mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kyl mä ymmärrän pointtisi. Paljon on virrannut Karvianjoessa vettä kun meikä alkaa höpöttään tämmösiä. Tosin toi 9dl:n kulutusnousu on hyttysen paska kaikessa muussa, mutta kun heität vaikka neljä litraa ja kerrot sen 50tkm vuodessa ja jaat 365:llä niin sehän on se kympin enemmän - päivässä.
Saab on loistava muksuauto, femmassa ajonautintoki nostaa turvallisuutta kun hedelmäkori mahtuu kuskin taakse vaikka penkki on täysin takana. Ei mahtunu Astras... Mut nykysen femman tarina alkaa olemaan mun kirjoissa kirjoitettu. Jotain pitää hankkia tilalle. Tonnin ruoska on paras ruoska, mutta nekin jää pois luvuista kun mun perse ei kestä istua kuin nahkaistuimella ja käyttöautossa manuaalivaihteisto on totaalinen inhokki, joka vituttaa jokasella vaihtamisella.
50tkm kun tuuppaa vuoteen, niin siinä tullaan ongelmiin, että se on aika paljo, varsinki muutamalle vuodelle. Päällikkö ostais 200tkm tuupatun ihanuuden, maksaa 10k plus rahotusta 3k. Sitte niistäki 99% on automaattilaatikon osalta huoltamattomia, ja sen vannon, että toista "huoltovapaasti huollettua" automaattia en pihaani osta millään hinnalla.
Nirso mikä nirso. Okei, lasketaan ajomäärä 100tkm tasolle. Se on sitte 20k plus 5k rahotuskuluja, eli sama kuin se uusi Opel. Siinä into laskee siihen, että huoltokirjassa on kaksi leimaa: 40tkm ja 80tkm Tua pihan pressutallis on T5-jumalmoottori longlife-huollettuna, ja oon kurkannu sen alakertaan. Sitte femman hanskalokeros on Suokolta kuitti, jossa lukee jotain ihania tehdasuusia terveisiä. Voin kertoa, että longlife on toinen iso nounounou mun harkinnnas, jos ostohinta on yli 1500e. Sitte ku tullaan siihen, että mä hankin 100tkm ajetun auton 5v rahotuksella, niin se tarkottaa sitä, et mulla on hirttolenkki kaulas niin kauan, että auton ajomäärä on 350tkm. Se on mukava konevikaselle soittaa paaliautoa pihaan, kun rahotusta on viä 24kk 400e/kk jäljellä.
Niin tai näin. Voihan sitä olla saabisti, vaikka käyttöautona ei olekaan Saabia.
Saab on loistava muksuauto, femmassa ajonautintoki nostaa turvallisuutta kun hedelmäkori mahtuu kuskin taakse vaikka penkki on täysin takana. Ei mahtunu Astras... Mut nykysen femman tarina alkaa olemaan mun kirjoissa kirjoitettu. Jotain pitää hankkia tilalle. Tonnin ruoska on paras ruoska, mutta nekin jää pois luvuista kun mun perse ei kestä istua kuin nahkaistuimella ja käyttöautossa manuaalivaihteisto on totaalinen inhokki, joka vituttaa jokasella vaihtamisella.
50tkm kun tuuppaa vuoteen, niin siinä tullaan ongelmiin, että se on aika paljo, varsinki muutamalle vuodelle. Päällikkö ostais 200tkm tuupatun ihanuuden, maksaa 10k plus rahotusta 3k. Sitte niistäki 99% on automaattilaatikon osalta huoltamattomia, ja sen vannon, että toista "huoltovapaasti huollettua" automaattia en pihaani osta millään hinnalla.
