ZeiPii kirjoitti:
Mutta mutta, se mitä ihmettelen varsinaisesti ja mistä ajattelin kirjoittaa niin koskee muun muassa MiTon iskunvaimentimien hintoja. Pyysin tarjouksen pelkästään takaiskunvaimentimista dealerilta Suomesta ja toiselta Virosta (takaiskarit siksi, koska toinen niistä puskee öljyjä pihalle). Hinta on Viron eduksi yli 200 euroa halvempi per iskari !?!?!? Kyseessä on kuitenkin sama alkuperäistekele made by Magneti Marelli. Taidanpa teettää samalla koko huollon Virossa + muuta pientä extraa. Hiihtoloma (vko8) voisi olla oiva ajankohta. Voisihan sitä viihtyä siellä pidempääkin ja ottaa vaikka pojan mukaan seikkailuun.
Täällä Suomen päässä maahantuojat repii noista aika rasvaista katetta, ranskisten varaosissa ihan sama juttu. Virossa hinnat on about puolet siitä mitä Suomessa Sitikan kohdalla ja Saksassa vielä vähän halvempaa.
Esim.
Saksassa/Ranskassa C5 sitikan kaasunestejousi eteen 240€, Suomessa Vehon hinta 505€.
C6 oven rajoitin Ranskassa 35€, Veholla 74€..
C6 ohjaustehostimen letku Suomessa n. 850e, Ranskassa alta 400€ jne.
Olen päätynyt siihen, että huollon autoni itse ja sitä mitä en osaa tehdä, teetän Virossa. Kaikista parasta on ollut, että joka ainoan kerran on auto tullut kerrasta kuntoon Virossa, täällä kotimaassa ei ole moista ihmettä tapahtunut moneen vuoteen. Tehdään kiireellä hutiloiden ja korjataan seuraavilla käyntikerroilla, ilmeisesti logiikkana on se, että suuri osa ei tiedosta tekemättömiä töitä tai hutilointeja.