mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Mielenkiintoista että trafin live-laskurissa ei ole e85 polttoainetta mukana eikä etanolikäyttöä huomioitu erikseen vaikka hallituksen tavoitteena on nimenomaan pyrkiä lisäämään sitä. Onkohan ajatuksena edes ottaa huomioon etanolikäyttöisiä autoja erikseen jotenkin maksuperusteissa vai onko flexifuel aina automaattisesti yhtä kuin bensa-auto?
Asemat voidaan tietysti velvoittaa lisäämään biopolttoainetta normibensojen sekaan x määrä, mutta luulisi kaikkein ekologisinta olevan sen että vapaaehtoiset konvertoivat autojaan re85 käyttöisiksi. Saadaan alkoholiauto ilman uuden valmistuksesta syntyvää kuormaa. Lieneekö etupäässä etanolilla ajavien määrä ylipäätään liian pieni hallitukselle edes huomioitavaksi (tyyliin ei maksa vaivaa) kun etanolikäyttöisten autojen valmistuskin on supistumassa? Mietin vaan että aika ohut ajatus oli se että etanolikäyttöön muutoskatsastamisen helpottaminen jotenkin lisää etanolikäyttöä, jos ei sitä jotenkin myös huomioida näissä maksujen suunnittelussa sitten.. Hohhoijaa.
Asemat voidaan tietysti velvoittaa lisäämään biopolttoainetta normibensojen sekaan x määrä, mutta luulisi kaikkein ekologisinta olevan sen että vapaaehtoiset konvertoivat autojaan re85 käyttöisiksi. Saadaan alkoholiauto ilman uuden valmistuksesta syntyvää kuormaa. Lieneekö etupäässä etanolilla ajavien määrä ylipäätään liian pieni hallitukselle edes huomioitavaksi (tyyliin ei maksa vaivaa) kun etanolikäyttöisten autojen valmistuskin on supistumassa? Mietin vaan että aika ohut ajatus oli se että etanolikäyttöön muutoskatsastamisen helpottaminen jotenkin lisää etanolikäyttöä, jos ei sitä jotenkin myös huomioida näissä maksujen suunnittelussa sitten.. Hohhoijaa.
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Bernerin lisäksi kupoliin ottaa nuo ns."laiskajalkaiset" kuskit, jotka jatkavat samaa nopeutta kun rajotus muuttuu 60---> 80, tai nopeus jopa laskee.
Samaa tieosuutta kun päivittäin jyystää ja aina sama ongelma niin alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään.
Samaa tieosuutta kun päivittäin jyystää ja aina sama ongelma niin alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Itsekin asun maantien varressa niin, että rajoitus varsinkin kesällä vaihtelee 60-80-100... Normaalia että osa posottaa vain 80 päästä päähän.Bapsu kirjoitti:Bernerin lisäksi kupoliin ottaa nuo ns."laiskajalkaiset" kuskit, jotka jatkavat samaa nopeutta kun rajotus muuttuu 60---> 80, tai nopeus jopa laskee.
Samaa tieosuutta kun päivittäin jyystää ja aina sama ongelma niin alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Suomesta on tulossa EU-liittovaltio ja eliitillä on nyt kauhea kiire saada kaikki valtion omaisuus yhtiömuotoon, jotta voivat ne siirtää yksityiselle (omalle porukalle) omistukselle (kuinka syntyi oligarkit, kun NL hajosi? ) . Esim. metsämme ja järvemme on juuri yhtiöitetty, miksi? No eihän siihen ole mitään perusteita, kuin se että on helpompi siirtää ykstyisen omistukseen... ei metsällä ole korjausvelkaa vaan se on pelkkää tuottoa alusta loppuun.Saabatti kirjoitti:Bernerhän ehti jo tokaisemaan, että yhtiöittämisen jälkeen tienkäyttäjistä tulee asiakkaita, joilla on oikeus vaatia vastinetta rahalleen. Voin jo kuvitella tämän vaatimistilanteen: "Jos ei tiet parane tai maksut alene, niin siirryn käyttämään toisen operaattorin teitä!"Henri S kirjoitti: No aluksi ei mistään mutta sitten käy kuten sähköverkkojen kans että kun kunnossapitovelka on tulossa ns maksuun niin onnellisille asiakkaille tulee lisää laskua joitain kymmeniä prosentteja. Siihenkin mennessä liikenneverkko-operaattoreilla olis ollu aivan hyvin voittoa laitettavaksi investointeihin mutta kivempi on ollu maksella bonareita ja optioita liiketoiminnasta jossa normaalia kilpailuriskiä ei ole eikä tule muuten kuin helevetin ison meteoriitin tai maailmansodan muodossa
VR:n, Carunan yms monopoliasemassa olevien firmojen yhtiöittäminen/yksityistäminen ovat olleen toinen toistaan paskempia ideoita. Silti näitä tulee vaan lisää. Käsittämätöntä.