Nirso mikä nirso. Okei, lasketaan ajomäärä 100tkm tasolle. Se on sitte 20k plus 5k rahotuskuluja, eli sama kuin se uusi Opel. Siinä into laskee siihen, että huoltokirjassa on kaksi leimaa: 40tkm ja 80tkm Tua pihan pressutallis on T5-jumalmoottori longlife-huollettuna, ja oon kurkannu sen alakertaan. Sitte femman hanskalokeros on Suokolta kuitti, jossa lukee jotain ihania tehdasuusia terveisiä. Voin kertoa, että longlife on toinen iso nounounou mun harkinnnas, jos ostohinta on yli 1500e. Sitte ku tullaan siihen, että mä hankin 100tkm ajetun auton 5v rahotuksella, niin se tarkottaa sitä, et mulla on hirttolenkki kaulas niin kauan, että auton ajomäärä on 350tkm. Se on mukava konevikaselle soittaa paaliautoa pihaan, kun rahotusta on viä 24kk 400e/kk jäljellä.
Niin tai näin. Voihan sitä olla saabisti, vaikka käyttöautona ei olekaan Saabia.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Juu, jos on ne ajosuoritteet vuodessa likemmäs 30tkm, niin alkaa jo semmoinen reilu litran ero bensankulutuksessa tuntumaan vuositasolla. Puhumattakaan jos joutuu ajamaan tuotakin enemmän. Edullisinta olisi ajaa sillä tonnin ritsalla, jossa kulutus alkaa mieluummin seiskalla kuin kasilla tai ysillä. Diesel tietysti myös hyvä vaihtoehto. Tonnilla saa jo "sopivasti" ajettuja ykköskopan V70 TDi Volvoja, esimerkiksi. Nuo menee helposti 6-7 litran väliin ihan omakohtaiseen kokemukseen perustuen, eikä ole ihan karmea ajettavakaan pitkällä matkalla. Tukivarsia joutuu silloin tällöin vaihtelemaan ja remmikonehan tuo, mutta aika idioottivarmaa tekniikkaa, joskin VAG-perinteitä kunnioittaen jotkut "huoltokohteet" on kyllä jemmattu taidokkaasti pellin alle pimeimpään nurkkaan ja vaatii ainakin jonkun erikoiskalun...
Esim. tästä: https://www.nettiauto.com/volvo/v70/8592156
Toinen harkinnanvarainen kulkine voisi olla joku ranskan-diesel. Ykköskorin C5 on ruma kuin perkele, mutta noita on dieselinä nettiauto pullollaan yli puoli miljoonaa ajettuna, eli perustekniikka kestää kilometrejä ja sitikathan ne vasta onkin nimenomaan mukavia (ei ehkä urheilullisia) autoja ajaa.
Tai joku VAG 1,9TDi pumppusuutinvekotin...onhan noita vaihtoehtoja, jos ja kun ei ehkä ~50tkm viitsi vuoteen ajella millään pikkukipollakaan, tyyliin Punto tms.
Optiona sitten se velkaloukku ja arvonalenemishelvetti
Esim. tästä: https://www.nettiauto.com/volvo/v70/8592156
Toinen harkinnanvarainen kulkine voisi olla joku ranskan-diesel. Ykköskorin C5 on ruma kuin perkele, mutta noita on dieselinä nettiauto pullollaan yli puoli miljoonaa ajettuna, eli perustekniikka kestää kilometrejä ja sitikathan ne vasta onkin nimenomaan mukavia (ei ehkä urheilullisia) autoja ajaa.
Tai joku VAG 1,9TDi pumppusuutinvekotin...onhan noita vaihtoehtoja, jos ja kun ei ehkä ~50tkm viitsi vuoteen ajella millään pikkukipollakaan, tyyliin Punto tms.
Optiona sitten se velkaloukku ja arvonalenemishelvetti
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Liekö vaan vanhat rasvat hidastamassa menoa.Klunssi kirjoitti:Älpeesoittimen moottori alkaa väsähtämään. Ei näköjään 70-luvun Luxorit kestä perkele mitään.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^^ Niin tai näin, sillä mennään mitä on satuttu saamaan. Tänään sorvattiin hinta sekä velallista että myyjää miellyttävään kokonaisuuteen ja rahotushakemus laitettiin menemään. Kaupakki oltais tehty, ellei Danske Bankin riskiluottopuolen tytöt olis menny jo kotiin klo 18:00. Myyjä olis ollu valmis viä odottaan työajan ulkopuolella vedoten provikkapalkkaansa, mutta mä sanoin et palataan asiaan huomenna töitten jälkeen.
