Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Mää vaa kovast ihmettelen mediaa. Avasin ensin MTV:n ja sitten Iltalehden sivut katsoakseni otsikoista, notta kuka voitti Espanjan GP:n. Sehän ei selvinnyt ihan heti otsikoista, toki pienellä kahlaamisella sekin selvisi. Kärjessä olivat otsikot Räikkösen ja Bottaksen ongelmista - toki vielä hyvän aikaa kisan päättymisestä. Piti mennä oikeasti F1.com -sivustolle tarkistamaan tulokset. Miksei ne selviä jo otsikoista tyyliin "Hamilton ruutulipulle ensimmäisenä, Vettel toinen". Mikä siinä on niin vaikeasta? On se vaan kummaa tämä suomalainen uutisointi8O.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: Ihmettelyketju
^taitaa olla ihan universaali ilmiö. Uutiset tehdään nille jotka seuraa niitä 24/7 jollain uutissovelluksella. On ihan eilispäivän juttuja jos vaikka Ylen etusivulla lukee vielä tänään illalla vaikkapa siitä jos jossain eurooppalaisessa pääkaupungissa on päivällä tapahtunut terrori-isku. Otsikoissa on siinä kohtaa jo tekijän profiili, suomalaisten turvallisuusasiantuntijoiden ja sisäministeriön kannanotot Suomen turvallisuustilanteesta jne. Sellaista selkokielistä yhtä uutista, josta näkisi ytimekkäästi mitä on tapahtunut, missä, miksi ja keitä ovat osalliset, voi sitten etsiä vaikkapa painetusta lehdestä seuraavana aamuna. Netille se on jo "kaikkihan tän jo tietää".
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Vanha passi meni umpeen ja henkilökorttia tilalle. Totta tosiaan, vielä vuonna 2017 pitää toimittaa asevelvollisen esteettömyystodistus. Eikö sitä muka oikeasti näy valtion loputtomassa arkistossa, että asevelvollisuus on suoritettu? Ehkä se sormenjälkirekisterin pelko onki pelkkää foliohattuilua, jos edes intin tiedot ei päivity muitten valtion virkamiesten kesken.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
samaa ihmetelly työmaalla , aina ku trafi keksii jotain uutta ni pitää toimittaa kaikki koulu + koulutustodistukset ,vaikka luulis niiden olevan niiden järjestelmässä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ihmettelyketju
No siis tuollainenhan ei ollenkaan käy. Parempi otsikko olisi: "Tämä kuljettaja ajoi ruutulipulle ensimmäinenä, arvasitko sinäkin kuka oli toinen?"ZeiPii kirjoitti:Miksei ne selviä jo otsikoista tyyliin "Hamilton ruutulipulle ensimmäisenä, Vettel toinen". Mikä siinä on niin vaikeasta? On se vaan kummaa tämä suomalainen uutisointi8O.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ihmettelyketju
Ainut mistä saat selkokielellä tulokset vaivatta selville on oikeasti teksti tv. Netistä löytyy sekin, yle.fi/tekstitv.ZeiPii kirjoitti:Mää vaa kovast ihmettelen mediaa. Avasin ensin MTV:n ja sitten Iltalehden sivut katsoakseni otsikoista, notta kuka voitti Espanjan GP:n. Sehän ei selvinnyt ihan heti otsikoista, toki pienellä kahlaamisella sekin selvisi. Kärjessä olivat otsikot Räikkösen ja Bottaksen ongelmista - toki vielä hyvän aikaa kisan päättymisestä. Piti mennä oikeasti F1.com -sivustolle tarkistamaan tulokset. Miksei ne selviä jo otsikoista tyyliin "Hamilton ruutulipulle ensimmäisenä, Vettel toinen". Mikä siinä on niin vaikeasta? On se vaan kummaa tämä suomalainen uutisointi8O.
