jara kirjoitti:T7 moottorilla olevaa saappia hankittaessa kannattaa muistaa varata myös pidemmän päälle hermoja, tupakkaa ja rahaa... kokemusta on....
Tinkaat tulevat remonttirahat pois siitä minkä päädyt ottamaan.
Komeita vaihtoehtoja mistä vara valita se itseään eniten miellyttävä.....
Tsemppiä etsintään.
Juu tämä on tiedossa. Aina kannattaa ns. touhutonni olla varattuna yllättäviin remonttikuluihin...
Voihan sitä tuurilla löytää hyvänkin yksilön jolla ajaa vielä pitkään. Nämä Saabit ovat kuitenkin mielestäni kohtuu halpoja remontata. Jos katastrofi iskee, niin kohtuu edukkaasti näkyy käytettyjä koneitakin saavan. Perheessä on kuitenkin 3 autoa, joten aika vähillä kilometreillä mennään noin vuositasolla.
Vois kai sitä ostaa jonku Corollan, mutta se olisi vaan niin s**tanan tylsää omistaa sellainen. Oon yrittänyt jotain muutakin merkkiä puoliksi leikillään katsoa, mutta ei ne herätä minkäänlaista omistamisen halun tunnetta...
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Kyllä nyt näyttää siltä, että unohdan nuo kolkit nyt tyystin. Tuossa punaisessa oli ilmennyt vähän ikävämpi vika nyt viime päivinä ja tuo harmaa oli vaan liian epäilyttävän oloinen...
Eli noista kahdesta femmasta pitäisi nyt alkaa valitsemaan se itselle paras vaihtoehto.
Tuo automaattilaatikko minua eniten pelottaa tuossa sedanissa, sekin on kuulemma jo kerran auton elinkaaren aikana vaihdettu. Tulee olemaan vaikea päätös...
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
-PETTERI- kirjoitti:Tuo farkkufemma tuli sitten tänään pihaan. Saa nähdä miten yhteinen taival alkaa...
Huonostihan se alkoi. Savukoneeksi tuo osoittautui eilen aamulla, kun kylmänä löin käymään. Ei ollut mahdollisuutta ostotilanteessa käynnistää autoa kylmänä ja myyjä unohti mainita asiasta, niin tässä sitä nyt sitten ollaan.
Ei kai se auta kun lykätä raato tallin nurkalle ja koittaa päivä kerrallaan toipua tästä v*tutuksesta!
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Taas yksi esimerkki siitä, että T7 on oletusarvoisesti koneen osalta paskana ja jos niin ei olekaan, niin remonttibudjetin voi käyttää vaikka virittämiseen. Toki kyllähän se täs ketjus jo aiemminki tuli ilmi. Iskikö kuume ostaes vai pelkkä ostokrapula?
Mut osanottoni silti. Ymmärrästä riiittää, nimim. femman mittaris 300tkm ja kone 1,5v vanha. Eikä savuta
JP_Vette kirjoitti:Taas yksi esimerkki siitä, että T7 on oletusarvoisesti koneen osalta paskana ja jos niin ei olekaan, niin remonttibudjetin voi käyttää vaikka virittämiseen. Toki kyllähän se täs ketjus jo aiemminki tuli ilmi. Iskikö kuume ostaes vai pelkkä ostokrapula?
Mut osanottoni silti. Ymmärrästä riiittää, nimim. femman mittaris 300tkm ja kone 1,5v vanha. Eikä savuta
Kyllähän minä ostaessa riskit tiesin. Ajattelin nyt kuitenkin, että jonkin aikaa mentäisiin ilman isompia remontteja. Olin siis henkisesti valmistautunut koneremppaan, mutta en nyt ihan näin pian...
Pakko kai se on jostain koitettava rahat repiä remppaan, koska kuitenkin auto on muuten mielestäni säästämisen arvoinen. Sittenhän siinä olisi autoa pitkäksi aikaa, ainakin moottorin puolesta.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Onko muuten kukaan ostanut kunnostettua moottoria Saabiantilta? Tohtiiko luottaa siihen, että on kunnolla tehty kaikin puolin? Suokon Vesalle olen myös alustavaa kyselyä moottorista tehnyt... Kai tästä vielä jossain vaiheessa auto tehdään.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Eikö noita savutuksia oo onnistuneesti tekohengitetty liottamalla dieseliä mäntien päällä. Eihän se uudeks muutu mut remontin hintaki on lähinnä pari kannua uutta öljyä.
JP_Vette kirjoitti:Eikö noita savutuksia oo onnistuneesti tekohengitetty liottamalla dieseliä mäntien päällä. Eihän se uudeks muutu mut remontin hintaki on lähinnä pari kannua uutta öljyä.
Ei kai tuossakaan mitään menettäis... Sais ainakin vähän ehkä jatkoaikaa moottorille ja saisi säästettyä rahaa koneremppaan...
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93