Momenttia avaimen mukaan 125Nm laittanut ja kiristykset tehty pyörä ilmassa sekä putsannut puristuspinnatkin vaihtaessa.
Pelkääjänpuolella ei ole tarvinnut tiukata uudestaan kertaakaan mitä tonnareita ollu vaan aina kuskinpuolelta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Pyörät pitäs kiriä merkkiliikkeen, tai ainakin Pörhön Kajaanin heinisuon toimipisteen, tapaan. 400Nm++ ollut melko varmasti tarjolla, kun oli takapyörät vedetty kiinni iskarinvaihdon yhteydessä, eikä tarvinneet minkäänlaista jälkikiristystä. Aukaisunkin olisi kyllä saanut hoitaa sama ammattilainen, mutta jostain syystä ei tee mieli enää viedä sinne takaisin. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83