Kaikki noi iltalehdet sun muut tulospalvelut on aivan perseestä, täynnä jotain ihan muuta kuin niitä tuloksia, tyyliin jonkun paskantärkeen uuvatin "viiltävää" videoanalyysiä tapahtumista, jonka pääset sitten katsomaan muutaman mainoksen (yleensä vähintään 30sek) jälkeen. Silkkaa kuraa, siksi katson teksti-TV:stä kaikki itseäni kiinnostavat urheilutulokset.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ihmettelyketju
^tuo on totta. Tekstitelkkarissa on informaatiohaun käyttöliittymä huipussaan, kaikki sen jälkeen kehitetty on ollut pääasiassa alamäkeä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Vanteiden haku menossa...
Mitä tarkoittaa selkokielellä Concave-vanne? Guuglen löytöjen perusteella se olisi syvempikeskiöinen, mutta mitä sitten syvempikeskiöinen tarkoittaa?
Tossa tsuumailin ja kahtelin, niin näyttäisikö sille että se rengas tulee enempi "sisemmäs" kun normivanteilla? Hyvän näköinen vanne mutta sopiiko se lainkaan normiin "perhedieselfarkkuun" ?
Mitä tarkoittaa selkokielellä Concave-vanne? Guuglen löytöjen perusteella se olisi syvempikeskiöinen, mutta mitä sitten syvempikeskiöinen tarkoittaa?
Tossa tsuumailin ja kahtelin, niin näyttäisikö sille että se rengas tulee enempi "sisemmäs" kun normivanteilla? Hyvän näköinen vanne mutta sopiiko se lainkaan normiin "perhedieselfarkkuun" ?
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
Tätä tulee itsekin käytettyä. Ei telkkarilla, mutta Androidille löytyy hyvä mainokseton sovellus jolla teksti-tv:tä voi käyttää. Informatiiviset otsikot ja tiivistetyt tekstit kunniaan.AZP kirjoitti:^tuo on totta. Tekstitelkkarissa on informaatiohaun käyttöliittymä huipussaan, kaikki sen jälkeen kehitetty on ollut pääasiassa alamäkeä
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ihmettelyketju
http://m.yle.fi/uutiset/tuoreimmat
On mielestäni kiva käyttöliittymä, mutta vähän turhan vasemmistolainen media mulle ainoaksi lähteeksi.
Mutta ihan samaa mieltä, aika hanurista on nykymeno uutisoinnissa, jos ei seuraa uutisvirtaa päätyökseen.
On mielestäni kiva käyttöliittymä, mutta vähän turhan vasemmistolainen media mulle ainoaksi lähteeksi.
Mutta ihan samaa mieltä, aika hanurista on nykymeno uutisoinnissa, jos ei seuraa uutisvirtaa päätyökseen.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ihmettelyketju
Tietääkseni sitä, että vanteen kehä on ulompana kuin keskiosa. Eli jos laitat suoran levyn vaakatasossa napapinta alaspäin olevan vanteen näkyvän naaman päälle, lepää se vanteen kehän varassa ja mitä lähemmäs keskikohtaa mennään, sitä suuremmaksi kasvaa vanteen ja levyn välimatka.VKe kirjoitti:Mitä tarkoittaa selkokielellä Concave-vanne? Guuglen löytöjen perusteella se olisi syvempikeskiöinen, mutta mitä sitten syvempikeskiöinen tarkoittaa?
Sopivuus perhefarkkuun riippuu muuten vanteesta ja farkusta, ei välttämättä syvempikeskiöisyydestä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
https://www.nettiauto.com/saab/900/8723212
Paljonko tällaisen avon reaaliarvo on projektina? Entä "MR-kunnossa"? Mulla ei ole hajua asiasta.
Kuvien perusteella tuohon saa uusia penkkien verhoilut, vaihtaa puskurit, umpiot jne, oikoa lommoja ja metsästää pisteosia, jos haluaa hienon.
