mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Eikös se ole kuljettajan vastuulla loppujen lopuksi, että auto on ajokunnossa.
9-5 Aero - 00
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
EI tietenkään saisi nauraa ongelmille, mutta silti nauratti hauska kertomusvmt kirjoitti:Aattelin vaihtaa tänään talvirenkaat.
Aikaa käytetty: kolme tuntia.
Ristikkoavaimia vääntynyt: yksi.
Pulttipyssyjä ostettu: yksi.
Renkaita vaihdettu: kaksi.
Parkkihallissa raivoisasti kaikuneita vittuja, perkeleitä ja saatanoita: varovaisesti arvioituna noin neljäsataa.
No, huomenna 70-lukuhenkisellä sekarengastuksella 140 kilometriä faijan talliin ja kaivan pisimmän jatkovarren mitä löytyy ja hypin koko 90 kilon elopainollani päällä niin jo on perkele jos ei joku paikka anna periksi.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
No onhan se tietenkin. Mutta jos 18v poika ajelee junalla Oulusta Helsinkiin hakemaan luvattua autoa, ei se innoissaan osaa katella yhtään mitään. Auton papereistakaan ei puuttunut kuin alkuperäiset rekisteriotteet allekirjoituksineen. Kopiot oli kylläJulle kirjoitti:Eikös se ole kuljettajan vastuulla loppujen lopuksi, että auto on ajokunnossa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^ Ihmisillä on niin monenlaista käsitystä mitä tarkoittaa "kunnossa oleva", "ajokelpoinen" tai "hyvä". Huomasin tämän koeajaessani noin kymmenkunta eri autoa hintaluokassa tonni - puolitoista tonnia, kun etsin tyttären lompakolle sopivaa autoa. Paras saatiin niistä koeajetuista ja se oli halvin, alle 900 ekee. Ihmeen hyvä peli ja vielä hyvillä renkailla. Ehkäpä tuossa anv:n tapauksessa pappa on ollut suuripiirteinen, mutta silti ajatellut vain hyvää antaessaan auton nuorukaiselle. Hieno ele mielestäni.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kuskin vastuulla on juridisesti että auto on liikennekelpoinen. Ja renkaiden puolesta maaliskuun alusta marraskuun loppuun juridisesti liikennekelpoinen on auto jossa jokaisessa kesärenkaassa on vähintään 1,6 mm kulutuspintaa, oli vaikka neljä erimerkkistä rengasta.
Siitä voi sitten olla montaa mieltä onko moisella turvallista ajella.
Siitä voi sitten olla montaa mieltä onko moisella turvallista ajella.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Noita p*skoilla renkailla ajavia on Suomessa paljon oman kokemuksen mukaan. Joillekin se on oikein kunnia-asia ajaa rengas "loppuun".
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Iso osa autoilijoista ei seuraa renkaidensa tilaa laisinkaan. Kun ei nykyisin kuskin tarvitse tehdä muuta kuin ajaa ja tankata, niin jää perusasiatkin tarkistamatta. Duunikaverilla pomppasi 640xd Bemari katsastuksessa renkaiden kunnosta. Kyse ei ole siitä ettei välitettäisi vaan yksinkertaisesti siitä että ei huomata.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Samaan lakiin vois lisätä senki että autoa myytäessä matkassa on lumiharja, jääraappa ja lokilämppäriin yhteensopiva johto jos lämmitin autossa on.Pakari kirjoitti:Se että lähes aina käytettyä autoa ostettaessa niissä on eriparirengastus.. Pitäisi sätää laki että autossa pitää molemmilla akseleilla olla saman merkkiset ja malliset renkaat, tilapäiskäyttöä lukuunottamatta.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Eriparirengastukselle ei ole ainuttakaan järjellä perusteltavissa olevaa syytä. Eriparirengastus kertoo omistajan/haltijan suunnattomasta piheydestä joka näkyy kaikessa auton ylläpitoon liiittyvissä asioissa. Yleensä eriparirengastuksen autot ovat mahdollisimman halvalla pidettyjä ja sen kyllä huomaa...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ei suoranaisesti vituta, mutta harmittaa jokseenkin. Ajelin aamulla kotia päin ja yön aikana satoi lunta ihan reilusti ja tottakai kesänakit alla autossa. Lopputuloshan on sitten niin että nyt seisoo korjaamon pihassa ja ite odotan korjauskustannusarviota. Ihmeen vähällä selvittiin tosiaan koska onhan se saapas lujaa tekoa, 90% vahingoista on pelkästään korivahinkoja.
