Saabistit ja moottoripyörät
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Pari sataa kilsaa mutkateitä tänään, aurinko paistoi ja lämmintä oli. Melko mukavaa puuhaa
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Saabistit ja moottoripyörät
https://www.dropbox.com/s/9scjesdtajii6 ... 7.jpg?dl=0
Pyöräkausi avattu täälläkin
Pyöräkausi avattu täälläkin
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Kausi avattu täälläkin. Männä sunnuntaina tuli ajettua ensimmäistä kertaa jo monena kesänä järjestettyyn motoristikirkkoon Ilomantsiin. Vuosittaisen tapahtuman alulle panijana Ilomantsilainen moottorikerho MC-Pogosta. Joku oli laskenu, että 45 pyörää oli ollu parkkipaikalla. Suurin osa customeita. Aurinkoinen poutapäivä, aamusta viileä, mutta päivällä sitten lämpimämpi.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Eilen tuli hyvässä säässä ajeltua reilu tankillinen. Ninja otti myös mukavat 299km/h vakio väleillä mailille kun hallissa kävin koittamassa.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: Saabistit ja moottoripyörät
^ Ahaa, yksi työkavereistanikin oli siellä Hallissa Hayabusalla. Maanantaina varmaan kuulee sitten tarinaa .
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Täällä pääsi viimein ajokausi käyntiin tänään. Koko kesän ollut pyörä telakalla käyntihäiriöiden vuoksi. Oireet alkoi itse asiassa jo viime vuonna.
Viime kesänä epäilin sytytysongelmia, joten uusin sytkäjohdot, tulpat, tulpanhatut ja puolat, mutta ongelma ei hävinnyt. Tänä kesänä sitten kaasuttimien purku, putsaus, uudet kalvot, neulat ja neulaventtiilit, uudet kumikurkut kaasuttimien ja kannen välille ja lopuksi kaasarien synkronointi. Tällä urakalla näyttäisi käynti tulleen kuntoon. Katsotaan nyt vielä miten huominen kylmäkäynnistys sujuu, mutta ainakin vähän rajumpi koeajo tänään sujui ongelmitta.
Huomenna voiskin sitten päättää kauden ja ajaa pyörän talvisäilöön
Viime kesänä epäilin sytytysongelmia, joten uusin sytkäjohdot, tulpat, tulpanhatut ja puolat, mutta ongelma ei hävinnyt. Tänä kesänä sitten kaasuttimien purku, putsaus, uudet kalvot, neulat ja neulaventtiilit, uudet kumikurkut kaasuttimien ja kannen välille ja lopuksi kaasarien synkronointi. Tällä urakalla näyttäisi käynti tulleen kuntoon. Katsotaan nyt vielä miten huominen kylmäkäynnistys sujuu, mutta ainakin vähän rajumpi koeajo tänään sujui ongelmitta.
Huomenna voiskin sitten päättää kauden ja ajaa pyörän talvisäilöön
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Tänään laitoin prätkän alakertaan talvehtimaan, aika vähiin jäi kesällä ajelut. Talvella on aikaa putsata ja kiillotella tulevaa kesää varten.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Toimihan se pyörä tänäänkin. 100 km koeajo suoritettu. Vielä en raaskinut ajaa pyörää talvisäilöön, vaikka seuraavat kolme viikkoa olenkin melko pitkälti työmatkoilla. Tuskin tuohon enää juurikaan kilsoja siis tällä kaudella kertyy, taisi jäädä tämän kesän ajomäärä alle 200 km:n siis.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabistit ja moottoripyörät
No nii 24 mopottoman vuoden jälkeen tuli haettuu talliin vuoden 2007 Yamaha MT-01
BMW i3s 120ah -21
YAMAHA MT-01 1700 Akrapovic -07
Ex MB w176 AMG -13
Ex 9-3ss 1.8t-08 aut.Re85
#5611
YAMAHA MT-01 1700 Akrapovic -07
Ex MB w176 AMG -13
Ex 9-3ss 1.8t-08 aut.Re85
#5611
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 51
- Liittynyt: Pe Syys 29, 2017 19:27
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Jos minulla olisi edes vähän ylimääräistä rahaa, niin ostaisin minäkin moottoripyörän. Se olisi ehdottomasti Suzuki GS 500 E, joku 90-luvun malli, niin on halpa vakuutus. Saa ajella vakiona A2 kortilla. Sitten vielä varusteetkin pitäisi hankkia. Muutama satanen varusteisiin ja tonnilla sais halvimman pyörän, ei ole varaa .
Saab 9-3 Linear Sport Sedan 1,8t vm.-04.
Saab 9-5 Linear Sport Combi 2.0t vm.-07.
Scania 142M vm.-81.
Saab 9-5 Linear Sport Combi 2.0t vm.-07.
Scania 142M vm.-81.
Re: Saabistit ja moottoripyörät
^Siinä tapauksessa kannattaa säästää. Muutamalla satasella kun ei paljoa varusteilla keuluta. Juuri ja juuri saa uuden kypärän
Kallista hommaa tämä moottoripyöräily. Varsinkin ajettuihin kilometreihin verrattuna saabismi tuntuu ilmaiselta
Kallista hommaa tämä moottoripyöräily. Varsinkin ajettuihin kilometreihin verrattuna saabismi tuntuu ilmaiselta
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Varuste- ja pyöräkaupoille kannattaa lähteä mahdollisuuksien mukaan syksyllä. Kun kausi on ohi ja mallisto vaihtumassa, niin myynti on vähäistä. Tuolloin on paljon helpompaa saada hyviä tarjouksia, kun samalla ovenavauksella ei tule sisään se tosiostaja, joka heiluttaa luottokorttia jo ovella myyjää kohti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Pyörän kun valitsee fiksusti, niin alkuinvestointi vehkeeseen ja varusteisiin kirpaisee, mutta sen jälkeen helpottaa. Omassa pyörässäni kun vakuutus maksaa n. 20 €/ajokuukausi (tosin täysilla bonareilla) ja kun ei pyörissä ei ole vuosiveroja, katsastuksia eikä muita kiinteitä kuluja, on harrastuksen vuosibudjetti aika pieni. Tietenkin kun paikat porsii niin voi tulla kallista, mutta porsivia osia on kuitenkin melko vähän verrattuna autoihin. Ja kun näillä ei ajella suolateillä eikä välttämättä kovin paljoa edes sateella, niin aika vähän akuttia korjattavaa ilmestyy kun on hankkinut alun perin luotettavan pelin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabistit ja moottoripyörät
Juurikin näin. Itse ostin kaverilta K100RS bemun vm 85 vuonna 2001. Oli halpoja kilsoja. Ajelin tuolla vehkellä muksu kyydissä n. 50tkm ympäri eurooppaa ja lappia. Pyörällä oli ostohetkellä mittarissa reilut satatkm ja kun myin sen pois reilusti yli 150tkm. Tykästyin ja ostin sitten uutena 2005 K1200S bemun. Sillä sitten ympäri eurooppaa ajelin muksujen kans, tietty yks kerrallaan. Oli hauskaa, todellakin. Mut sitten tuli muutama oikeasti OHO-tilanne, joka ei ollut itsestä kiinni. Päätin sitten että tämä harrastus päättyy tähän kuitenkin.
Edit: toi K100RS oli siis mun ekä motskari ikinä. Lahjakortti ja takana muutama hullu kilometri kaverin mopolla
Edit: toi K100RS oli siis mun ekä motskari ikinä. Lahjakortti ja takana muutama hullu kilometri kaverin mopolla
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S