Suomeen tuoduissa brittiautoissa on sama homma, konepellin avaus on apparin puolella, eli oikealla, kun ei sitä ole viitsitty siirtää väärälle puolelleJP_Vette kirjoitti:Kattelen MCM:n Saab-jaksoja, ja pisti silmään, että postiauto-OG:sta (Australia) konepelli aukastiin pelkääjän puolelta.
Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Joulu 27, 2015 18:30
- Paikkakunta: Turku
Re: Ihmettelyketju
Isän harraste XJ40 Jaggessa on vipu kyllä ihan oikealla puolella. Mutta taitanee olla poikkeus joka vahvistaa säännön?
Re: Ihmettelyketju
Niin niin, oikealla puolellahan se briteissä on, ei siis väärällä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Kyllä mun brittisportissa on konepeiton avaus kuskin puolella
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Joulu 27, 2015 18:30
- Paikkakunta: Turku
Re: Ihmettelyketju
Jos tuli sitten ysärin taitteessa että jaksoivat suunnitella vähän enemmän ja tuli sitten kahva kummalekkin puolelle tuohon koppaan. Enikeis, luuli vielä että mulla aukeaa Saabissa konepelti samalla tavalla kuin vanhassa 99ssä tai Jaggessa. Sain hetken verran naureskella, kun kuitenkin pomppaa ylöspäin etureunasta aika selkeästi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Ihmettelyketju
En tiedä onko kukaan muu miettiny vaan minusta olisi mukava jos olisi foorumilla oma chatti täällä.
ihmettelen miksi ei ole.
ihmettelen miksi ei ole.
Joku kipotin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ihmettelyketju
Muistelen, että reilu 10v sitten täällä oli chat, vai ihan väärinkö muistan?moilanen88 kirjoitti:En tiedä onko kukaan muu miettiny vaan minusta olisi mukava jos olisi foorumilla oma chatti täällä.
ihmettelen miksi ei ole.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Ihmettelyketju
Mä en enää kaipaa chateja tms. harrastefoorumeiden "pikapalveluita".
Olen 15 vuotta roikkunut mm. auto- musa- ja hififoorumeilla ja huomannut, että kaikki nettiin ladattu tieto ei todellakaan ole ikuista. Minusta on harmi, että monien harrastefoorumeiden aktiivinen keskustelu siirtyy chateihin ja esim. Facebookiin, sillä niistä on todella vaikea yrittää etsiä jotain vanhaa, mutta tärkeää tietoa. Kun Fb-sivu täyttyy kainlaisista kommenteista, kuvista ja kyselyistä, hukkuvat asialliset keskustelupätkät ja hyvät remonttivinkit massaan, eikä niitä enää koskaan löydä. Täällä Saab-foorumillakin nuo "nopeat kysymykset" -ketjut ovat mielestäni täysin turhia. Osa kysyjistä ei koskaan saa vastausta, kun väliin on tullut uusia kysymyksiä ja toisaalta, vaikka kysyjälle kulloinenkin aihe olisikin vähäpätöinen, voivat monenlaiset vinkit olla muille hyödyllisiä. Edelleenkin mielestäni olisi fiksuinta hakea "etsi"-toiminnolla valmiita vastauksia ja, mikäli niitä ei löydy, voisi tarkentavat kysymykset laittaa johonkin vanhaan ketjuun.
Olen 15 vuotta roikkunut mm. auto- musa- ja hififoorumeilla ja huomannut, että kaikki nettiin ladattu tieto ei todellakaan ole ikuista. Minusta on harmi, että monien harrastefoorumeiden aktiivinen keskustelu siirtyy chateihin ja esim. Facebookiin, sillä niistä on todella vaikea yrittää etsiä jotain vanhaa, mutta tärkeää tietoa. Kun Fb-sivu täyttyy kainlaisista kommenteista, kuvista ja kyselyistä, hukkuvat asialliset keskustelupätkät ja hyvät remonttivinkit massaan, eikä niitä enää koskaan löydä. Täällä Saab-foorumillakin nuo "nopeat kysymykset" -ketjut ovat mielestäni täysin turhia. Osa kysyjistä ei koskaan saa vastausta, kun väliin on tullut uusia kysymyksiä ja toisaalta, vaikka kysyjälle kulloinenkin aihe olisikin vähäpätöinen, voivat monenlaiset vinkit olla muille hyödyllisiä. Edelleenkin mielestäni olisi fiksuinta hakea "etsi"-toiminnolla valmiita vastauksia ja, mikäli niitä ei löydy, voisi tarkentavat kysymykset laittaa johonkin vanhaan ketjuun.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Ihmettelyketju
ideana olikin lähinnä puhdas paskanjauhanta,tuo fb-ryhmä on täynnä idiootteja ( olen siis itsekkin siellä ) eikä minustakaan ole mitään järkeä siellä tai chatissa puida syvemmin eri vikoja,tosin jos sieltä jotain korjausniksejä tjsp saa irti niin niitä voisi laittaa " varmempaan säilöön " foorumin puolelle.
Joku kipotin.