Varmasti kalliimpi ku tonnin ruoska, mut se hyvän tonnin ruoskan löytäminen on liian työlästä. Kai musta on tullu kermaperse. Samaa paskaa noi uudet Ooppelikki on kuin kaikki muukki autot. 2v päästä takuu on ohi ja sit se taas on tuttu näky nosturilla, siitä oon varma. Mut toisaalta harvoimpa sitä pääsee ruksimaan haluamiaan varusteita listalta ja mielestäni en edes tehny kompromissiä missään, jossei sitä kolmepyttystä konetta lasketa. Mut €€€, isolohko olis nostanu ostohintaa, autoveroa, ajoneuvoveroa ja kulutusta. Ja etanolifemman rinnalla neki kaikki olis ollu laiskoja paskoja, mitä se femmaki lopulta on.
Uus vitutuksen aihe on Suomen politiikka autoveroasioissa. Jos ruksin isot vanteet, se nostaa co2-arvoa. Eli veroa. Eli myös ajoneuvoveroa. Pysyvästi. Kuka ihme sen on keksiny, että alkuperäset vanteet katotaan päästöihin?
Varmasti kalliimpi ku tonnin ruoska, mut se hyvän tonnin ruoskan löytäminen on liian työlästä. Kai musta on tullu kermaperse. Samaa paskaa noi uudet Ooppelikki on kuin kaikki muukki autot. 2v päästä takuu on ohi ja sit se taas on tuttu näky nosturilla, siitä oon varma. Mut toisaalta harvoimpa sitä pääsee ruksimaan haluamiaan varusteita listalta ja mielestäni en edes tehny kompromissiä missään, jossei sitä kolmepyttystä konetta lasketa. Mut €€€, isolohko olis nostanu ostohintaa, autoveroa, ajoneuvoveroa ja kulutusta. Ja etanolifemman rinnalla neki kaikki olis ollu laiskoja paskoja, mitä se femmaki lopulta on.
Uus vitutuksen aihe on Suomen politiikka autoveroasioissa. Jos ruksin isot vanteet, se nostaa co2-arvoa. Eli veroa. Eli myös ajoneuvoveroa. Pysyvästi. Kuka ihme sen on keksiny, että alkuperäset vanteet katotaan päästöihin?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Juu kermaperseily on varsin ymmärrettävää. Itsekin jo veltostunut sen verran, että maksan perkeleesti liisarista, että akalla on ainakin alla 99,5% ajasta toimiva auto ilman, että mun tarttee laittaa tikkua ristiin Itse joutaa sitten ajelemaan noilla harraste / tonnin ruoska osastoon kuuluvilla vehkeillä jotka on koko ajan jostain vähän levällään. Kahteen uuteen / uudehkoon autoon ei kuitenkaan pelimerkit riitä niin kauan kun saa leikkiä kotonaan pankin talonmiestä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Femma on ollut samoilla sijoillaan toista viikkoa. Tänään sitten lämmityksen jälkeen koetin käynnistää sen, mutta akku jaksoi pyöräyttää vain pari kertaa ennen luovuttamista. Harmitti.
Kolkilla sitten kauppareissulle, ja samalla matkalla kävin varaosaliikkeessa ostamassa ylläpitolaturin mallia Bosch C 1. Kotona sitten paljastui, että se laturi ei toimi. "Heti kun akkuvaraaja on kytketty verkkovirtaan, se kytkeytyy automaattisesti standby-valmiustilaan. Power-näytössä palaa sininen valo." Mutta kun ei pala sininen tai minkään muunkaan värinen valo! V*tti.
Femma seisoo edelleen virrattomana, mutta nyt minulla sentään on toimimaton laturi. Kauppa meni kiinni kahdelta, joten vaihtaminen menee vähintään maanantaihin. Prhana.