Kemira,digita,caruna,metsähallitus,sote,trafi... kaikki on pelkkää kansalta varastamista. Meneekö seuraavaksi koulut, poliisi ja pelastuslaitos? Myös viemäriverkosto olisi hyvä bisnes yksityiselle! Mikä sen parempi kuin monopoliyhtiön omistaminen jolle laki velvoittaa asiakkaiksi kaikki kansalaiset ja laskuttaa voi mitä kehtaa.. ja kyllähän ne kehtaa ! Berner sanoi, että on politiikassa vain käymässä, no miksiköhän? Sipilän lähipiiriin kuuluva henkilö sanoi minulle, että sipilä on politiikassa vain sen aikaa kun hänellä kiinnostaa ja siirtyy seuraavana päivänä pyörittämään yrityksiään (sipilän omasta suusta tämä).
Pahoittelen, että meni politikoinniksi, mutta yritän tällä sanoa ettei kannata ehkä olla niin kovin yllättynyt tästä bernerin "ideasta" ja siitä että se tulee menemään läpi...
9-3 2,0t BP SC -08
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Ex:9-3 TiD SC -08
Ex: 9-5 Aero AT wagon -00
#6744
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Semmosta mietin että mitenkähän tuomonen uudistus toteutuessaan toimis jos vain kieltäydyttäs siitä. Eli ei ostettas siltä mystiseltä operaattorilta mitään vaan ajeltas menemään niinkö ennenkin. Sanktioitahan siitä tietenki tulis mutta mitä jos niitä toimenpiteitten kohteita olis vaikka 900 000 kansalaista/kuluttajaa tai enemmänkin? Koska maksujen periminenhän ei tule jäämään pelkkiin moottoriajoneuvoihin. Askelmittari on keksitty jo aikaa sitten . Meneekö kansa vaihtoon vai meniskö sittenki poliitikkojen suunnitelmat uusiksi?
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Siis kuinka PÖYRISTYTTÄVÄÄ ajattelua tältä Berneriltä.. Että autoilijat maksamaan tässä uudistuksessa myös raideliikenteen ylläpito- ja investointikustannukset.
Siis - MITÄ.. arrrrgh. MIKSI?!? Tähän ei ole tarpeeksi voimakkaita voimasanoja jotka kuvaisivat tätä. Siis junalippuja ja raidekuljetusmaksuja ylöspäin eikä mitään muuta. Miten vtussa tämä malli jonka autoilijat joutuvat maksamaan käyttämästään tiestä niin MIKSI JUNAMATKUSTAJAT sitten eivät käyttämistään raiteista?!?!?!
Bernerille pitäisi antaa lopputili toimittamastaan virasta mahdollisimman pian.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017012 ... 8_uu.shtmlAutoilijat joutuvat maksamaan rataverkon vuotuiset noin 200 miljoonan operatiiviset kulut ja noin 400 miljoonan euron investoinnit.
Alijäämä katetaan näppärästi. Autoilijoiden tiemaksut nousevat samalla hetkellä noin 25 prosenttia, kun rataverkot siirtyvät Liikennevirastosta tiefirmaan. Autoilijat joutuvat subventoimaan junamatkustajia.
Siis - MITÄ.. arrrrgh. MIKSI?!? Tähän ei ole tarpeeksi voimakkaita voimasanoja jotka kuvaisivat tätä. Siis junalippuja ja raidekuljetusmaksuja ylöspäin eikä mitään muuta. Miten vtussa tämä malli jonka autoilijat joutuvat maksamaan käyttämästään tiestä niin MIKSI JUNAMATKUSTAJAT sitten eivät käyttämistään raiteista?!?!?!
Bernerille pitäisi antaa lopputili toimittamastaan virasta mahdollisimman pian.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ei oo nuo pernerin ajatukset tästä maailmasta. Sitten vielä kehtaa ihmetellä miksei hänen ehdotuksia hyväksytä. Hullu se on.
Isoratas lyöp tyhyjee nii että korvissa soe.
Saab 900 -88
Saab 900i -88
Saab 900 -88
Saab 900i -88
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ja sitten sen kuva on joka paikassa, kun uutisia koettaa lukea. Alkaa aina vituttaa, kun se toljottaa hullun kiilto silmissään.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Näinhän siinä kävi...onneksi
http://yle.fi/uutiset/3-9419760
http://yle.fi/uutiset/3-9419760
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
MOO
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^^
Selvästi lulkenut Saappifoorumiayle kirjoitti:Kiitän myös kansalaisia ja sidosryhmiä saamastamme arvokkaasta palautteesta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tai Suomi24:staAZP kirjoitti:^^Selvästi lulkenut Saappifoorumiayle kirjoitti:Kiitän myös kansalaisia ja sidosryhmiä saamastamme arvokkaasta palautteesta.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Foorumin eräät henkilöt jotka ovat ostavinaan tavaraa, mutta heitä ei tavoita millään muutaman viestittelyn jälkeen.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Peräpimeät autot.. Mazda 6 ja opelin paku. Ihan säkki pimeää ja kova sumu. Voi perkele näitä eu valoja.. toki kuljettajan pitäisi myös osata käyttää autoaan..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tonnarin softassa oleva osa alue joka on laihalla,jonka huomaat joka päivä kun ajat tasanopeutta jonkun perässä ja auto nypyttää
Pitäis saada afr hierottua rikkaammalle eikä ole softa leluja.
Pitäis saada afr hierottua rikkaammalle eikä ole softa leluja.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-