Melkein arvaan missä on kuumeen aiheuttajaAZP kirjoitti:Hirveä töpseliautokuume.
Nettiauton löydöt VOL2
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Nettiauton löydöt VOL2
No eipä nuo Itä-Uudenmaalta tarkkaan raportoidut kokemukset ole ainakaan toimineet jäähdyttelevinä elementteinä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Nelivetoa kritisoitu aikaisemmin, en tiedä onko päivitetty paremmaksi. Minusta auton kiihtyvyys tai sen puuttuminen ja kömpelyys oli ala arvoista tuon hintaluokan autolle. Kätevin tuossa luokassa olevista autoista joita olen kokeillut oli XC60 D5, bensa mallia en ole ajanut.
http://www.vibilagare.se/test/biltester ... -forbehall
http://www.vibilagare.se/test/biltester ... -forbehall
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Nettiauton löydöt VOL2
^VMP taas toi ruåtsalaisten artikkelin kuva...
joo, ei vedä kaikki neljä pyörää, mutta jo sokea erkkikin näkee, että kuvassa oikean puolen takapyörä vetää kun rapa lentää ...eli ihan normaali lukoton neliveto tuossa toiminnassa ajettu osaamattoman kuskin toimesta vahingossa tai tahallaan paikkaan josta ei ilman lukkoja nousta.
joo, ei vedä kaikki neljä pyörää, mutta jo sokea erkkikin näkee, että kuvassa oikean puolen takapyörä vetää kun rapa lentää ...eli ihan normaali lukoton neliveto tuossa toiminnassa ajettu osaamattoman kuskin toimesta vahingossa tai tahallaan paikkaan josta ei ilman lukkoja nousta.
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Ei ehkä pitäisi kutsua nelivetoiseksi, jos vain yksi pyörä vetää. Ajoin testiradalla paljon pahemmasta paikasta pysähtyen keskelle mäkeä XC90 mallilla muutama vuosi sitten, ei mitää ongelmia päästä ylös.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Vetäähän siinä kaksi pyörää. Oikea taka (jos nyt kuvaa tulkitsen V.J.S:n kanssa oikein) ja vasen etu. Ja näin se on oltavakin, kun molemmille akseleille on oma moottorinsa, eli autossa ei ole keskitasauspyörästöä laisinkaan. Kuvatekstissä kyllä väitetään että (molemmat) etupyörät sutivat ja takapyörät seisovat.
Oikealle maasturille ristiriipuntaan jumiutuminen on kieltämättä nolo juttu, mutta en ehkä Outlanderin luokassa vaatisi tasauspyörästöihin lukkoja. Ja harvassa oikeassakaan maasturissa on edes tarjolla lukkoa etuakselille, eli _oikeita_ nelivetoja ei juurikaan markkinoilta löydy. Tuo kaksivetoiseksi jääminenkin on jo edistystä siihen nähden että moni katumaasturi muuttuu pahassa paikassa yksivetoiseksi, kun ei ole keskitasauspyörästössäkään lukkoa.
Perinteisestihän tuossa tilanteessa saa vetoa paikallaan oleville pyörille jarrua käyttämällä, mutta ei välttämättä onnistu nykyautoissa ja varsinkaan hybridissä.
Mutta joo, Vi Bilägarenin kritiikki kyllä varmasti osuu oikeaan. Osa huonoista kokemuksista ensitestissä johtui ilmeisesti huonosta ohjeistuksesta ohjekirjassa, mutta maahantuojan koulutuksen jälkeenkin ominaisuudet eivät vastaa nykynelivetojen tasoa. Nykyautoissa kun lukkojen puuttumisesta huolimatta saadaan elektroniikalla hoidettua eteneenpäin lähteminen hankalammissakin paikoissa. Eihän se vaadi ristiriipunnassa kuin ESP:ltä vähän jarrua sutiviin pyöriin, niin alkaa loputkin pyörät vetää.
Itselleni tämä ei nyt olisi mikään kynnyskysymys, kun on kaksivetoisellakin tähän asti pärjännyt ja suuri osa katumaasturoijista ajelee etuvetoisillaan.
Oikealle maasturille ristiriipuntaan jumiutuminen on kieltämättä nolo juttu, mutta en ehkä Outlanderin luokassa vaatisi tasauspyörästöihin lukkoja. Ja harvassa oikeassakaan maasturissa on edes tarjolla lukkoa etuakselille, eli _oikeita_ nelivetoja ei juurikaan markkinoilta löydy. Tuo kaksivetoiseksi jääminenkin on jo edistystä siihen nähden että moni katumaasturi muuttuu pahassa paikassa yksivetoiseksi, kun ei ole keskitasauspyörästössäkään lukkoa.