Kolkilla sitten kauppareissulle, ja samalla matkalla kävin varaosaliikkeessa ostamassa ylläpitolaturin mallia Bosch C 1. Kotona sitten paljastui, että se laturi ei toimi. "Heti kun akkuvaraaja on kytketty verkkovirtaan, se kytkeytyy automaattisesti standby-valmiustilaan. Power-näytössä palaa sininen valo." Mutta kun ei pala sininen tai minkään muunkaan värinen valo! V*tti.
Femma seisoo edelleen virrattomana, mutta nyt minulla sentään on toimimaton laturi. Kauppa meni kiinni kahdelta, joten vaihtaminen menee vähintään maanantaihin. Prhana.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Pitääkö tossa vaiheessa olla akku kytkettynä vai irti laturista kun tökkää laturin verkkovirtaan? Yleensä kai kytkettynä ettei kipunaa synny akun kenkiä kytkettäessä...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
älylaturin pitää yleensä antaa olla akussa kiinni hetki ennenkuin se antaa vaihtaa moodia, eli saat siitä latauksen päälle.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
ei ainakaan tuo halvin cetek vaadi mitään ku asennus ja lataus
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tammikuussa oli oikea takarengas tyhjänä, laitoin ilmaa ja homma ok. Tänään töihin lähössä niin vasen takarengas tyhjänä.
Mikä prkl nuihin on nyt tullu.
Mikä prkl nuihin on nyt tullu.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Vettä tarvitsee, muttei lattialla kotona.
Yläkerran vessa laattoineen purettu, alakerran vaatehuoneen kosteusvaurioiden uudelleen arviointi on huomenna. Seinää ja lattiaa sielläkin purettu.
Koti on enemmän varasto kuin koti, eteinen täynnä vessasta purettua. Onneksi toinen vessa sentään kunnossa ettei tartte pihalle mennä. Eikä sellaista helposti muutenkaan kyynärsauvojen kanssa tehtäisi.
Ja koska on valmis...sitäpä ei tiedä. Vakuutusyhtiön päätöstä odotellen...
Yläkerran vessa laattoineen purettu, alakerran vaatehuoneen kosteusvaurioiden uudelleen arviointi on huomenna. Seinää ja lattiaa sielläkin purettu.
Koti on enemmän varasto kuin koti, eteinen täynnä vessasta purettua. Onneksi toinen vessa sentään kunnossa ettei tartte pihalle mennä. Eikä sellaista helposti muutenkaan kyynärsauvojen kanssa tehtäisi.
Ja koska on valmis...sitäpä ei tiedä. Vakuutusyhtiön päätöstä odotellen...
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Kirsi Jokela
0451255333
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Missään vaiheessa ei syty mikään valo laitteessa. Ei minkäänlaisia elonmerkkejä.tturku kirjoitti:älylaturin pitää yleensä antaa olla akussa kiinni hetki ennenkuin se antaa vaihtaa moodia, eli saat siitä latauksen päälle.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
No sitten kuulostaa siltä että on kyllä kaput.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Femman vaihteisto....
Olihan tuo odotettavissakin , kun tuon pakin kanssa on taisteltu jo puolisen vuotta.
Nyt sitten alkoi vitonen pomppimaan pois päältä....
Eli rapeat 330tkm kesti, nyt sitten bildelbasenista vähänajettua tilalle.
Olihan tuo odotettavissakin , kun tuon pakin kanssa on taisteltu jo puolisen vuotta.
Nyt sitten alkoi vitonen pomppimaan pois päältä....
Eli rapeat 330tkm kesti, nyt sitten bildelbasenista vähänajettua tilalle.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Saman totesi nyt myös varaosaliikkeen myyjä, joka halusi testata vempeleen vielä itse. Eipä silti, ihan järkeväähän se on testata asiakkaan puheen paikkansapitävyys. Sitten otettiin hyllystä toinen paketti, jonka sisältö testattiin ja todettiin yhteistuumin toimivammaksi. Vaihto siis suoritettu onnistuneesti.-pete kirjoitti:ei syty mikään valo laitteessa. Ei minkäänlaisia elonmerkkejä.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)