Paljonko tällaisen avon reaaliarvo on projektina? Entä "MR-kunnossa"? Mulla ei ole hajua asiasta.
Kuvien perusteella tuohon saa uusia penkkien verhoilut, vaihtaa puskurit, umpiot jne, oikoa lommoja ja metsästää pisteosia, jos haluaa hienon.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ihmettelyketju
Kyllä OG900:n haluttavuus ja sitä myötä hinnat on nousussa -ainakin muualla Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Etenkin turbo-moottoriset 3-oviset ja avomallit ovat haluttuja. Yli kymppitonnin pyyntejä näkee jo aika usein ulkomailla.Cona kirjoitti: Paljonko tällaisen avon reaaliarvo on projektina? Entä "MR-kunnossa"? Mulla ei ole hajua asiasta.
Kuvien perusteella tuohon saa uusia penkkien verhoilut, vaihtaa puskurit, umpiot jne, oikoa lommoja ja metsästää pisteosia, jos haluaa hienon.
Mitäs lommoja tuosta pitäisi oikoa ja miksi puskurit vaihtaa? Pisteosiahan näihin saa hyvin, etenkin käytettynä ja muutenkin ovat helppoja harrastaa, koska harrastajakuntaa on niin paljon. Aina lötyy apua ja osia.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Ihmettelyketju
OK. On niissä sitten hinnat nousussa. Eihän tuossa mitään traagisia lommoja ole, noissa pyöränkaarissa on jotain ja vas. takasiivessä pieni, ei välttämättä tarvii ees maalata jos sen oikaisee. Nuo puskurit on kiinniajettu molemmista päistä ja edessä ajovalot ja maski istuu erikoisesti, ihan kuin korvakkeet olisi poikki. Kyllä minä niille tekisin jotain, mutta eihän nuo ajoa haittaa.Lahti411 kirjoitti:Kyllä OG900:n haluttavuus ja sitä myötä hinnat on nousussa -ainakin muualla Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Etenkin turbo-moottoriset 3-oviset ja avomallit ovat haluttuja. Yli kymppitonnin pyyntejä näkee jo aika usein ulkomailla.Cona kirjoitti: Paljonko tällaisen avon reaaliarvo on projektina? Entä "MR-kunnossa"? Mulla ei ole hajua asiasta.
Kuvien perusteella tuohon saa uusia penkkien verhoilut, vaihtaa puskurit, umpiot jne, oikoa lommoja ja metsästää pisteosia, jos haluaa hienon.
Mitäs lommoja tuosta pitäisi oikoa ja miksi puskurit vaihtaa? Pisteosiahan näihin saa hyvin, etenkin käytettynä ja muutenkin ovat helppoja harrastaa, koska harrastajakuntaa on niin paljon. Aina lötyy apua ja osia.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ihmettelyketju
Mun mielestä tuossa on vaan rispaantuneet pyörien reunalistat, mikä on tosi tyypillistä. Ne halkeilevat ja resuuntuvat ihan vanhuuttaankin, vaikka niitä ei edes runttaisi mihinkään. Takakupeessa mielestäni peilaa vain viereisen auton rengas. Näyttää lommolta, mutta jos sitä tarkoitit, niin mielestän siis vain peilaus. Nahkaverhoiluista usein menee ompeleet rikki. Jos nahka muuten on ehjä, voi uusia vain tikkaukset. Onhan tuossa toki halkeilluttakin nahkaa, mutta nuohan ovat erillisiä nahanpaloja, joten oikean sävyistä nahkaa ostamalla, voi paikata risan osan uusimatta koko verhoilua. Puskurit viistokeulissa irvstelee aina, jos ne on vähänkään pökkästy johonkin vaikka parkkiksella. Puskureiden osia voi nykiä paikoilleen helposti -jo kakarana tuli tuota tehtyä, kun perheen satkua oli joku kolhinut Sitten vain mustaa vahaa puskimiin, niin nehän on kuin uudet!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71