Perinteisestihän tuossa tilanteessa saa vetoa paikallaan oleville pyörille jarrua käyttämällä, mutta ei välttämättä onnistu nykyautoissa ja varsinkaan hybridissä.
Mutta joo, Vi Bilägarenin kritiikki kyllä varmasti osuu oikeaan. Osa huonoista kokemuksista ensitestissä johtui ilmeisesti huonosta ohjeistuksesta ohjekirjassa, mutta maahantuojan koulutuksen jälkeenkin ominaisuudet eivät vastaa nykynelivetojen tasoa. Nykyautoissa kun lukkojen puuttumisesta huolimatta saadaan elektroniikalla hoidettua eteneenpäin lähteminen hankalammissakin paikoissa. Eihän se vaadi ristiriipunnassa kuin ESP:ltä vähän jarrua sutiviin pyöriin, niin alkaa loputkin pyörät vetää.
Itselleni tämä ei nyt olisi mikään kynnyskysymys, kun on kaksivetoisellakin tähän asti pärjännyt ja suuri osa katumaasturoijista ajelee etuvetoisillaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Ja käytännössä ne mekaaniset junttilukot, joilla saadaan kaikki 4 pyörää vetämään kerralla alusta asti, on normaaliliikenteessä ihan yhtä tyhjän kanssa. Hyviä kun noustaa mutakuopasta, joo, mutta jos liikutaan reitillä jolla auton pitäisi kääntyäkin, tarvii ne pitää auki ja olla jälleen automaattisen toiminnan (tai avoimien tasureiden) varassa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Oltiin pari vuotta sitten maasturisafarilla Lohjalla polttariporukalla. Kalustona vanhoja Discoja ja Rangeja kunnon korotuksella ja isoilla pyörillä lumiketjuineen. Maastona Lohjan metsää jossa puolisen metriä lunta ja sulia mutakuoppia.
Kysyin kaluston voimansiirrosta safarin vetäjältä. Vain keskilukot, akseleilla avoimet diffit. Muuta ei kuulemma tarvita. Ja uskomattomista paikoista mentiin ihan aloittelijat ratissa. Kaksivetoisiksihan nuokin ristiriipunnassa muuttuu, kuten tuo Outlanderikin. Mutta safarivehkeissä ei ollut mitään tyhmää älyä ajattelemassa kuskin puolesta ja rajoittamassa menoa.
Kysyin kaluston voimansiirrosta safarin vetäjältä. Vain keskilukot, akseleilla avoimet diffit. Muuta ei kuulemma tarvita. Ja uskomattomista paikoista mentiin ihan aloittelijat ratissa. Kaksivetoisiksihan nuokin ristiriipunnassa muuttuu, kuten tuo Outlanderikin. Mutta safarivehkeissä ei ollut mitään tyhmää älyä ajattelemassa kuskin puolesta ja rajoittamassa menoa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Tässä myöskin joustovaroilla ja rengastuksella on merkityksensä. Katumaastureissa yleensä kumpikaan ei riitä kauhean pitkälle.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Siitä nätin näköinen Viron tuonti:
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/8658678
Hyvin on ainakin sisätilat penkkeineen puhdistettu kun myyntikuntoon on kapistus fiksattu.
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/8658678
Hyvin on ainakin sisätilat penkkeineen puhdistettu kun myyntikuntoon on kapistus fiksattu.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Nettiauton löydöt VOL2
En tiedä miksi, mutta tuossa viimeisen mallin SS:ssä 16-tuumaiset pyörät näyttää jotenkin surkean pieniltä.VKe kirjoitti:Siitä nätin näköinen Viron tuonti:
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/8658678
Hyvin on ainakin sisätilat penkkeineen puhdistettu kun myyntikuntoon on kapistus fiksattu.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nettiauton löydöt VOL2
No nyt kun sanoit, katsoin uudelleen. Todellakin ekassa kuvassa koomisen näköinen - totta.Cona kirjoitti:jotenkin surkean pieniltä.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Onnea uudelle omistajalle !!VKe kirjoitti: https://www.nettiauto.com/saab/9-5/8649007
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Eikös tuossa ole tosi paksu ylihinta.