Tiukassa oli auto siellä ojan pohjalla kivikossa ja puunkantojen seassa, kun meinasi traktorinkin viedä mukanaan vedettäessä. Jäi myös paikanpäälle muisto tilanteesta kun saabin puskuri vei mukanaan puunkannon sekä söi puolet toisesta kannosta.
Tiukassa oli auto siellä ojan pohjalla kivikossa ja puunkantojen seassa, kun meinasi traktorinkin viedä mukanaan vedettäessä. Jäi myös paikanpäälle muisto tilanteesta kun saabin puskuri vei mukanaan puunkannon sekä söi puolet toisesta kannosta.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^ Auts, otan osaa
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Menee se korivahingoillakin lunastukseen, mikäli niitä tarpeeksi on. Jos alkaa olemaan 10 vuottakin vanha Saab ja alkaa olemaan lokasuojan ja puskurin oikomista (ja maalausta) enemmän korjattavaa niin helposti menee kyllä lunastukseen. Korin osien saatavuus ainakin tiettyihin malleihin alkaa olemaan vähän niin ja näin, niitä purkuosiakaan ei tietenkään silloin löydä kun niitä korjaamolla tarvittaisiin.kolokki3 kirjoitti:Ei suoranaisesti vituta, mutta harmittaa jokseenkin. Ajelin aamulla kotia päin ja yön aikana satoi lunta ihan reilusti ja tottakai kesänakit alla autossa. Lopputuloshan on sitten niin että nyt seisoo korjaamon pihassa ja ite odotan korjauskustannusarviota. Ihmeen vähällä selvittiin tosiaan koska onhan se saapas lujaa tekoa, 90% vahingoista on pelkästään korivahinkoja.
Tiukassa oli auto siellä ojan pohjalla kivikossa ja puunkantojen seassa, kun meinasi traktorinkin viedä mukanaan vedettäessä. Jäi myös paikanpäälle muisto tilanteesta kun saabin puskuri vei mukanaan puunkannon sekä söi puolet toisesta kannosta.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
En tiedä, mutta mulla on vahva veikkaus, ettei vakuutusyhtiö ole näissä talkoissa mukana.
Kaikista parashan olisi, kun olis itellä pari (samanväristä) purkuautoa. Silloin voisi ottaa "omasta kaskosta", kun lipsahtaa.
Liekö kovin monella enää muutenkaan kaskoja :saab:eissa ylipäänsä.
Kaikista parashan olisi, kun olis itellä pari (samanväristä) purkuautoa. Silloin voisi ottaa "omasta kaskosta", kun lipsahtaa.
Liekö kovin monella enää muutenkaan kaskoja :saab:eissa ylipäänsä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Erilaiset renkaat käy jos speksit on samat, nimim. ostamassani Saabissa oli renkaat erilaisilla spekseillä. Tai no, takarenkaat oli väärillä spekseillä.Pakari kirjoitti:Eriparirengastukselle ei ole ainuttakaan järjellä perusteltavissa olevaa syytä. Eriparirengastus kertoo omistajan/haltijan suunnattomasta piheydestä joka näkyy kaikessa auton ylläpitoon liiittyvissä asioissa. Yleensä eriparirengastuksen autot ovat mahdollisimman halvalla pidettyjä ja sen kyllä huomaa...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Omasta rajatusta kokemuspiiristä sellainen esimerkki että heinäkuussa 2009 myöhään iltapäivästä huomasin toisessa takarenkaassa ruuvin ja sen että rengas ei pidä ilmaa. Luonnollisesti seuraavana aamuna oli lähtö häämatkalle tuoreen vaimon kanssa aikasin aamulla. Vaikka olenkin pihi ja vielä köyhäkin kaiken lisäksi menin siihen ainoaan avoinna olevaan korjaamoon josta sai ostaa renkaat asennettuna kyseiseen aikaan ja reteesti käskin laittaa molemmat takarenkaat uudet koska sitä ruuvin puhkomaa ei kuulemma pystynyt paikkaamaan luotettavasti syystä jota nyt en muista. Harmi vain että heillä ei ollut varastossa samanlaista Nokialaista mitä autossa alla. Toki muut speksit sai samat kuin etuakselille. En sitten alkanu laittaan koko kierrosta uusia samana kesänä, enkä vielä seuraavanakaan. Onko se sitten suunnattoman pihiä vai järkevää henkilökohtasta talouspolitiikkaa riippunee ulkopuolisen tarkastelijan kokemuksesta. Isä vasta kerto ihmetelleensä nuorna miesnä ku pappa myi auton niin se kaivo kaikista lisuimmat kumet mitä saunan takaa jänkästä löysi ja teki vaikka koko päivän töitä (rengasrauta-leka) että sai net vaihettua myytävään autoon, ihan periaatteesta. Itsellä jäis kyllä tekemättä
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva