Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
- Paikkakunta: Uusikaupunki
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
vaihdeltu turvavyö 9-3ss.
96 1.5 v4 -76
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Toissapäivänä vaimon ja poikien kanssa kaivettiin hangesta yksi satku pois. Lunta oli päällä noin 130cm. Aikapaljon painoa. Ja tämä saabi ei ole ainut. Rivissä on kuusi satkua ja tämä oli rivistön kolmas.
Aika paljon päässyt lunta kertymään tänätalvena, sitä kun tulee tänäänkin lisää.
Täälläpäin on yli metrin kerros lunta satanut talven aikana.
Viereisessä saabissa huomasin, että oli takapyörät kaarissa kiinni kun on painoa paljon päällä, varmaan sitten kaikissa muissakin on niin.
Auto lähti hyvin käyntiin kun päävirtakytkimen vain punalti päälle ja eikunvain startaten. Viis tuntia kävi niin kyllä oli lämmin auto ja loput lumet suli pois päältä.
Aika paljon päässyt lunta kertymään tänätalvena, sitä kun tulee tänäänkin lisää.
Täälläpäin on yli metrin kerros lunta satanut talven aikana.
Viereisessä saabissa huomasin, että oli takapyörät kaarissa kiinni kun on painoa paljon päällä, varmaan sitten kaikissa muissakin on niin.
Auto lähti hyvin käyntiin kun päävirtakytkimen vain punalti päälle ja eikunvain startaten. Viis tuntia kävi niin kyllä oli lämmin auto ja loput lumet suli pois päältä.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Vaihdoin käsijarruvaijerin ja säädin käsijarrun.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Tossa jo eilen vaihtelin etujarrupalat femmaan. Kaikki oli jo valmista ja roskia siivotessani tajusin, että ohjeessa sanotaan männän puoleisen palan olevan erilainen per puoli. Eihän sitä voinut jättää katsomatta ja avasin vielä jarrut kerran. Kummallekin puolelle oli samanlainen pala. Oli sitten ohjeessa kunnon källi. Tai paketissa väärät rojut? Vanhatkin palat oli samanlaiset. Ero siis on kitinälevyssä. Siinä on aukko osan matkaa.
tarkempi kuva
Sitten vielä ohjausakselin spoorin voitelu. Klopina ja välyksen tunne ohjauksesta muuten hävisi. Eipä äkikseltään uskoisi. Vielä tosin joku välys kolkkaa kuoppaisella tiellä, vaan en nyt keksi, mikä se voisi olla? Koiranluut on uusittu ja kangen kanssa en löytänyt mistään väljiä...
tarkempi kuva
Sitten vielä ohjausakselin spoorin voitelu. Klopina ja välyksen tunne ohjauksesta muuten hävisi. Eipä äkikseltään uskoisi. Vielä tosin joku välys kolkkaa kuoppaisella tiellä, vaan en nyt keksi, mikä se voisi olla? Koiranluut on uusittu ja kangen kanssa en löytänyt mistään väljiä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Mustasta femmasta tutkin turbon kuntoa ja samalla ihmettelin öljy- ja vesivuotoa koneessa.
Huomasin vain että oli edellinen omistaja katkassu pakosarjan pultin joka on alarivin oikea reuna.
Kannen venakopan kuopasta tuli öljyä ja sitä sain tukittua paremmin. Oli edelline omistaja massakökön siihen tehnyt niin siitä tihkutti. Olisin rikkimenneestä moottorista ottanut siihen reikään sorvilla tehdyn tulpan joka oikeasti tiivistää mutta en saanu sitä siitä irti, ainakaan vielä.
Putkitahnaa siis väliin ja massamöykky takasin ja vielä pultilla ja levyllä painaen. Loppu tihkutus.
Nestettä se vain jostaki tihkuu. Päätin tilata uudet vesiputket kaikki (no en vielä ole tilannut) ja kahtoo asettuuko. Turbolta vuoti aiemmin putki mutta sen vaihdoin jo ehjempään. Se liitos ehkä vähän vuoti mutta sain kiristettyä. Hankala pakallistaa nestevuotoa kun on miltei mahdoton kuivata paikkoja ja on niin laajalti märkänä paikat.
Jospa se siitä..
Huomasin vain että oli edellinen omistaja katkassu pakosarjan pultin joka on alarivin oikea reuna.
Kannen venakopan kuopasta tuli öljyä ja sitä sain tukittua paremmin. Oli edelline omistaja massakökön siihen tehnyt niin siitä tihkutti. Olisin rikkimenneestä moottorista ottanut siihen reikään sorvilla tehdyn tulpan joka oikeasti tiivistää mutta en saanu sitä siitä irti, ainakaan vielä.
Putkitahnaa siis väliin ja massamöykky takasin ja vielä pultilla ja levyllä painaen. Loppu tihkutus.
