AZP kirjoitti:25 min meni tänäaamuna Turunväylällä kehä 1:n ja Huopalahdentien välillä körötellessä. Tulipa hyvä fiilis muinaisesta päätöksestä panostaa elintasoon asettumalla asumaan PK-seudun ulkopuolelle
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Helsingissä tieliikenneinfra on kyllä varmaan heikoin suhteessa liikenteen määrään.
Tampereella, Turussa, Jyväskylässä, Vaasassa tms törmännyt ikinä tällaiseen jonottamiseen kuin täällä, keskustan kohdalla ymmärrän, että siellä joutuu jonottamaan, mutta kehätiet tuntuu olevan tehty 60-luvun tarpeisiin, jotain onnetonta parannusta on koitettu tehdä mm. Kehä I:selle Leppävaaran kohdille, ja siihen parannuskohtaan kun saatiin suuntaansa nelikaistainen tie kaksikaistaisen tilalle, niin nopeusrajoitus laskettiin 80->60 ja luonnollisesti sama kohta tökitettiin täyteen kameroita...ja ihmetellään kun nyt tulee 1000 sakkoa päivässä ja ihmiset ei noudata nopeusrajoituksia..
Ja Kehä III on muistaakseni Suomen toiseksi vilkkain väylä ja sieltä löytyy mm. suojatie kävelijöille, samaan aikaan kun Tampereen eteläisellä ohitustiellä pääsee posottamaan täysillä ilman pysähdyksiä hienoa nelikaistatietä tai vaikkapa Kuopiosta Siilinjärvelle motaria, jossa käyttäjät koostuu enemmän nelijalkaisista kuin nelipyöräisistä.
Ja kritiikki koskee nimeenomaan valtaväyliä, Espoon omat tiet tuntuvat olevan ihan ok, ja harvemmin mitään älytöntä ruuhkaa on, mutta noi Kehät ja motarien alut on kyllä täysin alimoitettuja, mutta niin se kai on, että julkinen liikenne on tulevaisuus ja mitä helpompaa autolla liikkumisesta tehdään, sitä enemmän autoillaan.
Harmi vaan, että oman alan työpaikat on käytännössä Kehä III sisäpuolella, jos ei halua saman firman varaan koko työuraansa laskea. Muuten asuisinkin Vaasassa
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)