Re: Ihmettelyketju
Ketjut sinänsä ei ole ihan turhia, mutta osa niissä esitetyistä kysymyksistä on kaikkea muuta kuin nopeita.Lahti411 kirjoitti:Täällä Saab-foorumillakin nuo "nopeat kysymykset" -ketjut ovat mielestäni täysin turhia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Sen verran, mitä olen niitä ketjuja lukenut, niin vaikutelma on, että niissä kysytään ihan samoja asioita, kuin mallikohtaisilla foorumin osioilla muutenkin. En oikein keksi, mikä olisi sellainen nopea kysäisy, mitä ei voisi laittaa omaksi topicikseen tai mitä ei haulla löytäisi jo valmiista viestiketjuista.
Todella usein tulee mieleen, että "nopeasti vaan vähän kysäistään", kun ei viitsitä etsiä. Ja tämä koskee koko interwebiä tänä päivänä -ei pelkästään Saab-foorumia. Itse usein ihmettelen esim. Lahden FB-sivuilla kyselijöitä, jotka tiedustelevat bussiaikatauluja tai kynsistudion aukioloaikoja ja hintoja. Siinä ajassa, kun nuo kysymykset on kirjoittanut ja jää odottamaan vastausta olisi netistä hakemalla jo löytänyt tiedon. KVG! ei mulla muuta...
Todella usein tulee mieleen, että "nopeasti vaan vähän kysäistään", kun ei viitsitä etsiä. Ja tämä koskee koko interwebiä tänä päivänä -ei pelkästään Saab-foorumia. Itse usein ihmettelen esim. Lahden FB-sivuilla kyselijöitä, jotka tiedustelevat bussiaikatauluja tai kynsistudion aukioloaikoja ja hintoja. Siinä ajassa, kun nuo kysymykset on kirjoittanut ja jää odottamaan vastausta olisi netistä hakemalla jo löytänyt tiedon. KVG! ei mulla muuta...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Ihmettelyketju
Kyllä niitä nopeita "tyhmiä" kysymyksiä tulee aina välillä, jotka sopii tuollaisen pikatopicin alle. Vaikkapa "mikä polttimo menee faceliftatun NG-kolkin kaukovaloon?" joka voi mietityttää vaikkapa töissä kun on kotimatkalla menossa hakemaan uudet polttimot ja onkin jollain toisella ajopelillä liikenteessä.
Mutta tosiaan varmaan ainakin puolet tuon OG-kolkkifoorumin nopeista kysymyksistä on kaikkea muuta kuin nopeita. Esim kaikki mysteerit on sellaisia, tyyliin "kostealla kelillä oikealle kaartaessa tulee kolmospyttyyn mifejä, ideoita mistä tää voisi johtua?"
Mutta tosiaan varmaan ainakin puolet tuon OG-kolkkifoorumin nopeista kysymyksistä on kaikkea muuta kuin nopeita. Esim kaikki mysteerit on sellaisia, tyyliin "kostealla kelillä oikealle kaartaessa tulee kolmospyttyyn mifejä, ideoita mistä tää voisi johtua?"
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
En muista voorumitsättiä, mutta ainakin pari kertaa täällä on jaettu ohjeita IRCin käyttöön. IRC on hieno, suomalaisperäinen keskusteluprotokolla, jolla pyörii laajoja keskusteluverkkoja, jotka eivät ole yksittäisten yritysten omistuksessa.moilanen88 kirjoitti:En tiedä onko kukaan muu miettiny vaan minusta olisi mukava jos olisi foorumilla oma chatti täällä.
ihmettelen miksi ei ole.
Vaikkapa tuosta vinkkiä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=24&t=118493
Toisaalta jos se kysymys olisi omana ketjunaan kauniisti muotoiltuna, niin tieto löytyisi foorumin haulla vieläkin nopeammin NG9-3 -osiolta vaikkapa hakusanoilla "kaukovalo facelift".AZP kirjoitti:Kyllä niitä nopeita "tyhmiä" kysymyksiä tulee aina välillä, jotka sopii tuollaisen pikatopicin alle. Vaikkapa "mikä polttimo menee faceliftatun NG-kolkin kaukovaloon?" joka voi mietityttää vaikkapa töissä kun on kotimatkalla menossa hakemaan uudet polttimot ja onkin jollain toisella ajopelillä liikenteessä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Löytyisi, mutta näppituntumalla 90 % satunnaisista käyttäjistä ei käytä hakua kun on nopeampaa ja helpompaa heittää kysymys nopeiden ketjuun.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Tuosta päästäänki siihen, että hallitus on sormet syyhyten janonnu moraalista oikeutusta riskisijoittamiseen, mutta eivät silti sijoita foorumin omaan kuvapankkiin tjsp. Aika paljo vanhoja hyviä vinkkejä menny turhaks ku kuvalinkki rikki tai ilmaispalvelus tullu palvelusvuodet täyteen.Lahti411 kirjoitti: kaikki nettiin ladattu tieto ei todellakaan ole ikuista. Minusta on harmi, että monien harrastefoorumeiden aktiivinen keskustelu siirtyy chateihin ja esim. Facebookiin, sillä niistä on todella vaikea yrittää etsiä jotain vanhaa, mutta tärkeää tietoa.
Toki takautuvasti kuvia ei saada joten kai siinä kuvapankinki kanssa menis aika monta vuotta "korjata kaikki".
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09