Nestettä se vain jostaki tihkuu. Päätin tilata uudet vesiputket kaikki (no en vielä ole tilannut) ja kahtoo asettuuko. Turbolta vuoti aiemmin putki mutta sen vaihdoin jo ehjempään. Se liitos ehkä vähän vuoti mutta sain kiristettyä. Hankala pakallistaa nestevuotoa kun on miltei mahdoton kuivata paikkoja ja on niin laajalti märkänä paikat.
Jospa se siitä..
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Vaihtelin 31 polttimoa mittaristoon ja etujarrupalat.
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Kun omaani vaihdoin tuossa etupalat niin niissä oli kyllä eripariset nuo sisemmät. Eli sai asennettua ohjeen mukaisesti. Olisko tehtaalla mennyt paketit sekaisin? Sinänsä en kyllä tajunnut tuollaista edes ostaessa tarkistaa kun ei mieleen olis tullut että ovat erilaiset.Mertmi kirjoitti:Ohjeessa sanotaan männän puoleisen palan olevan erilainen per puoli. Eihän sitä voinut jättää katsomatta ja avasin vielä jarrut kerran. Kummallekin puolelle oli samanlainen pala.
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Korjasin 9-3:n penkinlämmittimen. Oli juotos murtunut molemmista johdoista termarikytkimestä joka on istuinosassa lähellä selkänojaa.
Korjasin 9-5:n OBD - portin. Virtapinni ei pysynyt paikallaan, joten koko liitinkotelo vaihtui purkuautosta otettuun pistokkeeseen, jossa oli mukana 20 cm pätkä johtoja. Nyt saa taas luettua vikakoodit.
Korjasin 9-5:n OBD - portin. Virtapinni ei pysynyt paikallaan, joten koko liitinkotelo vaihtui purkuautosta otettuun pistokkeeseen, jossa oli mukana 20 cm pätkä johtoja. Nyt saa taas luettua vikakoodit.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Viikonloppuna kaivoin hangesta satkun, sen saman joka oli pelastettu yli metrin paksuisesta kinoksesta. Eipä tietenkään liikkunut omin avuin pois parkista. Siispä femman perruutin kohille ja kirpparilta ostetulla vetovinssillä sain satkun liikkeelle parkista.
Vaimo piti kuhtua painamaan femman jarrupolinta kun meinas käyvvä toisinpäin vinssatessa.
Talliin sulamaan vein. Kontin pohjan kulumaan nähtävästi hitsata uutta peltiä ennen katsastusta, koettaa käydä koko auto läpi että ei tarviis katastajan mitään virheitä kirjotella. En usko että paljon mitään on, kun ei ole ajettukaan.
Renkaat ainakin pitää vaihtaa.
Pakoputkea vähän myös muokata, kun ottaa kiinni lämpöeristepeltiin, ikävästi naputtaa.
Vaimo piti kuhtua painamaan femman jarrupolinta kun meinas käyvvä toisinpäin vinssatessa.
Talliin sulamaan vein. Kontin pohjan kulumaan nähtävästi hitsata uutta peltiä ennen katsastusta, koettaa käydä koko auto läpi että ei tarviis katastajan mitään virheitä kirjotella. En usko että paljon mitään on, kun ei ole ajettukaan.
Renkaat ainakin pitää vaihtaa.
Pakoputkea vähän myös muokata, kun ottaa kiinni lämpöeristepeltiin, ikävästi naputtaa.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Mikä sen kontin pohjan on kuluttanut?Mr_Who kirjoitti:Kontin pohjan kulumaan nähtävästi hitsata uutta peltiä
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Vaihdoin kuljettajan puolen häikäisysuojan toimivaan.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Oisko happimolekyylitRisto kirjoitti:Mikä sen kontin pohjan on kuluttanut?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ma Helmi 05, 2018 09:51
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Vaihdoin tulpat
Saab 9-3 S 2.0t -00 [B204E T5] - E85 Stage 1 (Hook)
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Kuluma ja kuluma, miten sen nyt tulukihttooRisto kirjoitti:Mikä sen kontin pohjan on kuluttanut?Mr_Who kirjoitti:Kontin pohjan kulumaan nähtävästi hitsata uutta peltiä
Liiallinen kosteus. Peltipaikkaa tarvitaan. Kontin tiiviste menny rikki jostakin kohtaa, vaikka sitä ei havaitse silmällä... kun aina sateella kastuu takakontin varapyöräluukku... sitäkautta sitte vettä pääsee sinne ja siellä muhhii. Kattoverhoiluki roikkuu, pitää laittaa nitojalla kiinni siististi.
Ongelma sinänsä. Pitäs ottaa varaosa-autosta tiiviste kun siellä kerran kuivat on paikat.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07